ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
18 травня 2017 року 09:15 справа №826/4686/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Кузьменка В.А., суддів Арсірія Р.О., Огурцова О.П., за участю секретаря Калужського Д.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" доДержавної архітектурно-будівельної інспекції України третя особаТовариство з обмеженою відповідальністю "Добро ЛТД" провизнання протиправною та скасування постанови
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест") звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві, за участю третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Добро ЛТД" (далі по тексту - ТОВ "Добро ЛТД"), в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві від 25 лютого 2016 року №43/16/10-26-49/2502/02/6 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 6 квітня 2016 року відкрито провадження в адміністративній справі №728/4686/16, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Державну архітектурно-будівельну інспекцію України та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні 27 липня 2016 року Окружним адміністративним судом м. Києва постановлено ухвалу про заміну відповідача - Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві належним відповідачем - Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та виключено Державну архітектурно-будівельну інспекцію України з числа третіх осіб.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав; представники відповідача та третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечили; на підставі частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив перейти до розгляду справи в письмовому провадженні.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 травня 2017 року задоволено клопотання позивач про поновлення строку звернення до суду задоволено та визнано поважними причини пропуску звернення до суду з адміністративним позовом.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" (ідентифікаційний код 39066158) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 24 січня 2014 року.
Київська місцева прокуратура №2 направила Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві листа від 8 лютого 2016 року №52/106 вих. 16, в якому повідомила, що в ході досудового розслідування у формі процесуального керівництва по кримінальному провадженню №42016101020000016, внесеному до Єдиного реєстру досудового розслідування, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого статтею 356 Кримінального кодексу України, встановлено, що в Департаменті державної архітектурно-будівельної інспекції м. Києва відсутні відомості про звернення ТОВ "Добро ЛТД" щодо отримання містобудівних умов та обмежень на початок проведення будівельних робіт на земельній ділянці, розташованій у Дарницькому районі міста Києва по вул. Харківське шосе, 210, кадастровий номер: 8000000000:90:167:0033. Враховуючи наведене, цю інформацію прокуратурою направлено департаменту з метою врахування при проведенні перевірки дотримання вимог містобудівного законодавства при здійснення будівництва багатоповерхового будинку по вул. Харківське шосе, 210, на земельній ділянці з кадастровим номером: 8000000000:90:167:0033.
Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві провів позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест", Товариством з обмеженою відповідальністю "Спецбуд-Плюс" (далі по тексту - ТОВ "Спецбуд-Плюс" та ТОВ "Добро ЛТД" на об'єкті: "Будівництво громадсько-житлового комплексу по вул. Харківське шосе, 210 у Дарницькому районі м. Києва", за результатами якої склав акт від 18 лютого 2016 року.
У вказаному акті перевірки Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві зафіксував низку порушень ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест", зокрема, порушення вимог частини першої статті 34 та частини першої статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", що полягало у виконанні будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання.
Згідно з актом перевірки та протоколом про правопорушення, дійшовши висновку про вказані вище порушення, Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві виходив з таких обставин.
На підставі рішення Київської міської ради від 24 травня 2007 року №679/1340 "Про передачу земельної ділянки ТОВ "Добро ЛТД" для будівництва комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі на вул. Харківське шосе, 210 в м. Києві" між Київською міською радою та ТОВ "Добро ЛТД" укладено договір від 22 лютого 2008 року оренди земельної ділянки з кадастровим номером 8000000 000:90:167:0033.
Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві замовнику будівництва - ТОВ "Добро ЛТД", видано дозвіл від 10 грудня 2008 року №0991-Др/Р на будівництво комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі за адресою: м. Київ, вул. Харківське шосе, 210.
Між ТОВ "Добро ЛТД", ТОВ "Українська інжинірингово-інноваційна компанія" та ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" укладено договір від 19 травня 2015 року, за яким функції замовника з будівництва вказаного вище об'єкта передаються ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест". Договір набрав чинності з моменту його підписання.
Рішенням Київської міської ради IV сесії VII скликання від 01 жовтня 2015 року №94/199 "Про зміну виду використання та поновлення ТОВ "Добро ЛТД" договору оренди земельної ділянки - для будівництва громадського житлового комплексу на Харківському шосе, 210 у м. Києві" договір оренди земельної ділянки поновлено строком на 5 років зі зміною використання земельної ділянки - для будівництва громадсько-житлового комплексу (витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки від 5 лютого 2015 року).
Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської державної адміністрації надано ТОВ "Добро ЛТД" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 31 серпня 2015 року за №606/15/12/009-15 для будівництва громадсько-житлового комплексу за адресою: вул. Харківське шосе, 210, м. Київ.
Проектною організацією - Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрбуд Девелопмент" (далі по тексту - ТОВ "Укрбуд Девелопмент") в 2015 році розроблена проектна документація "Будівництво громадсько-житлового комплексу на Харківському шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва.
ТОВ "Укрбуд Девелопмент" об'єкт будівництва віднесено до V категорії складності.
Відповідно до договору підряду від 5 жовтня 2015 року № 05/10-15 будівництво здійснює генеральний підрядник - ТОВ "Спецбуд-Плюс".
Авторський нагляд здійснює головний архітектор проекту - ОСОБА_2 (наказ ТОВ "Укрбуд Девелопмент" від 18 серпня 2005 року №25/1).
Відповідальний за виконання робіт з технічного нагляду - ОСОБА_3 (ТОВ "Укрбуд Девелопмент" (наказ ТОВ "Укрбуд Девелопмент" від 13 листопада 2005 року № ХШ/210).
ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" надано проектну документацію "Громадсько-житловий комплекс по Харківському шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва", розроблену в 2015 році проектувальником - ТОВ "Укрбуд Девелопмент", та виконавчу документацію.
На будівельному майданчику виконано роботи: з огородження території, підготовки земельної ділянки, організації та облаштування тимчасових адміністративно-побутових приміщень, необхідних для організації та обслуговування будівництв, влаштування випробувальних паль, влаштування фундаментів під крани, влаштування бетонних фундаментів житлового будинку секції №2, та розпочато роботи з будівництва цегляних стін першого поверху секції №2.
Виходячи з намірів забудови та проектної документації, а також враховуючи, що будівництво громадсько-житлового комплексу по вул. Харківське шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва виконується без отримання дозволу на виконання будівельних робіт, Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві дійшов висновку, що будівництво відповідно до статті 376 Цивільного кодексу України є самочинним будівництвом.
Також Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві дійшов висновку, що станом на час перевірки замовниками - ТОВ "Добро ЛТД", ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" та генеральним підрядником - ТОВ "Спецбуд-Плюс" будівельні роботи з будівництва громадсько-житлового комплексу по вул. Харківське шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва виконуються без отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві склав протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 18 лютого 2016 року, а саме: про порушення ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" частини першої статті 34 та частини першої статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та видав припис, в якому висунуто ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" вимоги з 18 лютого 2016 року зупинити виконання будівельних робіт та усунути допущене порушення у термін до 20 травня 2016 року.
На підставі акта перевірки та протоколу про правопорушення Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві прийняв постанову від 25 лютого 2016 року №43/16/10/26-49/2502/02/6 про накладення на ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" відповідно до вимог абзацу третього пункту 5 частини другої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" штрафу в сумі 1 240 200,00 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує на те, що при проведенні перевірки Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві належно не досліджені всі фактичні дані щодо об'єкта та замовника будівництва, а також не з'ясовано, хто саме виконував будівельні роботи і на якій підставі.
Зокрема, Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві не враховано, що за додатковою угодою від 22 серпня 2008 року №63-6-00481 до договору оренди земельної ділянки від 22 серпня 2008 року №63-6-00481, укладеного між ТОВ "Добро ЛТД" та Київською міською радою (додаткова угода визнана укладеною за рішенням Господарського суду м. Києва від 20 червня 2013 року у справі №5011-47/11863-2013), строк оренди продовжено на 5 років. Також зареєстровано зміни до договору оренди земельної ділянки від 22 серпня 2008 року №63-6-00481, згідно з якими строк оренди встановлено до 20 лютого 2019 року.
Позивач зазначає, що станом на день перевірки будівництво за вказаною адресою здійснювалось ТОВ "Добро ЛТД" на підставі виданого Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві дозволу на виконання будівельних робіт із будівництва комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі на вул. Харківське шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва від 10 грудня 2008 року №0991-Др/Р, який є чинним до завершення будівництва. За договором від 19 травня 2015 року, укладеним між позивачем, ТОВ "Добро ЛТД" та ТОВ "Українська інжинірингово-інноваційна компанія", позивачеві було передано частину функцій замовника з будівництва комплексу житлових будинків, будівництво яких планується на земельній ділянці за адресою: м. Київ, вул. Харківське шосе, 210 у Дарницькому районі м. Києва. Однак позивач не розпочинав будівництво одразу після укладення договору, а готував пакет документів, необхідних для отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Дослідивши обставини, що обґрунтовують вимоги позивача і заперечення відповідача, суд встановив наступне.
На підставі рішення Київської міської ради від 24 травня 2007 року №679/1340 "Про передачу земельної ділянки ТОВ "Добро ЛТД" для будівництва комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі на вул. Харківське шосе, 210 у Дарницькому районі м. Києва" між Київською міською радою та ТОВ "Добро ЛТД" укладено договір від 22 лютого 2008 року оренди земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:90:167:0033) строком на один рік. Договір оренди земельної ділянки зареєстрований у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 22 лютого 2008 року за №63-6-00481 у книзі записів державної реєстрації.
Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві замовнику будівництва - ТОВ "Добро ЛТД", видано дозвіл від 10 грудня 2008 року №0991-Др/Р на будівництво комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі за адресою: м. Київ, вул. Харківське шосе, 210.
Викладені вище обставини зафіксовані в акті перевірки, протоколі про правопорушення, позовній заяві та підтверджуються поясненнями сторін.
Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві у відповідь на звернення ТОВ "Добро ЛТД" надіслало листа від 8 листопада 2012 року №7/26-4/0811/07, в якому, з посиланням на положення пункту 8 розділу V Прикінцевих положень Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", повідомило, що дозвіл на виконання будівельних робіт із будівництва комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі на вул. Харківське шосе, 210 у Дарницькому районі м. Києва від 10 грудня 2008 року за №0991-Др/Р є чинним до завершення будівництва.
Рішенням Господарського суду м. Києва від 20 червня 2013 року у справі №5011-47/11863-2012, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 14 листопада 2013 року, позов задоволено повністю. Визнано укладеною додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 22 лютого 2008 року, зареєстрованого Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) 22 лютого 2008 року за №63-6-00481, між орендодавцем - Київською міською радою та орендарем - ТОВ "Добро ЛТД". Згідно з цією додатковою угодою договір оренди укладено на п'ять років.
Виходячи з вимог частини п'ятої статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення Господарського суду м. Києва від 20 червня 2013 року у справі №5011-47/11863-2012 набрало законної сили 14 листопада 2013 року.
Між ТОВ "Добро ЛТД", ТОВ "Українська інжинірингово-інноваційна компанія" (разом сторона-1) та ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" (сторона-2) укладено договір від 19 травня 2015 року про будівництво комплексу житлових будинків за адресою: м. Київ, вул. Харківське шосе, 210.
Відповідно до підпунктів 1.1.1, 1.1.3 пункту 1.1 вказаного договору про будівництво об'єкт (об'єкт будівництва) - комплекс житлових будинків, будівництво яких планується на земельній ділянці, що розташована за адресою: м. Київ, вул. Харківське шосе, 210 у Дарницькому районі м. Києва. Земельна ділянка - частина земельної поверхні, розташована за адресою: м. Київ, Дарницький район, Харківське шосе, 210, площею 1,5700 га (кадастровий номер 8000000000:90:167:033), яка надана стороні-1 в користування для будівництва комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі).
Пунктами 2.1, 2.2 вказаного договору про будівництво передбачено, що сторона-1 та сторона-2 зобов'язуються збудувати об'єкт згідно з проектно-кошторисною документацією. Для реалізації цього договору сторона-1 передає, а сторона-2 приймає частину функцій замовника. Обсяг прав та обов'язків, що передаються стороні-2 для виконання функцій замовника будівництва об'єкту, визначено договором.
Рішенням Київської міської ради IV сесії VII скликання від 1 жовтня 2015 року №94/1997 "Про зміну виду використання та поновлення ТОВ "Добро ЛТД" договору оренди земельної ділянки для будівництва громадського житлового комплексу на Харківському шосе, 210 у м. Києві" затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ТОВ "Добро ЛТД" для будівництва громадсько-житлового комплексу на Харківському шосе, 210 у Дарницькому районі м. Києва. Договір оренди земельної ділянки для будівництва комплексу від 22 лютого 2008 року №63-6-00481, укладений між Київською міською радою та ТОВ "Добро ЛТД", поновлено строком на п'ять років зі зміною використання земельної ділянки - для будівництва громадсько-житлового комплексу. Копія цього рішення наявна в матеріалах справи.
Київська міська рада (орендодавець) та ТОВ "Добро ЛТД" (орендар) 04 березня 2016 року уклали угоду про поновлення договору оренди земельної ділянки від 22 лютого 2008 року №63-6-00481 строком на п'ять років, зміну виду використання земельної ділянки площею 1,5700 га (кадастровий номер 8000000000:90:167:0033) та викладення договору оренди земельної ділянки в новій редакції. Копія договору наявна в матеріалах справи.
Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської державної адміністрації складено містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 31 серпня 2015 року за №606/15/12/009-15 для будівництва громадсько-житлового комплексу по вул. Харківське шосе у Дарницькому районі м. Києва, де вказано, що замовником є ТОВ "Добро ЛТД". Копія зазначених умов та обмежень наявна в матеріалах справи.
Проектною організацією -ТОВ "Укрбуд Девелопмент" в 2015 році розроблена проектна документація "Будівництво громадсько-житлового комплексу на Харківському шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва", щодо якої Товариством з обмеженою відповідальністю "Укрекспертиза в будівництві" складено експертний звіт від 23 листопада 2015 року №0675-2548-15/УЕБ та додаток до експертного звіту, копії яких наявні в матеріалах справи.
Проектною організацією - ТОВ "Укрбуд Девелопмент" об'єкт будівництва віднесено до V категорії складності.
Відповідно до договору підряду від 05 жовтня 2015 року №05/10-15 будівництво здійснює генеральний підрядник - Товариство з обмеженою відповідальністю "Спецбуд-Плюс". Авторський нагляд здійснює головний архітектор проекту - ОСОБА_2 (наказ ТОВ "Укрбуд Девелопмент" від 18 серпня 2005 року № 25/1). Відповідальний за виконання робіт з технічного нагляду - ОСОБА_3 (ТОВ "Укрбуд Девелопмент" (наказ Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбуд Девелопмент" від 13 листопада 2005 року № ХШ/210). Ці обставини зазначені в акті перевірки та не заперечуються позивачем.
Державною архітектурно-будівельною інспекцією України надано замовнику - ТОВ "Добро ЛТД" та генеральному підряднику - ТОВ "Спецбуд-Плюс" дозвіл від 15 березня 2016 року №ІУ 115160751591 на виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва "Будівництво громадсько-житлового комплексу по вул. Харківське шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва". Копія дозволу наявна в матеріалах справи.
Окружний адміністративний суд міста Києва, вирішуючи спір по суті позовних вимог, виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (в редакції, чинній на час передачі позивачу частини функцій замовника) замовник має право виконувати будівельні роботи після:
1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю (далі - органи державного архітектурно-будівельного контролю), - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування;
2) реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності;
3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.
Частиною п'ятою статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що контроль за виконанням підготовчих робіт з винесення інженерних мереж, будівельних робіт здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю.
Згідно з частиною першою статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що належать до IV і V категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Відповідно до абзацу третього пункту 5 частини другої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за таке правопорушення як виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання на об'єктах V категорії складності - у розмірі дев'ятисот мінімальних заробітних плат.
Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві зафіксовану в акті перевірки обставину щодо здійснення ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" на час здійснення перевірки підготовчих та будівельних робіт, зазначених в акті перевірки, обґрунтовує тим, що з 19 травня 2015 року позивачу за договором від 19 травня 2015 року були передані функції замовника з будівництва об'єкта. ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" було надано проектну документацію: "Громадсько-житловий комплекс по Харківському шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва", розроблену в 2015 році проектною організацією - ТОВ "Укрбуд Девелопмент", та виконавчу документацію.
Суд вважає, що вищенаведене обґрунтування не є підтвердженням факту виконання зафіксованих в акті перевірки підготовчих та будівельних робіт саме ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест", з огляду на таке.
Факт укладення зазначеного договору свідчить про набуття ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" за цим договором прав і обов'язків замовника об'єкта будівництва, однак не є підтвердженням фактичної реалізації ним прав і обов'язків, зокрема обов'язків з будівництва об'єкту, одразу після укладення вказаного договору. Наявність наміру у ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" реалізувати обов'язки замовника з будівництва об'єкта та вчинення з цією метою дій з підготовки пакету документів, необхідних для отримання дозволу на виконання будівельних робіт, не свідчить про здійснення цією особою будівельних робіт на об'єкті будівництва на час перевірки.
З договору від 19 травня 2015 року випливає, що ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" набуло частину функцій замовника об'єкта будівництва, при цьому ТОВ "Добро ЛТД" не втратило статусу замовника об'єкта будівництва.
Генеральним підрядником будівництва є ТОВ "Інжинірингова ТОВ "Спецбуд-Плюс", земельна ділянка, на якій має збудовано об'єкт будівництва, на час перевірки перебуває в оренді замовника будівництва - ТОВ "Добро ЛТД".
Наведені обставини вказують на те, що підготовчі та будівельні роботи на об'єкті будівництва могли здійснюватись генеральним підрядником - ТОВ "Інжинірингова "Спецбуд-Плюс" та замовником - ТОВ "Добро ЛТД".
До того ж Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві в акті перевірки сам вказує на те, що станом на час перевірки замовниками - ТОВ "Добро ЛТД", ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" та генеральним підрядником - ТОВ "Спецбуд-Плюс" будівельні роботи з будівництва громадсько-житлового комплексу по вул. Харківське шосе, 210 в Дарницькому районі м. Києва виконуються без отримання дозволів на виконання будівельних робіт, тобто цим департаментом під час перевірки визнано факт виконання будівельних робіт, окрім ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест", також і ТОВ "Добро ЛТД та ТОВ "Спецбуд-Плюс".
Матеріали фото фіксації проведених робіт, долучені до акта перевірки, підтверджують вчинення певних робіт, однак не є доказом того, що такі роботи здійснені саме ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест".
Враховуючи наведене, суд вважає, що відповідачем не надано належних і достатніх доказів виконання на час здійснення перевірки будівельних робіт на об'єкті будівництва саме ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест", а надані відповідачем докази та обґрунтування самі по собі не підтверджують, що саме ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" здійснені підготовчі та будівельні роботи, зафіксовані в акті перевірки.
Дослідивши усі докази, які є у справі, та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок у їх сукупності, суд дійшов висновку, що постанову про застосування до ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" відповідальності, передбаченої абзацом третім пункту 5 частини другої статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві прийнято необґрунтовано, оскільки не враховано всі обставини, що мають значення для прийняття такої постанови.
Так, факт здійснення підготовчих та будівельних робіт ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" встановлено без врахування того, що факт укладення договору, за яким останнє набуло прав та обов'язків замовника, сам по собі не є свідченням реалізації обов'язків з будівництва об'єкту одразу після укладення договору, а встановлені під час перевірки обставини щодо перебування земельної ділянки, на якій розміщується об'єкт будівництва, в оренді у замовника будівництва - ТОВ "Добро ЛТД", спочатку для будівництва комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі на вул. Харківське шосе, 210 в м. Києві, а після зміни призначення оренди - для будівництва громадсько-житлового комплексу, отримання таким замовником дозволу на будівництво комплексу у складі оптового супермаркету, автостоянки, автосалону та магазину роздрібної торгівлі на вул. Харківське шосе, 210 в м. Києві, проектної документації, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та здійснення останнім функцій замовника дають підстави для висновку про можливість здійснення підготовчих та будівельних робіт замовником - ТОВ "Добро ЛТД".
Таким чином, постанова Департаменту державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві від 25 лютого 2016 року №43/16/10-26-49/2502/02/6 про накладення на позивача штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є протиправною, а тому підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, не доведено правомірності постанови про застосування до позивача штрафу, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною та скасувати постанову Департаменту архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві від 25 лютого 2016 року №43/16/10/26-49/2502/02/6 про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" штрафу в сумі 1 240 200,00 грн. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
3. Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "Укрбуд Інвест" понесені ним витрати по сплаті судового збору в сумі 18 603,00 грн. (вісімнадцять тисяч шістсот три гривні нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя В.А. Кузьменко
Судді Р.О. Арсірій
О.П. Огурцов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67372667 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні