Постанова
від 05.07.2017 по справі 815/2060/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2060/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2017 року ОСОБА_1 окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Тишкової Л.Б.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Лиманська Енерджи 1» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - управління Державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить визнати протиправною бездіяльність Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби щодо підготовки згідно з даними інтегрованої картки платника податків висновку про повернення ТОВ «Лиманська Енерджи 1» 2 175 332,00 гривень надміру сплаченого податку на прибуток з відповідного бюджету шляхом перерахування на поточний рахунок ТОВ «Лиманська Енерджи 1» та подання цього висновку для виконання до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України, що здійснює казначейське обслуговування відповідних бюджетних коштів та повернення надміру сплачених сум податків; зобов'язати Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби підготувати згідно з даними інтегрованої картки платника податків висновок про повернення ТОВ «Лиманська Енерджи 1» 2 175 332,00 грн. надміру сплаченого податку на прибуток з відповідного бюджету шляхом перерахування на поточний рахунок ТОВ «Лиманська Енерджи 1» та подати цей висновок для виконання до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України, що здійснює казначейське обслуговування відповідних бюджетних коштів та повернення надміру сплачених сум податків.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що з 01.12.2016 року позивач обліковується як платник податків в структурному підрозділі Відповідача - ОСОБА_1 управлінні Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, що є правонаступником усіх прав та обов'язків СДПІ на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 р. №247 Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби та п. 1 Положення про Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2016 р. №504.

Позивач сплачує податок на прибуток за основною (базовою) ставкою, встановленою п. 136.1 ст. 136 Податкового кодексу України (далі - ПКУ). Згідно з даними інтегрованої картки платника податків про стан розрахунків з бюджетом, що є доступними для TOB ЛИМАНСЬКА ЕНЕРДЖИ 1 через приватну частину електронного сервісу Державної фіскальної служби України Електронний кабінет платника , позивач на 31.03.2017 р. мав переплату з податку на прибуток в сумі 2 175 576,00 грн.

Переплата в сумі 2 175 332,00 грн. утворилася внаслідок того, що за звітний період - три квартали 2014 року позивач задекларував до сплати податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 2 224 832,00 грн., яку сплатив, що підтверджується платіжним дорученням від 17.11.2014 р. №504. За звітний період - календарний 2014 рік позивач задекларував збитки у сумі 198 979 573,00 гривень.

З огляду на приписи пп. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 ПКУ за результатами декларування податкового зобов'язання за календарний 2014 рік позивач надміру сплатив до бюджету 2 224 832,00 грн. податку на прибуток. Згідно з річною декларацією позивача з податку на прибуток за 2015 рік він задекларував у 2015 році збитки у сумі 290 648 979,00 грн. Згідно з річною декларацією позивача з податку на прибуток за 2016 рік він задекларував у 2016 році збитки у сумі 280 621 678,00 грн. Отже на теперішній час правова природа 2 224 832,00 грн. як надміру сплаченого податкового зобов'язання з податку на прибуток не змінилася.

Також позивач зазначає, що 27.09.2016 р., керуючись ст. 43 ПКУ тобто в межах 1095 днів від дня виникнення надміру сплаченої суми, подав відповідачу заяву від 23.09.2016 р. №105/ЛЕ1 про повернення надміру сплаченого грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 2 224 832,00 грн. шляхом її перерахування на поточний рахунок позивача. Відповідач у встановлений ПКУ строк висновок за результатами розгляду заяви позивача не надав. Натомість надіслав на адресу позивача лист від 25.10.2016 р. №873/10/28-08-07-01 на вказану заяву, в якому запропонував переплату з податку на прибуток залишити в рахунок погашення податкових зобов'язань з цього податку за результатами наступного декларування.

Заявами від 07.02.2017 р. №11/ЛЕ1 та від 01.03.2017 р. №27/ЛЕ1 позивач звернувся до Відповідача з проханням надати висновок на часткове, в загальній сумі 99 000,00 грн. повернення надміру сплаченого податку на прибуток. Платіжним дорученням від 07.03.2017 р. №857 УДКСУ в м. Одесі Одеської області повернуто 49 500,00 грн. надміру сплаченого податку на прибуток на поточний рахунок позивача. Отже неповернута сума надміру сплаченого податку на прибуток складає 2175332,00 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог, посилаючись на обставини викладені в письмових запереченнях, та просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначив, що ні на адресу ОСОБА_1 управління Офісу ВПП ДФС, ні на адресу Офісу ВПП ДФС заяви позивача щодо повернення надміру сплаченого податку на прибуток у розмірі 2175332,00 гривень не надходило. В зв'язку з чим Офіс ВПП не міг підготувати висновок та подати його на виконання до відповідного територіального органу Державної казначейської служби.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - управління Державної казначейської служби України у м. Одесі Одеської області до судового засідання не з'явився, про явку сповіщений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши та проаналізувавши надані докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 11.05.2010 року проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю ЛИМАНСЬКА ЕНЕРДЖИ 1 за № 1 545 102 0000 000569(а.с. 9-12).

ТОВ "Лиманська Енерджи 1" до 01.12.2016 року перебувало на обліку в Спеціалізованій державній податковій інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального головного управління ДФС.

З 01.12.2016 року позивач обліковується як платник податків в структурному підрозділі відповідача ОСОБА_1 управлінні Офісу великих платників податків ДВС, що є правонаступником усіх прав та обов'язків СДПІ на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 р. №247 «Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби» та п. 1 Положення про Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби, затвердженого наказом Державної фіскальної служби України від 09.06.2016 р. №504 (а.с. 37).

Позивач сплачує податок на прибуток за основною базовою ставкою, встановленою п.136.1 ст.136 ПК України.

Згідно з даними інтегрованої картки платника податків про стан розрахунків з бюджетом позивач на 31.03.2017 року має переплату з податку на прибуток у сумі 2175576,00 грн. (а.с.38).

За звітний період - три квартали 2014 року позивач задекларував до сплати та сплатив податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 2 224 832,00 грн.(а.с.40-42, 93).

За звітний період - календарний 2014 рік позивач задекларував збитки у сумі 198979573 грн.(а.с.43-45).

Згідно з річною декларацією з податку на прибуток за 2015 рік позивач задекларував у 2015 році збитки у сумі 290648979,00 грн. (а.с.46-48).

Відповідно з річною декларацією з податку на прибуток за 2016 рік позивач задекларував у 2016 році збитки у сумі 280621678,00 грн. (а.с.49-51).

23.09.2016 року позивач подав заяву відповідачу про повернення переплати з податку на прибуток у сумі 2 224 832,00 грн, яка отримана відповідачем 27.09.2016 року (а.с.52).

Відповідач надав позивачу лист-відповідь від 25.10.2016 року № 873/10/28-08-07-01 в якому пропонувалося позивачу переплату з податку на прибуток залишити в рахунок погашення податкових зобов'язань з цього податку за результатами наступного декларування (а.с.53).

Заявами від 07.02.2017 № 11/ЛЕ1 та від 01.03.2017 року №27/ЛЕ1 позивач звернувся до відповідача з проханням надати висновок та часково повернути переплату до бюджету податку на прибуток у розмірі 49500,00 грн. на розрахунковий рахунок підприємства (а.с.55-60).

Платіжним дорученням від 07.03.2017 року № 857 ГУ ДКСУ в Одеській області повернуто 49 500,00 грн. надміру сплаченого податку на прибуток на поточний рахунок позивача (а.с.61).

На час подання позивачем заяви 23.09.2016 року про повернення йому надмірно сплачених коштів, у нього була відсутня податкова заборгованість.

Отже, не повернена сума надміру сплаченого податку на прибуток складає 2 175 332,00 грн.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 ПКУ в редакції, яка діяла в період декларування та сплати позивачем податку на прибуток за звітні періоди - три квартали 2014 року і календарний 2014 рік та є чинною на теперішній час, суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату, є надміру сплаченими грошовими зобов'язаннями.

Згідно з п. 137.4 ст. 137 ПКУ в редакції, що діяла в період з 01.01.2015 р. по 31.12.2015 р., податковим (звітним) періодом був календарний рік з урахуванням положень, визначених п. 57.1 ст. 57 ПКУ. Податковий (звітний) рік для платників податків починався з першого календарного дня податкового (звітного) року і закінчувався останнім календарним днем податкового (звітного) року.

Відповідно до п. 137.4 ст. 137 ПКУ в редакції, що діє з 01.01.2016 р. і дотепер податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду.

За приписами пп. 17.1.10 п. 17.1 ст. 17 ПКУ платник податку має право на залік чи повернення надміру сплачених сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ.

Відповідно до п. 43.1 ст. 43 ПКУ помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику відповідно до вказаної статті ПКУ та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Пунктом 2 розд. 1 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2016 р. №422, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 р. за №751/28881, визначено, що формою оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами є інтегрована картка платника.

Згідно з п. 43.3 ст. 43 ПКУ обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Відповідно до п. 43.4 ст. 43 ПКУ платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Згідно до п. 43.5 ст. 43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з п. 1, пп. 2 п. 4 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 р. №215, саме ця служба здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та повернення з бюджету надміру сплачених до нього коштів.

Таким чином, з аналізу вищевикладених норм права вбачається, що подавши заяву від 23.09.2016 року №105ЛЕ1 про повернення переплати з податку на прибуток у сумі 2 224 832,00 грн., у передбачені законом строки, ТОВ «Лиманська Енерджи 1» належним чином виконано визначені законодавством вимоги і для повернення частини коштів, які залишилась після часткового повернення надміру сплаченого податку на прибуток в сумі 2 175 332,00 грн.

За таких підстав, та враховуючи встановлені судом обставини справи, суд вважає, що у встановлений законом строк відповідач неправомірно, в порушення приписів п. 43.5 ст. 43 ПКУ, не підготував висновок про повернення позивачу 2 175 332,00 грн. надміру сплаченого податку на прибуток з відповідного бюджету та не подав цей висновок для виконання до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України, що здійснює казначейське обслуговування відповідних бюджетних коштів та повернення надміру сплачених сум податків.

При цьому доводи відповідача про те, що позивач погодився на залишення суми переплати з податку на прибуток в рахунок погашення податкових зобов'язань з цього податку за результатами наступного декларування, суд вважає не обгрунтваними, оскільки позивач заперечував даний факт, а відповідачем не було надано жодного доказу того, що позивач надавав заяву про залишення вищезазначеної суми в рахунок погашення зобов'язань за результатами наступного декларування.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог та на підставі наданих сторонами доказів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Згідно з п. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

При розподілі судових витрат суд враховує, що позивачем сплачено судовий збір в розмірі 3 200 грн.. Отже, відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996, адреса: 04119, м. Київ, вулиця Дегтярівська, будинок 11 Г) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Лиманська енержи 1 (код ЄДРПОУ 36881398, адреса: 68800, Одеська область, Ренійський район, м. Рені, вул. Дунайська, будинок 88А) слід стягнути судовий збір у розмірі 3 200 грн. (три тисячі двісті гривень 00 копійок).

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби щодо підготовки згідно з даними інтегрованої картки платника податків висновку про повернення ТОВ «Лиманська Енерджи 1» 2 175 332,00 грн. надміру сплаченого податку на прибуток з відповідного бюджету шляхом перерахування на поточний рахунок ТОВ «Лиманська Енерджи 1» та подання цього висновку для виконання до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України, що здійснює казначейське обслуговування відповідних бюджетних коштів та повернення надміру сплачених сум податків

Зобов'язати Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби підготувати згідно з даними інтегрованої картки платника податків висновок про повернення ТОВ «Лиманська Енерджи 1» 2 175 332,00 грн. надміру сплаченого податку на прибуток з відповідного бюджету шляхом перерахування на поточний рахунок ТОВ «Лиманська Енерджи 1» та подати цей висновок для виконання до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України, що здійснює казначейське обслуговування відповідних бюджетних коштів та повернення надміру сплачених сум податків

Стягнути з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996, адреса: 04119, м. Київ, вулиця Дегтярівська, будинок 11 Г) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Лиманська енержи 1 (код ЄДРПОУ 36881398, адреса: 68800, Одеська область, Ренійський район, м. Рені, вул. Дунайська, будинок 88А) судовий збір у розмірі 3 200 грн. (три тисячі двісті гривень 00 копійок).

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до ОСОБА_1 апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 05 липня 2017 року.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2017
Оприлюднено09.07.2017
Номер документу67617522
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2060/17

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 25.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Юрченко В.П.

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 07.12.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні