Ухвала
від 04.10.2017 по справі 815/2926/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2017 р. Справа № 815/2926/17

Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О. Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду

у складі:

головуючого - Лук'янчук О.В.

суддів - Косцової І. П.

- Кравченко К. В. ,

при секретарі - Діденко К.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2017 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" до Державної податкової інспекції у Київському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною відмови та зобов'язання прийняти податкові накладні,-

В С Т А Н О В И Л А :

ТОВ"ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, ДФС України щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкових накладних №84 - 87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкових накладних №№90 - 92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р., податкових накладних №№95 -97 від 16.05.2017р., податкових накладних №98 - 99 від 17.05.2017р., рахунку - коригування №3 від 17.05.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р.,податкової накладної №102 від 23.05.2017р., зобов'язання відповідачів внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р.- останнім днем (включно) календарного місця в якому вони складені (31.05.2017р.), відомості щодо реєстрації податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №97 від 16.05.2017р., податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., рахунку - коригування №3 від 17.05.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р.- до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені(15.06.2017р.), з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 20.06.2017р.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що 07.10.2015р. між ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області та ТОВ "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" був укладений договір про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р., який 04.10.2016р. був пролонгований на строк до 03.10.2017р. ТОВ "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" засобами електронного зв'язку було подано податкові накладні та рахунок-коригування (податкові накладні №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р., №95 від 16.05.2017р., №96 від 16.05.2017р, №97 від 16.05.2017р., №98 від 17.05.2017р., №99 від 17.05.2017р., рахунок - коригування №3 від 17.05.2017р., податкові накладні №100 від 22.05.2017р., №101 від 22.05.2017р., №102 від 23.05.2017р., №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р.), однак зазначені документи не було прийнято із зазначенням причин "Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233, а саме ЄДРПОУ " 38848403". Можливо припинено дію Договору про визнання електронних документів". Зазначено, що товариство неодноразово зверталось до відповідачів із заявами про роз'яснення причин неприйняття зазначених податкових накладних, поданих товариством засобами електронного зв'язку, однак відповіді надано не було.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2017 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" - задоволено частково.

Визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ": податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р., податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №97 від 16.05.2017р., податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової накладної №22 від 16.02.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р.

Зобов'язано Державну фіскальну службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України, а саме: податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р.- датою 31.05.2017р.; податкової накладної №97 від 16.05.2017р.- за датою 13.06.2017р., податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., розрахунку коригування кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової накладної №22 від 16.02.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р - датою 15.06.2017р.

Стягнуто з Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" (ЄДРПОУ 39214716) судовий збір у розмірі 1600,00грн.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.

В апеляційній скарзі ДФС України ставиться питання про скасування судового рішення, в зв'язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального та процесуального права, оскільки судом першої інстанції не було досліджено обставини справи, що мають значення для справи, наслідком чого стало постановлення необґрунтованого та неправомірного рішення суду.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15.05.2014р. ТОВ "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" зареєстроване як юридична особа та до видів діяльності товариства відносяться: Код КВЕД 43.21 Електромонтажні роботи; Код КВЕД 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (основний); Код КВЕД 71.11 Діяльність у сфері архітектури;Код КВЕД 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність;

Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

07.10.2015р. між ДПІ у Київському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області та ТОВ "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" (код ЄДРПОУ 39214716) було укладено договір про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р.

ТОВ "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" засобами електронного зв'язку, на підставі укладеного договору про визнання електронних документів №071020151 від 07.10.2015р., було направлено контролюючому органу податкові накладні, які доставлені до центрального рівня податкової служби України, однак не прийняті та зазначено такі причини неприйняття:

- податкова накладна №84 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №85 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №86 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №87 від 03.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №88 від 04.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №89 від 10.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №90 від 11.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів ;

- податкова накладна №91 від 11.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів ;

- податкова накладна №92 від 11.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів ;

- податкова накладна №93 від 12.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №94 від 15.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 31.05.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №95 від 16.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів ;

- податкова накладна №96 від 16.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів ;

- податкова накладна №97 від 16.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 13.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №98 від 17.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №99 від 17.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- розрахунок коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової накладної від 16.02.2017р. №22, який доставлений до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р. не прийнято. Виявлені помилки: не визначений код товару УКТЗЕД ;

- податкова накладна №100 від 22.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р., не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів ;

- податкова накладна №101 від 22.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р., не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів;

- податкова накладна №102 від 23.05.2017р., яка доставлена до центрального рівня ДПС України 15.06.2017р., не прийнята. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008р. №233. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронних документів.

Задовольняючи адміністративний позов частково, суд першої інстанції виходив з того, Державна фіскальна служба, як адміністратор реєстру має нести відповідальність за неприйняття до реєстрації податкових накладних, а отже дії ДФС України щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних є протиправними. Разом з цим, вважав, що з боку ДПІ у Київському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області немає перешкод для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, направлених позивачем.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до п.201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Така податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.9 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 №1246 причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:

1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної;

2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, всі функції щодо адміністрування роботи Єдиного реєстру податкових накладних, а саме розшифрування, перевірку електронного цифрового підпису, визначення відповідності електронного документа формату (стандарту), видачу квитанцій, відмовою у прийнятті податкової накладної та інше покладено на Державну фіскальну службу України.

Жодних повноважень щодо ведення Єдиного реєстру податкових накладних на територіальні органи ДФС, як обласного та районного рівня, не покладено.

В судовому засідання відповідачем не повідомлено жодної обставини, передбаченої ст.201.10 ПК України та п.9 Порядку, які слугували підставами неприйняття до реєстрації в Єдиному реєстрів зазначених податкових накладних. Не зазначено таких підстав і в квитанціях про неприйняття податкових накладних до реєстрації.

Разом з тим, зазначена у квитанціях №1 які надійшли у відповідь на направлені податкові накладні та рахунку - коригування №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р., №95 від 16.05.2017р., №96 від 16.05.2017р, №97 від 16.05.2017р., №98 від 17.05.2017р., №99 від 17.05.2017р., рахунок - коригування №3 від 17.05.2017р., податкові накладні №100 від 22.05.2017р., №101 від 22.05.2017р., №102 від 23.05.2017р., №85 від 03.05.2017р., №86 від 03.05.2017р., №87 від 03.05.2017р., №88 від 04.05.2017р., №89 від 10.05.2017р., №90 від 11.05.2017р., №91 від 11.05.2017р., №92 від 11.05.2017р., №93 від 12.05.2017р., №94 від 15.05.2017р. причина помилки при прийнятті податкових накладних ТОВ "Лайтек Сістемз" на реєстрацію контролюючим органом містить в собі припущення можливого припинення дії Договору про визнання електронних документів.

Судом першої інстанції правомірно враховано, що на момент подання товариством податкових накладних, договір від 07.10.2015р. №071020151 був дійсним.

Подати податкові накладні для реєстрації у паперовому вигляді, позивач не може, оскільки це не передбачено ст.201 ПК України.

На думку колегії суддів, право позивача на реєстрацію податкових накладних не може залежати від технічних недоліків програмного забезпечення. У будь-якому випадку, відповідальність за належне функціонування автоматизованої системи реєстрації податкових накладних несе ДФС України, а не платник податків.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, Державна фіскальна служба України, яка є адміністратором Єдиного реєстру податкових накладних, а тому несе відповідальність у тому числі і за технічні проблеми функціонування зазначеної автоматизованої системи, не забезпечила реалізацію права позивача на реєстрацію податкових накладних, а відтак позовні вимоги ТОВ "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" в частині визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначених податкових накладних є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними дій Державної фіскальної служби України щодо відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р.

У п.201.10 Податкового кодексу України визначено, що помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Як вбачається з розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової декларації від 16.02.2017р. №22 ТОВ "ЛАЙТЕК СІСТЕМЗ" помилково не зазначено код Державного класифікатору продукції та послуг (ДКПП) щодо послуги "кап.ремонт світ. облад., дог №05/07 від 05.07.2016р." що, відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України, не може бути причиною його неприйняття.

При цьому, код УКТ ЗЕД товару "комплект ферм алюмінієвих, квадролайт FD34 (в комплекті з'єднання та кріплення)", зазначеного у вказаному розрахунку №3 від 17.05.2017р.-платником податку визначений.

За таких обставин, дії щодо відмови в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригувань кількісних і вартісних показників №3 від 17.05.2017р. до податкової декларації від 16.02.2017р. №22 є протиправними.

Також, колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції в частині зобов'язання ДФС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних за датою їх фактичного отримання контролюючим органом, а саме: податкової накладної №84 від 03.05.2017р., податкової накладної №85 від 03.05.2017р., податкової накладної №86 від 03.05.2017р., податкової накладної №87 від 03.05.2017р., податкової накладної №88 від 04.05.2017р., податкової накладної №89 від 10.05.2017р., податкової накладної №90 від 11.05.2017р., податкової накладної №91 від 11.05.2017р., податкової накладної №92 від 11.05.2017р., податкової накладної №93 від 12.05.2017р., податкової накладної №94 від 15.05.2017р.- за датою 31.05.2017р.; податкової накладної №97 від 16.05.2017р.- за датою 13.06.2017р.; податкової накладної №95 від 16.05.2017р., податкової накладної №96 від 16.05.2017р, податкової накладної №98 від 17.05.2017р., податкової накладної №99 від 17.05.2017р., рахунку - коригування №3 від 17.05.2017р., податкової накладної №100 від 22.05.2017р., податкової накладної №101 від 22.05.2017р., податкової накладної №102 від 23.05.2017р - за датою 15.06.2017р., у зв'язку з тим, що судом встановлено протиправність відмови ДФС України у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних рішення-коригування та податкових накладних, та враховуючи дату їх фактичного отримання засобами електронного зв'язку ДФС України, а також те, що датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ч.5 ст. 254 КАС України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення, постанову Одеського окружного адміністративного суду від 21 червня 2017 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуюча суддя: О.В. Лук'янчук

Суддя: І. П. Косцова

Суддя: К. В. Кравченко

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2017
Оприлюднено09.10.2017
Номер документу69392315
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2926/17

Постанова від 09.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 02.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Пасічник С.С.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 04.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 30.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 11.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 21.06.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні