Копія
Справа № 822/1318/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 червня 2017 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіЛабань Г.В. при секретаріСвинобой О.В. за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємстваа "Францішек-В" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -
ВСТАНОВИВ:
Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до приватного підприємства "Францішек-В" в якому просить у відповідності до вимог ст.ст.19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" стягнути з відповідача на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 15761,54 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 170,37 грн.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує на те, що протягом 2016 відповідачем подавалися відомості щодо наявності можливості працевлаштування інваліда, однак робоче місце залишалось вакантним у зв'язку з не направленням для працевлаштування інвалідів уповноваженим органом. Фактів відмови підприємства в працевлаштуванні інвалідів, центром зайнятості не зафіксовано. Вину у вчиненні правопорушення відповідач заперечує, вимоги позивача вважає неправомірними.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку і сукупності, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити, враховуючи наступне.
Встановлено, що приватне підприємство "Францішек-В" (код ЄДРПОУ 32301110) зареєстроване Хмельницькою районною державною адміністрацією Хмельницької області 10.01.2003.
Відповідно до статті 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
В силу ст.19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 встановлює, що інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкостатом.
За змістом частини 3 статті 18-1 цього Закону державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.
Відтак, Законом передбачений обов'язок підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю, подавати звіти до державної служби зайнятості з зазначенням інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів, а обов'язок щодо пошуку інвалідам підходящої роботи покладений на державну службу зайнятості. Обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком самостійно підбирати інвалідів на створені робочі місця.
Суд встановив, що приватне підприємство "Францішек-В" щомісячно інформувало центр зайнятості щодо наявності вакансії за професією швачки, шляхом подання щомісячних звітів по формі 3-ПН, у яких зазначались відомості про наявність вакансій, які призначені для працевлаштування інвалідів (звіти від 28.01.2016, 26.02.2016, 28.03.2016, 25.04.2016, 27.05.2016, 29.06.2016, 29.07.2016, 25.08.2016, 28.09.2016, 26.10.2016, 28.11.2016, 26.12.2016).
Таким чином, відповідач у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відповідач створив робочі місця для інвалідів, та про їх наявність повідомив Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів. Вказана інформація неодноразово надавалась за формою 3-ПН для працевлаштування інвалідів протягом 2016. При цьому випадків безпідставної відмови відповідачем у прийнятті інваліда не зафіксовано.
Адміністративно-господарські санкції за незайняті інвалідами робочі місця не є податком, збором (обов'язковим платежем), обов'язкова сплата яких передбачена законодавством, а є заходом впливу до правопорушника у сфері господарювання у зв'язку зі скоєнням правопорушення.
Відповідно до ч.1 ст.218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
У ч.2 наведеної статті передбачено, що учасник господарських відносин відповідає, зокрема за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
На виконання вимог законодавства, відповідач направляв до центру зайнятості відповідну звітність з інформацією щодо можливості працевлаштування інваліда, але робоче місце залишилось вакантним у зв'язку з не направленням для працевлаштування інваліда уповноваженими органами.
У зв'язку з тим, що у діях відповідача відсутній склад правопорушення, на нього не може бути покладена відповідальність за ненаправлення уповноваженими органами необхідної кількості інвалідів для працевлаштування, відсутність у населеному пункті за місцем знаходження відповідача інвалідів, які бажають працевлаштуватись, тощо.
З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що відповідачем було вжито всіх передбачених законодавством заходів для забезпечення нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, що виключає можливість накладення на нього адміністративно-господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
З врахуванням наведеного, суд вважає, що позивачем не доведено, а судом не встановлено порушення відповідачем норм Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", а тому необхідно відмовити позивачу у задоволенні позову за недоведеністю обставин на яких ґрунтуються доводи викладені у позовній заяві.
Керуючись ст.ст.158-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
у задоволенні позову Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємство "Францішек-В" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 08 червня 2017 року
Суддя /підпис/Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2017 |
Оприлюднено | 14.06.2017 |
Номер документу | 67048644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Лабань Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні