ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" червня 2017 р. Справа № 922/1458/17
Колегія суддів у складі: головуючого судді Бородіної Л.І., судді Камишевої Л.М., судді Лакізи В.В.,
при секретарі Кладько А.С.,
за участю представників сторін:
від позивача - ОСОБА_1 -директор, паспорт №ММ471789;
від 1-го відповідача - ОСОБА_2 - за довіреністю від 10.01.2017р. №01.01-14/75-17;
від 2-го відповідача - не з'явився;
розглянувши апеляційну скаргу Комунального підприємства Харківводоканал , м. Харків
на рішення господарського суду Харківської області від 22.05.2017р.
у справі № 922/1458/17
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю"Автоком", м. Харків
до 1-го відповідача: КП "Харківводоканал", м. Харків,
до 2-го відповідача: ТОВ "Будівельна компанія "ТЕХЕКС" м.Харків
про скасування рішення тендерного комітету
ВСТАНОВИЛА:
Рішенням господарського суду Харківської області від 22.05.2017р. (суддя Лаврова Л.С.) скасовано рішення тендерного комітету Комунального підприємства "Харківводоканал", оформлене протоколом від 28.04.2017р. №21/14, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Автоком", за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі: код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання), установка горизонтально направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b; скасовано рішення тендерного комітету Комунального підприємства "Харківводоканал", оформлене протоколом від 28.04.2017р. № 21/15, про визнання ТОВ Будівельна компанія Техекс переможцем за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі: ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання), установка горизонтально направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b; зобов'язано Комунальне підприємство "Харківводоканал" в особі тендерного комітету відновити процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення, оформленого проколом від 11.04.2017р. №20/13 засіданні тендерного комітету КП "Харківводоканал", про визнання ТОВ "Автоком" переможцем за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі: код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) установка горизонтально направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b; зобов'язано КП "Харківводоканал" укласти з ТОВ "Автоком" договір про закупівлю код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 012:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання), установка горизонтального направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b; стягнуто КП Харківводоканал на користь ТОВ "Автоком" 7200, 00 грн. судового збору; скасовано заходи забезпечення позову.
Рішення місцевого суду з посиланням на статті 19, 131-1 Конституції України, статті 3, 7, 10, 17, 23, 27, 28, 30 Закону України Про публічні закупівлі мотивовано тим, що: по-перше, ТОВ Автоком допущено до автоматичної оцінки за результатами розгляду тендерної пропозиції і за результатами автоматичної оцінки (аукціону) його пропозицію визнано найбільш економічно вигідною, КП Харківводоканал за результатами розгляду і оцінки тендерних пропозицій визначив позивача переможцем відкритих торгів та прийняв рішення про намір укласти договір; по-друге, лист Харківської міської прокуратури №2 від 14.04.2017р. №04-07-3578 щодо змови учасників та тендерного комітету є необґрунтованим, оскільки оцінка тендерних пропозицій поводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв та методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації без участі замовника, а замовник наділений правом внесення змін до тендерної документації; по-третє, Закон України Про публічні закупівлі не містить такої підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, як схожість виробників товару, або пропонування однакової марки товару, оскільки це є прямим порушенням принципів державних закупівель; по-четверте, органи прокуратури згідно вимог чинного законодавства не уповноважені на здійснення контролю у сфері публічних закупівель; по-п'яте, Закон України Про публічні закупівлі не містить такої підстави для скасування тендерним комітетом замовника власного рішення про визнання переможця торгів, як звернення, лист або інший акт реагування органів прокуратури; по-шосте, частиною 2 статті 30 Закону України Про публічні закупівлі визначений вичерпний перелік підстав відхилення тендерної пропозиції переможця торгів. Таким чином, місцевий господарський суд дійшов висновку, що на засіданні тендерного комітету, оформленого протоколом від 28.04.2017р. №21/14, відхилено тендерну документацію ТОВ Автоком , якого вже було визнано переможцем, у зв'язку з невідповідністю тендерної пропозиції умовам тендерної документації, що не відповідає вимогам частини 2 статті 28 Закону України Про публічні закупівлі , оскільки на цьому етапі процедури закупівлі замовнику не надано повноважень щодо відхилення тендерної пропозиції. Крім того, місцевий господарський суд зазначив, що неукладання договору з переможцем торгів є порушенням принципу публічних закупівель, у тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економічності та ефективності, відкритості та неупередженості (т.3, а.с.183-195).
Комунальне підприємство Харківводоканал з рішенням суду першої інстанції не погодилося та звернулося до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Харківської області від 22.05.2017р. у справі № 922/1458/17 та прийняти нове рішення, яким у позові ТОВ Автоком відмовити повністю.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги скаржник вказує на те, що норми Закону України Про публічні закупівлі не містять заборони проводити повторну оцінку тендерної пропозиції учасників. Крім того, вказує на те, що місцевим господарським судом невірно надано оцінку доказу, а саме листу Харківської міської прокуратури від 14.04.2017р. №04-07-3578, який став підставою для прийняття оскаржуваного рішення тендерним комітетом (т.3,а.с.202,203).
У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ Автоком заперечує проти доводів скаржника та просить рішення місцевого господарського суду від 22.05.2017р. у справі №922/1458/17 залишити без змін, апеляційну скаргу - без задоволення. При цьому зазначає, що 11.04.2017р. тендерна пропозиція позивача за результатами автоматичної оцінки (аукціону) визнана найбільш економічно вигідною за результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій; КП "Харківводоканал" визначив ТОВ Автоком переможцем відкритих торгів на закупівлю та прийняв рішення про намір укласти договір згідно з вимогами Закону України Про публічні закупівлі , що підтверджується протоколом засідання тендерного комітету КП "Харківводоканал" від 11.04.2017р. №20/13. Проте, в супереч вимогам частини 5 статті 28 Закону України Про публічні закупівлі 1-м відповідачем відхилено тендерну пропозицію позивача, що підтверджується протоколом від 28.04.2017р., якого вже було визнано переможцем як за результатами розгляду, так і за результатами оцінки на підставі п.4 ч.1 статті 30 Закону України Про публічні закупівлі . Крім того вказує на те, що ним надані документи, визначені статтею 17 Закону України Про публічні закупівлі , що на його думку, свідчить про відсутність підстав для відхилення пропозиції переможця та неукладення договору. Також вказує на те, що безпідставність висновків прокуратури, викладених у листі від 14.04.2017р. №04-07-3578 підтверджується протоколом засідання адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.05.2017р.
Позивачем в порядку статті 101 ГПК України надано суду апеляційної інстанції протокол засідання адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.05.2017р. з підстав його отримання лише 16.06.2017р.
19.06.2017р. ТОВ Будівельна компанія Техекс подано клопотання про розгляд справи без участі його представника. Вказане клопотання підлягає до задоволення колегією суддів апеляційної інстанції, як таке, що не суперечить вимогам Господарського процесуального кодексу України.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представник КП Харківводоканал підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі, та просив скасувати рішення господарського суду Харківської області від 22.05.2017р. у справі №922/1458/17 та прийняти нове рішення, яким у позові ТОВ Автоком відмовити повністю.
Представник позивача заперечив проти вимог апеляційної скарги та просив рішення місцевого господарського суду залишити без змін, як таке, що відповідає нормам матеріального та процесуального права, а апеляційну скаргу - без задоволення за безпідставністю та необґрунтованістю.
Другий відповідач належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, про що свідчить відтиск штампу на звороті останнього аркушу ухвали суду апеляційної інстанції від 06.06.2017р. та його клопотання по розгляд справи без участі його представника.
Враховуючи належне повідомлення сторін про час та місце засідання суду, а також те, що явка представників сторін не була визнана судом обов'язковою, колегія суддів вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу за відсутності представника 2-го відповідача за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та 1-го відповідача перевіривши повноту встановлених судом першої інстанції обставин справи та доказів на їх підтвердження, їх юридичну силу та доводи апеляційної скарги, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила наступне.
28.12.2016р. на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено оголошення про проведення процедури - відкриті торги щодо закупівлі №UA-2016-12-28-002023-b, КП Харківводоканал , предметом якої є установка горизонтально направленого буріння за кодом Державного Класифікатору (ДК) 016:2010 - 28.92.1 Машини i устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання).
Згідно реєстру отриманих пропозицій для участі у закупівлі установки горизонтально направленого буріння надано пропозиції від п'яти суб'єктів господарювання, а сам: ПП Інбудсервіс , ТОВ Спецтехмаркет , ТОВ Автоком , ТОВ Будівельна компанія Техекс , ТОВ Мастер преміум газ .
За результатами розгляду тендерних пропозицій, оформлених проколами від 05.04.2017р. №21/7, №21/10, №21/11, тендерним комітетом КП Харківводоканал відхилені тендерні пропозиції: ТОВ Мастер преміум газ , ТОВ Спецтехмаркет , ПП Інбудсервіс (т.3, а.с.22-30).
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ Автоком тендерним комітетом КП Харківводоканал прийнято рішення, оформлене протоколом від 05.04.2017р. №21/8, яким тендерна пропозиція ТОВ Автоком допущена до аукціону та підстав для її відхилення не встановлено (т.1,а.с.13).
11.04.2017р. за результатами автоматичного розгляду та оцінювання тендерних пропозицій на веб-порталі Уповноваженого органу визнано найбільш економічно вигідною пропозицію ТОВ Автоком .
11.04.2017р. на засіданні тендерного комітету КП Харківводоканал , оформленому протоколом від №20/13, розглянуті питання порядку денного: 1. Визначення учасника ТОВ Автоком переможцем за результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій. 2. Розгляд питання щодо прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю: код ДК 016:2010 -28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння). 3. Оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю: код ДК 016:2010 -28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння), через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу.
За результатами обговорення прийняті наступні рішення:
1.Визнати учасника - ТОВ Автоком переможцем відкритих торгів на закупівлю код ДК 016:2010 -28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції. При цьому зазначено, що керуючись частиною 5 статті 28 Закону України Про публічні закупівлі , до проведення автоматичної оцінки, було розглянуто тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі на предмет відповідності вимогам тендерної документації, технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, в результаті чого до електронного аукціону допущено два учасника: ТОВ Автоком та ТОВ Будівельна компанія Техекс . За результатами оцінки тендерна пропозиція ТОВ Автоком визначена найбільш економічно вигідною, згідно протоколу розкриття. Також встановлено, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ Автоком тендерною комісією встановлено, що тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю предмета: (код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння).
2. Прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю: код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) з учасником - переможцем ТОВ Автоком .
3. Оприлюднити повідомлення про намір укласти договір про закупівлю: (код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (т.1,а.с.15-19).
Листом від 14.04.2017р. №04-07-35-18 Харківська міська прокуратура №2 запропонувала КП Харківводоканал утриматися від укладення договору з ТОВ Автоком з підстав грубих порушень законодавства під час проведення торгів, що призвело до завищення ціни обладнання. При цьому зазначила, що вивчинням відомостей в системі публічних торгів Рrozorro встановлено, що під час проведення аукціону встановлено ознаки змови між учасниками та тендерним комітетом. Також зазначено, що встановлені факти допущення до аукціону учасників з аналогічними порушеннями у тендерних пропозиціях, яких допущено до аукціону, що свідчить про їх змову, а саме: запропоновано одне і теж саме обладнання; тотожні організації та склади запасних частин на обладнання; однакові фотокопії інструкцій; висновки про необхідність проведення робіт щодо обов'язкової сертифікації продукції в Державній системі сертифікації датовані 14.03.2017р. за суміжними номерами (т.2, а.с.13-16).
28.04.2017р. відбулось засідання тендерного комітету КП Харківводоканал , оформлене протоколом 21/14, з порядком денним:
1. Розгляд листа Харківської місцевої прокуратури № 2 від 14.04.2017р. №04-07-3578 щодо процедури закупівлі : код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b) та розгляд питання щодо прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця - ТОВ Автоком на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: 17А-2016-12-28-002023-b).
2. Оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції переможця - ТОВ Автоком на закупівлю : код ДК 016:2010 -28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b), через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до вимог до вимог статті 10 Закону України Про публічні закупівлі (т.1,а.с.23-25).
З першого питання слухали голову тендерного комітету ОСОБА_3, який повідомив, що на адресу КП Харківводоканал надійшов лист Харківської місцевої прокуратури № 2 від 14.04.2017р. №04-07-3578 щодо процедури закупівлі: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b), зміст якого впливає на суть прийнятого рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Запропоновано кожному члену тендерного комітету ознайомитися зі змістом листа Харківської місцевої прокуратури № 2 від 14.04.2017р. №04-07-3578 та керуючись п.4 ч.1 ст.30 Закону, відхилити тендерну пропозицію переможця - ТОВ Автоком , у зв'язку з невідповідністю тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
За результатами розгляду прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію переможця - ТОВ Автоком на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b), у зв'язку з невідповідністю тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
З другого питання прийнято рішення оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця - ТОВ Автоком на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b).
Також, цього ж дня, 28.04.2017р., на засіданні тендерного комітету КП Харківводоканал , оформленому протоколом №21/15, прийняте рішення: визнати учасника - ТОВ Будівельна компанія Техекс переможцем відкритих торгів на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b). Прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b) з переможцем відкритих торгів ТОВ Техекс . Оприлюднити повідомлення про намір укласти договір про закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b), керуючись статтею 10, частиною 1 статті 23 Закону України Про публічні закупівлі через автоматичний електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу - www. prozorro.gov.ua протягом одного дня після прийняття замовником рішення про намір укласти договір про закупівлі (т.1,а.с.26-29).
05.05.2017р. ТОВ Автоком звернулось до господарського суду Харківської області з позовом до КП Харківводоканал ,в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 10.05.2017р. просило: скасувати рішення тендерного комітету КП Харківводоканал , оформлені протоколами від 28.04.2017р. №21/14 та №21/15, та зобов'язати тендерний комітет КП Харківводоканал відновити процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення, оформленого протоколом від 11.04.2017р. №20/13 засідання тендерного комітету КП Харківводоканал , про визнання ТОВ Автоком переможцем за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b) і зобов'язати КП Харківводоканал укласти з ТОВ Автоком договір про закупівлю (т.1,а.с.3-5, 59,60).
В обґрунтування своїх вимог посилається на те, що частиною 2 статті 30 Закону України Про публічні закупівлі визначені вичерпні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця, однак тендерна пропозиція ТОВ Автоком була відхилена на підставі листа Харківської міської прокуратури №2 від 14.04.2017р., що не передбачено вимогами вказаного Закону та Конституції України.
22.05.2017р. місцевим господарським судом прийнято оскаржуване рішення з підстав, зазначених вище (т.3, а.с.183-195).
Перевіривши матеріали справи, правильність їх юридичної оцінки та застосування місцевим господарським судом норм законодавства, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначений Законом України Про публічні закупівлі .
Згідно із частиною 1 статті 11 Закону України Про публічні закупівлі для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб).
Відповідно до частин 1,2 статті 12 Закону України Про публічні закупівлі закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі. Замовник здійснює процедури закупівлі, передбачені частиною першою цієї статті, шляхом використання електронної системи закупівель.
Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України Про публічні закупівлі Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію - не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині четвертій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; зміни до тендерної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз'яснень
Як зазначили представники присутніх сторін в судовому засіданні апеляційної інстанції та вбачається з матеріалів справи, 28.12.2016р. на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено оголошення про проведення процедури - відкриті торги щодо закупівлі №UA-2016-12-28-002023-b, КП Харківводоканал , предметом якої є установка горизонтально направленого буріння за кодом Державного Класифікатору (ДК) 016:2010 - 28.92.1 Машини i устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання).
Відповідно до статті 16 Закону України Про публічні закупівлі замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
На виконання приписів статей 16, 22 Закону України Про публічні закупівлі КП Харківводоканал на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено тендерну документацію.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України Про публічні закупівлі тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи, що містять технічній опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах.
Згідно з реєстром отриманих пропозицій для участі у закупівлі установки горизонтально направленого буріння надано пропозиції від п'яти суб'єктів господарювання, а сам: ПП Інбудсервіс , ТОВ Спецтехмаркет , ТОВ Автоком , ТОВ Будівельна компанія Техекс , ТОВ Мастер преміум газ .
Частиною 1 статті 27 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону.
За приписами статті 30 Закону України Про публічні закупівлі замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Інформація про відхилення тендерної пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю, тендерна пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.
В абзаці 2 частини 1 статті 28 вказаного Закону встановлено, що у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
За результатами розгляду тендерних пропозицій, оформлених проколами від 05.04.2017р. №21/7, №21/10, №21/11, тендерним комітетом КП Харківводоканал відхилені тендерні пропозиції: ТОВ Мастер преміум газ , ТОВ Спецтехмаркет , ПП Інбудсервіс (т.3, а.с.22-30).
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ Автоком тендерним комітетом КП Харківводоканал прийнято рішення, оформлене протоколом від 05.04.2017р. №21/8, яким тендерна пропозиція ТОВ Автоком допущена до аукціону та підстав для її відхилення не встановлено (т.1,а.с.13).
Згідно з частиною 1 статті 28 Закону України Про публічні закупівлі оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
За результатами автоматичної оцінки та протоколом розкриття тендерних пропозицій учасників визначено найбільш економічно вигідною пропозицію ТОВ Автоком (т.1,а.с.17).
Частиною 6 статті 28 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
На засіданні тендерного комітету КП Харківводоканал , оформленому протоколом від 11.04.2017р. №20/13, прийняті наступні рішення: визнати учасника ТОВ Автоком переможцем відкритих торгів на закупівлю код ДК 016:2010 -28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції. При цьому зазначено, керуючись частиною 5 статті 28 Закону України Про публічні закупівлі , до проведення автоматичної оцінки, було розглянуто тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі на предмет відповідності вимогам тендерної документації, технічним вимогам, визначеним у тендерній документації та відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, в результаті чого до електронного аукціону допущено два учасника: ТОВ Автоком та ТОВ Будівельна компанія Техекс . За результатами оцінки тендерна пропозиція ТОВ Автоком визначена найбільш економічно вигідною, згідно протоколу розкриття. Також встановлено, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ Автоком тендерною комісією встановлено, що тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю предмета: (код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння). Прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю: (код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) з учасником - переможцем ТОВ Автоком та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю: (код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (т.1,а.с.15-19).
Таким чином, у відповідності до вимог статті 28 Закону України Про публічні закупівлі тендерним комітетом прийняте рішення, оформлене протоколом, від 11.04.2017р. №20/13, про визнання ТОВ Автоком переможцем відкритих торгів на закупівлю код ДК 016:2010 -28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції, оскільки його тендерна пропозиція є найбільш економічно вигідною, та тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації на закупівлю.
Однак, 28.04.2017р. відбулось засідання тендерного комітету КП Харківводоканал , оформлене протоколом №21/14, з порядком денним:
1. Розгляд листа Харківської місцевої прокуратури № 2 від 14.04.2017р. №04-07-3578 щодо процедури закупівлі: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b) та розгляд питання щодо прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця - ТОВ Автоком на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: 17А-2016-12-28-002023-b).
2. Оприлюднення інформації про відхилення тендерної пропозиції переможця - ТОВ Автоком на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b), через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до вимог до вимог статті 10 Закону України Про публічні закупівлі (т.1,а.с.23-25).
З першого питання слухали голову тендерного комітету ОСОБА_3, який повідомив, що на адресу КП Харківводоканал надійшов лист Харківської місцевої прокуратури № 2 від 14.04.2017р. №04-07-3578 щодо процедури закупівлі: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b), зміст якого впливає на суть прийнятого рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Запропоновано кожному члену тендерного комітету ознайомитися зі змістом листа Харківської місцевої прокуратури № 2 від 14.04.2017 №04-07-3578 та керуючись п.4 ч.1 ст.30 Закону, відхилити тендерну пропозицію переможця - ТОВ Автоком , у зв'язку з невідповідністю тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
За результатами його розгляду прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію переможця - ТОВ Автоком на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b), у зв'язку з невідповідністю тендерної пропозиції умовам тендерної документації.
З другого питання прийнято рішення оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції переможця - ТОВ Автоком на закупівлю: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння) (номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UА-2016-12-28-002023-b).
Таким чином, тендерний комітет КП Харківодоканал відхилив тендерну документацію ТОВ Автоком лише на підставі листа Харківської міської прокуратури №2 та без зазначення будь-яких конкретних підстав щодо невідповідності тендерної документації позивача.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 131-1 Конституції України встановлено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює: підтримання публічного обвинувачення в суді; організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Частиною 3 статті 7 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України . Моніторинг закупівель проводить центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його органи на місцях. Порядок проведення моніторингу визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Органи, уповноважені на здійснення контролю у сфері закупівель, не мають права втручатися в проведення процедур закупівель.
Моніторинг закупівель у відповідності до вимог статті 1 вказаного Закону це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях процедури закупівлі шляхом систематичного спостереження та аналізу інформації за допомогою електронної системи закупівель.
Статтею 6 Закону України Про центральні органи виконавчої влади визначено, що міністерство є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику в одній чи декількох визначених Кабінетом Міністрів України сферах, проведення якої покладено на Кабінет Міністрів України Конституцією та законами України.
З наведеного вбачається, що відповідно до вимог чинного законодавства органи прокуратури не відносяться до органів, які наділені правом здійснювати контроль у сфері публічних закупівель, зокрема, шляхом надіслання листів замовнику з пропозицією утриматись від укладення договору, що свідчить про втручання в проведення процедури закупівель.
Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що Закон України Про публічні закупівлі не передбачає підстав для повторного розгляду тендерної пропозиції учасника, який визнаний тендерним комітетом переможцем процедури закупівлі, оскільки його тендерна пропозиція відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, а також визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір.
Відповідно до частини 2 статті 18 вказаного Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Згідно з частиною 3 статті 8 Закону України Про публічні закупівлі Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель . Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України.
Частиною 9 статті 18 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення , зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення , надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 7 Закону України Про Антимонопольний комітет України у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має такі повноваження: розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами.
З наведеного вбачається, що прокуратура не позбавлена права звернутися до Антимонопольного комітету у випадку встановлення обставин, які, на її думку, свідчать про порушення законодавства щодо здійснення публічних закупівель.
Згідно із частиною 3 статті 18 Закону України Про публічні закупівлі орган оскарження у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в системі електронних закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду, або рішення про припинення розгляду скарги.
Як вбачається з протоколу засідання адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 23.05.2017р., наданого позивачем в порядку статті 101 ГПК України, територіальним відділенням на підставі інформації Харківської міської прокуратури №2 від 26.04.2017р. №04-07-3890 проведено дослідження щодо наявності або відсутності ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції у діях ТОВ Будівельна компанія Техекс , ТОВ Автоком , ПП Інбудсервіс , ТОВ Спецтехмаркет , ТОВ Мастер преміум газ під час проведення КП Харківводоканал у квітні 2017року процедури закупівлі установки горизонтально направленого буріння, за допомогою електронних торгів prоzorro , ідентифікатор закупівель UA-2016-12-28-002023-d, та не встановлено факторів, які б свідчили про антиконкурентні узгоджені дії учасників аукціону, у зв'язку з чим прийнято рішення не розпочинати справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
З наведеного вбачається, що обставини, викладені у листі Харківської міської прокуратури №2 від 26.04.2017р. №04-07-3890 , який у тому числі був надісланий КП Харківводоканал та став підставою для прийняття тендерним комітетом КП Харківводоканал рішення, оформленого протоколом від 28.04.2017р. 21/14 про відхилення тендерної пропозиції переможця - ТОВ Автоком , не знайшли свого підтвердження при їх досліджені уповноваженим органом, який здійснює контроль у сфері публічних закупівель.
Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що згідно пунктом 2 частини 1 статті 30 Закону України Про публічні закупівлі замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо переможець:відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону.
Вимогами статті 18 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що орган оскарження має право зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, статтею 31 вказаного Закону встановлено право замовника відмінити торги або визнати їх такими, що не відбулись. З аналізу положень чинного законодавства вбачається, що замовник має право скасувати свої рішення, відмінити торги або визнати їх такими, що не відбулися, проте не передбачено права замовника відхиляти тендерну пропозицію суб'єкта господарювання, якого вже визнано переможцем та прийнято рішення про намір укласти з ним договір, якщо переможець не відмовився від підписання договору та надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем надані документи, визначені у статті 17 Закону України Про публічні закупівлі , та сповіщено про намір підписати договір, а отже виконані всі вимоги статті 30 цього Закону.
Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками місцевого господарського суд про порушення тендерним комітетом КП Харківводоканал вимог Закону України Про публічні закупівлі при прийнятті рішень, оформлених протоколом від 28.04.2017р. №21/14, про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Автоком", за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі: код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання), установка горизонтально направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b, та протоколом від 28.04.2017р. № 21/15, про визнання ТОВ Будівельна компанія Техекс переможцем за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі: код ДК 016:2010 - 28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт) код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання) (установка горизонтально направленого буріння), що призвело до порушення принципів публічних закупівель, визначених статтею 3 вказаного Закону, у тому числі добросовісної конкуренції серед учасників на всіх стадіях закупівель, дискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
В частині позовних вимог позивача про зобов'язання Комунальне підприємство "Харківводоканал" в особі тендерного комітету відновити процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення, оформленого проколом від 11.04.2017р. №20/13 засідання тендерного комітету КП "Харківводоканал", про визнання ТОВ "Автоком" переможцем за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі: код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015-43130000-3 Бурове обладнання) установка горизонтально направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b, та зобов'язання КП "Харківводоканал" укласти з ТОВ "Автоком" договір про закупівлю: код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання), установка горизонтального направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Статтею 13 ЦК України встановлено, що цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.
Частиною 2 статті 16 ЦК України встановлені способи захисту цивільних прав та інтересів судом.
Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб'єктивного права, за захистом якого звернулась особа, так і від характеру його порушення.
Відповідно до абзацу 2 пункту 10 частини 2 статті 16 ЦК України суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.
Надаючи правову оцінку належності обраного зацікавленою особою способу захисту, судам належить зважати й на його ефективність з точки зору ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. У п. 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі Чахал проти Об'єднаного Королівства (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Таким чином, суть цієї статті зводиться до вимоги надати людині такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов'язань.
Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод визнається право людини на доступ до правосуддя, а за її ст. 13 - на ефективний спосіб захисту прав, і це означає, що особа має право пред'явити в суді таку вимогу на захист цивільного права, яка відповідає змісту порушеного права та характеру правопорушення.
Верховний Суд України у Аналізі практики застосування судами ст. 16 Цивільного кодексу України зазначив, що у кінцевому результаті ефективний засіб повинен забезпечити поновлення порушеного права, а у разі неможливості такого поновлення - гарантувати особі можливість отримання нею відповідного відшкодування. Тим більше, що пріоритет міжнародного договору за наявності колізій з внутрішнім законодавством надає судам України досить широкі повноваження при обранні джерела права для вирішення конкретного спору.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що вимога позивача про відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення, оформленого проколом від 11.04.2017р. №20/13 засідання тендерного комітету КП "Харківводоканал", про визнання ТОВ "Автоком" переможцем за процедурою - відкриті торги щодо закупівлі, є такою, що відповідає змісту порушеного права та її задоволення призведе до відновлення порушених прав ТОВ Автоком .
Також, суд апеляційної інстанції вважає правомірним висновок місцевого господарського суду про обґрунтованість позовних вимог в частині зобов'язання КП "Харківводоканал" укласти з ТОВ "Автоком" договір про закупівлю: код ДК 016:2010-28.92.1 Машини і устаткування для гірничих робіт (код ДК 021:2015 - 43130000-3 Бурове обладнання), установка горизонтального направленого буріння, номер процедури закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2016-12-28-002023-b, оскільки переможцем торгів виконані усі вимоги, визначені статтею 17 Закону України Про публічні закупівлі , та у п'ятиденний строк з дня оприлюднення на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про результати торгів направлено повідомлення про намір укласти договір з наданням необхідних документів,що свідчить про виконання також загальних умов порядку укладення договору, визначених нормами Цивільного і Господарського кодексів, а на замовника покладений обов'язок укласти договір з учасником, який визнаний переможцем торгів, не пізніше ніж за двадцять днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Згідно зі статтею 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
На підставі викладеного колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду дійшла висновку, що при прийнятті оскаржуваного рішення господарський суд Харківської області забезпечив дотримання вимог чинного законодавства щодо всебічного, повного та об'єктивного дослідження усіх фактичних обставин справи, дав належну правову оцінку наявним у матеріалах справи доказам, через що підстави для його скасування відсутні.
Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження при перегляді оскаржуваного рішення в апеляційному порядку та відхиляються судовою колегією апеляційної інстанції за необґрунтованістю, у зв'язку з чим апеляційна скарга Комунального підприємства Харківводоканал не підлягає до задоволення, рішення господарського суду Харківської області від 22.05.2017р. у справі № 922/1458/17 слід залишити без змін.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати за апеляційною скаргою покладаються на заявника апеляційної скарги - КП Харківводоканал .
Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, ч.1 ст.103, ст. 105 Господарського процесуального кодексу України, Харківський апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну Комунального підприємства Харківводоканал залишити без задоволення.
2. Рішення господарського суду Харківської області від 22.05.2017р. у справі № 922/1458/17 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку.
Повний текст постанови складений та підписаний 26.06.2017р.
Головуючий суддя Бородіна Л.І.
Суддя Камишева Л.М.
Суддя Лакіза В.В.
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67366144 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Бородіна Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні