Ухвала
від 18.05.2010 по справі 2а-26784/09/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Голов уючий в 1 інстанції - Пляшков а К.О.

Суддя-доповідач - С іваченко І.В.

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

18 травня 2010 року справа № 2а-26784/09/1270

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого Сіваченка І.В. суддів Дяченко С.П., Нікуліна О.А . при секретарі

за участі

представника відповідача Запорожцевій Г.В.

ОСОБА_5 розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляційну скаргу Приватної фірми «Оздоров чий комплекс «Корал» на постанову Луганського окружного ад міністративного суду від 12 листопада 2009 року по справі № 2а-26784/09/1270 за позовом прокурора м. Луганська в і нтересах держави в особі Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Приватної фірми «Оздоров чий комплекс «Корал» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені за невиконання норматив у робочих місць у 2008 році -

В С Т А Н О В И Л А:

В жовтні 2009 року прокуро р м. Луганська в інтересах дер жави в особі Луганського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів зв ернувся до суду з позовом до П риватної фірми «Оздоровчий к омплекс «Корал» про стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені за невик онання нормативу робочих міс ць у 2008 році.

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 12 листопада 2009 року у с праві № 2а-26784/09/1270 позовні вимоги задоволені повністю. Стягнут о з Приватної фірми «Оздоров чий комплекс «Корал» на кори сть Державного бюджету Украї ни несплачені адміністратив но-господарські санкції за н евиконання 4% нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів в 2008 році в розмірі 3830,00 грн. та пеню за порушення те рміну сплати санкцій в розмі рі 210,45 грн., а всього 4040,45 грн.

Не погодившись з таким с удовим рішенням Приватна фі рма «Оздоровчий комплекс «Ко рал» подала апеляційну скар гу, в якій просить постанову с уду скасувати, посилаючись н а неправильне застосування н орм права та ухвалити нове рі шення, яким у задоволені позо ву відмовити.

Представник відповідача у судовому засіданні підтрима в доводи апеляційної скарзі та просив її задовольнити. пр едставник позивача до апеляц ійного суду не прибув.

Заслухавши доповідь судд і-доповідача, перевіривши ма теріали справи, вивчивши дов оди апеляційної скарги, коле гія суддів вважає апеляційну скаргу не обґрунтованою, а с удове рішення таким, що підля гає залишенню без змін з наст упних підстав.

При розгляді справи в апеля ційній інстанції встановлен о наступне.

Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до п.1 По ложення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердж еного Постановою Кабінету Мі ністрів України №1434 від 26.09.2002 (із наступними змінами і доповн еннями) є урядовим органом де ржавного управління, який ді є у складі Мінпраці та підпор ядковується йому.

Згідно п.3, п.4 зазначеного Пол оження Фонд соціального захи сту інвалідів відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за виконан ням підприємствами норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та сплато ю ними адміністративно-госпо дарських санкцій і пені, а так ож відповідно до п.п.3 п.5 Положе ння має право проводити пере вірку підприємств щодо реєст рації, подання ними звітів пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів, виконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів та сплати адміністративно-госп одарських санкцій і пені, ціл ьового використання наданих Фондом коштів.

Луганське обласне відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів відповідно до п . 9 зазначеного Положення є тер иторіальним органом Фонду со ціального захисту інвалідів , і діє на підставі Положення п ро Луганське відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів.

Відповідач зареєстрован ий в якості юридичної особи, я ка використовує найману прац ю, та має зобов'язання перед Фо ндом по забезпеченню працевл аштування інвалідів у рахуно к нормативів робочих місць.

Відповідно до ст.7 Закону № 875 -ХІІ законодавство про соціа льну захищеність інвалідів в Україні складається з цього Закону та інших актів законо давства, що видаються відпов ідно до нього.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, я кі використовують найману пр ацю, зобов'язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації і забезпечувати інші со ціально-економічні гарантії , передбачені чинним законод авством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни (частина 3 статті 18 Зако ну № 875-ХІІ).

Згідно ч.3 ст. 18-1 Закону № 875-ХІІ державна служба зайнятості з дійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у інваліда кв аліфікації та знань, з урахув анням його побажань.

Судом встановлено, що згі дно звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2008 рік (а.с.8), складеного відпов ідачем, середньооблікова чис ельність штатних працівникі в облікового складу становил а 10 працівників, кількість інв алідів - штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місцях, створених відпо відно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» становить 1 особу. Ра зом з тим, фактично протягом р оку на приватній фірмі «Оздо ровчий комплекс «Корал» не п рацювало жодного інваліду, ч им порушуються вимоги зазнач еної норми законодавства.

Позивачем були нараховані адміністративно-господарсь кі санкції за невиконання но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів у 2008 році у розмірі 3 830,00 грн. (а.с.7).

Як встановлено в судовому з асіданні ця сума адміністрат ивно-господарських санкцій в ідповідачем у встановлений с т. 20 Закону № 875-ХП строк (до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу) сплачена не була, що дає підстави для нарахуванн я пені відповідно до ст. 20 цьог о Закону) і п. 4 Порядку сплати п ідприємствами, установами, о рганізаціями та фізичними ос обами, що використовують най ману працю, суми адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів (затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 рок у №70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні»), що обчислюєт ься виходячи з 120 відсотків рі чних облікової ставки Націон ального банку України за кож ний календарний день простро чення.

Згідно поданих позивачем розрахунків (а.с.7), сума пені, я ку має сплатити відповідач, с тановить 210,45 грн.

Відповідач самостійно ад міністративно-господарську санкцію не відрахував.

Статтею 19 Закону № 875-ХІІ, вст ановлено, що для підприємств (об'єднань), установ і організ ацій незалежно від форми вла сності і господарювання вста новлюється норматив робочих місць для забезпечення прац евлаштування інвалідів у роз мірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельно сті працюючих, а якщо працює в ід 8 до 25 чоловік, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ст. 19 Закону № 875-ХІІ, відповідачу встановл ений норматив робочих місць інвалідів у кількості 1 праці вника. Кількість робочих міс ць не зайнятих інвалідами ст ановить 1 особу (Розрахунок су ми адміністративно - господа рських санкцій, а.с.7)

За змістом ч.3 ст. 19 Закону № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно здійснюють працевлашту вання інвалідів у рахунок но рмативів робочих місць, вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.

Згідно ч.1 ст. 18 вищевказаного Закону забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому ч ислі з умовою про виконання р оботи вдома, здійснюється шл яхом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устано в, організацій чи до державно ї служби зайнятості.

Відповідно до ч.3 ст. 18 Закон у № 875-ХІІ (в редакції Закону Укр аїни «Про внесення змін до де яких законів України щодо ре алізації інвалідами права на трудову зайнятість» від 23.02.2006 р .) підприємства зобов'язані ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, у тому числі спеціа льні робочі місця, створюват и для них умови праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації і забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством, надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.

Про наявність вакансій д ля працевлаштування інвалід ів роботодавці повідомляють територіальні відділення Фо нду соціального захисту інва лідів згідно з наказом Мініс терства праці та соціальної політики України "Про затвер дження форми звітності № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів " та Інструкцію щодо заповнен ня форми звітності № 10-ПІ (річн а) "Звіт про зайнятість і праце влаштування інвалідів" від 10.0 2.2007 N 42 щороку до 1 березня, наступ ного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за міс цем їх державної реєстрації відділенню Фонду.

Звіт про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2008 рік Форми № 10-ПІ наданий відпо відачем до Луганського облас ного відділення фонду соціал ьного захисту інвалідів у лю тому 2009 року (а.с.8).

Водночас, про наявність в акантних місць роботодавці п овинні повідомляти центри за йнятості, направляючи звітні сть у формі № 3-ПН згідно з нака зом Міністерства праці та со ціальної політики України ві д 19.12.2005 року № 420.

Протягом 2008 року відповідач не надавав до Краснолуцьког о міського центру зайнятості даних про наявність посад дл я працевлаштування інваліді в та потреби в працівниках - ін валідах за формою № 3 -ПН, про що свідчить довідка Краснолуць кого міського центру зайнято сті (а.с.9). Відомостей про звіту вання протягом 2008 року до цент ру зайнятості про наявність вакантних місць для працевла штування інвалідів та потреб и в працівниках - інвалідах ві дповідачем не надано.

Отже, відповідач не вжива в передбачені чинним законод авством заходи по забезпечен ню працевлаштування інвалід ів, та не надано доказів зверн ення до відповідних органів про наявну можливість на під приємстві для працевлаштува ння інвалідів, чим позбавив м ожливості виконання органам и, зазначеними в ст.18 Закону Ук раїни № 875-ХІІ, свого обов'язку с тосовно безпосереднього пра цевлаштування інвалідів. Тим самим відповідач порушив ви моги ст.ст. 19, 20 Закону України № 875-ХІІ.

Доводи апеляційної ска рги, що протягом 2008 року на підп риємстві працював 1 інвалід ОСОБА_6, не можуть бути узяті до уваги з огляду на наступне .

Як вбачається з матеріалів справи, інвалід ОСОБА_6 пр ацювала у відповідача в 2008 роц і з його початку до 10 червня (а.с .29,36).

Вирахування середньооб лікової кількості штатних пр ацівників, яким відповідно д о чинного законодавства вста новлена інвалідність, слід п роводити з урахуванням полож ень Інструкції зі статистики кількості працівників, затв ердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 30.11.2005 за № 1442/11722.

Відповідно до пункту 3.2 Інст рукції зі статистики кількос ті працівників, середньооблі кова кількість штатних праці вників розраховується на під ставі щоденних даних про обл ікову кількість штатних прац івників, які повинні уточнюв атись відповідно до наказів про прийом, переведення прац івника на іншу роботу та прип инення трудового договору.

Згідно із пунктом 3.2.1 зазначе ної Інструкції середньооблі кова кількість штатних праці вників за місяць обчислюєтьс я шляхом підсумовування кіль кості штатних працівників об лікового складу за кожний ка лендарний день звітного міся ця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого - по 28 або 29), включаючи ви хідні, святкові та неробочі д ні, і ділення одержаної суми н а число календарних днів зві тного місяця.

Середньооблікова кількіст ь штатних працівників за пер іод з початку року (у тому числ і за квартал, півріччя, 9 місяц ів, рік) обчислюється шляхом п ідсумовування середньооблі кової кількості штатних прац івників за всі місяці роботи підприємства, що минули за пе ріод з початку року до звітно го місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобт о відповідно на 2, 3, 4,... 12 (пункт 3.2.5 з азначеної Інструкції).

Таким чином, суд апеляційно ї інстанції дійшов висновку, що фактична тривалість робо ти кожного інваліда на підпр иємстві впливає на показник кількості працюючих інвалід ів у звітному періоді.

Судом встановлено, що відпо відно до звіту відповідача п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2008 рік сере дньооблікова кількість штат них працівників облікового с кладу осіб у господарстві ст ановила 10 осіб.

Відповідно кількість місц ь для працевлаштування інвал ідів дорівнює числу 1.

У 2008 році відповідачем праце влаштовано 1 інваліда, який пр ацював з початку року до 10 чер вня, тобто, повних 5 місяців.

З урахуванням наведеного с ередньооблікова чисельніст ь інвалідів, які працювали в Т ОВ «Оболонь», вираховується наступним чином: 5/12=0,41(6) ? 0 , тобто відповідачем у 2008 році не було працевлаштовано інвалідів п ри нормативі - 1.

Перебування працівниці відповідача ОСОБА_7 в дек ретній відпустці не впливає на визначення середньооблік ової кількості штатних праці вників облікового складу, як а визначена відповідачем у к ількості 10 осіб (а.с.8).

Не можна взяти до уваги і по силання відповідача на те, що при визначенні нормативу дл я працевлаштування інваліді в слід враховувати лише ту кі лькість робочих місць, які не пов'язані зі шкідливими умов ами праці, оскільки зазначен е не передбачено законом.

Наразі на законодавчому рі вні імперативно визначено єд иний для всіх роботодавців н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів та порядок його обчислення.

Відповідно до частини друг ої ст. 19 (в редакції Закону від 3 1.05.2005) норматив робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, порядок його в становлення визначається ви ключно цим Законом. Якщо інши ми законами встановлюються н ормативи робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, або порядок їх вс тановлення, відмінні від заз начених у цьому Законі, засто совуються положення цього За кону.

Таким чином, відповідач протягом 2008 року не виконав пе редбачений законодавством н орматив для працевлаштуванн я інвалідів, який для цього пі дприємства складає 1 особу.

Виходячи з вищевикладен ого, колегія суддів вважає, щ о суд першої інстанції прави льно встановив обставини спр ави та ухвалив постанову з до держанням норм матеріальног о і процесуального права, том у підстав для скасування пос танови немає. Інші доводи апе ляційної скарги не спростову ють висновків місцевого суду .

Таким чином, підстав для за доволення апеляційної скарг и та скасування постанови су ду не вбачається.

В повному обсязі ухвалу виг отовлено 21.05.2010 року.

Керуючись ч. 1-3 ст. 160, ст.ст. 167, 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Код ексу адміністративного судо чинства України, колегія суд дів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Прива тної фірми «Оздоровчий компл екс «Корал» - залишити без з адоволення.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 12 листопада 2009 року у сп раві № 2а-26784/09/1270 за позовом проку рора м. Луганська в інтересах держави в особі Луганського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Приватної фірми «Оздор овчий комплекс «Корал» про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій та пені за невиконання нормативу роб очих місць у 2008 році - залишит и без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом о дного місяця з дня складення її в повному обсязі.

Головуючий: І.В.Сіваченко

Судді: С.П .Дяченко

О.А.Н ікулін

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2010
Оприлюднено19.07.2010
Номер документу9702247
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-26784/09/1270

Ухвала від 16.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 26.03.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 20.04.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Ухвала від 18.05.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сіваченко І.В.

Постанова від 12.11.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Пляшкова Катерина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні