Постанова
від 12.06.2017 по справі 909/657/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" червня 2017 р. Справа № 909/657/16

Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії :

головуючого судді М.І. Хабіб

суддів О.П. Дубник

ОСОБА_1

за участю секретаря судового засідання Карнидал Л.Ю.

та представників учасників судового процесу :

прокурора: Рогожнікової Н.Б. (посвідчення №011146 від 24.10.2012);

позивача: ОСОБА_2 (довіреність №11-159/58р/182 від 19.01.2017);

відповідача: ОСОБА_3 (керівник), ОСОБА_4 (довіреність б/н від 19.05.2017);

третьої особи 1: ОСОБА_5 (довіреність б/н від 12.01.2017);

третьої особи 2: ОСОБА_2 (довіреність №110/03-02/009 від 08.06.2017) ,

розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_6 профспілок Івано-Франківської області, вих. № 06/68 від 10.04.2017 (вх.№01-05/1803/17 від 18.04.2017)

на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2017

у справі № 909/657/16

за позовом: Першого заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Івано-Франківської обласної ради, м. Івано-Франківськ

до відповідача: ОСОБА_6 профспілок Івано-Франківської області, м. Івано-Франківськ

за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача:

- Комунального підприємства Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна, м. Івано-Франківськ

-Управління об'єктами спільної власності територіальних громад області, м. Івано-Франківськ

про: витребування нерухомого майна, розташованого за адресою: пл. Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківськ, площею 1 250,2 кв.м шляхом передачі на баланс Комунальному підприємству з експлуатації майна Івано-Франківської обласної ради

Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 21.04.2017 апеляційну скаргу прийнято до провадження, розгляд справи призначено на 23.05.2017.

В судовому засіданні 23.05.2017 оголошено перерву до 12.06.2017.

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2016 року перший заступник прокурора Івано-Франківської області звернувся до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом в інтересах держави в особі Івано-Франківської обласної ради до ОСОБА_6 профспілок Івано-Франківської області про витребування нерухомого майна площею 1250,2 кв.м, розташованого за адресою: пл. Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську, шляхом його передачі на баланс Комунальному підприємству з експлуатації майна Івано-Франківської обласної ради (далі - КП з експлуатації майна).

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що на підставі рішення виконавчого комітету Станіславської міської ОСОБА_6 трудящих №219 від 26.05.1950 на балансі ОСОБА_6 профспілок Івано-Франківської області перебуває нежитлове приміщення, розташоване на пл.Міцкевича, 4 в м. Івано-Франківську. Згідно з свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 16.02.2009 власником адміністративного будинку на пл. Міцкевича, 4 м. Івано-Франківську є Івано-Франківська обласна рада. Рішенням Івано-Франківської обласної ради №1744-38/2015 від 21.08.2015 Про передачу нерухомого майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області вирішено передати нерухоме майно, розташоване на пл.Міцкевича, 4 в м. Івано-Франківську, з балансу ОСОБА_6 профспілок на баланс КП з експлуатації майна. На виконання вказаного рішення обласної ради №1744-38/2015 від 21.08.2015 директором КП з експлуатації майна видано наказ №13 від 07.09.2015 про створення комісії з прийому-передачі та інвентаризації нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Прокурор вказує, що відповідач не допустив комісію для проведення обстеження приміщення та відмовився передати майно. Посилаючись на ст. ст.316,321,386,387, 391,400 ЦК України, норми ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , прокурор просив задоволити позов.

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 23.08.2016 у даній справі до участі у справі залучено Комунальне підприємство Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна та Управління об'єктами спільної власності територіальних громад області як третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача.

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2017 у справі №909/657/17 (суддя Гриняк Б.П.) позов задоволено. ОСОБА_6 профспілок Івано-Франківської області передати на баланс Івано-Франківської обласної ради нерухоме майно площею 1 250, 2 кв. м, розташоване на пл. Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківськ. Присуджено до стягнення з відповідача на користь прокуратури Івано-Франківської області 1 378,00грн судового збору.

Рішення суду мотивоване ст. 144 Конституції України, ст.ст. 10, 16, 24, 43, 59, 60,73 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , ст.ст. 327,387,400 ЦК України.

При задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що рішення Івано-Франківської обласної ради №1744-38/2015 від 21.08.2015 про передачу нерухомого майна з балансу відповідача на баланс та в оперативне управління КП з експлуатації майна прийняте в межах повноважень та у відповідності до норм чинного законодавства, воно є чинним і в силу ст. 144 Конституції України та ст. 73 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні є обов'язковим до виконання. Встановивши, що нерухоме майно не передане КП з експлуатації майна, суд дійшов висновку про обгрунтованість позову та його задоволення.

Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, оскаржив його в апеляційному порядку. Відповідач вважає, що при ухваленні оскаржуваного рішення суд невірно застосував норми матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення, прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову.

Скаржник вказує, що в порушення вимог ст. 83 ГПК України суд вийшов за межі позовних вимог, оскільки крім задоволення заявленої позивачем вимоги про передачу майна на баланс КП з експлуатації майна, зобов'язав відповідача передати це ж майно на баланс Івано-Франківської обласної ради. Зазначає, що спірне нерухоме майно було передано ОСОБА_6 профспілок Івано-Франківської області рішенням Станіславської міської ради №219 від 26.05.1950, яке не скасоване, тому володіння є правомірним. Вважає, що при задоволенні позову суд безпідставно послався на ст. 387 ЦК України. Скаржник вказує на відсутність акту приймання-передачі спірного будинку від держави до територіальної громади, передбаченого ЗУ Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності , та стверджує, що спірне майно не належить позивачу, а свідоцтво про право власності від 16.02.2009 має похідний характер і не породжує жодних юридичних наслідків.

Скаржник також вказує, що суд першої інстанції залишив поза увагою доводи відповідача щодо необхідності застосування до вимог позивача наслідків спливу позовної давності, оскільки Івано-Франківська обласна рада з моменту видачі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 16.02.2009 мала можливість протягом трирічного строку звернутись до суду за захистом свого права.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач - Івано-Франківська обласна рада заперечує доводи скаржника, просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

Позивач вказує, що у жовтні 2016 року ОСОБА_6 профспілок Івано-Франківської області звернулась з позовом до Івано-Франківської обласної ради про визнання за ОСОБА_6 профспілок права власності на будинок площею 1 250,2 кв. м, розташований на пл. Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську, та визнання недійсними рішення 10-ї сесії Івано-Франківської обласної ради від 24.08.1992, рішення 7-ї сесії Івано-Франківської обласної ради 5-го скликання в частині віднесення будинку на пл. Міцкевича,4 до комунальної власності Івано-Франківської обласної ради народних депутатів. Рішенням Господарського суду м. Києва від 02.07.2017 у справі №909/948/16 у задоволенні зазначеного позову відмовлено. Зазначає, що відповідач ніколи не був власником спірного нерухомого майна, а був його балансоутримувачем, перебування будівлі на балансі відповідача не позбавило належності будівлі до власності Івано-Франківської обласної ради.

Комунальне підприємство Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна (третя особа 1) у відзиві на апеляційну скаргу також просить залишити оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін, апеляційну скаргу без задоволення, вважає її необгрунтованою та безпідставно поданою. Зазначає, що на виконання рішення обласної ради №1744-38/2015 від 21.08.2015 директором КП з експлуатації майна видано наказ №13 від 07.09.2015 про створення комісії з прийому-передачі та інвентаризації нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Вказує, що листом від 08.09.2015 комунальне підприємство повідомило відповідача про рішення обласної ради від 21.08.2015 № 14-38/2015 та необхідність направлення своїх представників до 14.09.2015 для проведення обстеження активів нерухомого майна та підписання акту прийому-передачі нерухомого майна з балансу на баланс. У зв'язку з неприбуттям представників відповідача у встановлений строк, 13.10.2015 комісія прибула за місцем знаходження майна, однак голова ОСОБА_6 профспілок не допустив комісію для проведення обстеження приміщення та відмовився передавати спірне нерухоме майно з балансу ОСОБА_6 професійних спілок Івано-Франківської області на баланс КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна. Відомості про укладені договори оренди (найму/користування) приміщеннями відсутні.

Управління об'єктами спільної власності територіальних громад області (третя особа 2) у відзиві на апеляційну скаргу також просить залишити оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

Вказує, зокрема, що відповідно до свідоцтва про право власності адміністративний будинок на пл. Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. На численні запити обласної ради як власника та орендодавця майна спільної власності територіальних громад області щодо утримання та розпорядження ОСОБА_6 профспілок вказаного нерухомого майна відповідач інформації не надав. У зв'язку з тим, що питання так і залишилося не вирішеним, з метою забезпечення належного утримання та експлуатації нерухомого майна спільної власності, обласною радою було прийнято рішення №1744-38/2015 від 21.08.2015 про передачу адміністративного будинку на баланс та в оперативне управління КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна, однак назване рішення обласної ради не виконано і адміністративний будинок надалі використовується відповідачем.

В судовому засіданні 12.06.2017 представники скаржника підтримали доводи, апеляційної скарги, просили рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Прокурор, представники позивача та третіх осіб заперечили проти доводів скаржника, надали усні пояснення, просили залишити без змін рішення місцевого господарського суду, апеляційну скаргу без задоволення.

Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, Львівський апеляційний господарський суд встановив наступне.

На виконання ЗУ Про місцеві ОСОБА_6 народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування та на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1992 №311 Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно - територіальних одиниць ( комунальною власністю) Івано-Франківська обласна рада народних депутатів прийняла рішення від 24.08.1992 Про майно області , яким затверджено перелік державного майна, віднесеного до комунальної власності області, згідно з додатком №1 та вирішено передати перелічені в додатку №1 об'єкти комунальної власності області в управління обласної державної адміністрації (том 1,а.с. 88-89).

Відповідно до переліку майна, що належить до комунальної власності обласної ОСОБА_6 народних депутатів (додаток №1 до рішення Івано-Франківської обласної ради народних депутатів від 24.08.1992 «Про майно області» ), будинок на пл. Міцкевича, 4 належить до комунальної власності обласної ОСОБА_6 народних депутатів (том 1, а.с. 90-91).

На підставі рішення Івано-Франківської обласної ради народних депутатів від 24.08.1992 видане свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 16.02.2009, згідно з яким адміністративний будинок на пл. Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську площею 1250,2 кв. м належить до комунальної власності, власником є територіальні громади сіл, селищ, міст області в особі Івано-Франківської обласної ради (том 1,а.с. 87).

26.02.2009 Івано-Франківським обласним бюро технічної інвентаризації зареєстроване право власності територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі Івано-Франківської обласної ради на вказаний будинок, що підтверджено витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно №21999491 від 26.02.2009 (том 1,а.с. 86).

21.08.2015 Івано-Франківська обласна рада ухвалила рішення №1744-38/2015 про передачу нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області на баланс та в оперативне управління КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна , зокрема, про передачу будинку на площі Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську (загальна площа - 1250,2 кв.м, свідоцтво про право власності від 16.02.2009) з балансу ОСОБА_6 професійних спілок Івано-Франківської області на баланс та в оперативне управління КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна (том 1, а.с. 23).

Як вбачається з матеріалів справи, будинок на площі Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську був переданий на баланс ОСОБА_7 професійний спілок рішенням виконавчого комітету Станіславської міської ради депутатів трудящих №219 від 26.05.1950 (том 1, а.с. 52).

Листом вих.№ 168 від 08.09.2015 КП з експлуатації майна повідомило відповідача про рішення Івано-Франківської обласної ради № 14-38/2015 від 21.08.2015 та просило до 14.09.2015 скерувати своїх представників для проведення обстеження активів нерухомого майна та підписання акту прийому-передачі майна з балансу на баланс (том 1, а.с. 22).

З матеріалів справи вбачається, що відповідач залишив без задоволення вимоги КП з експлуатації майна, викладені в листі №168, у зв'язку з чим 13.10.2015 комісія КП з експлуатації майна прибула за місцем знаходження майна - на площу Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську, однак керівник відповідача ОСОБА_3 не допустив комісію в приміщення для проведення обстеження та відмовився передавати майно на баланс КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна. За результатами поверхневого візуального огляду приміщення комісія встановила, що у приміщенні ведеться господарська діяльність, будь-які відомості про укладені договори оренди (найму/користування) на будь-які приміщення відсутні, про що складено акт від 13.10.2015 (том 1, а.с. 24-25).

В подальшому відповідач звернувся до КП з експлуатації майна листом вих. №06/168 від 02.12.2015, в якому запропонував укласти договір безоплатного користування майном - будинком на пл. Міцкевича, 4(том 1,а.с. 26).

У відповідь на звернення відповідача КП з експлуатації майна листом №243 від 14.12.2015, а також листами №46 від 15.02.2016, № 72 від 02.03.2016,№ 125 від 05.05.2016 повідомляло відповідача про необхідність виконання рішення Івано-Франківської обласної ради від 21.08.2015 №1744-38/2015 та вказувало, що вирішення питання щодо користування ( оренди) май ном спільної власності територіальних громад області належить до компетенції обласної ради в особі Управління спільної власності територіальних громад області обласної ради (том 1,а.с. 27-28,31-36).

З матеріалів справи вбачається, що спірний будинок на пл. Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську не був переданий на баланс КП з експлуатації майна. Рада профспілок Івано-Франківської області зверталася до господарського суду з позовом про визнання права власності на цей будинок, визнання недійсним рішення Івано-Франківської обласної ради від 24.08.1992 в частині віднесення будинку №4 на пл.Міцкевича у місті Івано-Франківську до комунальної власності, визнання недійсним рішення Івано-Франківської обласної ради №1744-38/2015 від 21.08.2015 в частині передачі будинку №4 на пл. Міцкевича у м.Івано-Франківськ з балансу ОСОБА_7 профспілок Івано-Франківської області на баланс та в оперативне управління КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна.

Рішенням Господарського суду м. Києва від 02.02.2017 у справі №909/498/16, яке набрало законної сили та є чинним, у задоволенні вказаного позову ОСОБА_7 профспілок Івано-Франківської області відмовлено (том 2, а.с. 68-82).

Названим судовим рішенням встановлено правомірність набуття територіальними громадами сіл, селищ, міст області в особі Івано-Франківської обласної ради права власності на будинок №4 на пл. Міцкевича у місті Івано-Франківську та правомірність рішень обласної ради.

Дослідивши обставини справи, заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, Львівський апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.

Відповідно до ст. 327 ЦК України у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 317 ЦК України встановлено, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Згідно з ч. ч. 1, 2, 3 ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, адміністративний будинок, розташований на пл. Міцкевича,4 у м. Івано-Франківську, є комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Івано-Франківської області в особі Івано-Франківської обласної ради.

Цей будинок знаходиться у володінні та на балансі відповідача - ОСОБА_7 профспілок Івано-Франківської області на підставі рішення виконавчого комітету Станіславської міської ради депутатів трудящих №219 від 26.05.1950. Рішенням Господарського суду м. Києва від 02.02.2017 у справі №909/498/16, яке набрало законної сили та є чинним, встановлено, що ОСОБА_7 профспілок Івано-Франківської області є правонаступником ОСОБА_3 -Франківської облпрофради.

21.08.2015 Івано-Франківська обласна рада ухвалила рішення №1744-38/2015 про передачу будинку на площі Міцкевича, 4 у м. Івано-Франківську з балансу ОСОБА_7 професійних спілок Івано-Франківської області на баланс та в оперативне управління КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна.

Відповідно до частини 5 статті 16 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Згідно з п.20 ч. 1 ст. 43 вказаного Закону виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Частинами 4, 5 статті 60 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що районні та обласні ради від імені територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюють управління об'єктами їхньої спільної власності, що задовольняють спільні потреби територіальних громад.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Згідно з ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Аналогічні положення викладені і в ч. 1 ст. 73 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , відповідно до якої акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Отже, рішення органів місцевого самоврядування, прийняті в межах наданих їм повноважень, в силу закону є обов'язковими до виконання на відповідній території. Однак, відповідач не виконав рішення обласної ради від 21.08.2015 №1744-38/2015, не передав будинку №4 на пл. Міцкевича у м.Івано-Франківську КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна .

Не погоджуючись з позовними вимогами та з рішенням суду першої інстанції, відповідач в апеляційній скарзі стверджує, що спірний будинок не належить позивачу.

Апеляційний суд відхиляє як необгрунтовані ці доводи скаржника з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, а також встановлено названим вище рішенням Господарського суду м. Києва від 02.02.2017 у справі №909/498/16, яке набрало законної сили та є чинним, правомірність набуття територіальними громадами сіл, селищ, міст області в особі Івано-Франківської обласної ради права власності на будинок №4 на пл. Міцкевича у місті Івано-Франківську та правомірність рішень обласної ради, зокрема рішення від 24.08.1992 щодо віднесення будинку №4 на пл. Міцкевича у місті Івано-Франківську до комунальної власності та рішення №1744-38/2015 від 21.08.2015 щодо передачі будинку №4 на пл. Міцкевича у м.Івано-Франківську з балансу ОСОБА_7 профспілок Івано-Франківської області на баланс та в оперативне управління КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна.

Відповідно до ч.3 ст. 35 ГПК України ці обставини не потребують повторного доведення.

Згідно з ст. 387 ЦК України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

За приписами ч.1 ст.388 ЦК України якщо майно за відплатним договором придбане в особи, яка не мала права його відчужувати, про що набувач не знав і не міг знати (добросовісний набувач), власник має право витребувати це майно від набувача лише у разі, якщо майно: було загублене власником або особою, якій він передав майно у володіння; було викрадене у власника або особи, якій він передав майно у володіння; вибуло з володіння власника або особи, якій він передав майно у володіння, не з їхньої волі іншим шляхом.

Поряд з тим, частиною 3 названої статті встановлено, якщо майно було набуте безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках.

В силу ст. 400 ЦК України недобросовісний володілець зобов'язаний негайно повернути майно особі, яка має на нього право власності або інше право відповідно до договору або закону, або яка є добросовісним володільцем цього майна. У разі невиконання недобросовісним володільцем цього обов'язку заінтересована особа має право пред'явити позов про витребування цього майна.

За приписами п. 2 ч.1 ст. 399 ЦК України право володіння припиняється у разі витребування майна від володільця власником майна або іншою особою.

В Аналізі деяких питань застосування судами законодавства про право власності при розгляді цивільних справ від 01.07.2013 Верховний Суд України роз'яснив, що при розгляді спорів про витребування власником свого майна із чужого незаконного володіння необхідно враховувати, що позивачем за таким позовом може бути власник майна (фізичні, юридичні особи, держава і територіальні громади в особі уповноважених ними органів), який на момент подання позову не володіє цим майном. Відповідачем у справах цієї категорії є особа, яка на момент подання позову фактично володіє майном без підстав, передбачених законом, адміністративним актом чи договором.

Незаконним володільцем може бути і добросовісний, і недобросовісний набувач.

Від недобросовісного набувача майно може бути витребувано в будь-якому випадку. Від добросовісного - лише в передбачених законом випадках (ст. 388 ЦК).

Наявність у діях власника майна волі на передачу цього майна виключає можливість його витребування від добросовісного набувача.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідач не набув майно у власність, він не є власником майна, власником майна є позивач, який не передавав майна відповідачу, та не укладав з ним жодного договору щодо цього майна. Відповідач безвідплатно отримав майно у володіння до набуття позивачем права власності на майно. За таких обставин позивач як власник майна вправі витребувати майно від відповідача.

Згідно із ст. 257 ЦК України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Частиною 1 ст. 261 ЦК України встановлено, що перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Отже, у даному випадку перебіг строку позовної давності починається від дати, коли позивач довідався про невиконання відповідачем рішення обласної ради від 21.08.2015 про передачу майна КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна.

Відтак апеляційний суд відхиляє доводи скаржника про пропуск позовної давності, оскільки позов подано 03.08.2016 в межах встановленого строку позовної давності.

Таким чином, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позову.

Інші доводи скаржника відхиляються апеляційним судом як такі, що не спростовують висновків суду першої інстанції, покладених в основу рішення.

Водночас, в абзаці другому резолютивної частини рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2017 у даній справі суд допустив описку, вказавши ОСОБА_7 профспілок Івано-Франківської області передати нерухоме майно на баланс Івано-Франківської обласної ради, в той час як позовна вимога заявлена про передачу майна на баланс КП Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна.

Отже, в цій частині рішення суду першої інстанції необхідно змінити, виклавши абзац другий резолютивної частини рішення в такій редакції: ОСОБА_7 профспілок Івано-Франківської області, ідент. код 02668618, місцезнаходження: 76018, Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, площа Міцкевича, будинок 4, передати на баланс Комунальному підприємству Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна, ідент. код 39088370, місцезнаходження: 76004, Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. М. Грушевського, будинок 21, нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Івано -Франківськ, площа Міцкевича, будинок 4 , площею 1250,2 кв. м.

Відповідно до ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

В силу вимог ст.ст.33,34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно з ч.2 ст.101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Судовий збір, сплачений при поданні апеляційної скарги, покладається на скаржника.

Керуючись ст.ст. 43, 49, 91, 99, 101, 103, 104 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні апеляційної скарги відмовити.

2. Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2017 у справі № 909/657/16 змінити, виклавши абзац другий резолютивної частини в наступній редакції:

Раді профспілок Івано-Франківської області, ідент. код 02668618, місцезнаходження: 76018, Івано-Франківська обл., місто Івано-Франківськ, площа Міцкевича, будинок 4, передати на баланс Комунальному підприємству Івано-Франківської обласної ради з експлуатації майна, ідент. код 39088370, місцезнаходження: 76004, Івано-Франківська обл., м. Івано-Франківськ, вул. М. Грушевського, будинок 21, нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Івано -Франківськ, площа Міцкевича, будинок 4, площею 1250,2 кв. м.

В решті рішення залишити без змін.

3. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

4. Справу повернути до місцевого господарського суду.

Постанова підписана 14.06.2017.

Головуючий суддя М.І. Хабіб

Суддя О.П. Дубник

Суддя О.В. Зварич

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення12.06.2017
Оприлюднено23.06.2017
Номер документу67213699
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/657/16

Ухвала від 20.11.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Постанова від 12.06.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Хабіб М.І.

Ухвала від 22.05.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Хабіб М.І.

Ухвала від 21.04.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Хабіб М.І.

Ухвала від 21.04.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Хабіб М.І.

Ухвала від 03.04.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Хабіб М.І.

Рішення від 14.03.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

Ухвала від 01.03.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

Постанова від 08.02.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

Ухвала від 30.01.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні