Ухвала
від 18.05.2010 по справі 2а-26784/09/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

доповідач 1 інстанції - П ляшкова К. О.

суддя-доповідач - Сіваче нко І.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2010 року справ а №2а-26784/09/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецьк ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:

головуючий: Сіваченк о І.В.

судді:

при секретарі судового зас ідання:

за участю представників ст орін:

від позивача

від відповідача

< Текст > Нікулін О.А. Дяченко С.П .

Запорожцева Г.В.

не з'явився

Земцова С.А.

< Текст >

розглянувши апеляційну ск аргу Приватної фірми "Оздоровч ий крмплекс"Корал"

на постанову Луганського окружного адм іністративного суду

від 12 листопада 2009 р.

по адміністративній спра ві №2а-26784/09/1270 (суддя Пляшкова К. О. )

за позовом Прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захис ту інвалідів

до

< треті особи > Приватної фірми "Оздоровч ий крмплекс"Корал" < Третя ос оба позивача > < Третя особа в ідповідача >

про стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені за невиконання нормативу робочих місць у 2008 році,-

В С Т А Н О В И Л А:

В жовтні 2009 року прокурор м. Л уганська в інтересах держави в особі Луганського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів зверну вся до суду з позовом до Прива тної фірми «Оздоровчий компл екс «Корал» про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені за невикона ння нормативу робочих місць у 2008 році.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 12 листопада 2009 року у сп раві № 2а-26784/09/1270 позовні вимоги з адоволені повністю. Стягнуто з Приватної фірми «Оздоровч ий комплекс «Корал» на корис ть Державного бюджету Україн и несплачені адміністративн о-господарські санкції за не виконання 4% нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів в 2008 році в розмірі 3 830,00 грн. та пеню за порушення те рміну сплати санкцій в розмі рі 210,45 грн., а всього 4040,45 грн.

Не погодившись з таким судо вим рішенням Приватна фірма «Оздоровчий комплекс «Корал » подала апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду скасувати, посилаючись на не правильне застосування норм права та ухвалити нове рішен ня, яким у задоволені позову в ідмовити.

Представник відповідача у судовому засіданні підтрима в доводи апеляційної скарзі та просив її задовольнити. пр едставник позивача до апеляц ійного суду не прибув.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, перевіривши мат еріали справи, вивчивши дово ди апеляційної скарги, колег ія суддів вважає апеляційну скаргу не обґрунтованою, а су дове рішення таким, що підляг ає залишенню без змін з насту пних підстав.

При розгляді справи в апеля ційній інстанції встановлен о наступне.

Фонд соціального захисту і нвалідів відповідно до п.1 Пол оження про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердже ного Постановою Кабінету Мін істрів України №1434 від 26.09.2002 (із н аступними змінами і доповнен нями) є урядовим органом держ авного управління, який діє у складі Мінпраці та підпоряд ковується йому.

Згідно п.3, п.4 зазначеного Пол оження Фонд соціального захи сту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виконан ням підприємствами норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплато ю ними адміністративно-госпо дарських санкцій і пені, а так ож відповідно до п.п.3 п.5 Положе ння має право проводити пере вірку підприємств щодо реєст рації, подання ними звітів пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів, виконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-госп одарських санкцій і пені, ціл ьового використання наданих Фондом коштів.

Луганське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів відповідно до п. 9 зазначеного Положення є тери торіальним органом Фонду соц іального захисту інвалідів, і діє на підставі Положення п ро Луганське відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів.

Відповідач зареєстрований в якості юридичної особи, яка використовує найману працю, та має зобов'язання перед Фон дом по забезпеченню працевла штування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць.

Відповідно до ст.7 Закону № 875 -ХІІ законодавство про соціа льну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законо давства, що видаються відпов ідно до нього.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни (частина 3 статті 18 Закону № 875-ХІІ).

Згідно ч.3 ст. 18-1 Закону № 875-ХІІ державна служба зайнятості з дійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у інваліда кв аліфікації та знань, з урахув анням його побажань.

Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів за 2 008 рік (а.с.8), складеного відпові дачем, середньооблікова чисе льність штатних працівників облікового складу становила 10 працівників, кількість інва лідів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні» становить 1 особу. Раз ом з тим, фактично протягом ро ку на приватній фірмі «Оздор овчий комплекс «Корал» не пр ацювало жодного інваліду, чи м порушуються вимоги зазначе ної норми законодавства.

Позивачем були нараховані адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 3 830,00 грн. (а.с.7).

Як встановлено в судовому з асіданні ця сума адміністрат ивно-господарських санкцій в ідповідачем у встановлений с т. 20 Закону № 875-ХП строк (до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу) сплачена не була, що дає підстави для нарахуванн я пені відповідно до ст. 20 цьог о Закону) і п. 4 Порядку сплати п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, суми адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів (затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 рок у №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні»), що обчислюєт ься виходячи з 120 відсотків рі чних облікової ставки Націон ального банку України за кож ний календарний день простро чення.

Згідно поданих позивачем р озрахунків (а.с.7), сума пені, яку має сплатити відповідач, ста новить 210,45 грн.

Відповідач самостійно адм іністративно-господарську с анкцію не відрахував.

Статтею 19 Закону № 875-ХІІ, вста новлено, що для підприємств (о б'єднань), установ і організац ій незалежно від форми власн ості і господарювання встано влюється норматив робочих мі сць для забезпечення працевл аштування інвалідів у розмір і чотирьох відсотків від сер едньооблікової чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік, - у кількості од ного робочого місця.

Відповідно до ст. 19 Закону № 8 75-ХІІ, відповідачу встановлен ий норматив робочих місць ін валідів у кількості 1 працівн ика. Кількість робочих місць не зайнятих інвалідами стан овить 1 особу (Розрахунок суми адміністративно - господарс ьких санкцій, а.с.7)

За змістом ч.3 ст. 19 Закону № 875-Х ІІ підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць, виход ячи з вимог статті 18 цього Зак ону.

Згідно ч.1 ст. 18 вищевказаного Закону забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому ч ислі з умовою про виконання р оботи вдома, здійснюється шл яхом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устано в, організацій чи до державно ї служби зайнятості.

Відповідно до ч.3 ст. 18 Закону № 875-ХІІ (в редакції Закону Укра їни «Про внесення змін до дея ких законів України щодо реа лізації інвалідами права на трудову зайнятість» від 23.02.2006 р .) підприємства зобов'язані ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, у тому числі спеціа льні робочі місця, створюват и для них умови праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації і забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством, надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.

Про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів роботодавці повідомляють те риторіальні відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів згідно з наказом Міністе рства праці та соціальної по літики України "Про затвердж ення форми звітності № 10-ПІ (рі чна) "Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів" та Інструкцію щодо заповнення ф орми звітності № 10-ПІ (річна) "Зв іт про зайнятість і працевла штування інвалідів" від 10.02.2007 N 42 щороку до 1 березня, наступног о після звітного періоду, под ається або надсилається реко мендованим листом за місцем їх державної реєстрації відд іленню Фонду.

Звіт про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2008 рік Форми № 10-ПІ наданий відпо відачем до Луганського облас ного відділення фонду соціал ьного захисту інвалідів у лю тому 2009 року (а.с.8).

Водночас, про наявність вак антних місць роботодавці пов инні повідомляти центри зайн ятості, направляючи звітніст ь у формі № 3-ПН згідно з наказо м Міністерства праці та соці альної політики України від 19.12.2005 року № 420.

Протягом 2008 року відповідач не надавав до Краснолуцьког о міського центру зайнятості даних про наявність посад дл я працевлаштування інваліді в та потреби в працівниках - ін валідах за формою № 3 -ПН, про що свідчить довідка Краснолуць кого міського центру зайнято сті (а.с.9). Відомостей про звіту вання протягом 2008 року до цент ру зайнятості про наявність вакантних місць для працевла штування інвалідів та потреб и в працівниках - інвалідах ві дповідачем не надано.

Отже, відповідач не вживав п ередбачені чинним законодав ством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів , та не надано доказів звернен ня до відповідних органів пр о наявну можливість на підпр иємстві для працевлаштуванн я інвалідів, чим позбавив мож ливості виконання органами, зазначеними в ст.18 Закону Укра їни № 875-ХІІ, свого обов'язку сто совно безпосереднього праце влаштування інвалідів. Тим с амим відповідач порушив вимо ги ст.ст. 19, 20 Закону України № 875-Х ІІ.

Доводи апеляційної скарги , що протягом 2008 року на підприє мстві працював 1 інвалід ОС ОБА_7, не можуть бути узяті до уваги з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, інвалід ОСОБА_7 пр ацювала у відповідача в 2008 роц і з його початку до 10 червня (а.с .29,36).

Вирахування середньооблік ової кількості штатних праці вників, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність, слід пров одити з урахуванням положень Інструкції зі статистики кі лькості працівників, затверд женої наказом Державного ком ітету статистики України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 30.11 .2005 за № 1442/11722.

Відповідно до пункту 3.2 Інст рукції зі статистики кількос ті працівників, середньооблі кова кількість штатних праці вників розраховується на під ставі щоденних да них про обл ікову кількість штатних пра цівників, які повинні уточню ватись відпо відно до наказі в про прийом, переведення пра цівника на іншу роботу та при пинення трудового договору.

Згідно із пунктом 3.2.1 зазначе ної Інструкції середньооблі кова кількість штат них прац івників за місяць обчислюєть ся шляхом підсумовування кіл ькості штатних працівників о блікового складу за кожний к алендарний день звітного міс яця, тобто з 1 по 30 або 31 число (дл я лютого - по 28 або 29), включаючи в ихідні, святкові та неробо чі дні, і ділення одержаної суми на число ка лендарних днів зв ітного місяця.

Середньооблікова кількіст ь штатних працівників за пер іод з початку року (у тому числ і за квартал, півріччя, 9 місяц ів, рік) об числюється шляхом п ідсумовування середньооблі кової кількості штатних прац івників за всі місяці роботи підприємства, що мину ли за пе ріод з початку року до звітно го міся ця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобт о від повідно на 2, 3, 4,... 12 (пункт 3.2.5 з азначе ної Інструкції).

Таким чином, суд апеляційно ї інстанції дійшов висновку, що фактична тривалість робо ти кожного інваліда на підпр иємстві впливає на показник кількості працюючих інвалід ів у звітному періоді.

Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість та праце влашт ування інвалідів за 2008 рік сер едньооблікова кількість шта тних працівників об лікового складу осіб у господарстві с танови ла 10 осіб.

Відповідно кількість місц ь для праце влаштування інва лідів дорівнює числу 1.

У 2008 році відповідачем праце влаштовано 1 інваліда, який пр ацював з початку року до 10 чер вня, тобто, повних 5 місяців.

З урахуванням наведеного с ередньооб лікова чисельніст ь інвалідів, які працювали в Т ОВ «Оболонь», вираховується наступним чином: 5/12=0,41(6) ? 0, тобто в ідпо відачем у 2008 році не було п рацевлаштовано інвалідів пр и нормативі - 1.

Перебування працівниці ві дповідача ОСОБА_8 в декрет ній відпустці не впливає на в изначення середньообліково ї кількості штатних працівни ків облікового складу, яка ви значена відповідачем у кільк ості 10 осіб (а.с.8).

Не можна взяти до уваги і по силання відповідача на те, що при визначенні нормативу дл я працевлаштування інвалі ді в слід враховувати лише ту кі лькість ро бочих місць, які не пов'язані зі шкідливими умов ами праці, оскільки зазначен е не пе редбачено законом.

Наразі на законодавчому рі вні імпера тивно визначено є диний для всіх робото давців норматив робочих місць для п ра цевлаштування інвалідів т а порядок його обчислення.

Відповідно до частини друг ої ст. 19 (в редакції Закону від 3 1.05.2005) норматив робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, порядок його в становлення визначається ви ключно цим За коном. Якщо інши ми законами встановлю ються нормативи робочих місць, при значе них для працевлаштуван ня інвалідів, або порядок їх в становлення, відмінні від за зна чених у цьому Законі, заст осовуються поло ження цього Закону.

Таким чином, відповідач про тягом 2008 року не виконав перед бачений законодавством норм атив для працевлаштування ін валідів, який для цього підпр иємства складає 1 особу.

Виходячи з вищевикладеног о, колегія суддів вважає, що су д першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив постанову з додер жанням норм матеріального і процесуального права, тому п ідстав для скасування постан ови немає. Інші доводи апеляц ійної скарги не спростовують висновків місцевого суду.

Таким чином, підстав для зад оволення апеляційної скарги та скасування постанови суд у не вбачається.

В повному обсязі ухвалу виг отовлено 21.05.2010 року.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Код ексу адміністративного судо чинства України, колегія суд дів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Приватн ої фірми «Оздоровчий комплек с «Корал» - залишити без зад оволення.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 12 листопада 2009 року у спр аві № 2а-26784/09/1270 за позовом прокур ора м. Луганська в інтересах д ержави в особі Луганського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів до Приватної фірми «Оздоров чий комплекс «Корал» про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені за невиконання нормативу робоч их місць у 2008 році - залишити б ез змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом о дного місяця з дня складення її в повному обсязі.

Головуючий: І.В.Сіваченко

Судді: С.П.Дяченко

О.А.Нікулін

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2010
Оприлюднено12.07.2010
Номер документу9619689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-26784/09/1270

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 26.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 20.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Постанова від 12.11.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Пляшкова Катерина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні