ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21 червня 2017 р. Справа № 903/376/17
Господарський суд Волинської області, розглянувши матеріали по справі
за позовом Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості
до відповідача: ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області
про стягнення 13 006,85грн.
Суддя: С.В. Бондарєв
За участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_2-дов. від 11.05.2017р. б/н
від відповідача: ОСОБА_3 -дов. від 29.05.2017р. №05-05/16
Відповідно до ст. 20 Господарського процесуального кодексу України роз'яснено право відводу судді. Відводу судді заявлено не було. В судовому засіданні учасникам судового процесу згідно ст. 22 ГПК України роз'яснено процесуальні права та обов'язки.
В судовому засіданні 21.06.2017 року відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Суть спору: Позивач - Володимир-Волинський міськрайонний центр зайнятості - звернувся до господарського суду з позовом до відповідача - ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області, в якому просить стягнути з відповідача 13 006,85грн. суми відшкодування допомоги по безробіттю, виплаченої ОСОБА_4 за період перебування на обліку у Володимир-Волинському міськрайонному центрі зайнятості, а саме з 06.06.2016р. по 26.01.2017р.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
06.06.2016р. до Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні звернулась гр. ОСОБА_4. За останнім місцем роботи ОСОБА_4 працювала помічником лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського місьміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області. Згідно наказу ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області №171-ос від 31.05.2016р. ОСОБА_4, було звільнено із займаної посади, у зв'язку із скороченням чисельності та штату працівників, на підставі п.1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.
Згідно наказу №НТ 160606 від 06.06.2016р. ОСОБА_4 було надано статус безробітного.
Відповідно до наказу №НТ 160613 від 13.06.2016р. та згідно п.2 ст.22 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ОСОБА_4 призначено виплату допомоги по безробіттю без урахування страхового стажу.
На підставі даних обміну з Пенсійним Фондом України, 23.06.2016р. наказ №НТ 160613 від 13.06.2016р. було відмінено та ОСОБА_4 призначено допомогу по безробіттю з урахуванням страхового стажу, згідно п.1 ст.22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (наказ № НТ 160623 від 23.06.2016р.).
08.02.2017р. ОСОБА_4 подала заяву про припинення реєстрації в центрі зайнятості з 26.01.2017р., у зв'язку з поновленням її на посаді помічника лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир - Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області з 01 червня 2016 року, згідно рішення Володимир- Волинського міськрайонного Волинської області від 08 листопада 2016 року у справі № 154/1643/16.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 45 ЗУ "Про зайнятість населення" та п. 2 ч. 1 ст. 31 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", у зв'язку з поновленням на роботі ОСОБА_4 за рішенням суду, що набрало законної сили, наказом № НТ 170208 від 08.02.2017р., ОСОБА_4 було припинено виплату допомоги по безробіттю та припинено реєстрацію у Володимир-Волинському міськрайонному центрі зайнятості з 26.01.2017р.
За період перебування на обліку у Володимир-Волинському міськрайонному центрі зайнятості з 06.06.2016р. по 26.01.2017р. ОСОБА_4 було нараховано та виплачено допомогу по безробіттю на загальну суму 13006,85 грн.
Відповідно до ч. 4 ст.35 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному, у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Таким чином, Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області, як роботодавець зобов'язане відшкодувати допомогу по безробіттю, виплачену ОСОБА_4 за період перебування на обліку у Володимир- Волинському міськрайонному центрі зайнятості на суму 13 006,85 грн.
Згідно даних Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області перебуває у стані припинення в результаті реорганізації з 20.01.2016р.
Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. № 1092 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів" територіальні органи Державної санітарно-епідеміологічної служби реорганізовуються шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Згідно пункту 3 даної постанови територіальні органи Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів та Державної санітарно-епідеміологічної служби продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
10.02.2017р. за №146/06-20 голові комісії з припинення юридичної особи ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області, направлено претензію з вимогою включити Володимир-Волинський міськрайонний центр зайнятості в перелік кредиторів ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області та повернути суму допомоги по безробіттю, виплаченої ОСОБА_4
Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, претензію про повернення коштів Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області отримало 13.02.2017р.
15.03.2017р. за № 05-03/10 ОСОБА_1 управлінням Держсанепідслужби у Волинській області надіслано лист, де було зазначено про необхідність надіслати на адресу комісії з реорганізації копії додаткових документів для розгляду даної претензії, а саме: заяви ОСОБА_4 про надання статусу безробітного, персональної картки ОСОБА_4 з додатками та розрахунку нарахованих ОСОБА_4 сум допомоги по безробіттю.
23.03.2017р. за № 282/06-20 Володимир-Волинським міськрайонним центром зайнятості було надіслано додаткові документи для розгляду претензії, а саме копії заяви про надання (поновлення) статусу безробітної та заяви про призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю ОСОБА_4, копія персональної картки ОСОБА_4, копія додатка 4 до персональної картки (нарахування допомоги по безробіттю та платежі) та витягу з наказів про прийняті рішення по ОСОБА_4
04.04.2017р. за № 07-25/12 Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області надіслало на адресу Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості лист з проханням надати копії усіх додатків до персональної картки ОСОБА_4, а також надати роз'яснення щодо обчислення середньоденного доходу гр. Новосад.Т.О.
10.04.2017р. за № 373/06-20 Володимир- Волинським міськрайонний центром зайнятості було надіслано відповідь на зазначений лист, де, зокрема, було надано роз'яснення щодо механізму обчислення середньоденної заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття, а також додатково надіслані копії додатку 3 до персональної карки ОСОБА_4 (періоди зайнятості та страховий стаж). Крім того, у зазначеному листі було повторно вказано на вимогу центру зайнятості повернути допомогу по безробіттю, виплачену ОСОБА_4
20.04.2017р. за № 07-25/15 Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області надіслало відповідь на претензію, де зазначено про відмову задовольнити вимоги центру зайнятості щодо повернення допомоги по безробіттю. Зазначене рішення відповідача мотивовано відсутністю чітких роз'яснення центру зайнятості щодо встановлення середньоденного доходу ОСОБА_4
Володимир-Волинським міськрайонним центром зайнятості для розгляду претензії ОСОБА_1 управлінням Держсанепідслужби у Волинській області проповернення виплаченої ОСОБА_4 допомоги по безробіттю, були надані всі необхідні документи в яких міститься повна та вичерпна інформація щодо періоду перебування на обліку в центрі зайнятості ОСОБА_4О та розміру виплаченої їй допомоги по безробіттю.
Розрахунок нарахованої та виплаченої ОСОБА_4 допомоги по безробіттю, наведений у довідці № 107 від 09.02.2017р., яка була надіслана відповідачу, як додаток до претензії від 10.02.2017р. та Додатку №4 до персональної картки (нарахування допомоги по безробіттю та платежі), копія якого також була надіслана відповідачу, як додаток до листа від 23.03.2017р. №282/06-20.
Механізм обчислення середньоденної заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття, встановлений Порядком обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001р. № 1266 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2015 № 439) (далі - Порядок).
Зокрема, згідно пункту 3 зазначеного Порядку середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або страхові внески на відповідні види загальнообов'язкового державного соціального страхування, на кількість календарних днів зайнятості (відповідно до видів страхування - період перебування у трудових відносинах, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими договорами, проходження служби, провадження підприємницької або іншої діяльності, пов'язаної з отриманням доходу безпосередньо від такої діяльності) у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин, - тимчасова непрацездатність, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати (далі - поважні причини).
Місяці розрахункового періоду (з першого до першого числа), в яких застрахована особа не працювала з поважних причин, виключаються з розрахункового періоду.
Відповідно до пункту 7 Порядку розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід, грошове забезпечення), є 12 календарних місяців, що передують місяцю настання страхового випадку (для розрахунку допомоги по безробіттю - реєстрації особи в державній службі зайнятості як безробітної).
Згідно норми ч. 4 ст. 35 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", факт поновлення на роботі безробітного за рішенням суду, є єдиною та достатньою умовою для відшкодування роботодавцем суми виплаченого матеріального забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному.
На день подання позовної заяви кошти в сумі 13 006,85 грн., виплачені як допомога по безробіттю ОСОБА_4, ОСОБА_1 управлінням Держсанепідслужби у Волинській області, не повернуті.
Ухвалою суду від 04.05.2017р. порушено провадження у справі, справу призначено до розгляду на 06.06.2017р. на 10:00год.
01.06.2017р. через відділ документального забезпечення та контролю до суду від представника відповідача надійшло клопотання №05-03/19 від 01.06.2017р. (вх.№01-81/93/17 від 01.06.2016р.), в якому він просив суд зупинити провадження у справі за позовом Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області про стягнення 13006,85 грн. допомоги по безробіттю виплаченої ОСОБА_4 до закінчення розгляду справи в Апеляційному суді Волинської області, вказавши, що ухвалою Апеляційного суду Волинської області від 10.05.2017р. у справі №154/1643/16 відкрите апеляційне провадження за апеляційною скаргою особи, яка не брала участі у справі ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області на рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016р. та додаткове рішення від 21.11.2016р. за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області про поновлення її на роботі.
Ухвалою Апеляційного суду Волинської області від 12.05.2017р. справа призначена до розгляду апеляційним судом.
Таким чином, вважає, що рішення у справі за апеляційною скаргою особи, яка не брала участі у справі ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області на рішення Володимир- Волинського міського суду від 08.11.2016р. та додаткове рішення від 21.11.2016р. за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області про поновлення її на роботі, може вплинути на вирішення справи за позовом Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області про стягнення 13 006,85 грн. допомоги по безробіттю виплаченої ОСОБА_4
Засідання у справі Апеляційного суду Волинської області призначене на 08.06.2017 року.
Долучив до матеріалів справи копії ухвал Апеляційного суду Волинської області від 10.05.2017р. та від 12.05.2017р. у справі №154/1643/16.
Представник позивача у судовому засіданні 06.06.2017р. позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.
Водночас, долучив до матеріалів справи копії наказу від 19.04.2017р. №27, листів від 12.05.2017р. №476/06-6, від 15.05.2017р. №154/1643/16/4702/2017 та додаткового рішення Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 21.11.2016р. у справі №154/1643/16.
Представник відповідача у судовому засіданні 06.06.2017р. звернувся до суду з клопотанням б/н від 06.06.2017р., в якому просив суд відкласти розгляд справи, у зв'язку з розглядом в Апеляційному суді Волинської області апеляційної скарги особи, яка не брала участі у справі ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області на рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016р. та додаткове рішення від 21.11.2016р. за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області про поновлення її на роботі.
Долучив до матеріалів справи копії повісток про виклик у суд у справах №22-ц/773/579/17, №22-ц/773/580/17 та №22-ц/773/582/17.
Представник позивача проти задоволення судом клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи не заперечив.
Стосовно заявленого клопотання представника відповідача щодо зупинення провадження у справі, суд вважає таке клопотання на даний час необгрунтованим у відповідності до вимог ст. 79 ГПК України, а тому в його задоволенні відмовив.
Ухвалою суду від 06.06.2017р. з метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, зважаючи на необхідність витребування додаткових доказів по справі, розгляд спору відкладався.
Крім того, зобов'язано сторін представити суду: позивача-процесуальний документ, внаслідок розгляду Апеляційним судом Волинської області апеляційної скарги особи, яка не брала участі у справі ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області на рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016р.; додаткові письмові пояснення та докази щодо реорганізації відповідача; відповідача-письмові пояснення по суті позовних вимог; пояснення та первинні докази щодо реорганізації відповідача; докази передачі активів та пасивів, затвердження ліквідаційного балансу; процесуальний документ, внаслідок розгляду Апеляційним судом Волинської області апеляційної скарги особи, яка не брала участі у справі ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області на рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016р.; докази поновлення на роботі ОСОБА_4
20.06.2017р. через відділ документального забезпечення та контролю від відповідача надійшли до суду заперечення на позовну заяву №05-03/23 від 20.06.2017р. (вх.№01-54/5843/17), в яких він позов заперечив, вказавши, що позивач у своїх листах не зміг надати чітких роз'яснень щодо встановлення середньоденного доходу, а лише посилався на порядок обчислення середньомісячної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням.
Також, позивач не надав додаток 1 (відвідування центру зайнятості, надані послуги, рекомендації щодо сприяння працевлаштуванню) до персональної картки ОСОБА_4, аргументуючи це тим, що він містить інформацію лише щодо спектру надання соціальних послуг безробітній, а також виконання ОСОБА_4 рекомендацій щодо сприяння у працевлаштуванні та не має відношення до розгляду претензії.
Додаток 1 до персональної кратки мав важливе значення для розгляду претензії, адже ОСОБА_4 у час, що призначений для відвідування центру зайнятості могла перебувати за межами України.
Зазначив, що також, позивачем було надано Довідку про суму нарахувань допомоги по безробіттю згідно якої вбачається, що за період з 06 червня 2016 року по 26 січня 2017 року ОСОБА_4 було нараховано 13 006 грн. 85 коп.
Згідно цієї довідки можна дійти висновку лише про те, що позивач дійсно виплатив ОСОБА_4 допомогу по безробіттю у розмірі 13 006 грн. 85 коп., однак, неможливо встановити правильність нарахування допомоги.
А тому, у зв'язку з тим, що позивач не надав чітких відповідей згідно яких можливо було б встановити правильність нарахування допомоги по безробіттю ОСОБА_4, Головне управління змушене було відмовити у задоволенні цієї претензії.
Крім того, до позовної заяви не було надано належного розрахунку згідно якого можливо було б встановити середньоденний дохід та правильність розрахування виплати допомоги по безробіттю ОСОБА_4, а відтак підстав для задоволення позову в розмірі 13006 гривень 85 копійок, на його думку, немає.
Зазначив, що рішенням Володимир-Волинського міського суду Волинської області позов ОСОБА_4 про поновлення на роботі, стягнення невиплаченої заробітної плати за час вимушеного прогулу задоволено частково, а саме: ОСОБА_4 поновлено на вищевказаній посаді.
Відповідно до абзацу 7 статті 235 Кодексу законів про працю України рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого або переведеного на іншу роботу працівника, прийняте органом, який розглядає трудовий спір, підлягає негайному виконанню.
Отже, з 09 листопада 2016 року позивачу необхідно було припинити виплату допомоги по безробіттю ОСОБА_4
Таким чином, вимоги позивача в розмірі 4 500,00 грн. не підлягають до задоволення з наступних підстав.
13006,85 грн. - загальна сума виплаченої допомоги по безробіттю.
4500,00 грн. - сума виплаченої допомоги по безробіттю за листопад 2016 року, грудень 2016 року, січень 201 7 року.
13006,85-4500,00= 8 506, 85
Тобто, 8506,85 гривень - це сума допомоги по безробіттю яку позивачу необхідно було сплатити ОСОБА_4
Долучив до матеріалів справи копії постанови КМУ від 16.12.2015 року №1092, наказу Державної санітарно-епідеміологічної служби України від 18.01.2016 р. №3., наказу Державної санітарно-епідеміологічної служби України від 14.03.2017 р. №1, наказу ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області від 17.03.2017 р. №01-од, наказу Державної санітарно-епідеміологічної служби України від 11.03.2016 р. №27, постанови КМУ від 29.03.2017 р. №348, ухвали від 08.06.2017р., додатку №1 до порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів та повідомлення про закриття рахунків.
Представник позивача в судовому засіданні 21.06.2017р. та в письмових поясненнях №631/06-6 від 21.06.2017р. (вх.№01-54/5846/17) позовні вимоги підтримав та просив суд задоволити останні в повному обсязі, вказавши, що згідно рішення Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 08 листопада 2016 року у справі № 154/1643/16 за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області про визнання незаконним звільнення, поновлення на роботі, стягнення невиплаченої заробітної плати за час вимушеного прогулу та стягнення морального шкоди, ОСОБА_4 поновлено на посаді лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області з 01 червня 2016 року. Дане рішення суду набрало законної сили з 12.01.2017р. та на виконання зазначеного рішення 23.01.2017р. видано виконавчий лист.
Крім того, згідно, додаткового рішення Володимир-Волинського суду від 21.11.2016р. у справі № 154/1643/16, з ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області стягнено в користь ОСОБА_4 500 грн. компенсації за моральну шкоду, завдану їй незаконним звільненням з роботи. На виконання зазначеного рішення видано виконавчий лист.
У зв'язку з поновленням ОСОБА_4 на посаді лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області у Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості виникло право грошової вимоги до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області, згідно частини 4 статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Так, зокрема, із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному, у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
На підставі виконавчого листа, виданого Володимир-Волинським міським судом 23.01.2017р. у справі №154/1643/16 щодо поновлення ОСОБА_4 на роботі, 03 лютого 2017 року відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_1 територіального управління юстиції у Волинській області відкрито виконавче провадження № ВП 53332694.
На даний час, виконавче провадження про поновлення ОСОБА_4 на роботі зупинено, згідно постанови державного виконавця від 17.03.2017р., у зв'язку із зверненням ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби до суду із заявою про заміну вибулої сторони правонаступником.
Так, 06 березня 2017 року на підставі заяви ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби, Володимир-Волинський міський суд виніс ухвалу про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа № 154/1643/16 від 23.01.2017р. про поновлення ОСОБА_4 на посаді помічника лікаря - епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області з 01 червня 2016 року з ОСОБА_1 управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України у Волинській області на Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області. На дану ухвалу особою, яка не брала участі у справі - ОСОБА_1 управлінням Держпродспоживслужби - було подано апеляційну скаргу. Згідно ухвали Апеляційного суду Волинської області від 08 червня 2017 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області було задоволено частково, ухвалу Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 06 березня 2017 року скасовано, а питання про заміну сторони виконавчого провадження передано на новий розгляд до суду першої інстанції.
Виконавчий лист, виданий Володимир-Волинським міським судом 23.01.2017р. у справі №154/1643/16 щодо стягнення на користь ОСОБА_4 компенсації за моральну шкоду з ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби, було повернено стягувачу без прийняття до виконання, на підставі ч.2 ст.6 Закону України "Про виконавче провадження", де вказано що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
ОСОБА_4 направлено зазначений виконавчий лист про стягнення компенсації за моральну шкоду на виконання в Головне управління Державної казначейської служби України у Волинській області.
Однак, у листі ОСОБА_1 управління Державної казначейської служби України від 23.02.2017р. № 12-12/102-906, вказується, що боржник з найменуванням Головне управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України у Волинській області в органах казначейства Волинської області не обслуговується, у зв'язку з приєднанням останнього до ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. № 1092 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів". Для виконання вказаного виконавчого документа Головне управління Державної казначейської служби України роз'яснило можливість звернення стягувача до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження правонаступником.
03.03.2017р. на підставі заяви ОСОБА_4, Володимир- Волинський міський суд виніс ухвалу про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа №154/1643/16 Володимир-Волинського міського суду з ОСОБА_1 управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України у Волинській області на Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області та стягнення з ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області 500 грн. компенсації за моральну шкоду, завдану ОСОБА_4 незаконним звільненням. Однак, дана ухвала Володимир-Волинського міського суду від 03.03.2017 року не набрала законної сили, у зв'язку з поданням апеляційної скарги на ухвалу особою, яка не брала участі у справі - ОСОБА_1 управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області. Згідно ухвали Апеляційного суду Волинської області від 08.06.2017 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області було задоволено частково, ухвалу Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 03.03.2017 року скасовано, а питання про заміну сторони виконавчого провадження переданого на новий розгляд до суду першої інстанції.
Крім того, ОСОБА_1 управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області, як особою, яка не брала участі у справі № 154/1643/16, було подано апеляційну скаргу на рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016 року та додаткове рішення Володимир-Волинського міського суду від 21.11.2016 р. Ухвалою Апеляційного суду Волинської області від 08.06.2017р. апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області відхилено та рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016 року та додаткове рішення Володимир-Волинського міського суду від 21.11.2016 р. залишено без змін.
Повідомив, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. № 1092 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів" територіальні органи Державної санітарно-епідеміологічної служби реорганізовуються шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Так, згідно Додатку 2 до цієї постанови, Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області реорганізовується шляхом приєднання до ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області.
Згідно даних Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, станом на 20.06.2017р., Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області перебуває у стані припинення в результаті реорганізації з 20.01.2017р.
14.06.2017р. за № 608/06-6 Володимир-Волинським міськрайонним центром зайнятості було надіслано лист до ОСОБА_1 управління Держпродспоживлужби у Волинській області (на електронну адресу та поштою) з проханням надати інформацію про те, чи завершений процес реорганізації ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області шляхом приєднання до ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області. Однак, станом на 21.06.2017р. відповіді на даний лист не отримано.
Долучив до матеріалів справи копії виконавчого листа, виданого Володимир-Волинським міським судом 23.01.2017р. у справі № 154/1643/16, постанови про відкриття виконавчого провадження від 03.02.2017р. ВП №53332694, постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 17.03.2017р., ухвали Володимир-Волинського міського суду від 06.03.2017р. з ЄДР судових рішень, ухвали Апеляційного суду Волинської області від 08.06.2017р. з ЄДР судових рішень, повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання від 03.02.2017р., листа від 23.02.2017р. № 12-12/102-906, ухвали Володимир-Волинського міського суду від 03.03.2017р. з ЄДР судових рішень, ухвали Апеляційного суду Волинської області від 08.06.2017р. з ЄДР судових рішень, ухвали Апеляційного суду Волинської області від 08.06.2017р. з ЄДР судових рішень, витягу з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формування від 20.06.2017р. щодо ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області та листа Володимир-Волинського МРЦЗ від 14.06.2017р. № 608/06-6.
Крім того, в поясненнях б/н від 21.06.2017р. (вх.№01-54/5852/17 від 21.06.2017р.) на заперечення відповідача вказав, що механізм обчислення середньоденної заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття, встановлений Порядком обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001р. №1266 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015р. №439).
Крім того, з посиланнями відповідача на ст. 235 КЗпП України щодо негайного виконання рішення суду про поновлення на роботу та, відповідно, якщо рішення про поновлення на роботі було прийнято судом 08.11.2016р., то розрахунок виплаченої допомоги потрібно проводити до 08.11.2016р. позивач категорично не погоджується, оскільки негайно виконати рішення про поновлення на роботі повинен виконати саме роботодавець, який незаконно звільнив громадянина. А Володимир-Волинський міськрайонний центр зайнятості припинив виплату допомоги по безробіттю ОСОБА_4 з моменту подання нею заяви про припинення реєстрації на підставі рішення суду від 08.11.2017р., а саме з 26.01.2017р. Тому розрахунок виплаченої допомоги по безробіттю було було надано з 06.06.2016р. по 26.01.2017р. На даний час рішення про поновлення на роботі не виконано.
Долучив до матеріалів справи копію Додатку №1 до персональної картки ОСОБА_4
Представник відповідача в судовому засіданні 21.06.2017р. позов заперечив з підстав, викладених ним у запереченнях.
Господарський суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, визнавши зібрані матеріали достатніми для розгляду спору, -
встановив:
Пунктами 1, 18, 19 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про зайнятість населення" встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань здійснюють, у тому числі, управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", управління майном; проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України; здійснюють контроль за використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
У ст.1 цього Закону визначено, що:
-"загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" це система прав, обов'язків та гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (п.1 ч.1 цієї статті);
-"страховий випадок" це подія, через яку застраховані особи втратили заробітну плату (грошове забезпечення) або інші передбачені законодавством України доходи, внаслідок втрати роботи з незалежних від них обставин та зареєстровані в установленому порядку як безробітні, готові та здатні приступити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу (за п. 8 ч. 1 цієї статті);
-"втрата роботи з незалежних від застрахованих осіб обставин" це припинення трудового договору відповідно до ст.36 (пункти 1, 2, 3), ст.38 (у разі неможливості продовження роботи, а також невиконання роботодавцем законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору), ст. 39, ст. 40 (пункти 1, 2, 5, 6) Кодексу законів про працю України, а також з аналогічних підстав, визначених іншими законами, а для військовослужбовців - звільнення зі служби з поважних причин без права на пенсію (у зв'язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів, за станом здоров'я, у зв'язку іззакінченням строку контракту, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, через сімейні обставини або з інших поважних причин відповідно до законодавства про військовий обов'язок і військову службу) (за п. 9 ч. 1 цієї статті);
-терміни "застрахована особа", "страхувальник", "роботодавці" вживаються у цьому Законі у їхньому значенні, що наведене у Законі України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (за ч. 2 цієї статті).
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" роботодавцями є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до пп. 2 п. 1 ст. 45 Закону України "Про зайнятість населення" реєстрація безробітного в центрі зайнятості припиняється у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Відповідно до п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013р. № 198, центр зайнятості припиняє реєстрацію з дня поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.
Відповідно до пп. 2 п. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" видами матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за цим Законом є, зокрема, допомога по безробіттю.
Відповідно до ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття має право стягувати відповідно до закону кошти вказаного Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою, а також, стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також, незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем вказаному Фонду про прийняття його на роботу.
Відповідно до п. 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" з роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
В силу положень ст.ст. 34-35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", в залежності від підстав, з яких застраховані особи втратили заробітну плату та роботу законодавець встановлює відповідальність роботодавців за шкоду, заподіяну Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, а Фонд, в свою чергу, наділений правом стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду. Обов'язок роботодавця відшкодувати Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття вартість соціальних послуг, наданих безробітному, в разі поновлення його на роботі за рішенням суду виникає у тому випадку, якщо невиконання власником або уповноваженим ним органом законодавства про працю потягло за собою незаконне звільнення з роботи застрахованої особи, і саме через цю подію така особа втратила заробітну плату і була вимушена стати на облік як безробітна та отримувати страхові виплати.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 06 червня 2016р. до Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні звернулась гр. ОСОБА_4.
За останнім місцем роботи ОСОБА_4 працювала помічником лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського місьміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області.
Згідно наказу ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області №171-ос від 31.05.2016р. ОСОБА_4, було звільнено із займаної посади, у зв'язку із скороченням чисельності та штату працівників, на підставі п.1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.
Згідно наказу №НТ 160606 від 06.06.2016р. ОСОБА_4 було надано статус безробітного.
Відповідно до наказу №НТ 160613 від 13.06.2016р. та згідно п.2 ст.22 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ОСОБА_4 призначено виплату допомоги по безробіттю без урахування страхового стажу.
На підставі даних обміну з Пенсійним Фондом України, 23.06.2016р. наказ №НТ 160613 від 13.06.2016р. було відмінено та ОСОБА_4 призначено допомогу по безробіттю з урахуванням страхового стажу, згідно п.1 ст.22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
08.02.2017р. ОСОБА_4 подала заяву про припинення реєстрації в центрі зайнятості з 26.01.2017р., у зв'язку з поновленням її на посаді помічника лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир - Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області з 01 червня 2016 року, згідно рішення Володимир- Волинського міськрайонного Волинської області від 08 листопада 2016 року у справі № 154/1643/16.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 45 ЗУ "Про зайнятість населення" та п. 2 ч. 1 ст. 31 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", у зв'язку з подачею ОСОБА_4 заяви про припинення реєстрації, у зв'язку з поновленням на роботі ОСОБА_4 за рішенням суду, що набрало законної сили, наказом № НТ 170208 від 08.02.2017р., ОСОБА_4 було припинено виплату допомоги по безробіттю та припинено реєстрацію у Володимир-Волинському міськрайонному центрі зайнятості з 26.01.2017р.
Як встановлено судом, відповідачем рішення суду не виконано, ОСОБА_4 на посаді не поновлено.
За період перебування на обліку у Володимир-Волинському міськрайонному центрі зайнятості з 06.06.2016р. по 26.01.2017р. ОСОБА_4 було нараховано та виплачено допомогу по безробіттю на загальну суму 13 006,85 грн.
Відповідно до ч. 4 ст.35 ЗУ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному, у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Відповідач, Головне управління Держсанепідемслужби у Волинській області, в розумінні Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" є роботодавцем та відповідно з нього мають бути утримані суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Таким чином, Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області, як роботодавець зобов'язане відшкодувати допомогу по безробіттю, виплачену ОСОБА_4 за період перебування на обліку у Володимир- Волинському міськрайонному центрі зайнятості на суму 13 006,85 грн.
Згідно даних Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області перебуває у стані припинення в результаті реорганізації з 20.01.2016р.
Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. № 1092 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів" територіальні органи Державної санітарно-епідеміологічної служби реорганізовуються шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Згідно пункту 3 даної постанови територіальні органи Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів та Державної санітарно-епідеміологічної служби продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
10.02.2017р. за №146/06-20 голові комісії з припинення юридичної особи ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області, направлено претензію з вимогою включити Володимир-Волинський міськрайонний центр зайнятості в перелік кредиторів ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області та повернути суму допомоги по безробіттю, виплаченої ОСОБА_4
Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, претензію про повернення коштів Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області отримало 13.02.2017р.
15.03.2017р. за № 05-03/10 ОСОБА_1 управлінням Держсанепідслужби у Волинській області надіслано лист, де було зазначено про необхідність надіслати на адресу комісії з реорганізації копії додаткових документів для розгляду даної претензії, а саме: заяви ОСОБА_4 про надання статусу безробітного, персональної картки ОСОБА_4 з додатками та розрахунку нарахованих ОСОБА_4 сум допомоги по безробіттю.
23.03.2017р. за № 282/06-20 Володимир-Волинським міськрайонним центром зайнятості було надіслано додаткові документи для розгляду претензії, а саме копії заяви про надання (поновлення) статусу безробітної та заяви про призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю ОСОБА_4, копія персональної картки ОСОБА_4, копія додатка 4 до персональної картки (нарахування допомоги по безробіттю та платежі) та витягу з наказів про прийняті рішення по ОСОБА_4
04.04.2017р. за № 07-25/12 Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області надіслало на адресу Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості лист з проханням надати копії усіх додатків до персональної картки ОСОБА_4, а також надати роз'яснення щодо обчислення середньоденного доходу гр. Новосад.Т.О.
10.04.2017р. за № 373/06-20 Володимир- Волинським міськрайонний центром зайнятості було надіслано відповідь на зазначений лист, де, зокрема, було надано роз'яснення щодо механізму обчислення середньоденної заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття, а також додатково надіслані копії додатку 3 до персональної карки ОСОБА_4 (періоди зайнятості та страховий стаж). Крім того, у зазначеному листі було повторно вказано на вимогу центру зайнятості повернути допомогу по безробіттю, виплачену ОСОБА_4
20.04.2017р. за № 07-25/15 Головне управління Держсанепідслужби у Волинській області надіслало відповідь на претензію, де зазначено про відмову задовольнити вимоги центру зайнятості щодо повернення допомоги по безробіттю. Зазначене рішення відповідача мотивовано відсутністю чітких роз'яснення центру зайнятості щодо встановлення середньоденного доходу ОСОБА_4
Володимир-Волинським міськрайонним центром зайнятості для розгляду претензії ОСОБА_1 управлінням Держсанепідслужби у Волинській області проповернення виплаченої ОСОБА_4 допомоги по безробіттю, були надані всі необхідні документи в яких міститься повна та вичерпна інформація щодо періоду перебування на обліку в центрі зайнятості ОСОБА_4О та розміру виплаченої їй допомоги по безробіттю.
Розрахунок нарахованої та виплаченої ОСОБА_4 допомоги по безробіттю, наведений у довідці № 107 від 09.02.2017р., яка була надіслана відповідачу, як додаток до претензії від 10.02.2017р. та Додатку №4 до персональної картки (нарахування допомоги по безробіттю та платежі), копія якого також була надіслана відповідачу, як додаток до листа від 23.03.2017р. №282/06-20.
Механізм обчислення середньоденної заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття, встановлений Порядком обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001р. № 1266 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2015 № 439) (далі - Порядок).
Зокрема, згідно пункту 3 зазначеного Порядку середньоденна заробітна плата (дохід, грошове забезпечення) обчислюється шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період (12 календарних місяців) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на яку нарахований єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або страхові внески на відповідні види загальнообов'язкового державного соціального страхування, на кількість календарних днів зайнятості (відповідно до видів страхування - період перебування у трудових відносинах, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими договорами, проходження служби, провадження підприємницької або іншої діяльності, пов'язаної з отриманням доходу безпосередньо від такої діяльності) у розрахунковому періоді без урахування календарних днів, не відпрацьованих з поважних причин, - тимчасова непрацездатність, відпустка у зв'язку з вагітністю та пологами, відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та шестирічного віку за медичним висновком, відпустка без збереження заробітної плати (далі - поважні причини).
Місяці розрахункового періоду (з першого до першого числа), в яких застрахована особа не працювала з поважних причин, виключаються з розрахункового періоду.
Відповідно до пункту 7 Порядку розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід, грошове забезпечення), є 12 календарних місяців, що передують місяцю настання страхового випадку (для розрахунку допомоги по безробіттю - реєстрації особи в державній службі зайнятості як безробітної).
Згідно рішення Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 08 листопада 2016 року у справі № 154/1643/16 за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області про визнання незаконним звільнення, поновлення на роботі, стягнення невиплаченої заробітної плати за час вимушеного прогулу та стягнення морального шкоди, ОСОБА_4 поновлено на посаді лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області з 01 червня 2016 року. Дане рішення суду набрало законної сили з 12.01.2017р. та на виконання зазначеного рішення 23.01.2017р. видано виконавчий лист.
Крім того, згідно, додаткового рішення Володимир-Волинського міського суду від 21.11.2016р. у справі № 154/1643/16, з ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області стягнено в користь ОСОБА_4 500 грн. компенсації за моральну шкоду, завдану їй незаконним звільненням з роботи. На виконання зазначеного рішення видано виконавчий лист.
У зв'язку з прийняттям Володимир-Волинським міським судом рішення про поновлення ОСОБА_4 на посаді лікаря-епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області, у Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості виникло право грошової вимоги до ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області, згідно частини 4 статті 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Так, зокрема, із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному, у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
На підставі виконавчого листа, виданого Володимир-Волинським міським судом 23.01.2017р. у справі №154/1643/16 щодо поновлення ОСОБА_4 на роботі, 03 лютого 2017 року відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_1 територіального управління юстиції у Волинській області відкрито виконавче провадження № ВП 53332694.
На даний час, виконавче провадження про поновлення ОСОБА_4 на роботі зупинено, згідно постанови державного виконавця від 17.03.2017р., у зв'язку із зверненням ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби до суду із заявою про заміну вибулої сторони правонаступником.
Так, 06 березня 2017 року на підставі заяви ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби, Володимир-Волинський міський суд виніс ухвалу про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа № 154/1643/16 від 23.01.2017р. про поновлення ОСОБА_4 на посаді помічника лікаря - епідеміолога епідеміологічного відділу Володимир-Волинського міськміжрайонного управління ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби у Волинській області з 01 червня 2016 року з ОСОБА_1 управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України у Волинській області на Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області. На дану ухвалу особою, яка не брала участі у справі - ОСОБА_1 управлінням Держпродспоживслужби - було подано апеляційну скаргу. Згідно ухвали Апеляційного суду Волинської області від 08 червня 2017 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області було задоволено частково, ухвалу Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 06 березня 2017 року скасовано, а питання про заміну сторони виконавчого провадження передано на новий розгляд до суду першої інстанції.
Виконавчий лист, виданий Володимир-Волинським міським судом 23.01.2017р. у справі №154/1643/16 щодо стягнення на користь ОСОБА_4 компенсації за моральну шкоду з ОСОБА_1 управління Держсанепідслужби, було повернено стягувачу без прийняття до виконання, на підставі ч.2 ст.6 Закону України "Про виконавче провадження", де вказано що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
ОСОБА_4 направлено зазначений виконавчий лист про стягнення компенсації за моральну шкоду на виконання в Головне управління Державної казначейської служби України у Волинській області.
Однак, у листі ОСОБА_1 управління Державної казначейської служби України від 23.02.2017р. № 12-12/102-906, вказується, що боржник з найменуванням Головне управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України у Волинській області в органах казначейства Волинської області не обслуговується, у зв'язку з приєднанням останнього до ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. № 1092 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів". Для виконання вказаного виконавчого документа Головне управління Державної казначейської служби України роз'яснило можливість звернення стягувача до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження правонаступником.
03.03.2017р. на підставі заяви ОСОБА_4, Володимир- Волинський міський суд виніс ухвалу про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа №154/1643/16 Володимир-Волинського міського суду з ОСОБА_1 управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України у Волинській області на Головне управління Держпродспоживслужби у Волинській області та стягнення з ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області 500 грн. компенсації за моральну шкоду, завдану ОСОБА_4 незаконним звільненням. Однак, дана ухвала Володимир-Волинського міського суду від 03.03.2017 року не набрала законної сили, у зв'язку з поданням апеляційної скарги на ухвалу особою, яка не брала участі у справі - ОСОБА_1 управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області. Згідно ухвали Апеляційного суду Волинської області від 08.06.2017 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області було задоволено частково, ухвалу Володимир-Волинського міського суду Волинської області від 03.03.2017 року скасовано, а питання про заміну сторони виконавчого провадження переданого на новий розгляд до суду першої інстанції.
Крім того, ОСОБА_1 управлінням Держпродспоживслужби у Волинській області, як особою, яка не брала участі у справі № 154/1643/16, було подано апеляційну скаргу на рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016 року та додаткове рішення Володимир-Волинського міського суду від 21.11.2016 р. Ухвалою Апеляційного суду Волинської області від 08.06.2017р. апеляційну скаргу ОСОБА_1 управління Держпродспоживслужби у Волинській області відхилено та рішення Володимир-Волинського міського суду від 08.11.2016 року та додаткове рішення Володимир-Волинського міського суду від 21.11.2016 р. залишено без змін.
Суд не може погодитися з посиланнями відповідача на ст. 235 КЗпП України щодо негайного виконання рішення суду про поновлення на роботу та, відповідно, якщо рішення про поновлення на роботі було прийнято судом 08.11.2016р., то розрахунок виплаченої допомоги потрібно проводити до 08.11.2016р., оскільки негайно виконати рішення про поновлення на роботі повинен виконати саме роботодавець, який незаконно звільнив громадянина. А Володимир-Волинський міськрайонний центр зайнятості припинив виплату допомоги по безробіттю ОСОБА_4 з моменту подання нею заяви про припинення реєстрації на підставі рішення суду від 08.11.2016р., а саме з 26.01.2017р. Тому розрахунок виплаченої допомоги по безробіттю було було надано з 06.06.2016р. по 26.01.2017р. На даний час рішення про поновлення на роботі не виконано.
На день подання позовної заяви кошти в сумі 13 006,85 грн., виплачені як допомога по безробіттю ОСОБА_4, ОСОБА_1 управлінням Держсанепідслужби у Волинській області, не повернуті.
Згідно ст. 33 ГПК кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
В силу ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Згідно ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
З огляду на викладене, суд прийшов до висновку про підставність позову та необхідність його задоволення.
При цьому суд виходив з обставин повної підтвердженості пред'явлених позовних вимог в цій частині належними та допустимими доказами.
Відповідно до ст. 44 ГПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюється законом.
Позивач, згідно з положеннями п. 18 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" звільнений від сплати судового збору за даним позовом.
Відповідно до ч. 3 ст. 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Докази звільнення відповідача від сплати судового збору за даним позовом у справі відсутні. Позов задовольняється у повному обсязі, у зв'язку з цим 1600,00 грн. судового збору, що за ст.4 Закону України "Про судовий збір" підлягає сплаті за подання до господарського суду позову з вимогами про стягнення 13 006,85 грн., має бути покладений повністю на відповідача та стягнутий з нього до держбюджету.
Враховуючи викладене, господарський суд, керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, -
вирішив:
1. Позовні вимоги задоволити повністю.
2. Стягнути з ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області (Волинська обл., місто Луцьк, вул. Поліська Січ, буд. 10, код 38272761)
на користь Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості (Волинська обл., місто Володимир-Волинський, вул. Устилузька, буд. 18, код 21732397)
13 006,85грн.-коштів в повернення допомоги по безробіттю.
3. Стягнути з ОСОБА_1 управління Держсанепідемслужби у Волинській області (Волинська обл., місто Луцьк, вул. Поліська Січ, буд. 10, код 38272761)
в доход державного бюджету України (отримувач коштів - УДКСУ у м. Луцьку Волинської області, код за ЄДРПОУ 38009628, банк отримувача - ГУДКСУ у Волинській області, код банку отримувача (МФО) 803014, рахунок отримувача 31219206783002, код класифікації доходів бюджету 22030001; призначення платежу: судовий збір за позовом Володимир-Волинського міськрайонного центру зайнятості)
судовий збір в розмірі 1 600,00грн.
Повний текст рішення складено
26.06.2017
Суддя С. В. Бондарєв
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2017 |
Оприлюднено | 29.06.2017 |
Номер документу | 67364826 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Слободян Оксана Геннадіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні