Ухвала
від 29.06.2017 по справі 821/49/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 червня 2017 р.м. ОдесаСправа № 821/49/17

Категорія: 6.2 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К. Одеський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

Головуючого судді - Єщенка О.В.

суддів - Димерлія О.О.

- ОСОБА_1

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 3 квітня 2017 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Південний регіон до Міжрегіонального управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим, Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Південний регіон звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просило визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 24.01.2017 року; зобов'язати Управління видати Товариству витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером земельної ділянки з кадастровим номером 6510136900:15:005:0187, площею 0,0051 га, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Сенявіна, 27, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року №186 Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач на підставі договору оренди є користувачем земельної ділянки, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Сенявіна, 27. Товариство 13.12.2016 року звернулось в Управління із заявою про видачу витягу нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки. Проте, відповідач необґрунтовано та без посилання на відповідні норми законодавства відмовило позивачу у видачі заявленого витягу. Зазначені обставини свідчать про протиправну бездіяльність відповідача у виконанні покладених на нього функцій, у зв'язку із чим вбачаються всі підстави для зобов'язання Управління вчинити певні дії в судовому порядку.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 3 квітня 2017 року адміністративний позов задоволено частково. Суд визнав протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі Товариству з обмеженою відповідальністю Південний регіон витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до заяви від 24 січня 2017 року. Зобов'язав Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області повторно розглянути заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Південний регіон від 24 січня 2017 року та вирішити питання щодо видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 6510136900:15:005:0187, площею 0,0051 га, розташованої за адресою: м. Херсон, проспект Сенявіна, 27, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186 Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона .

В апеляційній скарзі Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судове рішення та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову у повному обсязі.

Оскільки сторони були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, однак в судове засідання вони не з'явились, від позивача надійшла заява про розгляду справи без його участі, апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до вимог ст. 197 КАС України за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до договору оренди земельної ділянки від 10.11.2011 року Херсонська міська рада надала Товариству з обмеженою відповідальністю Південний регіон в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення під трансформаторною підстанцією, яка знаходиться у м. Херсоні, по проспекту Сенявіна, 27.

Згідно із п. 9 зазначеного договору орендна плата вноситься у грошовій формі у розмірі 5 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

З метою виконання умов вказаного Договору, позивач 24.01.2017 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області із заявою про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 0,0051 га, яка розташована по проспекту Сенявіна, 27, м. Херсон, кадастровий номер 6510136900:15:005:0187.

Листом від 06.02.2017 року за №216/0/86-17 Управління повідомило позивача про те, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі № 821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона , у зв'язку з чим можливість надати витяг з нормативної грошової оцінки на вказану земельну ділянку відсутня.

Посилаючись на необґрунтовану бездіяльність відповідача, позивач звернувся до суду із цим позовом за захистом своїх прав та інтересів.

Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Колегія суддів вказаний висновок суду першої інстанції вважає правильним, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 року №161-XIV договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно із ст. 15 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 року №161-XIV однією з істотних умов договору є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

За правилами ст. 21 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 року №161-XIV орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди.

Законом України Про оцінку земель від 11.12.2003 року №1378-IV визначено правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні. ОСОБА_2 спрямований на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

Статтею 1 Закону України Про оцінку земель від 11.12.2003 року №1378-IV визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (ст. 5 Закону України від 11.12.2003 року №1378-IV).

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (абз. 2 ст. 20 Закону України від 11.12.2003 року №1378-IV).

Частиною 3 ст. 23 Закону України від 11.12.2003 року №1378-IV визначено, що Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

При цьому, суд першої інстанції вірно врахував те, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року у справі №821/299/16 визнано неправомірним та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона .

Так, вказаним рішенням Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона та визнано нечинним рішення Херсонської міської ради №178 від 31.03.2011 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона .

Також, постановою Суворовського районного суду м. Херсона від 24.01.2012 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2013 року, у справі №2-а-6907/11 визнано не чинним рішення Херсонської міської ради №178 від 31.03.2011 року Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона .

Скасованим рішенням Херсонської міської ради від 31.03.2011 року №178 було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона та визнано не чинним рішення Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186 Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона .

Отже, за таких обставин, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що рішення Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року №186 Про затвердження матеріалів грошової оцінки земель м. Херсона є чинним.

Судом першої інстанції вірно враховано те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за переліком, зокрема, Міжрегіональне управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономній Республіці Крим.

Наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17.11.2016 року №308 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.

Пунктом 1 вказаного Положення визначено, що Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Пунктом 3 Положення №308 передбачено, що завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Херсонської області, а згідно пп. 4 п. 4 Положення №308 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Згідно додатку №3 до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2011 року №835 Деякі питання надання державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки належить до переліку адміністративних послуг, що надаються територіальними органами Держгеокадастру на безоплатній основі.

Відповідно до п. 2-1 Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 року №213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

З урахуванням наведених правових норм, суд першої інстанції вірно вказав на те, що до повноважень Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області входить надання адміністративних послуг на території Херсонської області, серед яких визначено і видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та підставі відповідної заяви землевласника або землекористувача.

Враховуючи викладене, оскільки на час звернення позивача із заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки попереднє рішення органу місцевого самоврядування про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Херсона є чинним, відповідач, відмовляючи у видачі заявленого витягу, не навів інших правових обґрунтувань, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необґрунтованість дій відповідача та наявність підстав, враховуючи дискреційність повноважень Управління, для його зобов'язання повторно розглянути заяву позивача.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що при розгляді справи судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи, а доводи апеляційної скарги цих обставин не спростовують, підстав для скасування постанови суду першої інстанції та задоволення апеляційної скарги не вбачається.

Керуючись ст.ст. 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст.ст. 206, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області - залишити без задоволення.

Постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 3 квітня 2017 року - залишити без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили в порядку, встановленому частиною 5 статті 254 КАС України, і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий-суддя: О.В. Єщенко

Судді: О.О. Димерлій

ОСОБА_1

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.06.2017
Оприлюднено03.07.2017
Номер документу67424137
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/49/17

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Постанова від 03.04.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 03.04.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні