Постанова
від 13.06.2017 по справі 916/1476/13
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2017 року Справа № 916/1476/13

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Бакуліної С.В.(доповідач), суддів :Поляк О.І., Корсака В.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали касаційної скарги Міністерства оборони України на постановуОдеського апеляційного господарського суду від 07.12.2016 у справі№ 916/1476/13 Господарського суду Одеської області за позовомОдеського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаійного відділу міста Одеси доЧорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачаОбслуговуючого кооперативу "Чорноморська Рів'єра" провизнання незаконним та скасування рішення, повернення земельної ділянки в судовому засіданні взяли участь представники : від прокуратури: від позивача: від відповідача: від третьої особи:Яговдік С.М. (посвідчення 029909 від 23.10.2014) Барда С.Ю. (довіреність №220/504/д від 23.10.2014) не з'явились Андрюшин О.С. (довіреність від 08.06.2017, договір від 06.06.2017) В С Т А Н О В И В :

Рішенням Господарського суду Одеської області (головуючий суддя - Цісельський О.В., судді: Д'яченко Т.Г., Зайцев Ю.О.) від 24.10.2016 у справі №916/1476/13, залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 07.12.2016 (головуючий суддя - Принцевська Н.М., судді: Діброва Г.І., Ярош А.І.,) в позові відмовлено повністю.

В касаційній скарзі Міністерство оборони України просить скасувати ухвалені по справі судові акти та прийняти нове рішення про задоволення позову, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, а саме: ст.ст.77, 78, 84 Земельного кодексу України (далі ЗК України), ст.14 Закону України "Про Збройні Сили України", ст.ст.1, 2 Закону України "Про використання земель оборони", ст.ст.33, 43, 82 Господарського процесуального кодексу України (далі ГПК України).

Відзиву на касаційну скаргу не надійшло.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення прокурора відділу Генеральної прокуратури України, представників позивача та третьої особи, перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в постанові апеляційного господарського суду, Вищий господарський суд України дійшов до висновку, що касаційна скарга не належить до задоволення з огляду на таке.

У травні 2013 року Одеський прокурор з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері Південного регіону України в інтересах держави в особі Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу міста Одеси (Далі - КЕВ м.Одеси), звернувся до Господарського суду Одеської області з позовом до Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, в якій просив суд:

- визнати незаконним та скасувати рішення Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області від 28.12.2011 року №194-VI "Про затвердження проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності на території смт.Чорноморське, с.Гвардійське Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області" в частині, що стосується віднесення земельних ділянок №№189, 190, 191, 195 загальною площею - 16,6318га до земель комунальної власності;

- зобов'язати Чорноморську селищну раду повернути належному землекористувачу - КЕВ м. Одеси земельні ділянки №№189, 190, 191, 195 загальною площею - 16,6318га вартістю - 53 298 266грн.

В обґрунтування заявленого позову, прокурор зазначає, що проведеною в порядку п.2 ч.1 ст.20 Закону України "Про прокуратуру" (в редакції 2013 року) перевіркою встановлено, що рішення Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області "Про затвердження проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності на території Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області в межах населених пунктів смт.Чорноморське та с.Гвардійське" №194-VI від 28.12.2011 прийнято незаконно, з перевищенням повноважень та спричиняє шкоду державі, оскільки відповідачем затверджено проект землеустрою про розмежування земель оборони та передано в комунальну власність землі Міністерства оборони України без відповідної відмови Міністра оборони України та дозволу Кабінету Міністрів України. Крім того, прокурор зазначає, що на оспорюваних земельних ділянках знаходиться військове майно.

Судами встановлено таке.

В 1983 році Чабанській квартирно-експлуатаційній частині району (правонаступником якої є Квартирно-експлуатаційний відділ міста Одеси) було видано Державний акт на право постійного користування землею серії Б №031728.

Відповідно до зазначеного Державного акта Виконавчим комітетом Комінтернівської районної ради народних депутатів Одеської області Чабанській квартирно-експлуатаційній частині району було надано у постійне та безоплатне користування земельні ділянки, загальною площею 4382,6га, розташовані на території Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області.

22.09.2004 Міністр оборони України Є.К. Марчук звернувся до відповідача листом №220/2022, яким повідомив, що Міністерство оборони України на підставі Державного акта 1983 року №031728 є землекористувачем земельних ділянок, які розташовані за адресою Одеська обл., Комінтернівський район смт.Чорноморське, а саме:

№11,12 - дизельна та ВКГ Чорноморської КЕЧ (0,65 та 0,67га);

№18 - прибережна зсувна смуга від забудови вільна (16,9га);

№21, 22 - зелені насадження, від забудови вільні (20,31га);

№25 - озеро (7,42га)

№41 - схили озера, від забудови вільні (60,5га);

№37 - рілля, від забудови вільна (27,31га).

У зв'язку з відсутністю необхідності у використанні для потреб оборони вищезазначених земельних ділянок Міністерство оборони України повідомило про свою відмову від права користування цими ділянками на підставі положень, передбачених ст.ст.141, 142 ЗК України, у зв'язку з чим Міністерство оборони України просило прийняти зазначені земельні ділянки до земель запасу Чорноморської селищної ради.

Відповідно до листа директора Департаменту капітального будівництва Міністерства оборони України №227/4604 від 07.10.2004 командувача військами Південного оперативного командування було повідомлено про необхідність здійснення передачі земельних ділянок до земель запасу у відповідності до чинного законодавства.

11.10.2004 листом №№31/1/705 т.в.о. начальника КЕУ Південного ОК на адресу начальника Чорноморської КЕЧ району повідомлено про необіхдність передачі земельних ділянок після винесення рішення Чорноморської селищної ради з посиланням на прийняття 22.09.2004 міністром оборони України рішення про передачу до земель запасу земельних ділянок загальною площею 136,76га із земель Чабанського полігону.

Рішенням Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області "Про прийом до земель запасу Чорноморської селищної ради земельних ділянок державної власності, загальною площею 136,76га та розпорядження цими земельними ділянками" №304 від 12.10.2004 вирішено:

1. Прийняти до земель запасу Чорноморської селищної ради земельні ділянки державної власності, загальною площею 136,76га, що знаходяться в межах смт. Чорноморське, а саме:

№11,12 - дизельна та ВКГ Чорноморської КЕЧ (0,65 та 0,67га);

№18 - прибережна зсувна смуга від забудови вільна (16,9га);

№21, 22 - зелені насадження, від забудови вільні (20,31га);

№25 - озеро (7,42га)

№41 - схили озера, від забудови вільні (60,5га);

№37 - рілля, від забудови вільна (27,31га).

2. Здійснити розпорядження прийнятими земельними ділянками загальною площею 136,76га згідно до раніше прийнятих рішень сесії Чорноморської селищної ради №285, 286, 287, 289 від 30.07.2004 та рішень прийнятих цією сесією.

Вищевказане рішення №304 від 12.10.2004 було прийняте за заявою Міністерства оборони України від 22.09.2004 №220/2022 про відмову від права користування у порядку ст.ст.141, 142 ЗК України, акта прийому-передачі восьми земельних ділянок загальною площею 136,76га із земель Чабанського полігону, рішення виконкому Ради №106 від 05.10.2004 та на підставі ст.12 ЗК України, п.12 Розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України, постанови Кабінету міністрів України №427 від 31.03.2004 "Про затвердження порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів".

12.10.2004 на підставі акта прийому-передачі восьми земельних ділянок загальною площею 136,76га із земель "Чабанського полігону" начальник Чорноморської КЕЧ району підполковник Сичов В.В. здав, а голова Чорноморської селищної ради Ружин О.В. прийняв землі запасу Чорноморської селищної ради земельні ділянки державної власності, що знаходяться у межах смт. Чорноморське:

№11,12 - дизельна та ВКГ Чорноморської КЕЧ (0,65 та 0,67га);

№18 - прибережна зсувна смуга від забудови вільна (16,9га);

№21, 22 - зелені насадження, від забудови вільні (20,31га);

№25 - озеро (7,42га)

№41 - схили озера, від забудови вільні (60,5га);

№37 - рілля, від забудови вільна (27,31га).

загальною площею 136,76га із земель "Чабанського" полігону, які не використовуються для потреб оборони.

Вказаний акт підписаний начальником Чорноморської КЕЧ району та Чорноморським селищним головою і скріплений печатками юридичних осіб.

На замовлення ТОВ "Чорноморська Рів'єра" ПП "Земконсалт" розроблений проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок ТОВ "Чорноморська Рів'єра" у довгострокову оренду строком на 49 років для будівництва, експлуатації та обслуговування культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних об'єктів на території смт.Чорноморське Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області.

29.09.2006 між Чорноморською селищною радою Комінтернівського району Одеської області (Орендодавець) та ТОВ "Чорноморська Рів'єра" (Орендар) було укладено договір оренди землі, згідно п.1.1. якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування (оренду) земельну ділянку загальною площею 31,25га для будівництва, експлуатації та обслуговування культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних об'єктів, за рахунок земель рекреаційного призначення не наданих у власність або користування, що перебувають в запасі Чорноморської селищної ради (в межах смт.Чорноморське) Комінтернівського району Одеської області, Україна (надалі - "Об'єкт оренди").

Відповідно до п.2.1. Договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 31,25га, у тому числі: під ярами 31,25 для будівництва, експлуатації та обслуговування культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних об'єктів, на території смт. Чорноморське, Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області, за рахунок земель рекреаційного призначення.

Згідно з п.2.2. Договору на земельній ділянці об'єкти нерухомого майна а також інші об'єкти інфраструктури відсутні.

Даний договір укладений на 49 років (відповідно до п.3.1 Договору).

На підставі акта приймання-передачі 29.09.2006 Чорноморська селищна рада передала а ТОВ "Чорноморська Рів'єра" прийняло земельні ділянки загальною площею 31,25га за адресою: Україна, Одеська область, Комінтернівський район, смт. Чорноморське.

На виконання приписів ч.1 ст.9 Закону України "Про розмежування земель державної та комунальної власності" Чорноморська селищна рада Комінтернівського району Одеської області звернулась до Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" щодо розробки проекту землеустрою з розмежування земель державної та комунальної власності населених пунктів смт.Чорноморське, с.Гвардійське Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області

В 2011 році Державним підприємством "Центр державного земельного кадастру" розроблено проект землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності населених пунктів смт. Чорноморське, с. Гвардійське Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області.

28.12.2011 Чорноморська селищна рада Комінтернівського району Одеської області прийняла рішення №194-VI "Про затвердження проекту землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності на території Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області в межах населених пунктів смт.Чорноморське та с.Гвардійське", яким:

- затверджено проект землеустрою щодо розмежування земель державної та комунальної власності на території смт.Чорноморське, села Гвардійське Чорноморської селищної ради Комінтернівського району Одеської області;

- розмежовано землі державної та комунальної власності на території Чорноморської селищної ради, в тому числі в межах населеного пункту смт. Чорноморське, в тому числі:

1) 362,1904га земель комунальної власності;

2) 210,6917га земель державної власності;

- надано згоду на отримання у комунальну власність земель, загальною площею 484,5762га.

Відмовляючи в задоволенні позову, суди правомірно виходили із такого.

Згідно з приписами ст.19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії:

землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови;

землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;

землі оздоровчого призначення;

землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення;

землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду;

землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.

Відповідно до ст.65 ЗК України землями промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення визнаються земельні ділянки, надані в установленому порядку підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності.

Порядок використання земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення встановлюється законом.

Статтею 77 ЗК України (у відповідній редакції) встановлено, що землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати у державній та комунальній власності. Навколо військових та інших оборонних об'єктів у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування. Порядок використання земель оборони встановлюється законом.

Згідно з приписами ст.14 Закону України "Про Збройні Сили України" (у відповідній редакції) земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належить їм на праві оперативного управління та звільняються від сплати усіх видів податків.

За приписами ст.1 Закони України "Про використання земель оборони" землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.

Статтею 2 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України", передбачено, що до компетенції Кабінету Міністрів України належить, зокрема, визначення порядку вилучення і передачі військового майна у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність (за згодою відповідних органів місцевого самоврядування).

Отже, повноваження щодо визначення порядку прийняття рішення про відчуження військового майна визначаються згідно з окремим нормативно-правовим актом, прийняття якого делеговано Кабінету Міністрів України.

Згідно з п.3 Положення "Про порядок відчуження та реалізації військового майна Збройних Сил", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2000 №1919, повноваження суб'єктам підприємницької діяльності на реалізацію військового майна, яке є придатним для подальшого використання, але не може бути застосоване у повсякденній діяльності військ, надлишкового майна (крім майна, зазначеного у п.4 цього Положення), а також цілісних майнових комплексів, у тому числі військових містечок та іншого нерухомого майна надає Кабінет Міністрів України у встановленому порядку.

В свою чергу, Постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 №1282 затверджено Порядок вилучення і передачі військового майна Збройних Сил, яким встановлено, що передача військового майна у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність проводиться за рішенням:

Кабінету Міністрів України - щодо цілісних майнових комплексів;

Міноборони - щодо іншого окремого індивідуально визначеного майна, житлового фонду та інших об'єктів соціальної інфраструктури, які перебувають в оперативному управлінні військових частин і передаються не у складі цілісних майнових комплексів (п.4 Порядку в редакції, чинній на момент укладення договору оренди).

Виходячи зі змісту вищезазначеного, рішення щодо відчуження військового майна приймається Кабінетом Міністрів України або Міністерством оборони України з урахуванням особливостей майна.

Відтак твердження прокурора про те, що право вилучення та передачі будь-якого військового майна, відноситься до виключної компетенції Кабінету Міністрів України, є таким, що не ґрунтуються на нормах матеріального права.

Водночас, особливості користування земельними ділянками, наданими для потреб Збройних Сил України, визначені Положенням про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями, затвердженим наказом Міністра оборони України від 22.12.1997 №483.

Відповідно до п.44 положення за відсутністю потреби або по закінченню терміну користування землі, надані для потреб Збройних Сил України, підлягають передачі місцевим органам влади згідно з ст.27 ЗК України.

Пунктом 45 положення визначено, що передача земель місцевим органам влади проводиться за згодою Міністра оборони України або за його дорученням начальником розквартирування військ та капітального будівництва - начальником Головного управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України.

Згідно п.46 положення своєчасне виявлення земель, що не використовуються, та надання відомостей про них покладається на заступників Міністра оборони України - командувачів видів Збройних Сил України, командуючих військами військових округів, Північного оперативно-територіального командування, начальників управлінь центрального апарату Міністерства оборони України, а також командирів військових частин - землекористувачів.

Відповідно до п.47 положення інженерне управління Військово-Морських Сил України, квартирно-експлуатаційні управління військових округів, квартирно-експлуатаційний відділ Північного оперативно-територіального командування і відповідні управління центрального апарату Міністерства оборони України узагальнюють відомості про наявність земель, що не використовуються для бойової підготовки військ, та надають їх до Головного управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України. Відомості надаються разом з топографічними картами масштабу 1:25000 чи 1:50000, на яких нанесені земельні ділянки з координатами (землі, що розташовані в містах наносяться на плани міст), що пропонуються для передачі місцевим органам влади.

За приписами п.48 положення перелік земель, які пропонуються до передачі місцевим органам влади, Головне управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України погоджує з заступниками Міністра оборони України - командувачами видів Збройних Сил України, начальниками управлінь центрального апарату Міністерства оборони України, командуючими військами військових округів, Північного оперативно-територіального командування, на території яких знаходиться земельна ділянка, і подає на затвердження Міністру оборони України.

Оформлення передачі земель місцевим органам влади здійснюють землекористувачі спільно з квартирно-експлуатаційною частиною, відділенням морської інженерної служби Військово-Морських Сил України, на обліку яких знаходяться земельні ділянки в порядку, встановленому Земельним кодексом України (п.50 положення).

Таким чином, Положенням про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями, затвердженим наказом Міністра оборони України від 22.12.1997 №483, передбачено певну процедуру відмови від користування землею, наданою для потреб Збройних Сил України, за відсутністю потреби та передачі цієї землі місцевим органам влади згідно з ст.27 ЗК України.

У відповідності до п."а" ст.141 ЗК України підставами припинення права користування земельною ділянкою є, зокрема, добровільна відмова від права користування земельною ділянкою.

За приписами ст.142 ЗК України припинення права постійного користування земельною ділянкою у разі добровільної відмови землекористувача здійснюється за його заявою до власника земельної ділянки. Власник земельної ділянки на підставі заяви землекористувача приймає рішення про припинення права користування земельною ділянкою, про що повідомляє органи державної реєстрації.

За таких обставин, суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про те, що необхідною умовою передачі земель оборони є згода на це Міністра оборони України або, за його дорученням, начальника Головного управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України.

Згідно зі ст.83 ЗК України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності та земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування. Територіальні громади набувають землю у комунальну власність, зокрема, у разі передачі їм земель державної власності.

Суди встановили, що спірні земельні ділянки, площею 136,76га були прийняті Чорноморською селищною радою до земель запасу на підставі рішення №304 від 12.10.2004, яке прийнято за заявою Міністерства оборони України від 22.09.2004 №220/2022 про відмову від права користування у порядку ст.ст.141, 142 ЗК України, акта прийому-передачі земельних ділянок загальною площею 136,76га із земель Чабанського полігону, рішення виконкому Ради №106 від 05.10.2004 та на підставі ст.12 ЗК України, п.12 Розділу Х Перехідних положень ЗК України, постанови Кабінету міністрів України №427 від 31.03.2004 "Про затвердження порядку вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів".

Рішення №304 від 12.10.2004 на час розгляду справи не скасовано та є чинним.

Судами встановлено, а позивачем не спростовано в порядку ст.ст.33, 34 ГПК України, що земельні ділянки №№189, 190, 191, 195, загальною площею 9,5063га не входять до складу земельних ділянок прийнятих відповідачем до складу земель комунальної власності.

Колегія суддів не приймає до уваги твердження скаржника про неможливість встановлення конфігурації та конкретного місцезнаходження земельних ділянок щодо яких листом Міністра оборони України надано згоду на їх вилучення, оскільки: по-перше, такі обставини не були доведені позивачем в попередніх судових інстанціях належними та допустимими доказами; по-друге, враховуючи наведені вище приписи законодавства, саме позивач наділений повноваженнями на виявлення та передачу земель оборони, що не використовуються, у комунальну власність, а отже має бути обізнаний з розміром і місцезнаходженням відповідних земельних ділянок (п.47 положення).

Зазначене свідчить про необґрунтованість доводів скаржника щодо належності спірних земельних ділянок до земель оборони та посилання на безпідставне неприйняття судами до уваги висновків проведеної у справі експертизи, оскільки невнесення змін до державного акта Б№031728 від 1983 року не спростовує встановленого факту добровільної відмови позивача від спірних ділянок та їх перехід у комунальну власність до прийняття рішення від 28.12.2011 №194-VI.

З врахуванням встановлених судами обставин суди дійшли вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Беручи до уваги все наведене та вимоги чинного законодавства в їх сукупності, колегія суддів не вбачає підстав для скасування постанови Одеського апеляційного господарського суду.

Керуючись ст.ст.111 5 , 111 7 , 111 8 , п.1 ч.1 ст.111 9 , ст.111 11 ГПК України, Вищий господарський суд України ,-

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Міністерства оборони України залишити без задоволення.

Постанову Одеського апеляційного господарського суду від 07.12.2016 у справі №916/1476/13 залишити без змін.

Головуючий-суддя С. Бакуліна

Судді О. Поляк

В. Корсак

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення13.06.2017
Оприлюднено19.06.2017
Номер документу67194355
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1476/13

Постанова від 13.06.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Ухвала від 29.05.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Ухвала від 14.02.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Бакуліна С. В.

Постанова від 07.12.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 06.12.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 17.11.2016

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Рішення від 24.10.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

Ухвала від 19.10.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

Ухвала від 19.10.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

Ухвала від 19.10.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Цісельський О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні