ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2017 рокуЛьвів№ 876/4178/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Багрія В. М.,
суддів Рибачука А. І.,Старунського Д. М.,
з участю секретаря судового засідання Лемцьо І. В.,
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача Іванейко Я.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 09 березня 2017 року у справі за позовом ОСОБА_3 до Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про припинення податкової застави,
В С Т А Н О В И В:
У лютому 2017 року ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом до Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про припинення податкової застави.
Позивач просив припинити дію податкової застави, зареєстрованої 29.09.2015 приватним нотаріусом Новосад О.П., яка обмежує його права як власника нерухомого майна, а саме - нежитлових приміщень площею 199,2 м 2 , приміщення з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22, які розташовані по АДРЕСА_1, номер запису про обтяження - 18161645;
припинити дію податкової застави, зареєстрованої 29.09.2015 державним реєстратором Львівського міського управління юстиції ОСОБА_5, яка обмежує його права як власника нерухомого майна, а саме - нежитлових приміщень площею 199,2 м 2 , приміщення з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22, які розташовані по АДРЕСА_1, номер запису про обтяження - 11388948, реєстраційний номер майна - 10208704.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 09.03.2017 позов задоволено.
Припинено дію податкової застави, зареєстрованої 29.09.2015 приватним нотаріусом Новосад О.П. на нежитлові приміщення площею 199, 2 м 2 , приміщення з 1 по 6; 8 з 10 по 18; 21; 22; розташовані за адресою: АДРЕСА_1, номер запису про обтяження - 18161645.
Припинено дію податкової застави, зареєстрованої 29.09.2015 державним реєстратором Львівського міського управління юстиції ОСОБА_5 на нежитлові приміщення площею 199, 2 м 2 , приміщення з 1 по 6; 8 з 10 по 18; 21; 22; розташовані за адресою: АДРЕСА_1, номер запису про обтяження - 11388948, реєстраційний номер майна - 10208704.
Постанову суду першої інстанції оскаржила Личаківська ОДПІ, подавши на неї апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі зазначає, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, без повного з'ясування усіх обставин, що призвело до неправильного вирішення справи. Суд першої інстанції не врахував, що відповідно до статті 88 Податкового кодексу України (далі ПК України) з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення. Відповідно до даних зворотного боку облікової картки у ТОВ Гал-Євро-Контакт був наявний податковий борг, внаслідок чого майно підприємства було передано у податкову заставу. Згідно з пунктом 89.3 статті 89 ПК України складено акт опису майна від 23.09.2015 року № 105. Підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та його виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1-93.1.5 пункту 93.1 статті 93 ПК України. Оскільки обставини, які могли б бути підставою для звільнення майна з податкової застави відсутні, тому позовні вимоги ОСОБА_3 є необґрунтованими.
Крім того, позивач в позовній заяві не вказує, в чому полягає порушення його інтересів з боку суб'єкта владних повноважень, оскільки відповідач не здійснював опису майна позивача в податкову заставу.
Апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції від 09.03.2017 та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову.
Вислухавши суддю-доповідача, представника апелянта, яка апеляційну скаргу підтримала, представника позивача, який просить апеляційну скаргу відхилити, а постанову суду першої інстанції залишити без змін, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.
В справі встановлено, що згідно з актом опису майна від 23.09.2015 № 105, складеного податковим керуючим ДПІ у Личаківському районі міста Львова ГУ ДФС у Львівській області, проведено опис майна ТОВ Гал-Євро-Контакт : приміщення загальною площею 199, 2 м 2 , яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, реєстраційний номер: 10208704.
На підставі даного акта в Державний реєстр обтяжень рухомого майна внесено записи про податкову заставу від 29.09.2015, реєстраційний № 18161645 та № 11388948.
25.11.2016 державним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області ОСОБА_6 складено акт про реалізацію предмета іпотеки, зокрема, приміщення, позначеного на плані цифрами з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22 загальною площею 199, 2 м 2 , що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, реєстраційний № 10208704.
Відповідно до акта про реалізацію предмета іпотеки від 25.11.2016 приміщення, позначені на плані цифрами з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22 загальною площею 199, 2 м 2 , що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, реалізовано 31.10.2016 з системи електронних торгів арештованого майна СЕТАМ .
Відповідно до протоколу № 212721 від 01.10.2016 проведено електронні торги приміщення, позначених на плані цифрами з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22 загальною площею 199, 2 м 2 , що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1, які придбано переможцем електронних торгів ОСОБА_3, ідентифікаційний код НОМЕР_1, документ КЛ № 098611, за 656 000 грн.
Згідно з свідоцтвом № 7669, виданого 08.12.2016 приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Львівської області Новосад О.П., ОСОБА_3 належить майно, що складається з: приміщень, позначених на плані цифрами з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22 загальною площею 199, 2 м 2 , що знаходяться за адресою: Львівська область, АДРЕСА_1; вартістю 656 000 грн; правовстановлюючий документ: договір купівлі-продажу, посвідчений ОСОБА_7, приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу 23 вересня 1997 року в реєстрі за № 7082, реєстраційний номер:10208704, яке придбане ОСОБА_3 за 656 000 грн, що раніше належало ТОВ Гал-Євро-Контакт на підставі договору купівлі-продажу, посвідченого ОСОБА_7, приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу 23 вересня 1997 року в реєстрі № 7082.
12.01.2017 ОСОБА_3 звернувся з заявою до Личаківської ОДПІ про зняття податкової застави з нерухомого майна - нежитлового приміщення, позначеного на плані цифрами з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22, загальною площею 199, 2 м 2 , що знаходяться за адресою: Львівська область, АДРЕСА_1.
27.02.2017 Личаківська ОДПІ надіслала на адресу позивача відповідь на заяву від 12.01.2017, в якій повідомила, що у ТОВ Гал-Євро-Контакт обліковується податковий борг у розмірі 75195,01 грн. ОСОБА_1 від ТОВ Гал-Євро-Контакт про заміну майна застави на адресу Личаківської ОДПІ не надходило. Враховуючи вищезазначене, звільнення майна, що належить ТОВ Гал-Євро-Контакт , з податкової застави можливе лише за умови повного погашення податкової заборгованості боржником.
Задовольняючи позовні вимоги ОСОБА_8, суд першої інстанції прийшов до висновку про необхідність припинення дії податкової застави на нежитлові приміщення, які належать на права власності позивачу, оскільки податкова застава на майно, яке було набуте на електронних торгах, не дає можливості ОСОБА_8 вільно володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю.
Апеляційний суд погоджується з такими висновками суду першої інстанції та, надаючи правову оцінку вказаним відносинам, враховує таке.
Відповідно до пунктів 88.1 та 88.2 статті 88 ПК України, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.
Згідно з підпунктом 14.1.155 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов'язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави
Відповідно до пункту 89.1 статті 89 ПК України право податкової застави виникає:
у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (89.1.1);
у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу (89.1.2);
у випадку, визначеному в пункті 100.11 статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов'язань (89.1.3).
Відповідно до пункту 89.2 статті 89 ПК України право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Пунктом 89.3 статті 89 ПК України передбачено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Аналізуючи вищевказані норми, слід прийти до висновку, що право податкової застави виникає з дня виникнення податкового боргу, зокрема, у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов'язання, самостійно визначеної контролюючим органом, і поширюється виключно на майно платника податків, який має податковий борг, та балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу.
Відповідно до пункту 93.1 статті 93 ПК України майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:
отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку (93.1.1);
визнання податкового боргу безнадійним (93.1.2);
набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства (93.1.3);
отримання платником податків рішення відповідного органу про визнання протиправними та/або скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов'язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження (93.1.4).
Підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1 - 93.1.5 пункту 93.1 цієї статті (пункт 93.2 статті 93 ПК України).
Як видно з матеріалів справи, нежитлові приміщення площею 199, 2 м 2 , приміщення з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22, розташовані за адресою: АДРЕСА_1, які належали ТОВ Гал-Євро-Контакт , були придбані на електронних торгах позивачем ОСОБА_3 ОСОБА_9 обставина підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами.
Податковий орган дії державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області щодо реалізації майна, на яке було накладено обтяження у вигляді податкової застави, при виконанні судового рішення про стягнення за договором іпотеки за правилами пріоритету, не оскаржив, результатів електронних торгів щодо продажу ОСОБА_3 нежитлових приміщень по АДРЕСА_1 не оспорив.
Відповідно до частини 1 статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
В ході судового розгляду встановлено, що обтяження у вигляді податкової застави, порушують права та законні інтереси позивача щодо вільного користування та розпорядження своїм майном, яке було придбане на законних підставах, тому висновки суду першої інстанції щодо припинення дії податкової застави на нежитлові приміщення площею 199, 2 м 2 , приміщення з 1 по 6, 8 з 10 по 18, 21, 22, розташовані за адресою: АДРЕСА_1, є обґрунтованими, а позовні вимоги підлягають задоволенню.
ОСОБА_3 податкового боргу перед відповідачем не має, тому перебування належного йому майна в податковій заставі відповідно до положень статті 88 ПК України є неправомірним.
Статтею 200 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, підстави для його зміни чи скасування відсутні.
Доводи апелянта висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст. 195, ст. 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Личаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області залишити без задоволення.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 09 березня 2017 року у справі № 813/668/17 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя В. М. Багрій судді А. І. Рибачук Д.М. Старунський
Повний текст ухвали виготовлений 09.06.2017.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2017 |
Оприлюднено | 14.06.2017 |
Номер документу | 67040254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні