Справа № 815/2926/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2017 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: Танцюри К.О., Завальнюка І.В., Марина П.П., розглянувши у порядку письмового провадження у м. Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України, про визнання протиправною відмови та зобов'язання прийняти податкові накладні,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” (далі – ТОВ “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ”) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області (далі - ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області ), Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України) про визнання протиправними дій ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, ДФС України щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р., податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №97 від 16.05.2017р., податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., рахунку – коригування №3 від 17.05.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р., зобов'язання ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, ДФС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р.- останнім днем (включно) календарного місця в якому вони складені (31.05.2017р.), відомості щодо реєстрації податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №97 від 16.05.2017р., податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., рахунку – коригування №3 від 17.05.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р.- до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені(15.06.2017р.), з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 20.06.2017р.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 07.10.2015р. між ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області та ТОВ “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” був укладений договір про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р., який 04.10.2016р. був пролонгований на строк до 03.10.2017р. ТОВ “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” засобами електронного зв'язку було подано податкові накладні та рахунок-коригування (податкові накладні №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р., №95 від 16.05.2017р., №96 від 16.05.2017р, №97 від 16.05.2017р., №98 від 17.05.2017р., №99 від 17.05.2017р., рахунок – коригування №3 від 17.05.2017р., податкові накладні №100 від 22.05.2017р., №101 від 22.05.2017р., №102 від 23.05.2017р., №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р.), однак зазначені документи не було прийнято із зазначенням причин «Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233, а саме ЄДРПОУ « 38848403». Можливо припинено дію Договору про визнання електронних документів». Позивачем зазначено, що товариство неодноразово зверталось до відповідачів із заявами про роз'яснення причин неприйняття зазначених податкових накладних, поданих товариством засобами електронного зв'язку, однак відповіді надано не було.
Представник відповідача ДФС України заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з підстав, викладених у письмових запереченнях від 07.06.2017р., зазначивши, що 07.10.2015р. між ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області та ТОВ“ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” був укладений договір про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р. При цьому, посилаючись на порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246 та Інструкцію з підготовки подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008р. №233, представник відповідача зазначав, що з боку ДФС України та ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області відсутня протиправність щодо неприйняття податкових накладних ТОВ «Лайтек Сістемз».
20.06.2017р. до суду надійшли додаткові пояснення, згідно яких представник ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області зазначала, що відповідно до Тимчасового порядку надходження та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді до органів ДПС України ТОВ «Лайтек Сістемз» були надіслані зазначені накладні та розрахунок в електронному вигляді на шлюз прийому звітності ДФС України, що підтверджується матеріалами справи та після направлення податкових накладних документи було доставлено до ДФС України та не прийнято на рівні центрального порталу прийому звітності «ДПС України». У зв'язку з чим, на думку відповідача, обов'язок ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області щодо реєстрації та внесення податкових накладних ТОВ «Лайтек Сістемз» до Єдиного реєстру податкових накладних не виник, оскільки така накладна не була прийнята на рівні центрального порталу прийому звітності «ДПС України».
Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута у порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15.05.2014р. ТОВ “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” зареєстроване як юридична особа та до видів діяльності товариства відносяться: Код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи; Код КВЕД 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (основний); Код КВЕД 71.11 Діяльність у сфері архітектури;
Код КВЕД 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність;
Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування;
Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.(а.с.70-74)
07.10.2015р. між ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області та ТОВ “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” (код ЄДРПОУ 39214716) було укладено договір про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р.(а.с.14-16)
ТОВ “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” засобами електронного зв'язку, на підставі укладеного договору про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р., було направлено контролюючому органу податкові накладні, які доставлені до центрального рівня податкової служби України, однак не прийняті та зазначено такі причини неприйняття:
- податкова накладна №84 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.93-94);
- податкова накладна №85 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.95-96);
- податкова накладна №86 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.97-98);
- податкова накладна №87 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.99-100);
- податкова накладна №88 від 04.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.101-102);
- податкова накладна №89 від 10.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.103-104);
- податкова накладна №90 від 11.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.105-106);
- податкова накладна №91 від 11.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.107-108);
- податкова накладна №92 від 11.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.109-110);
- податкова накладна №93 від 12.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.111-112);
- податкова накладна №94 від 15.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.113-114);
- податкова накладна №95 від 16.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.126-127);
- податкова накладна №96 від 16.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.128-129);
- податкова накладна №97 від 16.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 13.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.130-131);
- податкова накладна №98 від 17.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.132-133);
- податкова накладна №99 від 17.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.134-135);
- розрахунок коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової накладної від 16.02.2017р. №22, який доставлений до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнято. Виявлені помилки: не визначений код товару УКТЗЕД (а.с.136-137);
- податкова накладна №100 від 22.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р., не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.138-139);
- податкова накладна №101 від 22.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р., не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.140-141);
- податкова накладна №102 від 23.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р., не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів (а.с.142-143).
Відповідно до п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно із п.п.20.1.7 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право отримувати від платників податків, платників єдиного внеску та надавати у межах, передбачених законом, документи в електронному вигляді.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010р., цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.
Відповідно до п.1, п.2 зазначеного Порядку подання податкової накладної та/або розрахунку коригування ДФС в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого в установленому порядку. Внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Пунктами 6,7 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" та "Про електронні документи та електронний документообіг". Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку. Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.
Згідно з п.8-п.11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.
Причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.
Датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття. Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.
Разом з тим, загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначені в Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 р. №233.(далі Інструкція №233)
Пунктом 1 розділу ІІ Інструкції №233 визначено, що платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором.
Відповідно до п.7 розділу ІІІ Інструкції №233 при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку: платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків. Після накладання ЕЦП платник податків здійснює шифрування податкового документа в електронному вигляді та направляє його до органів ДПС через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків. Після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідністі електронного документа затвердженому формату (стандарту). Перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним. Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Також, з метою спрощення та стандартизації процесу приймання і комп'ютерної обробки звітних документів платників податків з урахуванням різних способів надходження документів до органів державної податкової служби України, наказом Державної податкової адміністрації України від 26 листопада 2004 року №672, затверджено Тимчасовий порядок
надходження та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в електронному вигляді до органів ДПС України.
Пунктом 4.8 Тимчасового порядку №672 встановлено, що для включення платників податків в систему подання податкової звітності в електронному вигляді Органом ДПС, де розташовано приймальний шлюз здійснюються, зокрема, такі заходи як прийом електронної податкової звітності з перевіркою її на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій (розрахунків, звітів, довідок тощо) згідно з алгоритмами контролю (підрозділи автоматизації процесів оподаткування); передача до ДПІ перевірених файлів електронної податкової звітності XML-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації (підрозділи автоматизації процесів оподаткування);
Разом з тим, п.4.8 Тимчасового порядку встановлено, що ДПІ районного рівня для включення платників податків в систему подання податкової звітності в електронному вигляді здійснюються, зокрема, такі заходи як отримання від органу ДПС, де розташовано приймальний шлюз, перевірених файлів електронної податкової звітності XML-формату з забезпеченням цілісності, автентичності та конфіденційності інформації при передачі електронної податкової звітності (підрозділи автоматизації процесів оподаткування).
Згідно квитанцій №1, які надійшли у відповідь на направлені податкові накладні та рахунку – коригування, а саме №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р., №95 від 16.05.2017р., №96 від 16.05.2017р, №97 від 16.05.2017р., №98 від 17.05.2017р., №99 від 17.05.2017р., рахунок – коригування №3 від 17.05.2017р., податкові накладні №100 від 22.05.2017р., №101 від 22.05.2017р., №102 від 23.05.2017р., №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р.- документи доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України та не прийнято.
Тобто, прийом електронної податкової звітності з перевіркою її на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій згідно з алгоритмами контролю здійснює ДФС України з подальшою передачею до ДПІ перевірених файлів електронної податкової звітності.
Відповідно до ч.4 п.6 договору №071020151 від 25.10.2016р. орган ДФС має право розірвати договір в односторонньому порядку у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифіката відкритого ключа замість скасованих або у разі зміни платником місця реєстрації.
При цьому, жодних доказів того, що зазначений договір №071020151 від 25.10.2016р., укладений між ТО«Лайтек Сістемз» (код ЄДРПОУ 39214716) та ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області був розірваний до суду не надано.
Разом з тим, зазначена у квитанціях №1 які надійшли у відповідь на направлені податкові накладні та рахунку – коригування №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р., №95 від 16.05.2017р., №96 від 16.05.2017р, №97 від 16.05.2017р., №98 від 17.05.2017р., №99 від 17.05.2017р., рахунок – коригування №3 від 17.05.2017р., податкові накладні №100 від 22.05.2017р., №101 від 22.05.2017р., №102 від 23.05.2017р., №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р. причина помилки при прийнятті податкових накладних ТОВ «Лайтек Сістемз» на реєстрацію контролюючим органом містить в собі припущення можливого припинення дії Договору про визнання електронних документів.
Також, суд враховує, що представник відповідача ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області, зазначив, що на момент подання товариством податкових накладних, договір від 07.10.2015р. №071020151 був дійсним.
Враховуючи викладене та оскільки Державною фіскальною службою України, як центральним органом виконавчої влади, який уповноважений вести Єдиний реєстр податкових накладних, під час прийому податкових накладних ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р., №95 від 16.05.2017р., №96 від 16.05.2017р, №97 від 16.05.2017р., №98 від 17.05.2017р., №99 від 17.05.2017р., податкові накладні №100 від 22.05.2017р., №101 від 22.05.2017р., №102 від 23.05.2017р., №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р. виявлено порушення вимог Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233, припинення дії Договору про визнання електронних документів не знайшло свого підтвердження під час з'ясування судом офіційних обставин справи, а також не встановлено причин відмови у прийнятті зазначених податкових накладних суд вважає, що позовні вимоги ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» про визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначених податкових накладних є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
У зв'язку з викладеним та враховуючи те, що прийом електронної податкової звітності з перевіркою її на наявність арифметичних помилок та повноти заповнення податкових декларацій згідно з алгоритмами контролю здійснює ДФС України з подальшою передачею до ДПІ перевірених файлів електронної податкової звітності, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» про визнання протиправною відмови ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області внести до вказаного реєстру відомості щодо реєстрації податкових накладних задоволенню не підлягають оскільки до повноважень територіальних органів ДФС не входить ведення Єдиного реєстру податкових накладних, у тому числі вирішення питання щодо прийняття для реєстрації податкових накладних.
Разом з тим, щодо позовних вимог ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» про визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р., судом встановлено наступне.
Так, ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» засобами електронного зв'язку, на підставі укладеного договору про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р., було направлено контролюючому органу розрахунок коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової накладної від 16.02.2017р. №22, який доставлений до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. та не прийнято. Виявлені помилки: не визначений код товару УКТЗЕД (а.с.95-96).
Відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата складання податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
При цьому, у п.201.10 Податкового кодексу України визначено, що помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Як вбачається з розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової декларації від 16.02.2017р. №22 ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» помилково не зазначено код Державного класифікатору продукції та послуг (ДКПП) щодо послуги «кап.ремонт світ. облад., дог №05/07 від 05.07.2016р.» що, відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України, не може бути причиною його неприйняття.
При цьому, код УКТ ЗЕД товару «комплект ферм алюмінієвих, квадролайт FD34 (в комплекті з'єднання та кріплення)», зазначеного у вказаному розрахунку №3 від 17.05.2017р.-платником податку визначений.
У зв'язку з викладеним та зазначенням товариством у розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. коду вказаного товару згідно УКТЗЕД, суд вважає що позовні вимоги ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» про визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової декларації від 16.02.2017р. №22 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» про зобов'язання ДФС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р.- останнім днем (включно) календарного місця в якому вони складені (31.05.2017р.), відомості щодо реєстрації податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №97 від 16.05.2017р., податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., рахунку – коригування №3 від 17.05.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р.- до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені (15.06.2017р.), судом встановлено наступне.
У зв'язку з тим, що суд дійшов висновку про протиправність відмови ДФС України у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення-коригування та податкових накладних, враховуючи дату їх фактичного отримання засобами електронного зв'язку ДФС України, а також те, що датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції, суд вважає за необхідне, зобов'язати ДФС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних за датою їх фактичного отримання контролюючим органом, а саме: податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р.- за датою 31.05.2017р.; податкової накладної №97 від 16.05.2017р.- за датою 13.06.2017р.; податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., рахунку – коригування №3 від 17.05.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р – за датою 15.06.2017р.
Згідно п.1,3 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Відповідно до п.2 ст.4 Закону України “Про судовий збір” від 8 липня 2011 року N3674-VI за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який поданий юридичною особою встановлена ставка судового збору у розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як свідчать матеріали справи, ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» сплачено судовий збір у розмірі 1600грн., що підтверджується платіжним дорученням від 24.05.2017р. №640.
Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ» до Державної фіскальної служби України, про визнання протиправною відмови та зобов'язання прийняти податкові накладні, суд приходить до висновку про необхідність стягнути з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” судовий збір у розмірі 1600,00грн.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд приходить до висновку що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” підлягає задоволенню частково.
Керуючись ст. ст. 94, 158 – 163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ”: податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р., податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №97 від 16.05.2017р., податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової накладної №22 від 16.02.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р.- датою 31.05.2017р.; податкової накладної №97 від 16.05.2017р.- за датою 13.06.2017р., податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової накладної №22 від 16.02.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р – датою 15.06.2017р.
Стягнути з Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ” (ЄДРПОУ 39214716) судовий збір у розмірі 1600,00грн.
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя К.О. Танцюра
Суддя І.В. Завальнюк
Суддя П.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67305641 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні