Рішення
від 29.06.2017 по справі 914/907/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29.06.2017р. Справа № 914/907/17

За позовом:Радехівської міської ради Львівської області, Львівська обл., м. Радехів до відповідача:Публічного акціонерного товариства Укрнафта , м. Київ про:стягнення боргу, 3% річних та інфляційних втрат за договором оренди землі від 24.03.2006р. Суддя - Крупник Р.В. Секретар - Гелеш Г.М. Представники сторін: від позивача:ОСОБА_1 - представник (довіреність №1551 від 22.11.2016р.) від відповідача:ОСОБА_2 - представник (довіреність №10-102/д від 10.01.2017р.)

Представникам сторін роз'яснено права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України. Заяв про відвід судді та здійснення технічної фіксації судового процесу не надходило.

СУТЬ СПОРУ:

11.05.2017р. на розгляд господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Радехівської міської ради Львівської області (надалі - Позивач) до ПАТ Укрнафта (надалі - Відповідач) про стягнення боргу, 3% річних та інфляційних втрат за договором оренди землі від 24.03.2006р.

Ухвалою суду від 13.05.2017р. порушено провадження у справі, її розгляд призначено на 01.06.2017р. Ухвалою від 01.06.2017р. суд відклав розгляд справи на 19.06.2017р. В судовому засіданні 19.06.2017р. було оголошено перерву до 29.06.2017р.

Представник позивача в судове засідання з'явився, для долучення до матеріалів справи подав довідку Радехівського відділення Червоноградської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області від 26.06.2017р. №662/10/13-26. Заявлені позовні вимоги представник обґрунтовує тим, що 24.03.2006р. між позивачем та відповідачем укладено договір оренди землі, на виконання якого відповідачу у строкове, платне користування було передано земельну ділянку 0,40 га по вул. Галицькій, 4 у м. Радехові для обслуговування АЗС. За умовами договору відповідач як орендар зобов'язувався до 25 наступного за звітним місяця перераховувати орендну плату у розмірі встановленому договором (з урахуванням внесених 29.07.2008р. змін та погодженого розрахунку орендної плати від 26.01.2009р.) з урахуванням індексів інфляції. Однак під час перевірки розрахунків та сум сплаченої відповідачем орендної плати позивачем було з'ясовано, що орендар застосовував для розрахунку орендної плати нормативну грошову оцінку землі станом на 01.01.2009р, до суми місячної орендної плати застосовував сукупний індекс інфляції один раз на рік під час оплати оренди за січень нового року. Із врахуванням приписів ПК України, Закону України Про оренду землі , листа ВСУ №62-97 від 03.04.1997р., постанови КМУ №786 від 04.10.1995р., відповідач зобов'язаний був здійснювати індексацію орендної плати кожного місяця, починаючи з 26.01.2009р., коригуючи розмір орендної плати на індекс інфляції за попередні місяць. В результаті внесення орендної плати без врахування її індексування, утворилася заборгованість в розмірі 79563,51 грн. Також у зв'язку з простроченням внесення платежів відповідачу нараховано 46609,49 грн. 3% річних та 23459,72 грн. інфляційних втрат.

Представник відповідача в судове засідання з'явився, через канцелярію суду супровідним листом подав перелічені в ньому документи, просив суд у задоволенні позову відмовити. Заперечуючи проти позовних вимог представник зазначив, що відповідач як орендар сплачує орендну плату у розмірі встановленому договором. За змістом ст. 271 ПК України базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, порядок якої встановлено ст. 289 ПК України. Зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за відповідною формулою. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання п. 289.3 ст. 289 ПК України щорічно повідомляє дані про коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель. Відповідачем щорічно індексувало розмір орендної плати з урахуванням коефіцієнтів індексації плати за землю, а відтак заборгованість зі сплати оренди у ПАТ Укрнафта відсутня, про що свідчать долучені до матеріалів справи довідки з органу ДПІ.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

24.03.2006р. між позивачем (Орендодавцем) та відповідачем (Орендарем) укладено Договір оренди землі (надалі - Договір), на виконання п. 1-3 якого орендодавець надав, а орендар прийняв у строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться в м. Радехові по вул. Галицька, 4. В оренду передається земельні ділянка загальною площею 0,40 га з метою обслуговування автозаправної станції. Земельна ділянка призначена для обслуговування існуючої АЗС.

Згідно п. 7 Договору, такий укладено терміном на 10 років. Разом з тим, як встановлено судом на підставі рішення господарського суду Львівської області від 09.08.2016р. у справі №914/1701/16 було визнано укладеною додаткову угоду від 28.04.2016р. до договору оренди земельної ділянки від 24.03.2006р, в редакції запропонованій позивачем, зокрема: продовжено дію Договору оренди земельної ділянки від 24.03.2006р. на 5 років, який розпочався після підписання цієї угоди Сторонами та дня її державної реєстрації. Пункт 2 договору оренди викладено в редакції: 2. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 0.40 га. кадастровий номер земельної ділянки 4623910100:01:004:0006. для обслуговування автозаправної станції .

Первинно, укладаючи Договір, сторонами у п. 4, 8-10 було визначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 110892,00 грн. (1 кв.м. 27,72 грн.). Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 10% від нормативної грошової оцінки землі, що складає 11089,20 грн. в рік та 924,10 грн. в місяць, починаючи з квітня 2006 року. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції.

29.07.2008р. між сторонами підписано Додаток до Договору, яким п. 4, 8 Договору викладено в новій редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 475840,00 грн. (1 кв.м. - 118,96 грн.). Орендна плата вноситься у грошовій формі в розмірі 10% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що складає 47584,00 грн. в рік і 3965,34 грн. в місяць на рахунок Радехівської міської ради починаючи з 1 липня 2008 року. Орендар повинен сплатити різницю несплаченої орендної плати за період січень - червень 2008 року в сумі 18092,16 грн.

В подальшому, а саме 26.01.2009р. між сторонами Договору узгоджено та підписано Розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної та державної власності, несільськогосподарського призначення наданої в оренду ВАТ Укрнафта , грошова оцінка якої проведена на 26.01.2009р. Згідно вказаного Розрахунку, нормативна грошова оцінка земельної ділянки - 462879,38 грн., ставка земельного податку - 1% від нормативної грошової оцінки, добуток коефіцієнтів індексації грошової оцінки за попередні роки - 1,1843, розмір орендної плати - 10% від нормативної грошової оцінки, розмір земельного податку - 5481,88 грн., розмір орендної плати (річний) - 54818,80 грн.

Рішенням господарського суду Львівської області від 09.08.2016р. у справі №914/1701/16, викладено в редакції зокрема, п. 4, 8, 9, 10 Договору: 4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 1419091 (один мільйон чотириста дев'ятнадцять тисяч дев'яносто одна) гривня 06 коп. 8. Орендна плата вноситься у грошовій формі в розмірі 12 (дванадцять) відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, на рахунок Радехівської міської ради Львівської області, що у грошовому виразі становить 170290 (сто сімдесят тисяч двісті дев'яносто) гривень 93 коп. на рік або 14190 (чотирнадцять тисяч сто дев'яносто) гривень 91 коп. на місяць. 9. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції. Орендар самостійно щорічно індексує розмір орендної плати за землю на коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки, встановленого станом на 1 січня нового року відповідно до закону. 10. Орендна плата вноситься щомісячно протягом 10 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця на рахунок Радехівської міської ради р/р 33219812700433, код платежу 18010600, ЄДРПОУ 37976988, МФО 825014, Банк одержувач ГУДКСУ у Радехівському районі.

Позивач стверджує, що починаючи з 26.01.2009р. відповідач зобов'язаний був сплачувати орендну плату, коригуючи розмір місячної орендної плати на індекс інфляції за попередній місяць, натомість оскільки така сплачувалася орендарем без врахування інфляції, до стягнення з відповідача підлягає різниця між індексованою орендною платою за період: січень 2014р. - квітень 2017р. в розмірі 79563,51 грн., а також 46609,49 грн. 3% річних та 23459,72 грн. інфляційних втрат за несвоєчасне внесення орендної плати. Відповідач у свою чергу, проти позову заперечує, оскільки вважає, що вносить орендну плату у розмірі, який встановлений у Договорі з урахуванням коефіцієнтів індексації плати за землю.

Встановивши наведені обставини справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Статтею 1, 13 Закону України Про оренду землі передбачено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності. Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

За приписами ч.ч. 1-3 ст. 21 Закону України Про оренду землі (в редакції від 11.08.2013р.), орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України. Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

На підставі Закону України від 12.02.2015р. 191-VIII до ст. 21 Закону України Про оренду землі було внесено зміни, а саме ч. 1 доповнено словами згідно з договором оренди землі ; у ч. 2 слово форма замінено словом умови .

01.01.2011 року набув чинності Податковий кодекс України, положеннями якого врегульовано порядок справляння орендної плати (земельного податку) за земельні ділянки.

Так, пп. 14.1.136. п. 14.1. ст. 14 ПК України (в редакції від 08.11.2014р.) визначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата). Згідно Закону України від 28.12.2014р. №71-VIII, у підпункті 14.1.136 цифри XIII замінено цифрами XII .

За ст. 269, 270 ПК України, платниками податку є: 269.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); 269.1.2. землекористувачі. 269.2. Особливості справляння податку суб'єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV цього Кодексу. Об'єктами оподаткування є: 270.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; 270.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Відповідно до пп. 271.1.1. п. 271.1. ст. 271 ПК України (в редакції від 08.11.2014р.), базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно п.п. 288.1.-288.4. ст. 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

У відповідності до положень ст. 289 ПК України (в редакції від 08.11.2014р.), для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель , на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кі = [І - 10] : 100,

де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін не перевищує 110 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 110.

На підставі Закону України від 21.12.2016р. 1797-VIII, абзац четвертий п. 289.2 ст. 289 викладено в такій редакції: У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115 .

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, ОСОБА_1 міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Таким чином, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки визначається за минулий рік і застосовується на наступний рік та відповідно впливає на розмір орендної плати за земельну ділянку.

Згідно листа Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 12.01.2017р. №22-28-0.22-443/2-17 Про індексацію нормативної грошової оцінки земель , коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (рілля, перелоги, сіножаті, пасовища, багаторічні насадження). Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася. Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) за 2016 рік становить 1,0, для земель несільськогосподарського призначення - 1,06.

Проаналізувавши наявні в матеріалах справи розрахунки (включаючи нарахування, оплати), суд зазначає, що орендна плата за Договором за спірний період перераховувалася орендарем, у розмірі встановленому в Договорі та з урахуванням коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

У п. 2.23. постанови №6 від 17.05.2011р. Пленум ВГС України відмітив, що доводи про наявність заборгованості з орендної плати мають підтверджуватися належними доказами, наприклад, довідкою, виданою державною податковою інспекцією про наявність (або відсутність) заборгованості за земельним податком та орендною платою.

Наявна в матеріалах справи довідка Радехівського відділення Червоноградської ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області від 01.06.2017р. №600/13-26 свідчить про те, що станом на 31.05.2017р. заборгованість за Договором у ПАТ Укрнафта відсутня , існує переплата у розмірі 0,08 грн.

З урахуванням наведеного слід зазначити, що оскільки сторонами в укладеному договорі оренди не було погоджено, що індексація орендної плати повинна здійснюватися щомісячно , а згідно чинного законодавства України розрахунок коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки ґрунтується на врахуванні середньорічного індексу інфляції, додаткове застосування позивачем індексу інфляції до розміру орендної плати є неприпустиме, що в свою чергу свідчить про безпідставність позовної вимоги про стягнення боргу в розмірі 79563,51 грн.

При цьому, суд вважає необгрунтованим покликання позивача на п.13 Постанови КМУ №786 від 04.10.1995р. Про методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу (надалі - Методика), в якому зазначено, що розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць.

Так, як вбачається з пункту 1 вказаної Методики її розроблено з метою створення єдиного організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду цілісного майнового комплексу державного підприємства, організації, їх структурних підрозділів (філії, цеху, дільниці)* та окремого індивідуально визначеного майна державного підприємства, організації, закріпленого за військовими частинами, закладами, установами та організаціями Збройних Сил, інших військових формувань, органами, підрозділами, закладами та установами Держспецзв'язку, рухомого та нерухомого військового майна (за винятком озброєння, боєприпасів, бойової та спеціальної техніки), а також майна, що не ввійшло до статутного фонду господарського товариства, створеного у процесі приватизації (корпоратизації).

Враховуючи те, що об'єктом оренди виступає земельна ділянка, а не майно зазначене в п.1 Методики, її положення не поширюються на спірні відносини. Як вже зазначалося оренда земельної ділянки регулюється спеціальним законодавством, яким передбачено врахування середньорічного індексу інфляції.

Разом з тим, дослідивши наявні в матеріалах справи розрахунки, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконану роботу, надати послуги, сплатити гроші тощо) або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання обов'язку.

Статтею 174 ГК України передбачено, що однією з підстав виникнення господарського зобов'язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать.

Як вже згадувалося судом вище, за договором оренди землі орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою у формі, розмірі та у строк, встановлений в договорі.

Частиною 1 ст. 530 ЦК України встановлено, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 612 ЦК України передбачено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання свого зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Частиною 2 ст. 625 ЦК України передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Враховуючи кількаденні прострочення відповідача щодо внесення орендної плати у лютому-грудні 2015р., січні-березні 2016р., здійснивши перерахунок 3% річних, суд прийшов до висновку, що такі підлягають стягненню з відповідача частково, у розмірі 22,50 грн., виходячи з сум, які підлягали сплаті орендарем та строків, встановлених п. 10 Договору. В решті цих вимог суд відмовляє.

Як вказав Пленум ВГС України в п. 3.2. постанови №14 від 17.12.2013р., індекс інфляції - це показник, що характеризує динаміку загального рівня цін на товари та послуги, які купуються населенням для невиробничого споживання, і його найменший період визначення складає місяць.

Враховуючи те, що прострочення відповідача за несвоєчасне внесення орендної плати у лютому-грудні 2015р., січні-березні 2016р. не перевищує 5 днів у місяці, підстав для нарахування та відповідно стягнення інфляційних немає.

Судовий збір відповідно до положень ст. 49 ГПК України підлягає стягненню з відповідача на користь позивача, пропорційно задавленим вимогам.

Керуючись ст.ст. 4-3, 12, 33, 34, 43, 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити частково.

2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства Укрнафта (04053, м. Київ, пров. Несторівський, 3-5; код ЄДРПОУ 00135390) на користь Радехівської міської ради Львівської області (80200, Львівська обл., м. Радехів, вул. І. Франка, 2; код ЄДРПОУ 26361149) 22,50 грн. 3% річних та 0,45 грн. судового збору.

3. В решті позовних вимог відмовити.

4. Наказ видати після набрання рішенням законної сили відповідно до ст. 116 ГПК України.

5. Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 ГПК України та може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст.ст. 91-93 ГПК України.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення складено та підписано 03.07.2017р.

Суддя Крупник Р.В.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення29.06.2017
Оприлюднено04.07.2017
Номер документу67529264
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/907/17

Постанова від 04.10.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 15.09.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Ухвала від 15.09.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Ухвала від 14.08.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Ухвала від 27.07.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Рішення від 29.06.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 01.06.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

Ухвала від 13.05.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Крупник Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні