Справа № 755/2535/17
1-кс/755/808/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ "13" лютого 2017 р.
Слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_2 , про проведення позапланової перевірки,
в с т а н о в и в:
Слідчий звернувся до суду в межах кримінального провадження № 12014100130000036 із клопотання про проведення позапланової перевірки ТОВ «Аксіон ЛТД».
Клопотання мотивоване тим, що ОСОБА_3 , будучи службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, в період часу з 22.05.2012 по 06.10.2014 року перебуваючи на посаді заступника голови правління приватного акціонерного товариства «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту» (надалі ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ»), розташованого за адресою: м. Київ, вул. Алма-Атинська, 37, при здійснені фінансово-господарської діяльності управління, скоїв розтрату бюджетних грошових коштів при наступних обставинах.
Так, приватне акціонерне товариство «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту» є новим найменуванням Відкритого акціонерного товариства «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту», заснованого відповідно по Наказу Міністерства транспорту України від 30 жовтня 2001 р. № 746 шляхом перетворення державного підприємства «Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту» у відкрите акціонерне товариство відповідно до Указу Президента України «Про корпоратизацію підприємств» від 15 червня 1993 року № 210/93.
Засновником та єдиним акціонером товариства є держава в особі Міністерства інфраструктури України. Метою діяльності Товариства є отримання прибутку за рахунок виробничої, підприємницько-комерційної та інших видів діяльності і забезпечення на цій основі соціально-економічних потреб суспільства та зростання добробуту працівників Товариства та його акціонера. Органами управління Товариства є: вищій орган товариства, наглядова рада, виконавчий орган (правління), ревізійна комісія.
Відповідно до наказу (розпорядження) голови правління ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» ОСОБА_4 від 22.05.2012 року № 105о/с, ОСОБА_3 був призначений на посаду заступника голови правління ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ».
Згідно положення про виконавчий орган (правління) ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України від 29.04.2011 року № 90, члени правління зобов`язані діяти добросовісно й розумно в інтересах Товариства та не перевищувати своїх повноважень, керуватися у своїй діяльності чинним законодавством України, статутом товариства, зазначеним положенням, іншими внутрішніми документами товариства.
Відповідно до наказу голови правління ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» ОСОБА_4 27.12.2012 року «Про розподіл обов`язків між заступниками Голови Правління ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ», заступник голови правління ОСОБА_3 безпосередньо забезпечує та несе персональну відповідальність за загальний стан роботи з питань матеріально-технічного забезпечення управління та філій Товариства, ефективне та цільове використання матеріальних ресурсів, визначення потреб Товариства в матеріально-технічних і паливно-енергетичних ресурсах та контроль за своєчасним постачанням, організацію і створення конкурентного середовища при проведенні процедур закупівлі товарів, робіт та послуг, забезпечення моніторингу цін на всі матеріально-технічні ресурси, які підлягають закупівлі відповідно до затвердженого річного плану, здійснення контролю за виконанням договірних зобов`язань згідно з угодами матеріально-технічного забезпечення Товариства;
Враховуючи наведене ОСОБА_3 був наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями і тому був службовою особою.
Досудовим розслідуванням встановлено, ОСОБА_3 , обіймаючи посаду заступника голови правління ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ», в період часу з 22.05.2012 по 06.10.2014, будучи достовірно обізнаним із статутом підприємства, а також те, що відповідно до наказу про розподіл обов`язків між заступниками голови правління він несе персональну відповідальність за загальний стан роботи з питань матеріально-технічного забезпечення управління та філій Товариства, ефективне та цільове використання матеріальних ресурсів, здійснення контролю за використанням матеріально-технічного забезпечення товариства, діючи умисно, керуючись злочинним умислом направленим на розтрату майна товариства, в невстановленому досудовим розслідуванням часі та місці, уклав від імені ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» з TOB «Юкра» в особі директора ОСОБА_5 договори на поставку дизпалива від 27.08.2012 № 27\08, № 27\08\01, № 27\08\02, № 27\08\03, № 27\08\04, № 27\08\05, від 11.04.2013 №11\04. В подальшому на виконання зазначених договорів, за період з 01.09.2012 по 31.03.2014 па підставі вищезазначених договорів надійшло дизпалива в кількості 2754836,81 літрів на суму 26131 588,51 грн. про що були складені видаткові накладні. Із зазначеної кількості палива частина дизельного пального в кількості 376626,80 літрів на суму 3841 593,40 була повернута ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» до ТОВ «Юкра».
Бухгалтерській облік руху дизельного налива за розрахунками з TOB «Юкра» ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» здійснювався наступним чином: заступник голови правління ОСОБА_3 підписував накладні на отримання дизельного палива, потім, згідно заявок філій ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ», TOB «Юкра» здійснювало фактичні поставки до філій власним транспортом. Відділом бухгалтерського обліку та звітності видаткові накладні оформлювалися згідно отриманих довіреностей від філій на кожну фактичну поставку.
25.07.2014 року, за результатами проведення управлінням внутрішнього аудиту Міністерства інфраструктури України позапланового контрольного заходу (фінансовий аудит та аудит відповідності) діяльності ПрАТ «Київ - Дніпровське МППЗТ» за період з 01.04.2012 року до 01.04.2014 року за № 14-2-03/13 встановлено, що різниця між кількістю отриманого товариством від ТОВ «Юкра» за накладними дизельного палива (2 754 591 л) та кількістю відписаного за накладними на філії дизельного палива (2 145 928 л) і повернутого постачальнику дизельного палива (457 158,8 л) відображена в бухгалтерському обліку в кількісному вимірі (151 504,2 л). Таким чином, на ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» за даними бухгалтерського обліку рахується залишок дизельного палива 151 504,2 л., проте фактично (фізично) дизельне паливо відсутнє.
Згідно акту ревізії від 15.04.2015 року № 11-30/644 фінансово-господарської діяльності ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» за період з 01.01.2012 по 31.12.2014 року проведеної відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в м. Києві на 1 квартал 2015 року, в ході ревізії проведено інвентаризацію дизельного палива, що обліковується за даними бухгалтерського обліку ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ». В ході проведення зазначеної інвентаризації у матеріально-відповідальної особи ОСОБА_6 встановлено нестачу дизельного пального в загальній кількості 152746,23 літри на суму 1355 140,8 грн. та дизельного палива в кількості 1,013 тони на суму 9458,04 грн. Таким чином, загальна сума нестачі склала 1364598,84 гривень (без ПДВ).
Відповідно до висновку експерта №42се від 25.10.2015: «за результатами судово-економічної експертизи документально підтверджується, зазначений в акті ревізії від 15.04.2015 №11-30/644 фінансово-господарської діяльності ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» за період з 01.01.2012 по 31.12. 2014 висновок, в частині встановленої нестачі дизельного пального в загальній кількості 152747, 543 на загальну суму 1364 598, 85 грн., а саме: дизельне паливо в тоннах- 1, 013 тг. На загальну суму 9458.04 грн.; дизельне паливо в літрах- 152746, 53 л на загальну суму 1355140, 80 грн. по матеріально відповідальній особі ОСОБА_6 . За результатами судово-економічної експертизи матеріальна шкода на суму 1637518,61 грн. зазначена в протоколі комісії ПрАТ «Київ- Дніпровське МППЗТ» №4 станом на 01.12.2014 документально підтверджується.»
Таким чином, колишній заступник голови правління ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ», діючи умисно, в невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, скоїв розтрату товарно-матеріальних цінностей (дизельне пальне) товариства, що знаходились в його розпорядженні на загальну суму 1637 518,61грн. (в т.ч. ПДВ 272 919,74 грн.), що є особливо великим розміром.
В ході проведення досудового розслідування виникла необхідність у проведенні документальної позапланової перевірки ТОВ «Аксіон ЛТД» з питань дотримання вимог податкового валютного та іншого законодавства і правильності нарахування та сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства і правильності нарахування та сплати податків, зборів (обов`язкових платежів) ТОВ «Юкра» працівниками ГУ ДФС у м. Києві.
Разом із тим, станом на даний час КПК України не передбачено призначення перевірок в межах кримінального провадження прокурором або слідчим, виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40 КПК України, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому, надавались повноваження призначати ревізії та перевірки в порядку, визначеному законом.
Пункотом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі, якщо такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.
Крім того, слідчий та прокурор не наділені повноваженнями звертатись до слідчого судді з клопотанням про проведення перевірки, а слідчий суддя не має права такі клопотання розглядати. Крім того, ст.78 ПК України стосується прав податкових органів і не закріплює права та процедуру призначення податкових перевірок слідчим суддею в рамках кримінального провадження. В той же час, з прийняттям ЗУ «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VII, норми КПК України, згідно яких до повноважень слідчого га прокурора відносилось повноваження призначати перевірки (п.6 ч.2 ст.36, п.4 ст.40 КПК України), з кримінального процесуального закону було виключено.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Враховуючи вище викладене, призначення податкових перевірок не відноситься до слідчих дій та до заходів забезпечення кримінального провадження, а отже КПК України не передбачає права слідчого на звернення до слідчого судді з таким клопотанням. В той же час, в КПК України процедура розгляду такого роду клопотань теж відсутня, а тому такі клопотання не повинні взагалі розглядатись.
Також є незаконне визначення ДФС України відповідальною за організацію проведення позапланової перевірки та надання дозволу співробітникам ДФС України отримувати матеріали кримінального провадження.
Враховуючи вище викладене, слідчий суддя приходить до висновку про відмову у задоволенні клопотання, оскільки воно не підлягає розгляду, а слідчий не має права з вертатись до суду.
Керуючись ст.ст. 110, 233, 309 КПК України, -
УХВАЛИВ:
В задоволенні клопотання слідчого Дніпровського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_2 про проведення позапланової перевірки - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 67379978 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Федосєєв С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні