Ухвала
від 19.06.2017 по справі 428/3420/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

6.2.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

19 червня 2017 року СєвєродонецькСправа № 428/3420/17

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Чернявської Т.І.,

за участю

секретаря судового засідання Бутенко К.В.,

позивача - ОСОБА_1

та

представників сторін:

від І, ІІ відповідачів - не прибули

від ІІІ відповідача - Яровий Є.В. (довіреність від 15.06.2017 б/н)

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про закриття провадження у справі за адміністративним позовом

ОСОБА_1

до Сєвєродонецької міської ради, головного управління Держгеокадастру у Луганській області, комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради

про зобов'язання вчинити певні дії та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської ради, головного управління Держгеокадастру у Луганській області, комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради, в якому позивач просить:

- зобов'язати головне управління Держгеокадастру у Луганській області внести зміни до умов відведення земельної ділянки від 13.05.2008 № 1234, а саме визначити функціональне використання земельної ділянки під 8/10000 частки комплексу будівель та споруд за адресою: АДРЕСА_1 як земель транспорту, замість земель комерційного використання;

- зобов'язати комунальне підприємство Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради внести зміни до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під 8/10000 частки комплексу будівель та споруд за адресою: АДРЕСА_2, в частині цільового призначення землі - з земель комерційного використання на землі транспорту;

- скасувати рішення Сєвєродонецької міської ради від 18.06.2009 № 3265 Про переоформлення в оренду земельної ділянки гр. ОСОБА_1. в частині визначення функціонального використання земельної ділянки - землі комерційного використання ;

- зобов'язати головне управління Держгеокадастру у Луганській області внести зміни до технічного завдання на виконання землевпорядних робіт по оформленню правовстановлюючих документів на земельну ділянку від 28.09.2010 № 3872, а саме: визначити функціональне використання земельної ділянки під 8/10000 частки комплексу будівель та споруд за адресою: АДРЕСА_3 як земель транспорту, замість земель комерційного використання;

- зобов'язати комунальне підприємство Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради внести зміни до технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки під 8/10000 частки комплексу будівель та споруд за адресою: АДРЕСА_4 в частині цільового призначення землі - з земель комерційного використання на землі транспорту;

- скасувати рішення Сєвєродонецької міської ради від 22.12.2011 № 1212 Про переоформлення в оренду земельної ділянки гр. ОСОБА_1. в частині визначення функціонального використання земельної ділянки - землі комерційного використання ;

- зобов'язати головне управління Держгеокадастру у Луганській області здійснити нормативну грошову оцінку земельної ділянки під 8/10000 частки комплексу будівель та споруд за адресою: АДРЕСА_3 станом на 27.01.2012, виходячи з коефіцієнту функціональності 1,0.

В матеріалах справи міститься подана представником Сєвєродонецької міської ради та не вирішена Сєвєродонецьким міським судом Луганської області заява від 18 травня 2017 року б/н про закриття провадження у справі (арк. спр. 65).

В обґрунтування заяви про закриття провадження у справі представник Сєвєродонецької міської ради зазначив, що відповідно до частини другої статті 2, пункту 7 частини першої статті 3, пункту 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Статтею 318 Цивільного кодексу України суб'єктами права власності є Український народ та інші учасники цивільних відносин, визначені статтею 2 цього Кодексу. Усі суб'єкти права власності є рівними перед законом.

Згідно зі статтею 2 Цивільного кодексу України учасниками цивільних відносин є, зокрема, територіальні громади.

Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування (стаття 327 Цивільного кодексу України ).

Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд (стаття 319 Цивільного кодексу України ).

У разі прийняття суб'єктом владних повноважень рішення про передачу майна територіальної громади у володіння і користування (тобто ненормативного акта, який вичерпує свою дію після його реалізації), внаслідок чого виникають цивільні права і обов'язки, подальше оспорювання правомірності набуття фізичною чи юридичною особою права на володіння та користування майном територіальної громади має вирішуватися у порядку цивільної (господарської) юрисдикції, оскільки виникає спір про цивільне право (аналогічна правова позиція щодо застосування тих самих норм процесуального права викладена у постанові Верховного Суду України від 17 травня 2016 року по справі № 21-331а16).

Оскільки зі змісту позовної заяви позивача вбачається, що на думку фізичної особи ОСОБА_1 оскаржуваними актами відповідача грубо порушено його право на землю як землекористувача, то спір щодо законності встановлення функціонального використання земельної ділянки не підвідомчий адміністративному суду.

З огляду на вищевикладене, представник Сєвєродонецької міської ради на підставі пункту 1 частини першої, частини другої статті 157 КАС України просить закрити провадження у справі.

У судове засідання представник Сєвєродонецької міської ради не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. спр. 109). В запереченнях проти позову від 19 червня 2017 року б/н, які надійшли до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) 19 червня 2017 року за вхідним реєстраційним № 14469/2017, представник Сєвєродонецької міської ради ОСОБА_3 серед іншого просить закрити провадження у справі з підстав, викладених у поданій до Сєвєродонецького міського суду заяві від 18 травня 2017 року, та всі судові засідання здійснювати за його відсутності (арк. спр. 123).

Представник головного управління Держгеокадастру у Луганській області у судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (арк. спр. 110), причини не прибуття у судове засідання суду не повідомив.

Позивач у судовому засіданні проти закриття провадження у справі заперечував, представник комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради підтримав заявлене клопотання про закриття провадження у справі.

Розглянувши клопотання про закриття провадження у справі, вислухавши думку позивача та представника комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради, судом встановлено таке.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб'єкт владних повноважень позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхню посадову чи службову особу, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 3 КАС України).

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Одним із відповідачів у даній справі є комунальне підприємство Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради, яке здійснює свою діяльність на підставі статуту (арк. спр. 113-122).

Згідно з пунктами 1.1, 1.2 розділу І Загальні положення статуту комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради, затвердженого рішенням Сєвєродонецької міської ради від 10 січня 2004 року № 1095, комунальне підприємство Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради є об'єктом власності територіальної громади м. Сєвєродонецька, засновником якого є Сєвєродонецька міська рада. Підприємство є юридичною особою, діє на засадах господарського розрахунку та самофінансування, має самостійний баланс, розрахункові (поточні) рахунки в установах банків, круглу печатку зі своїм найменуванням, кутовий штамп, знак для товарів і послуг та інші реквізити, встановлені для підприємств.

Основним видом діяльності комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 06 червня 2017 року за № НОМЕР_1 є КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (арк. спр. 92-94).

Пунктом 30 частини першої статті 26 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення питань про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Відповідно до частини третьої статті 8 Господарського кодексу України господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Згідно з підпунктом 3.1.6 пункту 3.1 розділу 3 Державного класифікатора України Класифікація організаційно-правових форм господарювання (ДК 002:2004), затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 травня 2004 року № 97, комунальне підприємство - підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади.

Комунальна організація (установа, заклад) утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління (підпункт 3.4.5 пункту 3.4 розділу 3 цього Класифікатора ).

З огляду на викладене комунальні підприємства, установи чи організації не є суб'єктом владних повноважень у розумінні положень КАС України, а тому спори, які виникають з приводу оскарження рішень та дій останніх при здійсненні статутної діяльності, не належать до юрисдикції адміністративних судів.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 157 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

З огляду на викладене провадження у справі в частині позовних вимог до комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради на підставі пункту 1 частини першої статті 157 КАС України підлягає закриттю.

В інший частині клопотання про закриття провадження у справі не підлягає задоволенню, оскільки в частині позовних вимог до Сєвєродонецької міської ради та головного управління Держгеокадастру у Луганській області відсутній спір про право, так як позивач у цій справі не оскаржує правомірності набуття ним права на користування майном територіальної громади - земельною ділянкою.

На підставі частин третьої та сьомої статті 160 КАС України у судовому засіданні 19 червня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Складення ухвали у повному обсязі відкладено до 21 червня 2017 року, про що згідно вимог частини другої статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин ухвали у судовому засіданні.

Керуючись статтями 17, 157, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання про закриття провадження у справі задовольнити частково.

Закрити провадження у справі № 428/3420/17 в частині позовних вимог ОСОБА_1 до комунального підприємства Землевпорядник Сєвєродонецької міської ради, роз'яснивши позивачеві право звернутися з даними позовними вимогами в порядку цивільного судочинства.

У закритті провадження у справі № 428/3420/17 в частині позовних вимог ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської ради та головного управління Держгеокадастру у Луганській області відмовити.

Ухвала в частині закриття провадження у справі набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.

Ухвала в частині закриття провадження у справі може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала в частині відмови у закритті провадження у справі набирає законної сили з моменту постановлення та оскарженню не підлягає.

Відповідно до частини другої статті 185 КАС України заперечення на ухвали суду першої інстанції, які не можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від постанови суду, можуть бути викладені в апеляційній скарзі на постанову суду першої інстанції.

Згідно з частинами третьою та сьомою статті 160 КАС України ухвала складена у повному обсязі 21 червня 2017 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2017
Оприлюднено23.06.2017
Номер документу67280826
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —428/3420/17

Постанова від 31.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 17.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 18.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні