Ухвала
від 10.07.2017 по справі 500/477/15-а
ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 500/477/15-а

Провадження № 2-а/500/6/17

У Х В А Л А

10 липня 2017 року Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

в складі: головуючого судді - Бурнусуса О.О.,

при секретарі - Петровій В.В.,

за участю сторін: представника позивача - ОСОБА_1 та ОСОБА_2,

представника відповідачів - ОСОБА_3,

прокурора - Кожухар Г.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Ізмаїла клопотання представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю Інга - Старт про поновлення строку для звернення до суду і клопотання представника відповідача виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області про залишення без розгляду адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Інга - Старт до виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, комісії з питань визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, треті особи - міськрайонне управління Держгеокадастру у Ізмаїльському районі та м. Ізмаїлі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання незаконним та скасування рішення та визнання дій протиправними,-

В С Т А Н О В И В:

Представник ТОВ Інга - Старт звернувся до суду з позовом та згідно поданих уточнень просить визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 27.03.2014 року за № 284, а також просив визнати протиправними дії комісії зі складання ОСОБА_2 про визначення та відшкодування збитків власників землі та землекористувачам від 12.03.2014 року за № 1.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією в довільній формі встановлена площа земельної ділянки, яка не відповідає фактичній ділянці, яка використовується ТОВ Інга - Старт , план ведення земельної ділянки та рішення Ізмаїльської міської ради № 1778-V від 31.10.2008 року на які посилається комісія при визначенні збитків не є належними доказами зайняття ТОВ Інга - Старт певної території, тоді як земельна ділянка по вул. Комсомольська, 29 не сформована, кадастровий номер не присвоєний. За відсутності проектної документації щодо земельної ділянки в натурі (на місцевості) визначити реальну площу даної земельної ділянки фактично не можливо. Комісією для визначення збитків використовується нормативна грошова оцінка 1 кв. м. землі по місту Ізмаїл, рішення щодо затвердження якої визнано незаконним та скасовано в судовому порядку.

В свою чергу, представник позивача ТОВ Інга - Старт надав суду клопотання, яке уточнював письмовими поясненнями та яким просив визнати причини пропуску позивачем строку для звернення до суду за захистом законних інтересів поважними та поновити даний строк, посилаючись на те, що 27.01.2015 року до Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області позивачем було подано адміністративний позов про визнання незаконними та скасування рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області від 27.03.2014 за № 284, а також визнання протиправними дії комісії з питань визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області зі складання акту №1 від 12.03.2014 року. Про порушення своїх прав та законних інтересів позивач дізнався після отримання листа виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області № 17/01-13-3209 від 29.12.2014 року, в якому зазначалось, що 12.03.2014 року відбулось засідання комісії, створеної виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради Одеської області, де було розглянуто питання щодо визначення та нарахування збитків позивачу за користування земельною ділянкою, на якій розміщено його нерухоме майно. 27.03.2014 року виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради Одеської області прийнято рішення за № 284, яким затверджено ОСОБА_2 визначення та відшкодування збитків власників землі та землекористувачам № 1 від 12.03.2014 року. Крім того, 23.01.2015 року позивачу стало відомо, що судом скасовано рішення Ізмаїльської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїла № 2000- V від 12.02.2009 року. 27.01.2015 року позивач звернувся до архіву Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області та отримав копію постанови Ізмаїльського міськрайонного суду № 2а-1940-09 щодо визнання незаконними та скасування рішення Ізмаїльської міської ради № 2000 - V від 12.02.2009 року. В свою чергу, затверджуючи вказаний акт № 1 від 12.03.2014 року вказана комісія при розрахунку розміру завданої шкоди керувалась відомостями про нормативну грошову оцінку землі, наданих відділом Держземагенства у м.Ізмаїлі Одеської області у додатках 12, 13,14 до листа № 28-01-10/426 від 19.02.2014 року. Тоді як вказані копії додатків 12,13,14 до листа № 28-01-10/426 від 19.02.2014 року представник позивача отримав разом з позовною заявою поданою 15.01.2015 року до Господарського суду Одеської області Ізмаїльським міжрайонним прокурором до товариства з обмеженою відповідальністю Інга - Старт . Таким чином, лише після вказаного позивачу стало відомо про порушення прав та законних інтересів в наслідок протиправних дій комісії з визначення збитків.

В судовому засіданні представники позивача ТОВ Інга -Старт клопотання про поновлення строку для звернення до суду за захистом прав та законних інтересів підтримали та просили його задовольнити.

В свою сергу представник відповідача виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області надав суду заяву, якою просив залишити без розгляду вищезазначений адміністративний позов, посилаючись на те, що 03.04.2014 року виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради на адресу ТОВ Інга - Старт , а саме на ім'я директора ТОВ Інга - Старт ОСОБА_4 були направлені наступні документи: повідомлення, акт № 1 про визначення та відшкодування шкоди власникам землі та землекористувачам від 12.03.2014 року, розрахунок розміру втрат місцевого бюджету, договір про добровільне відшкодування збитків в тому числі і оскаржувальне рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області від 27.03.2014 року за № 284. 08.04.2014 року зазначені документи були отримані директором ТОВ Інга - Старт ОСОБА_4, що підтверджено поштовим повідомленням про вручення № 6860100072522. Таким чином, позивачу було відомо про існування рішення № 284 від 27.03.2014 року в квітні 2014 року. В свою чергу, представник ТОВ Інга - Старт приймав участь в засіданні комісії, якою був затверджений 12.03.2014 року акт № 1 про визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам. Приймаючи до уваги, що позивач дізнався про рішення яке є предметом спору не пізніше квітня 2014 року то на момент звернення до суду з даним позовом строк для звернення до суду передбачений чинним законодавством сплив.

В судовому засіданні представник відповідачів виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області та комісії з питань визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області заяву про залишення позову без розгляду підтримала та просила її задовольнити, а також заперечувала проти задоволення клопотання позивача про поновлення строку для звернення до суду з позовом.

Прокурор в судовому засіданні також просила задовольнити заяву про залишення позову без розгляду та заперечувала щодо задоволення клопотання позивача про поновлення строку для звернення до суду з позовом.

Представники третіх осіб - міськрайонного управління Держгеокадастру у Ізмаїльському районі та м. Ізмаїлі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Головного управління Держгеокадастру в Одеській області в судове засідання не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

Вислухавши думку сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

27.01.2015 року представник ТОВ Інга - Старт звернувся до суду з позовом, який уточнив до виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, комісії з питань визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, треті особи міськрайонне управління Держгеокадастру у Ізмаїльському районі та м. Ізмаїлі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання незаконним та скасування рішення та визнання дій протиправними.

Представник позивача ТОВ Інга - Старт 29.12.2014 року отримав лист виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області за № 17/01-13-3209 в якому було зазначено, що 12.03.2014 року відбулось засідання комісії, створеної виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради Одеської області, де було розглянуто питання щодо визначення та нарахування збитків позивачу за користування земельною ділянкою, на якій розміщено його нерухоме майно.

27.03.2014 року виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради Одеської області прийнято рішення за № 284, яким затверджено ОСОБА_2 визначення та відшкодування збитків власників землі та землекористувачам № 1 від 12.03.2014 року.

Як встановлено в судовому засіданні 03.04.2014 року виконавчим комітетом Ізмаїльської міської ради на адресу ТОВ Інга - Старт , а саме на ім'я директора ТОВ Інга - Старт ОСОБА_4 були направлені наступні документи: повідомлення, акт № 1 про визначення та відшкодування шкоди власникам землі та землекористувачам від 12.03.2014 року, розрахунок розміру втрат місцевого бюджету, договір про добровільне відшкодування збитків в тому числі і оскаржувальне рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області від 27.03.2014 року за № 284. 08.04.2014 року зазначені документи були отримані директором ТОВ Інга - Старт ОСОБА_4, що підтверджено відповідним поштовим повідомленням про вручення.

Разом з тим, лише після спливу 6 місячного строку позивачу стало відомо, що судом скасовано рішення Ізмаїльської міської ради Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Ізмаїла № 2000- V від 12.02.2009 року та отримано копії додатків 12,13,14 до листа № 28-01-10/426 від 19.02.2014 року, якими вказана комісія керувалась при розрахунку розміру завданої шкоди

Згідно з ч.1 та ч.2 ст.99 КАС України адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно із ч.1 ст.100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Положеннями ст.6 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно п.1 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

В контексті приписів КАС України має значення лише суб'єктивне уявлення особи про те, що її право чи законний інтерес потребує захисту. При цьому, неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб'єктивних прав та обов'язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов'язку, а обов'язковою ознакою нормативно-правового акта чи правового акта індивідуальної дії є створення юридичних наслідків у формі прав, обов'язків, їх зміни чи припинення.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

У рішенні від 25 грудня 1997 року № 9-зп Конституційний Суд України визначив, частину першу статті 55 Конституції України треба розуміти так, що кожному гарантується захист прав і свобод у судовому порядку. Суд не може відмовити у правосудді, якщо громадянин України, іноземець, особа без громадянства вважають, що їх права і свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод.

Також, суд враховує принцип верховенства права та судову практику Європейського Суду з прав людини, який у своїх рішеннях зазначає, що правило встановлення обмежень звернення до суду у зв'язку з пропуском строку звернення повинно застосовуватись з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру (справа Ілхан проти Туреччини (№ 22277/93 від 27.06.2000 року § 59).

З урахуванням викладеного та зважаючи на доводи позивача в обґрунтування поважності причин пропуску строку, які заслуговують на увагу, суд вважає за необхідне визнати причини пропуску строку звернення до адміністративного суду із даними вимогами поважними.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить до висновку, що залишення без розгляду позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю Інга - Старт до виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, комісії з питань визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, треті особи - міськрайонне управління Держгеокадастру у Ізмаїльському районі та м. Ізмаїлі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради від 27.03.2014 року за № 284 та визнання дій протиправними призведе до обмеження реалізації права на доступ до правосуддя для захисту прав, які на думку позивача є порушеними, а отже клопотання позивача товариства з обмеженою відповідальністю Інга - Старт про поновлення строку для звернення до суду з зазначеним адміністративним позовом підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 99, 100, 160, 165 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання представника позивача товариства з обмеженою відповідальністю Інга - Старт про поновлення строку для звернення до суду з адміністративним позовом до виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, комісії з питань визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, треті особи - міськрайонне управління Держгеокадастру у Ізмаїльському районі та м. Ізмаїлі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання незаконним та скасування рішення та визнання дій протиправними - задовольнити.

В задоволенні клопотання представника відповідачів виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, про залишення без розгляду адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Інга - Старт до виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, комісії з питань визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Одеської області, треті особи - міськрайонне управління Держгеокадастру у Ізмаїльському районі та м. Ізмаїлі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання незаконним та скасування рішення та визнання дій протиправними - відмовити.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, протягом п'яти днів з дня її проголошення.

Суддя: ОСОБА_5

СудІзмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення10.07.2017
Оприлюднено10.07.2017
Номер документу67623701
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/477/15-а

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 24.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гриців М.І.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 05.04.2018

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Рішення від 05.04.2018

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні