УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 червня 2017 року Справа № 876/5878/17
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Ільчишин Н.В., Шинкар Т.І.,
за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Карпатські мінеральні води на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2017 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Карпатські мінеральні води до державної архітектурно-будівельної інспекції України, головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області ОСОБА_1 про визнання протиправними та скасування припису і постанови,-
В С Т А Н О В И В :
товариство з обмеженою відповідальністю Карпатські мінеральні води звернулося в суд першої інстанції з адміністративним позовом до державної архітектурно-будівельної інспекції України, головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області ОСОБА_1 в якому просило визнати протиправними та скасувати припис та постанову.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2017 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції товариство з обмеженою відповідальністю Карпатські мінеральні води оскаржило його в апеляційному порядку, вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права.
В апеляційній скарзі зазначає, що судом не взято до уваги, що головним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту ДАБІ у Львівській області ОСОБА_2 було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва ТОВ КМВ об'єкту Будівництво виробничо-складського приміщення на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району Львівської області , за результатами якої складено ОСОБА_3 перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 16/492-ю від 30.03.2016 р. котрим встановлено, зокрема: Об'єкт має такі основні показники: площа забудови - 2284,00 кв.м, загальна площа - 3583,13 кв.м, будівельний об'єм - 23315,00 куб.м, поверховість - на 1; 3, кількість робочих місць -14.
На час проведення перевірки на об'єкті - Будівництво виробничо-складського приміщення на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району, Львівської області , будівельні роботи розпочаті (влаштовано фундамент) згідно декларації про початок виконання будівельних робіт зареєстрованої Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області 13.03.2014 р. за № ЛВ083140730605 .
Тобто до моменту здійснення перевірки та складення ОСОБА_3 перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 1412/16 від 08 вересня 2016 року, у якому відповідачем було зафіксовано, що ТОВ Карпатські мінеральні води здійснює будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району з наступними техніко-економічними показниками: площа забудови - 2284,00 кв.м, загальна площа - 3583,13 кв.м, будівельний об'єм - 23315,00 куб.м, поверховість - на 1; 3, кількість робочих місць - 14 без права на виконання будівельних робіт - зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, відповідачем 30.03.2016 року уже було виявлено, що ТОВ КМВ будує виробничо - складські приміщення з такими основними техніко-економічними показниками: площа забудови - 2284,00 кв.м, загальна площа - 3583,13 кв.м, будівельний об'єм - 23315,00 куб.м, поверховість - на 1: 3. кількість робочих місць - 14.
Інспектором будівельного нагляду ОСОБА_2 в ОСОБА_3 № 16/492-ю від 30.03.2016 року виявлені техніко-економічні показники будівництва, окрім площі забудови, не було віднесено до порушень - це компетенція та повноваження посадової особи органу державного архітектурно-будівельного контролю, але дана обставина не спростовує той факт, що відповідачу саме 30.03.2016 року стало відомо який об'єкт будує TOB КМВ , на підставі яких документів та з якими техніко-економічними показниками, і чи відповідають вищевказані дані інформації означеній у Декларації № ЛВ083140730605 від 13.03.2014 року.
Відповідно до п. 6 Порядку накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1995 року № 244 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 жовтня 2013 р. N9 735), штраф за правопорушення може бути накладено на суб'єкта містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення. Днем виявлення правопорушення є день складення акта перевірки відповідного суб'єкта містобудування.
Враховуючи, що днем виявлення правопорушення є ОСОБА_3 перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил № 16/492-ю від 30.03.2016 року, головним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області ОСОБА_1 неправомірно, з пропущенням строків притягнення до відповідальності (минуло більше семи місяців), було винесено Постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 16/27пз/1013-6/6795-16 від 10.11.2016 року, що є підставою для її скасування.
Окрім цього, суд необґрунтовано дійшов висновку, що позивач здійснював будівництво виробничо-складського приміщення по вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району Львівської області без права на виконання будівельних робіт зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, оскільки станом на 08 вересня 2016 року (день перевірки та складення Припису) та й до сьогоднішнього дня, Декларація №ЛВ083140730605 від 13.03.2014 року залишається чинною, і не існує жодного рішення уповноваженого органу чи суду про її скасування, а відповідно до п. 6. Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою КМУ № 466 від 13.04.2011 р. документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Суд не врахував ту обставину, що позивач не розпочинав нове, а продовжував вже існуюче будівництво об'єкту Будівництво виробничо-складського приміщення на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району Львівської області , але з врахуванням внесених корегувань до проектної документації, які затверджені позивачем згідно наказу Про затвердження проектно-кошторисної документації № 1-3 від 04 січня 2016 року. Саме корегування проектної документації потягло за собою необхідність повторно здійснити її експертизу в частині міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва, а також врахувати відповідні зміни в Містобудівних умовах та обмеженнях забудови земельної ділянки.
На підставі наведеного просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних міркувань.
Судом першої інстанції встановлено, що на підставі виявлення факту самочинного будівництва та направлення для проведення позапланової перевірки від 30.08.2016 р. №1365/16-пз, від 07.09.2016 р. №1412/16-пз 08.09.2016 р. головним інспектором будівельного нагляду ОСОБА_4, головним інспектором будівельного нагляду ОСОБА_3, головним інспектором будівельного нагляду ОСОБА_5 у присутності директора ТОВ Карпатські мінеральні води ОСОБА_6 проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ Карпатські мінеральні води об'єкта будівництва: будівництво виробничо-складського приміщення: вул. Солтівського, 2, с. Струтин, Золочівський район Львівської області. За результатами перевірки встановлено, що відповідно до зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.03.2014 р. №ЛВ 083140730605 ТзОВ Карпатські мінеральні води отримало право на виконання будівельних робіт з будівництва виробничо-складського приміщення на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району Львівської області з наступними техніко-економічними показниками об'єкта будівництва: Поверховість складського приміщення - 1 поверх; Поверховість виробничого приміщення - 2 поверхи; Загальна площа 1560,97 кв.м; Будівельний об'єм 10770.0 м.куб; Продуктивність лінії розливу 4,5 тис. пл./год; Кількість робочих місць - 8;
Не завершивши дане будівництво, позивач отримав містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 13.11.2015 р. №449, видані районним архітектором Золочівського району, на будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин на забудову земельних ділянок, що належать ТОВ Карпатські мінеральні води на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯД №461654 від 14.12.2007 р. площею 0,4941 га (кадастровий №4621887600:01:001:0004) та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно серія ЕММ №056849 від 14.05.2015 р. площею 0,1954 га (кадастровий №4621887600:01:001:0026).
На підставі містобудівних умов та обмежень ТзОВ НК Укрбізнеспроект під керівництвом головного інженера проекту ОСОБА_7 (кваліфікаційний сертифікат АР №004328), розроблено проектну документацію Будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району. Коригування 14, яка затверджена наказом замовника ТОВ Карпатські мінеральні води від 04.01.2016 р. №1-3 після отримання позитивного Експертного звіту від 30.12.2015 р. №14-4408-15 щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва, виданого філією ДП Укрдержбудекпертиза у Львівській області з наступними техніко-економічними показниками: Площа забудови: 2284,0 м.кв; Загальна площа 3583,13 кв.м; Будівельний об'єм 23315,0 м.куб; Поверховість: 1; 3. Кількість робочих місць - .
Наказом ТзОВ НК Укрбізнеспроект від 22.10.2015 р. № 07 призначено відповідального за здійснення авторського нагляду ОСОБА_7 На підставі Угоди від 29.10.2015 р. № 27 між ТзОВ Карпатські мінеральні води та Буським районним управлінням інвестицій і капітального будівництва Райінвест наказом останнього від 29.10.2015 р. №27 призначено відповідального за здійснення технічного нагляду інженера ОСОБА_8 (кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду Серія АТ №004068). На час перевірки ТзОВ Карпатські мінеральні води здійснює будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району згідно з вказаною проектною документацією без права на виконання будівельних робіт - зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, чим порушено п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , абз. 3 п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. №466 (згідно розрахунку категорії складності, виконаного ПП ОСОБА_7, затвердженої ТОВ Карпатські мінеральні води 26.10.2015 р., категорія складності об'єкта - ІІІ).
На час перевірки виконано роботи з будівництва одноповерхової складської частини (металевий каркас, стіни з сендвіч-панелей, конструкції покриття, рампа, а також виробничої триповерхової частини - конструкції стін, перекриття та покриття, частково розпочато опоряджувальні роботи (облицювання плиткою). Згідно з інформацією замовника, будівельні роботи на об'єкті виконує ТОВ Енергомонтажвентиляція згідно з договором від 11.03.2016 р. Однак, на час перевірки будівельні роботи не проводились, працівники ТОВ Енергомонтажвентиляція відсутні як і будь-яка виконавча та виробнича документація. За результатами перевірки 08.09.2016 р. складено акт перевірки від №1412/16 щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил, яким встановлено наступні порушення: ТзОВ Карпатські мінеральні води , здійснює будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району з наступними техніко-економічними показниками: площа забудови: 2284,0 м.кв.; загальна площа 3583,13 кв.м.; будівельний об'єм 23315,0 м.куб; поверховість: 1; 3; кількість робочих місць - 14 без права на виконання будівельних робіт - зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, чим порушено п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , абз. 3 п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466 (згідно розрахунку категорії складності, виконаного ПП ОСОБА_7, затвердженої ТОВ Карпатські мінеральні води 26.10.2015 р., категорія складності об'єкта - ІІІ). Відповідальність за встановлені правопорушення передбачена абз. 4 п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності . Суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за виконання будівельних робіт без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт, а також наведення недостовірних даних у зазначеній декларації: на об'єктах III категорії складності - у розмірі дев'яноста прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
За результатами перевірки: винесено припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт від 08.09.2016 р. №1412/16-3 та 08.09.2016 р. складено протокол про адміністративне правопорушення №1412/16-1, а також 08.09.2016 р. складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності №1412/16-2. 10.11.2016р. головним інспектором будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведення перевірок Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області ОСОБА_1 прийнято постанову №16/27пз/1013-6/6795-16 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Карпатські мінеральні води .
Розглядаючи спір суд першої інстанції вірно зазначив, що відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після: реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності .
Статтею 36 цього Закону передбачено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи, підключати об'єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється. Форма декларації про початок виконання будівельних робіт, порядок її подання та реєстрації, форма повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації визначаються Кабінетом Міністрів України. Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.
Згідно з абз. 3 п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 №466 будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів I-III категорії складності.
Пунктом 1 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 №553 зазначено, що він визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.
Пунктом 2 цього Порядку № 553 визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: 1) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; 2) порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; 3) інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.
Згідно з п. 5 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок. Пунктом 7 Порядку №553 визначено, що позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції.
Підставами для проведення позапланової перевірки є: подання суб'єктом містобудування письмової заяви про проведення перевірки об'єкта будівництва або будівельної продукції за його бажанням; необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів; виявлення факту самочинного будівництва об'єкта; перевірка виконання суб'єктом містобудівної діяльності вимог приписів органу державного архітектурно-будівельного контролю; вимога Держархбудінспекції про проведення перевірки; звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства; вимога правоохоронних органів про проведення перевірки.
Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати п'яти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.
Відповідно до п. 12, п. 13 Порядку № 533 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва та посадові особи інспекції під час його здійснення зобов'язані, зокрема, ознайомлювати суб'єкта містобудування чи уповноважену ним особу з результатами державно-будівельного контролю у строки, передбачені законодавством.
Також, п.п. 16-20 Порядку №533 передбачено, що за результатами державного архітектурно-будівельного контролю посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю складається акт перевірки відповідно до вимог, установлених цим Порядком.
У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис).
Згідно з п.11 Постанови КМ України №553від 23.05.2011 року та положень ст. 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , посадові особи інспекцій під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право видавати обов'язкові для виконання приписи щодо зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт.
Судом також встановлено, що відповідно до зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт від 13.03.2014 р. №ЛВ 083140730605 ТзОВ Карпатські мінеральні води отримано право на виконання будівельних робіт з будівництва виробничо-складського приміщення на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району Львівської області з наступними техніко-економічними показниками об'єкта будівництва: Поверховість складського приміщення - 1 поверх; Поверховість виробничого приміщення - 2 поверхи; Загальна площа 1560,97 кв.м.; Будівельний об'єм 10770.0 м.куб; Продуктивність лінії розливу 4,5 тис. пл./год; Кількість робочих місць - 8; Не завершивши дане будівництво, ТзОВ Карпатські мінеральні води отримало містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 13.11.2015 р. № 449, видані районним архітектором Золочівського району, на будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин. На підставі містобудівних умов та обмежень ТзОВ НК Укрбізнеспроект розроблено проектну документацію Будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району. Коригування , яка затверджена наказом замовника ТзОВ Карпатські мінеральні води від 04.01.2016 р. №1-3 з наступними техніко-економічними показниками: Площа забудови: 2284,0 м.кв.; Загальна площа 3583,13 кв.м.; Будівельний об'єм 23315,0 м.куб.; Поверховість: 1; 3; Кількість робочих місць - 14; Наказом ТзОВ НК Укрбізнеспроект від 22.10.2015 р. №07 призначено відповідального за здійснення авторського нагляду ОСОБА_7 На підставі Угоди від 29.10.2015 р. №27 між ТзОВ Карпатські мінеральні води та Буським районним управлінням інвестицій і капітального будівництва Райінвест наказом останнього від 29.10.2015 р. №27 призначено відповідального за здійснення технічного нагляду інженера ОСОБА_8 (кваліфікаційний сертифікат інженера технічного нагляду Серія АТ №004068).
На час перевірки ТОВ Карпатські мінеральні води здійснює будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району згідно вказаної проектної документації без права на виконання будівельних робіт - зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, чим порушено п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , абз. 3 п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466 (згідно розрахунку категорії складності, виконаного ГІП ОСОБА_7, затвердженої ТзОВ Карпатські мінеральні води 26.10.2015, категорія складності об'єкта - ІІІ).
Судом з'ясовано, що позивач неодноразово з метою внесення змін у зареєстровану Декларацію № ЛВ 083140730605 від 13.03.2014 р. на початку лютого місяця 2016 року та ще тричі впродовж року направляв до Департаменту ДАБІ у Львівській області Декларації про початок виконання будівельних робіт з врахованими змінами, які було повернуто Департаментом ДАБІ у Львівській області у зв'язку із виявленими недоліками.
Також суд зазначив, що п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що замовник має право виконувати будівельні роботи зокрема після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності.
Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає декларацію про початок виконання будівельних робіт замовникові для усунення виявлених недоліків, якщо у декларації не відображено інформації щодо замовника, назви чи адреси об'єкта будівництва, документа, що підтверджує право власності чи користування земельною ділянкою (крім випадків, визначених частиною четвертою статті 34 цього Закону), містобудівних умов та обмежень (крім об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються), проектувальника, головного архітектора та/або головного інженера проекту, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків декларація розглядається органом державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, передбаченому для її реєстрації.
Рішення про реєстрацію або повернення декларації про початок виконання будівельних робіт може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права реєстрації декларації), або оскаржено до суду.
У разі, якщо орган державного архітектурно-будівельного контролю не зареєстрував декларацію про початок виконання будівельних робіт або не повернув її в установлений цією статтею строк, право на виконання будівельних робіт виникає на одинадцятий робочий день з дня, коли декларація повинна бути зареєстрована або повернена.
Вірним є висновок суду, що відповідач при його прийнятті припису діяв з дотриманням вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та Постанови КМ України від 23.05.2011 року №553, оскільки позивач здійснював будівництво виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с. Струтин Золочівського району без права на виконання будівельних робіт - зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, то 08.09.2016 прийняв припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт №1412/16-3.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності - правопорушеннями у сфері містобудівної діяльності є протиправні діяння (дії чи бездіяльність) суб'єктів містобудування - юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, державними стандартами і правилами.
Відповідно до ст. 3 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності - справи про правопорушення, передбачені цим Законом, розглядаються: 1) виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; 2) структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 3) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
2. Накладати штраф в межах та відповідно до вимог, визначених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , мають право від імені: 1) органів державного архітектурно-будівельного контролю: керівники виконавчих органів з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад; керівники структурних підрозділів з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду - головні інспектори будівельного нагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі.
Згідно з ст.4 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності - порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності ( 244-95-п ) визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабміну від 06 квітня 1995 року №244 визначено процедуру накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності (далі - штрафи), що передбачені Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності .
Штраф за правопорушення може бути накладено на суб'єкта містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення.
Днем виявлення правопорушення є день складення акта перевірки відповідного суб'єкта містобудування.
Як з'ясовано судом, що ОСОБА_8 перевірки №1412/16 щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил ТОВ Карпатські мінеральні води об'єкта будівництва: будівництво виробничо-складського приміщення: вул. Солтівського, 2, с. Струтин, Золочівський район Львівської області - складено 08.09.2016 року. Перевірка проводилась на підставі виявлення факту самочинного будівництва. День виявлення вчиненого ТзОВ Карпатські мінеральні води правопорушення - а саме, будівництво позивачем виробничо-складських приміщень на вул. Солтівського, 2 в с.Струтин Золочівського району з наступними техніко-економічними показниками: площа забудови: 2284,0 м.кв.; загальна площа 3583,13 кв.м.; будівельний об'єм 23315,0 м.куб; поверховість: 1; 3; кількість робочих місць - 14 без права на виконання будівельних робіт - зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт, чим порушено п. 2 ч. 1 ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , абз. 3 п. 5 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 № 466 (згідно розрахунку категорії складності, виконаного ПП ОСОБА_7, затвердженої ТОВ Карпатські мінеральні води 26.10.2015, р. категорія складності об'єкта - ІІІ) (відповідальність за встановлені правопорушення передбачена абз. 4 п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності ) є 08.09.2016 року.
Постанову №16/27пз/1013-6/6795-16 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності відносно Товариства з обмеженою відповідальністю Карпатські мінеральні води головний інспектор будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведення перевірок Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області ОСОБА_1 прийняла 10.11.2016 р., в межах строків притягнення до відповідальності, передбачених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності та Порядком накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 р. № 244, відповідно, суд вірно вважав неоюгрунтованими доводи позивача, щодо пропущенням строків притягнення до відповідальності.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог.
З огляду на викладене суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а постанова відповідає нормам матеріального та процесуального права.
Керуючись ч.3 ст. 160, ч. 4 ст. 196, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Карпатські мінеральні води - залишити без задоволення, а постанова Львівського окружного адміністративного суду від 03 квітня 2017 року по справі № 813/4141/16 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя М.А. Пліш
Судді Н.В. Ільчишин
ОСОБА_9
Повний текст виготовлений 13.06.2017 року
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2017 |
Оприлюднено | 16.06.2017 |
Номер документу | 67124027 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Багрій Василь Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні