8.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 липня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/635/17
Луганський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Петросян К.Є.,
при секретарі судового засідання - Дюкаревій М.І.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю холдингова компанія «Мрія-Інвест» до Головного управління ДФС у Луганській області ДФС України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
28.04.2017 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю холдингова компанія «Мрія-Інвест» (далі ТОВ ХК «Мрія-Інвест» або позивач) до Головного управління ДФС у Луганській області ДФС України (далі ГУ ДФС у Луганській області або відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
ТОВ ХК «Мрія-Інвест» отримало податкові повідомлення-рішення від 07.04.2017 №0001381203 та №0001371203, винесені на підставі акта перевірки від 16.03.2017 №78/12-32-12-03/13400037, якими встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб та зобов'язано сплатити штраф у розмірі 20% в сумі 12065,64 грн. та 10% в сумі 453,03 грн. відповідно.
Позивач вважає зазначені податкові повідомлення-рішення протиправними та підлягаючими скасуванню з огляду на наступне.
ТОВ ХК «Мрія-Інвест» є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради 30.03.1993 та перебуває на обліку у ДПІ в м.Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області як платник податків, зокрема з орендної плати.
27.11.2014 позивач отримав сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) від Торгово-промислової палати України, яким засвідчено настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 14.04.2014 ТОВ «Мрія-Інвест» .
10.01.2014 на підставі рішення Сєвєродонецької міської ради від 29.11.2013 №3250 між ТОВ ХК «Мрія-Інвест» та Сєвєродонецькою міською радою укладено договір оренди землі №4412900000100030035.
На підставі рішення сесії міської ради від 22.10.2015 №4797 «Про припинення права користування земельною ділянкою ТОВ ХК «Мрія-Інвест» за згодою сторін було припинено договір оренди від 10.01.2014 №4412900000100030035. Даний факт підтверджено додатковою угодою №1 від 22.10.2014 про розірвання договору №4412900000100030035 та відображено в звітних деклараціях.
03.06.2016 на підставі протоколу земельних торгів від 03.06.2016 №2/16 ТОВ «Мрія-Інвест» та Сєвєродонецькою міською радою укладено договір оренди землі №4412900000060330101.
Також, 03.06.2016 на підставі протоколу земельних торгів №1/16 від 03.06.2016 між ТОВ ХК «Мрія-Інвест» та Сєвєродонецькою міською радою укладено договір оренди землі №4412900000060330102.
Позивач своєчасно подавав податкову звітність у вигляді податкових декларацій з плати за землю за 2014-2016 роки. Одночасно позивачем також подавалися уточнюючі податкові декларації з плати за землю, якими підприємством з 15.04.2014 орендна плата за землю не нараховувалась на підставі ст.6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» .
09.03.2016 ТОВ ХК «Мрія-Інвест» звернулося до ДПІ у м.Сєвєродонецьк ГУ ДФС у Луганській області із заявою про звільнення від сплати за користування земельними ділянками комунальної власності та заявою про повернення надміру сплачених коштів. За розглядом поданих заяв контролюючий орган відмовив у їх задоволенні.
Позивач зазначив, що розрахунки по орендній платі за землю по єдиному укладеному договору оренди землі від 10.01.2014 №4412900000100030035 до липня 2014 року проводилися вчасно та в повному обсязі. Дія договору починаючи з 14.04.2014, в тому числі орендна плата за землю з 14.04.2014 припадає під час проведення антитерористичної операції, а тому, на думку позивача, він мав законні підставі подати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2014 та 2015 роки.
Керуючись уточнюючою податковою декларацією позивач на підставі ст.6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» не здійснював орендну плату за землю до договору оренди від 10.10.2014. Разом з тим, ТОВ ХК «Мрія-Інвест» сплатило орендну плату в період з 01.04.2014 на загальну суму 7868,22 грн., що вважає надмірно сплаченими.
На підставі вищевикладеного, просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Луганській області з орендної плати з юридичних осіб від 07.04.2017 №0001381203 на суму 12065,64 грн. за затримку сплати грошового зобов'язання у сумі 60328,20 грн. та від 07.04.2017 на суму 453,03 грн. за затримку сплати грошового зобов'язання в сумі 4530,3 грн., а також стягнути з відповідача понесені позивачем судові витрати по сплаті судового збору.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлений позов у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні пред'явленому позову, просив його задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог, надала заперечення проти адміністративного позову (а.с.81-83), у яких зазначила наступне.
ГУ ДФС у Луганській області на підставі п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 та у порядку ст.76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності по орендній платі за земельній ділянки державної і комунальної власності ТОВ ХК «Мрія-Інвест» , за результатами якої складено акт від 15.03.2017 №78/12-32-12-03/13400037, яким встановлено порушення вимог п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.288 ПК України, а саме позивачем порушено граничні терміни сплати самостійно визначених грошових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності з липня по грудень 2014 року.
На підставі акта перевірки ГУ ДВС у Луганській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 07.04.2017 №0001371203, яким визначено штрафні санкції в сумі 450,03 грн. та №0001381203, яким визначено штрафні санкції в сумі 12065,64 грн.
Зазначила, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем і орендарем.
Між Сєвєродонецькою міською радою та ТОВ ХК «Мрія-Інвест» було укладено договори оренди землі: від 10.01.2014 №4412900000100030035, від 03.06.2016 №4412900000060330102 та від 03.06.2016 №4412900000060330101.
Ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, які сплачуються на відповідній території, встановлюють органи місцевого самоврядування. Згідно п.56.11 ст.56 ПК України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання самостійно визначене платником податків.
З 15.10.2014 набрав чинності Закон №1669 «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.
Разом з тим, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України, який визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Ст.2 Податкового кодексу України встановлено, що зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.
Закон №1669 не змінив регулювання податкових відносин, які врегульовано спеціальним законом - Податковим кодексом України, який відповідно, має вищу юридичну силу порівняно із Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» .
Згідно облікової картки ТОВ ХК «Мрія-Інвест» по коду платежу 18010600 було встановлено порушення платником податків термінів сплати самостійно визначених грошових зобов'язань за період з липня-грудня 2014 року, січня-грудня 2015 року та січня-грудня 2016 року по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Крім того, зазначила, що порядок звільнення від сплати та використання земельними ділянками ст.6 та ст.7 Закону№1669 не визначений. В поданих позивачем до ДПІ деклараціях, як в звітних так і в уточнюючих, не визначено податкову пільгу та не надано документу, підтверджуючого існування зазначеної.
На підставі викладеного, просила суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов такого.
Судом встановлено, що ТОВ ХК «Мрія-Інвест» є юридичною особою, код ЄДРПОУ 13400037, зареєстровано виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради 30.03.1993 та перебуває на обліку у ДПІ в м.Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області як платник податків, зокрема з орендної плати (а.с.42-49).
10.01.2014 між Сєвєродонецькою міською радою та ТОВ ХК «Мрія-Інвест» укладено договір оренди землі №4412900000100030035 на підставі рішення сесії Сєвєродонецької міської ради від 29.11.2013 №3250. Відповідно до п.2 даного договору Сєвєродонецька міська рада передала ТОВ ХК «Мрія-Інвест» в оренду земельну ділянку загальною площею 0,3573 га, у тому числі: під капітальною одноповерховою - 0,0134 га; під капітальною одноповерховою - 0,0050 га; капітальною одноповерховою - 0,0046 га; під спорудами - 0,0172 га; під проходами, проїздами, площадками - 0,0110 га; під іншими - 0,3061 га, яка знаходиться за адресою м.Сєвєродонецьк, вул.Богдана Ліщини, біля підприємства ПМК 3 (а.с.60-61).
22.10.2015 між Сєвєродонецькою міською радою та ТОВ ХК «Мрія-Інвест» було укладено додаткову угоду №1 «Про розірвання договору від 10.01.2014 №4412900000100030035» . П.1 зазначеної додаткової угоди встановлено: припинити ТОВ ХК «Мрія-Інвест» право оренди на земельну ділянку, кадастровий №4412900000:10:003:0035, площею 0,3573 га, у зв'язку з набуттям права власності на нерухоме майно гр.ОСОБА_3 Відповідно до п.2 додаткової угоди, за згодою сторін припинено договір оренди землі від 10.01.2014 №4412900000100030035 (а.с.62).
20.01.2014 державним реєстратором Сєвєродонецького міського управління юстиції Луганської області здійснено державну реєстрацію припинення іншого речового права ТОВ ХК «Мрія-Інвест» з 03.12.2015, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, копія якого перебуває в матеріалах справи (а.с.63).
ТОВ ХК Мрія-Інвест своєчасно подавало податкову звітність у вигляді податкових декларації з плати за землю на підставі договору оренди від 10.01.2014 №441290000030035, які прийняті відповідачем.
Так, 18.02.2014 за №9007627483 подана звітна податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік, в якій платником самостійно визначено податкове зобов'язання з орендної плати за землю у загальній сумі 29097,77 грн., з щомісячною сумою орендної плати у січні 2014 року в сумі 4602,20 грн., та з лютого 2014 року у розмірі 2226,87 грн. зі строком до 30 числа, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (а.с.84-86);
22.11.2016 за №1600028801 позивач надав уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік, якою нараховано до зменшення податкове зобов'язання в сумі 19002,62 грн. Всього за 2014 рік нараховано 10095,15 грн. (а.с.87-88).
Також, 17.02.2015 за №9017088551 позивачем була подана звітна податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік, в якій платником самостійно визначено податкове зобов'язання з орендної плати за землю у загальній сумі 33376,37 грн., з щомісячною сумою орендної плати у розмірі 2781,36 грн. (а.с.89-91);
25.07.2016 за №9128918492 позивач надав уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, якою нараховано до зменшення податкове зобов'язання на 2016 рік в сумі 6370,26 грн. Всього за 2015 рік нараховано 27006,11 грн. (а.с.92-93).
22.11.2016 за №9276932478 позивач подав уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік, якою нараховано до зменшення податкове зобов'язання на рік в сумі 27006,11 грн. Всього за 2015 рік нараховано 0,00 грн. (на підставі ст.6 Закону №1669 (а.с.94-95)).
Розрахунки по орендній платі за землю по договору оренди від 10.01.2014 №4412900000100030035 до липня 2014 року проводилися позивачем вчасно та в повному обсязі. Крім того, в період з 01.04.2014 позивачем було сплачено 7868,22 грн., проти чого не заперечували сторони у судовому засіданні.
Також, 03.06.2016 між Сєвєродонецькою міською радою та ТОВ ХК «Мрія-Інвест» укладено договір оренди землі №4412900000060330101 на підставі протоколу земельних торгів від 03.06.2016 №2/16. Відповідно до п.2 даного договору Сєвєродонецька міська рада передала ТОВ ХК «Мрія-Інвест» в оренду земельну ділянку загальною площею 0,0750 га: в тому числі під проходами, проїздами, площадками - 0,0750 га за адресою: м.Сєвєродонецьк, мікрорайон 80 (а.с.64-69).
Крім тоо, 03.06.2016 між Сєвєродонецькою міською радою та ТОВ ХК «Мрія-Інвест» укладено договір оренди землі №4412900000060330102 на підставі протоколу земельних торгів від 03.06.2016 №1/16. Відповідно до п.2 даного договору Сєвєродонецька міська рада передала ТОВ ХК «Мрія-Інвест» в оренду земельну ділянку загальною площею 0,8133 га: в тому числі під проходами, проїздами, площадками - 0,8133 за адресою: м.Сєвєродонецьк, мікрорайон 80 (а.с.70-72).
У зв'язку із укладанням даних договорів, ТОВ ХК Мрія-Інвест 30.07.2016 за №9125378484 була подана звітна податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, в якій платником самостійно визначено податкове зобов'язання з орендної плати за землю у загальній сумі 31711,60 грн. (а.с.96-97).
25.07.2016 за №9128933717 подано уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік, якою нараховано до зменшення податкове зобов'язання на 2016 рік в сумі 13389,30 грн. Всього за 2016 рік нараховано 18322,30 грн. (а.с.98-99).
Орендна плата по договору оренди землі від 03.06.2016 №4412900000060330102 була здійснена позивачем платіжним дорученням №51 від 06.06.2016 (а.с.38) та платіжним дорученням №50 від 06.06.2016 здійснено оплату по договору від 03.06.2016 №4412900000060330101 (а.с.39). Разом з тим, сплачені ТОВ ХК Мрія-Інвест суми орендної плати по вказаним договорам відповідачем були зараховані в рахунок погашення боргу.
16.03.2017 ГУ ДФС у Луганській області на підставі п.п.19-1.1.1, 19-2.1.2 п.19-1.1 ст.19-1, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 та ст.76 Податкового кодексу України було проведено камеральну перевірку податкової звітності по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності ТОВ ХК Мрія-Інвест з питання дотримання граничних термінів сплати з липня по грудень 2014 року, з січня по грудень 2015 року та з січня по грудень 2016 року, за результатами якої складено акт від 16.03.2017 №78/12-32-12-03/13400037 (а.с.12-15).
Перевіркою встановлено порушення ТОВ ХК Мрія-Інвест граничних термінів сплати самостійно визначених грошових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності з липня по грудень 2014 року, з січня по грудень 2015 року та з січня по грудень 2016 року в сумі 64858,47 грн. протягом строків, визначених п.57.1 ст.57, п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України.
27.03.2017 за вх.№351/10 позивачем надано до ГУ ДФС у Луганській області заперечення на акт перевірки від 16.03.2017 №78/12-32-12-03/13400037 (а.с.16-17).
Згідно висновку до заперечення ГУ ДФС у Луганській області від 05.04.2017 №626/10/12-32-12-03-17, висновки акта від 16.03.2017 №78/12-32-12-03/13400037 залишені без змін (а.с.40-41)
На підставі акта перевірки від 16.03.2017 №78/12-32-12-03/13400037 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш від 07.04.2017 №0001371203, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 453,03 грн. за затримку на 23, 23, 23, 23 календарних днів сплати грошового зобов'язання з орендної плати у сумі 4530,30 грн. (а.с.8-9).
Також, відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення форми Ш від 07.04.2017 №0001381203, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 20% у сумі 12065,64 грн. за затримку на 615, 585, 585, 554, 524, 493, 462, 434, 403, 373, 342, 312, 299, 299, 281, 274, 269, 269, 250, 244, 244, 243, 238, 213, 213, 115, 115, 115, 84, 84, 53, 53, 31 календарних днів сплати грошового зобов'язання з орендної плати у сумі 60328,20 грн. (а.с.10-11).
Спірним у справі є правомірність прийняття відповідачем податкових повідомлень-рішень форми «Ш» від 07.04.2017 за №0001371203 та №0001381203, якими до позивача застосовано штраф за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб.
Спірні правовідносини врегульовані нормами Податкового кодексу України та Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» № 1669-VII від 02.09.2014 року (далі Закон №1669) в редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно з п.14.1.147 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Згідно зі ст.286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
За приписами п.56.11 ст.56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно з нормами п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Указом Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року введено в дію рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України» та розпочато проведення Антитерористичної операції (далі - АТО) на території Донецької і Луганської областей.
Згідно з нормами ст. 1 Закону №1669 період проведення антитерористичної операції - це час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Отже, датою початку періоду проведення антитерористичної операції є 14.04.2014.
Статтею 6 Закону № 1669 (в редакції, чинній до 08.06.2016) встановлено, що під час проведення антитерористичної операції звільнено суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.
Згідно з частиною 3 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №1669 закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
З урахуванням вказаних норм суд вважає, що Закон № 1669 є спеціальним законом у спірних правовідносинах, а тому його застосування не ставиться у залежність від внесення відповідних змін до Податкового кодексу України.
Крім того, Закон № 1669 прийнято у часі пізніше ніж Податковий кодекс України.
Відповідно до п. 5 ст. 11 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону № 1669 Кабінету Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону зобов'язано, зокрема: затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» № 405/2014 від 14.04.2014, у період з 14.04.2014 до її закінчення.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» (від 30 жовтня 2014 року № 1053 «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція» , від 05 листопада 2014 року № 1079 «Про зупинення дії розпорядження КМУ від 30 жовтня 2014 року № 1053» ), м. Сєвєродонецьк віднесено до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Орендована ТОВ ХК Мрія-Інвест земельна ділянка відповідно до договору оренди від 10.01.2014 №4412900000100030035 має комунальну форму власності та розташована в м. Сєвєродонецьку Луганської області (вул.ОСОБА_4, біля підприємства ПМК 3) тобто, на території, на якій, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 року №1275-р здійснювалася антитерористична операція, тому суд вважає, що позивач в силу статті 6 Закону № 1669 був звільнений від плати за її використання до 08.06.2016, а саме, до внесення змін до вказаної норми Закону.
Згідно зі ст.10 Закону № 1669 протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Слід зазначити, що 27.11.2014 ТОВ ХК Мрія-Інвест отримано сертифікат №1940 Торгово-промислової палати України про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), яким засвідчено настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 14.04.2014 по 22.07.2014 ТОВ ХК Мрія-Інвест при здійсненні господарської діяльності на території м.Сєвєродонецька Луганської області (а.с.18).
Разом з тим, ст. 6 Закону №1669 має пряму дію та не вимагає додаткове отримання сертифіката про засвідчення настання форс-мажорних обставин. Крім того, сертифікат Торгово-промислової палати України потрібен для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, а ст. 6 Закону №1669 передбачає звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності, тобто від виконання зобов'язань, а не звільнення від відповідальності від виконання зобов'язань.
Предметом розгляду цієї адміністративної справи є саме правомірність застосування штрафних санкцій за несвоєчасне погашення зобов'язання з земельного податку.
Статтею 6 Закону № 1669 (в редакції чинній з 08.06.2016 на момент винесення спірного повідомлення рішення) звільнено суб'єктів господарювання від плати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності в населених пунктах згідно з переліками, передбаченими частиною четвертою статті 4 цього Закону, де зазначено, що Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та перелік населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, затверджуються Кабінетом Міністрів України, який забезпечує своєчасну їх актуалізацію.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» визначено, що на території м. Луганська органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
З додатку № 1 (відомості про наявність земельних ділянок) до декларацій з плати за землю встановлено, що податок за землю сплачується за об'єкти, які розташовані на території м. Северодонецька, яке не входить до вказаного переліку.
Тобто, згідно з положеннями Закону № 1669 достатньою підставою для звільнення від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності та скасування орендної плати за користування державним та комунальним майном стосовно конкретних суб'єктів господарювання є встановлення факту здійснення ними діяльності на території проведення антитерористичної операції за період з 14.04.2014 до 07.06.2016.
Судом встановлено, що за період з 14.04.2014 по 07.06.2016 ТОВ ХК Мрія-Інвест здійснювало розрахунки по орендній платі за землю по договору оренди землі від 10.01.2014 №441290000010003003522, який у подальшому був припинений 22.10.2015. Розрахунки по орендній платі за землю по договору оренди від 10.01.2014 №4412900000100030035 до липня 2014 року проводилися позивачем вчасно та в повному обсязі.
Орендна плата по договорам оренди землі від 03.06.2016 №4412900000060330102 та №4412900000060330101, тобто вже після 08.06.2016, ТОВ ХК Мрія-Інвест була здійснена на підставі платіжних доручень №50 та №51 від 06.06.2016 (а.с.38-39) та зарахована відповідачем в рахунок погашення боргу. Зазначена обставина визнана у судовому засіданні сторонами та не оскаржується позивачем в даному випадку.
За наведених обставин, суд приходить до висновку про відсутність у відповідача законних підстав для нарахування ТОВ ХК Мрія-Інвест штрафу за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб за період з 14.04.2014 по 07.06.2016, оскільки у судовому засіданні встановлено факт здійснення позивачем діяльності на території проведення антитерористичної операції в даний період.
Відповідно, прийняті ГУ ДФС у Луганській області податкові повідомлення-рішення щодо застосування штрафних санкцій до ТОВ ХК Мрія-Інвест є протиправними та підлягаючими скасуванню.
Згідно із ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень.
Позивачем при зверненні до Луганського окружного адміністративного суду з даним позовом сплачено судовий збір в сумі 1600,00 грн. відповідно до платіжного доручення №169 від 27.04.2017 (а.с.2).
З огляду на те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з ГУ ДФС у Луганській області підлягають стягненню судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень на користь ТОВ ХК Мрія-Інвест .
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні 03 липня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складання постанови в повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 4 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 94, 158-163, 167 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю холдингова компанія «Мрія-Інвест» до Головного управління ДФС у Луганській області ДФС України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області ДФС України форми Ш від 07.04.2017 №0001371203 щодо застосування до товариства з обмеженою відповідальністю холдингова компанія Мрія-Інвест штрафу у розмірі 10% у сумі 453,03 грн. (чотириста п'ятдесят три гривні 03 коп.) за затримку на 23, 23, 23, 23 календарних днів сплати грошового зобов'язання з орендної плати у сумі 4530,30 грн. (чотири тисячі п'ятсот тридцять гривень 30 коп.).
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області ДФС України форми Ш від 07.04.2017 №0001381203 щодо застосування до товариства з обмеженою відповідальністю холдингова компанія Мрія-Інвест штрафу у розмірі 20% у сумі 12065,64 грн. (дванадцять тисяч шістдесят п'ять гривень 64 коп.) за затримку на 615, 585, 585, 554, 524, 493, 462, 434, 403, 373, 342, 312, 299, 299, 281, 274, 269, 269, 250, 244, 244, 243, 238, 213, 213, 115, 115, 115, 84, 84, 53, 53, 31 календарних днів сплати грошового зобов'язання з орендної плати у сумі 60328,20 грн. (шістдесят тисяч триста двадцять вісім гривень 20 коп.).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області ДФС України (код ЄДРПОУ 39591445) на користь товариства з обмеженою відповідальністю холдингова компанія Мрія-Інвест (код ЄДРПОУ 13400037) судовий збір у розмірі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 коп.).
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови складено та підписано 04 липня 2017 року.
Суддя ОСОБА_5
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2017 |
Оприлюднено | 04.07.2017 |
Номер документу | 67526821 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Василенко Любов Андріївна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні