ПОСТАНОВА
Іменем України
12 листопада 2009 року Справа № 2а-26784/09/1270 К атегорія № 6.14
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:
судді: Пляшк ової К.О.,
при секретарі: Шаб аліної О.С.,
за участю :
прокурора-заявника: П етрової Г.В.(посвідчення № 524 ),
представник позивача: н е з' явився,
представник відповідача: не з' явився,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адміні стративну справу за адмініст ративним позовом прокурора м . Луганська в інтересах держа ви в особі Луганського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до п риватної фірми «Оздоровчий к омплекс «Корал» про стягненн я адміністративно - господар ських санкцій та пені за неви конання нормативу робочих мі сць у 2008 році, -
ВСТАНОВИВ:
15.10.2009р. до Луганського окру жного адміністративного суд у надійшов адміністративний позов прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до приватної фі рми «Оздоровчий комплекс «Ко рал» про стягнення несплачен их адміністративно-господар ських санкцій за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році в сумі 4040,45 грн.
В обґрунтування позову заз начено, що в порушення ст.19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» від 21.03.1991 №875 - Х11 на приватній фірмі «Оздоровчий комплекс «Корал» у 2008 році зам ість 1 інваліду не працювало ж одного. Таким чином, приватна фірма за 1 робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нвалідів і не зайняте інвалі дом, відповідач до 15.04.2009р. повин ен був самостійно сплатити а дміністративно - господарс ькі санкції у розмірі 3830,00 грн.
Позивач звертає увагу на те , що сума заборгованості по ад міністративно-господарськи х санкціях підтверджується д окументом, а саме: звітом про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за формою №10-ПІ з а 2008 р. від 14.04.2009р., розмір пені у су мі 210,45 грн. підтверджується роз рахунком пені на суму заборг ованості по сплаті адміністр ативно-господарських санкці й, всього сума заборгованост і перед Державним бюджетом с кладає 4040,45 грн.
В зв' язку з вищевикладени м вважає, що у 2008 році приватна фірма «Оздоровчий комплекс « Корал» не виконало норми ЗУ « Про основи соціального захис ту інвалідів в Україні» від 21. 03.1991 року, а саме ст.19, 20 і тому пови нно нести відповідальність з гідно чинного законодавства .
Прокурор - заявник у судовом у засіданні підтримав позовн і вимоги у повному обсязі, над ав пояснення аналогічні викл аденому в позовній заяві.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адав клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час, місце та дату судо вого засідання повідомлявся , причини не явки суду не відом і.
Суд вважає за можливе розгл янути справу без участі пред ставника позивача та предста вника відповідача, на підста ві наявних матеріалів, які мі стять достатньо даних про пр ава та обов' язки сторін.
Заслухавши прокурора-заяв ника, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних ви мог і наданих сторонами дока зів, оцінивши докази відпові дно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Фонд соціального захисту і нвалідів відповідно до п.1 Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України №1434 від 26.09.2002 (із н аступними змінами і доповнен нями) є урядовим органом держ авного управління, який діє у складі Мінпраці та підпоряд ковується йому.
Згідно п.3, п.4 зазначеного Пол оження Фонд соціального захи сту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виконан ням підприємствами норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплат ою ними адміністративно-госп одарських санкцій і пені, а та кож відповідно до п.п.3 п.5 Полож ення має право проводити пер евірку підприємств щодо реєс трації, подання ними звітів п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів, виконання н ормативу робочих місць для п рацевлаштування інвалідів т а сплати адміністративно-гос подарських санкцій і пені, ці льового використання надани х Фондом коштів.
Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів відповідно до п. 9 зазначеного Положення є тери торіальним органом Фонду соц іального захисту інвалідів, і діє на підставі Положення п ро Луганське відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів.
Відповідач зареєстрований в якості юридичної особи, як а використовує найману працю , та має зобов' язання перед Ф ондом по забезпеченню працев лаштування інвалідів у рахун ок нормативів робочих місць.
Відповідно до ст.7 Закону № 875 -ХІІ законодавство про соціа льну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законо давства, що видаються відпов ідно до нього.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни (частина 3 статті 18 Закону № 875-ХІІ).
Згідно ч.3 ст. 18-1 Закону № 875-ХІІ державна служба зайнятості з дійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у інваліда к валіфікації та знань, з ураху ванням його побажань.
Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 008 рік (а.с.8), складеного відпові дачем, середньооблікова чисе льність штатних працівників облікового складу становила 10 працівників, кількість інва лідів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні» становить 1 особу. Раз ом з тим, фактично протягом ро ку на приватній фірмі «Оздор овчий комплекс «Корал» не пр ацювало жодного інваліду , чи м порушуються вимоги зазначе ної норми законодавства.
Позивачем були нараховані адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі - 3830,00 грн. (а.с.7).
Як встановлено в судовому засіданні ця сума адміністр ативно-господарських санкці й відповідачем у встановлени й ст. 20 Закону № 875-ХП строк (до 15 кв ітня року, наступного за роко м, в якому відбулося порушенн я нормативу) сплачена не була , що дає підстави для нарахува ння пені відповідно до ст. 20 ць ого Закон) і п. 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують н айману працю, суми адміністр ативно-господарських санкці й та пені за невиконання норм ативу робочих місць для прац евлаштування інвалідів (затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.2007 р оку №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»), що обчислює ться виходячи з 120 відсотків р ічних облікової ставки Націо нального банку України за ко жний календарний день простр очення.
Згідно поданих позивачем р озрахунків (а.с.7), сума пені, яку мас сплатити відповідач, ста новить 210,45 грн .
Відповідач самостійно адм іністративно-господарську с анкцію не відрахував.
Статтею 19 Закону № 875-ХІІ, вста новлено, що для підприємств (о б'єднань), установ і організац ій незалежно від форми власн ості і господарювання встано влюється норматив робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів у розмір і чотирьох відсотків від сер едньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік, - у кількості од ного робочого місця.
Відповідно до ст. 19 Закону № 8 75-ХІІ, відповідачу встановле ний норматив робочих місць і нвалідів у кількості 1 праців ника. Кількість робочих місц ь не зайнятих інвалідами ста новить 1 особу (Розрахунок сум и адміністративно - господар ських санкцій, а.с.7)
За змістом ч.3 ст. 19 Закону № 875-Х ІІ підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, са мостійно здійснюють працевл аштування інвалідів у рахуно к нормативів робочих місць, в иходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Згідно ч.1 ст.18 вищевказаног о Закону забезпечення прав і нвалідів на працевлаштуванн я та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється ш ляхом їх безпосереднього зве рнення до підприємств, устан ов, організацій чи до державн ої служби зайнятості.
Відповідно до ч.3 ст. 18 Закону № 875-ХІІ (в редакції Закону Укра їни «Про внесення змін до дея ких законів України щодо реа лізації інвалідами права на трудову зайнятість» від 23.02.2006 р .) підприємства зобов'язані ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, у тому числі спеціа льні робочі місця, створюват и для них умови праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації і забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством, надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування І нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.
Про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів роботодавці повідомляють те риторіальні відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів згідно з наказом Міністе рства праці та соціальної по літики України "Про затвердж ення форми звітності N 10-ПІ (річ на) "Звіт про зайнятість і прац евлаштування інвалідів" та І нструкцію щодо заповнення фо рми звітності N 10-ПІ (річна) "Зві т про зайнятість і працевлаш тування інвалідів" від 10.02.2007 N 42 щ ороку до 1 березня, наступног о після звітного періоду, под ається або надсилається реко мендованим листом за місцем їх державної реєстрації відд іленню Фонду.
Звіт про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2008 рік Форми №10-ПІ наданий відпов ідачем до Луганського облас ного відділення фонду соціал ьного захисту у лютому 2009 року (а.с.8).
Водночас, про наявність вак антних місць роботодавці пов инні повідомляти центри зай нятості, направляючи звітніс ть у формі N 3-ПН згідно з наказо м Міністерства праці та соці альної політики України від 19.12.2005 року N 420.
Протягом 2008 року відповіда ч не надавав до Краснолуцько го міського центру зайнятос ті даних про наявність посад для працевлаштування інвалі дів та потреби в працівниках - інвалідах за формою №3 - ПН , про що свідчить довідка Кра снолуцького міського центр у зайнятості (а.с.9). Відомостей про звітування протягом 2008 ро ку до центру зайнятості про н аявність вакантних місць для працевлаштування інвалідів та потреби в працівниках - і нвалідах відповідачем не над ано.
Отже, відповідач не вживав п ередбачені чинним законодав ством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів , та не надано доказів звернен ня до відповідних органів пр о наявну можливість на підпр иємстві для працевлаштуванн я інвалідів, чим позбавив мож ливості виконання органами, зазначеними в ст.18 Закону Укра їни № 875-ХІІ, свого обов'язку сто совно безпосереднього праце влаштування інвалідів. Тим с амим відповідач порушив вимо ги ст.ст.19, 20 Закону України № 875-Х ІІ.
За таких підстав, суд вважає позовні вимоги прокурора м. Луганська в інтересах держав и в особі Луганського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до пр иватної фірми «Оздоровчий ко мплекс «Корал» про стягнення несплаченої адміністративн о-господарської санкцій в ро змірі 4040,45 грн. обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.
При прийнятті рішення суд к ерується нормами матеріальн ого права які діяли на момент винекнення правовідносин, т а розгляду справи по суті.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.17, 18, 19, 20 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», Постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р оку №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», ст.ст.2, 17, 18, 87, 94, 158-163, 167 КАС України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора м. Луганс ька в інтересах держави в осо бі Луганського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до приватної фірми «Оздоровчий комплекс «Корал» про стягнення адміні стративно - господарських са нкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць у 2008 р оці задовольнити.
Стягнути з Приватної фірми «Оздоровчий комплекс «Корал » (код ЄДРПОУ 21791081) на користь Де ржавного бюджету України нес плачені адміністративно - г осподарські санкції за невик онання 4 % нормативу робочих мі сць для працевлаштування інв алідів у 2008 році в розмірі 3830,00 гр н. та пеню за порушення термін у сплати санкції в розмірі 210,45 грн., всього 4040,45 грн. (чотири тис ячі сорок гривень сорок п' я ть копійок).
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст.160 цього Кодексу - з дня складення в повному обс язі. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку под ання заяви про апеляційне ос карження, встановленого Коде ксом адміністративного судо чинства України, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана в строк, вс тановлений цим Кодексом, пос танова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови скл адно 16 листопада 2009 року.
Суддя К.О.Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2009 |
Оприлюднено | 26.05.2010 |
Номер документу | 6732983 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Пляшкова Катерина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні