Рішення
від 07.07.2017 по справі 914/924/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.07.2017р. Справа № 914/924/17

Господарський суд Львівської області розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи:

за позовом: Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (м. Львів)

до відповідача: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мінпродукт Галичини»

(с. Рокитне, Львівська область)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Галицька районна адміністрація м. Львова

про: стягнення боргу в розмірі 220892,13 грн.

Суддя: Пазичев В.М.

При секретарі: Вашкевич Н.І.

Представники:

від позивача: ОСОБА_2 - довіреність №2302-вих-1659 від 03.04.2017 р.

від відповідача: ОСОБА_3 - довіреність від 25.05.202017 р.

від третьої особи: не з'явився.

Суть спору: На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мінпродукт Галичини» про стягнення боргу в розмірі 220892,13 грн.

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 15.05.2017 року порушено провадження у справі і призначено до розгляду на 25.05.2017 року. Ухвалою суду від 25.05.2017 року розгляд справи відкладено до 06.06.2017 року, для надання доказів. Ухвалою суду від 06.06.2017 року розгляд справи відкладено до 15.06.2017 року, в зв'язку з відсутністю представника відповідача та третьої особи. Ухвалою суду від 15.06.2017 року розгляд справи відкладено до 21.06.2017 року, в зв'язку з відсутністю представника третьої особи. Ухвалою суду від 21.06.2017 року розгляд справи відкладено до 27.06.2017 року, згідно клопотання відповідача та в зв'язку з відсутністю його представника. Ухвалою суду від 27.06.2017 року розгляд справи відкладено до 03.07.2017 року, в зв'язку з неявкою представників сторін та для надання доказів. Ухвалою суду від 03.07.2017 року розгляд справи відкладено до 06.07.2017 року, в зв'язку з неявкою представника позивача та третьої особи. В судовому засіданні 06.07.2017 року оголошено перерву до 07.07.2017 року.

Позивач вимог ухвали суду про порушення провадження у справі від 15.05.2017 року, про відкладення від 25.05.2017 року, від 06.06.2017 року, від 15.06.2017 року, від 21.06.2017 року, від 27.06.2017 року, від 03.07.2017 року виконав частково, явку повноважного представника в судове засідання забезпечив.

25.05.2017 року за вх. № 18749/17 позивач подав клопотання про долучення додаткових доказів до матеріалів справи.

06.06.2017 року за вх. № 20193/17 позивач подав клопотання про долучення додаткових доказів до матеріалів справи.

15.06.2017 року за вх. № 21140/17 позивач подав клопотання про долучення додаткових доказів до матеріалів справи.

20.06.2017 року за вх. № 21928/17 позивач подав клопотання про долучення додаткових доказів до матеріалів справи.

Відповідач вимог ухвали суду про порушення провадження у справі від 15.05.2017 року, про відкладення від 25.05.2017 року, від 06.06.2017 року, від 15.06.2017 року, від 21.06.2017 року, від 27.06.2017 року, від 03.07.2017 року виконав частково, явку повноважного представника в судове засідання забезпечив.

25.05.2017 року за вх. № 18748/17 відповідач подав клопотання про ознайомлення з матеріалами справи.

06.06.2017 року за вх. № 20192/17 відповідач подав відзив на позовну заяву.

15.06.2017 року за вх. № 21208/17 відповідач подав клопотання про долучення додаткових доказів до матеріалів справи.

16.06.2017 року за вх. № 21464/17 відповідач подав клопотання про відкладення розгляду даної справи.

Третя особа вимог ухвали суду про відкладення від 25.05.2017 року, від 06.06.2017 року, від 15.06.2017 року, від 21.06.2017 року, від 27.06.2017 року, від 03.07.2017 року не виконала, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечила.

23.06.2017 року за вх. № 22450/17 третя особа подала відзив на позов.

Відповідно до ст. 85 ГПК України, вступну та резолютивну частини рішення виготовлено, підписано та оголошено 06.07.2017 року.

Розглянувши матеріали і документи, подані сторонами, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне:

Як зазначено у позовній заяві, 23.05.2014 р. між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради, правонаступником якого є Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (надалі - позивач) та ТзОВ Мінпродукт Галичини (надалі - відповідач) укладено Договір № Г-71-14(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення (надалі - Договір).

Відповідно до розділу 7 Договору, термін дії Договору встановлюється з 08.04.2013 р. до 01.11.2013 р.; з 01.04.2014 р. до 01.11.2014 р.; з 01.04.2015 р. до 01.11.2015 р.; з 01.04.2016 р. до 01.11.2016 р.; з 01.04.2017 р. до 01.11.2017 р.

Відповідно до п. 2.1.1 Договору, предметом цього договору є надання Орендодавцем Орендареві права на тимчасове користування окремим конструктивним елементом благоустрою комунальної власності площею 210,00 кв. м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49.

Згідно з п. 2.3.1 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою № 2452 Львівської міської ради від 05.03.2009 р., Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради надає архітектурно-художні вимоги щодо естетичного оформлення майданчика для виготовлення проекту літнього майданчика ліцензованою проектною організацією.

Архітектурно-художніми вимогами № 92 на розробку проекту влаштування літніх майданчиків за адресою м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49, та благоустрою прилеглої території від 29.01.2014 р. (замовник ТзОВ Мінпродукт Галичини ), у п. 6 Обємно-планувальні вимоги передбачено встановлення відкритого літнього майданчика на існуючому замощенні, тобто без влаштування настилів/подіумів.

Ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2452 Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності передбачено, що районні адміністрації здійснюють перевірку літніх майданчиків на відповідність об'єктів погодженим проектам, про що складається відповідний акт з переліком всіх відхилень.

Позивач зазначає, що відповідно до Акту проведення обстеження від 25.05.2016 р. встановлено, що порушена конфігурація відкритого літнього майданчика, на літньому майданчику ТзОВ Мінпродукт Галичини на вул. Братів Рогатинців, 49, встановлено дерев'яний подіум площею 53.4 кв.м., що не передбачено архітектурно-художніми вимогами. Крім того, площа відкритого літнього майданчика не відповідає паспорту, має становити 210,00 кв.м. а фактично становить 268,25 кв.м.

Позивач звертає увагу на те, що обстеження проводилось у присутності адміністратора закладу п. Юрія, який від підпису відмовився, про що член комісії, п. О. Ковальська, засвідчила своїм підписом. Позивач зазначає, що 22.06.2016 р. проведено повторне обстеження даного об'єкта. Складений акт, в якому комісія зазначає, що відкритий літній майданчик не відповідає погодженому проекту. На літньому майданчику зафіксовані ті ж порушення, що і актом від 25.05.2016 р.

Обстеження проводилось у присутності адміністратора закладу, який від підпису відмовився, про що члени комісії, п. О. Ковальська та п. Ю. Верхола засвідчили своїми підписами.

В результаті проведення обстеження даного відкритого літнього майданчика, 17.08.2016 р. відповідним актом обстеження встановлено, що порушення частково усунені, проте, не усунено відхилення від проекту в частині площі відкритого літнього майданчика (перебільшена на 24,00 кв.м) та влаштованого всупереч архітектурно - художнім вимогам подіуму.

ОСОБА_4 обстеження відкритого літнього майданчика від 10.10.2016 р. встановлено, що на літньому майданчику ТзОВ Мінпродукт Галичини на вул. Братів Рогатинців, 49 площа відкритого літнього майданчика приведена у відповідність до погодженого проекту.

Таким чином, відкритий літній майданчик, розміщуваний ТзОВ Мінпродукт Галичини на вул. Братів Рогатинців,49, функціонував з численними порушеннями, які проявлялись у його невідповідності погодженому проекту, що підтверджується актами обстежень.

Відповідно до п. 4.2. Типового договору на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2451 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення , а, як наслідок, і Договору Г-71-14(П): при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення.

Позивач наголошує, що зважаючи на вищевикладене, обов'язку адміністрацій щодо складення та скерування в Управління комунальної власності актів обстежень відкритих літніх майданчиків кореспондує обов'язок Управління комунальної власності щодо здійснення на їх підставі донарахувань та обов'язку щодо контролю за надходженням відповідних коштів до бюджету міста. Тобто, рішення, винесене у справі напряму залежить від рівня виконання адміністрацією та Управлінням комунальної власності обов'язків на них покладених та матиме вплив на подальше виконання ними своїх обов'язків, зокрема, адміністрації в частині здійснення ними контролю відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам.

Відповідно до ст. 27 Господарського процесуального кодексу України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до прийняття рішення господарським судом, якщо рішення з господарського спору може вплинути на їх права або обов'язки щодо однієї з сторін. Тому, позивач заявив клопотання про залучення в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Галицьку районну адміністрацію м. Львова.

Крім того, позивач звертає увагу на те, що основною доказовою базою, передумовою до здійснення нарахувань, стягнення яких стали предметом позову є акти обстежень відкритого літнього майданчика Галицькою районною адміністрацією, тому залучення останньої до участі у справі є важливим та необхідним для повного, всебічного та об'єктивного дослідження обставин справи, винесення правосудного рішення. На підставі скерованих адміністрацією актів обстежень відкритого літнього майданчика, розміщеного ТзОВ Мінпродукт Галичини за адресою м.Львів, вул. Братів Рогатинців,49, Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради були здійснені відповідні донарахування.

Так, згідно з актом № 211 комісії з розгляду нарахувань та заборгованості по оплаті за використання нежитлових приміщень територіальної громади м. Львова від 11.10.2016 р., комісія вирішила: провести донарахування орендної плати по договору оренди ОКЕБ № Г-71-14(П) за період з 25.05.2016 р. до 22.06.2016 р.у розмірі - 46583,12 грн., а згідно з Актом № 51 від 28.02.2017 р. проведено донарахування за період з 23.06.2016 р. до 10.10.2016 р. на суму - 174321,13 грн.

Таким чином, за твердженням позивача, донарахування орендної плати за договором оренди ОКЕБ № Г-71-14(П) становить 220904,25 грн., з яких недоплаченими станом на 18.04.2017 р., відповідно до Довідки про заборгованість № 4-2302-504 від 24.04.2017 р. залишаються 220901,24 грн., стягнення яких стало предметом позову.

Пунктом 2.2.2 Договору визначено обов'язок Орендаря своєчасно та в повному обсязі сплачувати Орендодавцю вартість оренди окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності за діючими на день сплати розрахунковими ставками, визначеними згідно з Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення.

Відповідно до Положення про Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Львівської міської ради від 02.12.2016 р. № 1125, Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (надалі - управління) є виконавчим органом Львівської міської ради, відповідно до ухвали міської ради від 26.05.2016 р. № 505 "Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів", утвореним відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідно до п.п. 2.1, 2.2 Положення про Управління комунальної власності Львівської міської ради, основними завданнями управління є: виконання функцій органу управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова; передача в оренду, відчуження майна комунальної власності територіальної громади м. Львова.

Згідно з п. 1.4 Положення, управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, кутовий штамп та бланк встановленого зразка.

Відповідно до Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2451, укладання договорів оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення на окремих конструктивних елементах благоустрою комунальної власності, справляння орендної плати здійснює Управління комунальної власності Департаменту економічної політики. Зазначеною ухвалою затверджено форму договору на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення.

Відповідно до п. 1.2. Положення, дане Положення розроблене з метою визначення порядку справляння орендної плати за окремі конструктивні елементи благоустрою комунальної власності та встановлення відповідальності за несвоєчасну сплату орендної плати або ухилення від неї.

Згідно з п. 1.5. Положення, Орендодавцем окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення є Управління комунальної власності. Відповідно до п. 1.6. Положення, підставою для укладення договору оренди і набуття права на оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення є дозвіл (паспорт), виданий Управлінням архітектури Департаменту містобудування або іншим уповноваженим органом.

Позивач наголошує, що на підставі вищевикладеного, керуючись Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2451, Ухвалою Львівської міської ради № 2452 від 05.03.2009 р. Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності , Ухвалою Львівської міської ради № 1273 від 01.12.2016 р.; ст. 526, 625, 629 ЦК України, ст. 174, 283, 287 ГК України, а також ст.ст. 2, 27, 54, 64, 82 Господарського процесуального кодексу України, позивач просить стягнути з ТзОВ Мінпродукт Галичини (81092, Львівська обл., Яворівський р-н, с.Рокитне, вул. Центральна,1, Ідентифікаційний код 38188188) на користь Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (ЄДРПОУ 25558625) заборгованість в сумі 220901,24 грн.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що Порядок отримання паспортів відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затверджений ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2452 (надалі - Порядок).

Пунктом 1.3 Порядку визначено, що паспорти відкритих літніх майданчиків видає Управління архітектури Департаменту містобудування.

Відповідно до пункту 2.8.3. Порядку, Управління архітектури забезпечує передачу одного примірника паспорту відкритого літнього майданчика до Управління комунальної власності Департаменту економічної політики для оформлення договору на користування конструктивним елементом благоустрою, що перебуває у міській комунальній власності.

Плата за користування конструктивними елементами благоустрою, що перебувають у міській комунальній власності, здійснюється відповідно до Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2451.

Пунктом 3.5. Положення встановлено, що орендна плата нараховується з часу видачі дозволу на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.

Відповідач зазначає, що 10.04.2014 р. Управлінням архітектури Департаменту містобудування ЛМР було видано ТзОВ Мінпродукт Галичини паспорт відкритого літнього майданчика № 71 за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49, площею 210 м 2 .

23.05.2014 р. між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради та ТзОВ Мінпродукт Галичини було укладено Договір № Г-71-14(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, відповідно до якого, Орендодавець надає у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності на розміщення відкритого літнього майданчика площею 210 кв.м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49.

Відповідач зазначає, що згідно пункту 3.2. Договору, Орендар сплачує Орендодавцеві плату за користування Об'єктом площею 210 м 2 щомісячно до 25 числа поточного місяця. Відповідно до пункту 3.1. Договору, обов'язок внесення орендної плати Орендарем виникає з часу укладення договору оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.

За твердженням відповідача, з часу укладення Договору, товариство справно оплачує орендну плату .

Відповідач зазначає, що твердження позивача про те, що Управлінням комунальної власності обліковується заборгованість в сумі 220892,13 грн. у звязку з виявленою невідповідністю відкритого літнього майданчика погодженому проекту, не відповідає дійсності, оскільки, згідно п. 4.2.8. Ухвали ЛМР № 2452 від 05.03.2009 р., щороку після встановлення літнього майданчика районний архітектор та працівник районної адміністрації (член комісії) здійснюють його перевірку за місцем встановлення літнього майданчика на відповідність об'єкта погодженому проекту.

Пунктом 4.2.9. вищевказаної ухвали визначено, що, у разі встановлення невідповідності об'єкта погодженому проекту (про що складається відповідний акт з переліком всіх відхилень), дія дозволу на встановлення відкритого літнього майданчика призупиняється на термін до 1 місяця. Протягом цього терміну суб'єкт господарювання зобов'язаний усунути всі відхилення від погодженого проекту. У разі не приведення об'єкта у відповідність до погодженого проекту впродовж терміну призупинення дозволу, він анулюється. Про призупинення або анулювання дозволу орган, що його видає, повідомляє заявника, Управління комунальної власності Департаменту економічної політики та районну адміністрацію (п. 4.2.10. Ухвали ЛМР № 2452 від 05.03.2009 р.).

Відповідач повідомляє, що йому не було доведено про факт проведення будь-яких замірів на відповідність ВЛМ погодженому проекту, також відповідача ніхто не повідомляв про проведення замірів та про результати таких заходів він не отримував жодної інофрмації.

Згідно пункту 4.2. Договору, на який позивач покликається як на підставу для стягнення боргу, визначено, що при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення погодженому проекту, ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення.

На думку відповідача, в матеріалах справи відсутні докази того, що відкритий літній майданчик за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49 не відповідає проекту. Долучені позивачем ОСОБА_4 обстеження Галицькою районною адміністрацією ЛМР, містять в собі інформацію про невідповідність відкритого літнього майданчика Архітектурно-художнім вимогам, які не є чинні, оскільки втрачають силу з моменту погодження Проекту відкритого літнього майданчика, якого позивачем не надано.

Відповідач зазначає, що позивачем, в порушення вимог ст. 54 ГПК України, не надано обгрунтованого розрахунку сум заборгованості, тобто яким чином заявлена сума боргу була нарахована та за який період залишається незрозумілим.

У відзиві на позовну заяву третя особа зазначає, що відповідно до п. 2.1. Положення про Галицьку районну адміністрацією Львівської міської ради, затвердженого рішенням Виконкому від 01.11 2016 року № 977 Про затвердження Положень про районні адміністрації Львівської міської ради та їх структур , основним завданням є дотримання Конституції України і законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, ухвал міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови та інших нормативних документів.

Також, до повноважень районної адміністрації належать такі повноваження:

п. 4.1. реалізація рішень, прийнятих Львівською міською радою, її виконавчим комітетом, Львівським міським головою.

п. 4.24. розгляд та вжиття заходів у встановлену міською радою та виконавчим комітетом порядку щодо фактів порушення розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, малих архітектурних форм та літніх майданчиків.

Третя особа зазначає, що згідно п. 4.1 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м.Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 2452 від 05.03.2009 року (зі змінами) (далі Порядок), контроль за дотриманням Порядку здійснюють районні адміністрації за місцем знаходження літнього майданчика. Відповідно до Порядку, районні адміністрації: п. 4.2.1. Здійснюють контроль відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам.

Третя особа зазначає, що 25.05.2016 року провідним спеціалістом відділу соціально-економічного розвитку Галицької районної адміністрації ЛМР, інженером КП Адміністративно-технічного управління , головним спеціалістом-районним архітектором Галицького району проведено обстеження на відповідність погодженому проекту літнього майданчика ТзОВ Мінпродукт Галичини за адресою: м. Львів, вул Бр. Рогатинців, 49. В результаті зафіксовано: даний літній майданчик влаштовано з відхиленням від погодженої схеми прив'язки даного літнього майданчика, порушено конфігурацію. Площа літнього майданчика згідно паспорту (загальна площа) має становити 210,00 кв.м., а фактично становить 268,25 кв.м., окрім того влаштовано дерев'яний подіум на частині літнього майданчика площею 53,4 кв.м., що не передбачено затвердженим АХВ.

31.05.2016 року СПД ТзОВ Мінпродукт Галичини надіслано лист Галицької районної адміністрації ЛМР № 3108вих350 від 30.05.2016 року із вимогою, у термін до 20.06.2016 року привести літній майданчик у відповідність до погодженого проекту.

17.08.2016 року провідним спеціалістом відділу соціально-економічного розвитку Галицької районної адміністрації ЛМР, головним спеціалістом-районним архітектором Галицького району, інженером КП Адміністративно-технічного управління проведено обстеження на відповідність погодженому проекту літнього майданчика ТзОВ Мінпродукт Галичини за адресою: м. Львів, вул. Бр. Рогатинців, 49. В результаті проведеного заміру зафіксовано, що фактична площа, зайнята власником об'єкту для обслуговування відвідувачів, становить 234,0 кв.м. Згідно проекту - 210,0 кв.м. Відхилення - 24,0 кв.м.

10.10.2016 року провідним спеціалістом відділу соціально-економічного розвитку Галицької районної адміністрації ЛМР, головним спеціалістом-районним архітектором Галицького району, інженером КП Адміністративно-технічного управління проведено обстеження на відповідність погодженому проекту літнього майданчика ТзОВ Мінпродукт Галичини за адресою: м. Львів, вул. Бр. Рогатинців, 49. В результаті проведеного заміру зафіксовано, що фактична площа, зайнята власником об'єкту для обслуговування відвідувачів, становить 210,0 кв.м. Згідно проекту - 210,0 кв.м. Відхилення - відсутні.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного:

Відповідно до Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 14.07.2016 р. № 777, до повноважень Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради належить здійснення управління майном, що належить до комунальної власності міста у визначених міською радою та виконавчим комітетом межах; виконання повноважень орендодавця, продавця, органу приватизації майна комунальної власності міста, надання обліку орендних платежів та контролю за їх надходженням.

Згідно з п. 1.1 Положення про Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради та його структури, затвердженого рішенням Виконавчого комітету міської ради від 02.12.2016 р. № 1125, Управління комунальної власності Львівської міської ради є структурним підрозділом Департаменту економічної політики Львівської міської ради.

Відповідно до цього ж Положення, основними завданнями управління є: виконання функцій органу управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова; передача в оренду, відчуження майна комунальної власності територіальної громади м. Львова.

Згідно із ст. 287 ГК України, орендодавцями щодо комунального майна є органи, уповноважені місцевими радами управляти майном, яке є у комунальній власності.

Згідно ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.

Згідно до ст. 173 ГК України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених Господарським кодексом України, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, в тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, в тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Відповідно до ст. 179 ГК України, майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.

Відповідно до ст. 525 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог вказаного кодексу. Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст. 530 ЦК України, якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 759 Цивільного кодексу України, що кореспондує зі статтею 283 Господарського кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).

Частиною 1 статті 762 Цивільного кодексу України передбачено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.

Згідно пункту 1 статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Згідно ст. 610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ст. 612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно ст. 629 ЦК України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Як встановлено в ході судового розгляду справи, 23.05.2014 р. між Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради, правонаступником якого є Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (надалі - позивач) та ТзОВ Мінпродукт Галичини (надалі - відповідач) укладено Договір № Г-71-14(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення (надалі - Договір).

Відповідно до розділу 7 Договору, термін дії договору встановлюється з 08.04.2013 р. до 01.11.2013 р.; з 01.04.2014 р. до 01.11.2014 р.; з 01.04.2015 р. до 01.11.2015 р.; з 01.04.2016 р. до 01.11.2016 р.; з 01.04.2017 р. до 01.11.2017 р.

Відповідно до п. 2.1.1 Договору, предметом цього договору є надання Орендодавцем Орендареві права на тимчасове користування окремим конструктивним елементом благоустрою комунальної власності площею 210,00 кв. м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49.

Згідно з п. 2.3.1 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою № 2452 Львівської міської ради від 05.03.2009 р., Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради надає архітектурно-художні вимоги щодо естетичного оформлення майданчика для виготовлення проекту літнього майданчика ліцензованою проектною організацією.

Архітектурно-художніми вимогами № 92 на розробку проекту влаштування літніх майданчиків за адресою м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49, та благоустрою прилеглої території від 29.01.2014 р. (замовник ТзОВ Мінпродукт Галичини ) у п. 6 Обємно-планувальні вимоги передбачено встановлення відкритого літнього майданчика на існуючому замощенні, тобто без влаштування настилів/подіумів.

Ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2452 Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності передбачено, що районні адміністрації здійснюють перевірку літніх майданчиків на відповідність об'єктів погодженим проектам, про що складається відповідний акт з переліком всіх відхилень.

Відповідно до Акту проведення обстеження від 25.05.2016 р. встановлено, що порушена конфігурація відкритого літнього майданчика, на літньому майданчику ТзОВ Мінпродукт Галичини на вул. Братів Рогатинців, 49: встановлено деревяний подіум площею 53.4 кв.м., що не передбачено архітектурно-художніми вимогами. Крім того, площа відкритого літнього майданчика не відповідає паспорту, має становити 210,00 кв.м., а фактично становить 268,25 кв.м. Обстеження проводилось у присутності адміністратора закладу п. Юрія, який від підпису відмовився, про що член комісії, п. О. Ковальська, засвідчила своїм підписом.

22.06.2016 р. проведено повторне обстеження даного об'єкта. Складений акт, в якому комісія зазначає, що відкритий літній майданчик не відповідає погодженому проекту. На літньому майданчику зафіксовані ті ж порушення, що і актом від 25.05.2016 р. Обстеження проводилось у присутності адміністратора закладу, який від підпису відмовився, про що члени комісії, п. О. Ковальська та п. Ю. Верхола, засвідчили своїм підписом.

В результаті проведення обстеження даного відкритого літнього майданчика 17.08.2016 р. відповідним актом обстеження встановлено, що порушення частково усунені, проте не усунено відхилення від проекту в частині площі відкритого літнього майданчика (перебільшена на 24,00 кв.м) та влаштованого, всупереч архітектурно - художнім вимогам, подіуму.

ОСОБА_4 обстеження відкритого літнього майданчика від 10.10.2016 р. встановлено, що на літньому майданчику ТзОВ Мінпродукт Галичини на вул. Братів Рогатинців, 49 площа відкритого літнього майданчика приведена у відповідність до погодженого проекту.

Таким чином, відкритий літній майданчик, що розміщуваний ТзОВ Мінпродукт Галичини на вул. Братів Рогатинців,49, функціонував з численними порушеннями, які проявлялись у його невідповідності погодженому проекту, що підтверджується актами обстежень.

Відповідно до п. 4.2. Типового договору на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 05.03.2009 р. № 2451 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення , а, як наслідок, і Договору Г-71-14(П): при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення.

Згідно з п. 3.3 Договору, конкретні розміри орендованої площі встановлюються при видачі (перереєстрації) паспорта на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, відповідно до п. 2 Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, на підставі представленої і погодженої у встановленому порядку проектної документації.

Пунктом 2 Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, затвердженого ухвалою Львівської міської ради №2451 від 05.03.2009 р., передбачено, що для об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення площа орендованого елемента благоустрою комунальної власності визначається площа горизонтальної проекції об'єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.

Згідно з п. 1.6 Положення, підставою для укладення договору оренди і набуття права на оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення є дозвіл, виданий управлінням архітектури департаменту містобудування або іншим уповноваженим органом.

Зважаючи на вищевикладене, обов'язку адміністрацій щодо складення та скерування в Управління комунальної власності актів обстежень відкритих літніх майданчиків кореспондує обов'язок Управління комунальної власності щодо здійснення на їх підставі донарахувань та обов'язку щодо контролю за надходженням відповідних коштів до бюджету міста. Тобто, рішення, винесене у справі напряму залежить від рівня виконання адміністрацією та Управлінням комунальної власності обов'язків, на них покладених, та матиме вплив на подальше виконання ними своїх обов'язків, зокрема, адміністрації в частині здійснення нею контролю відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам.

На підставі скерованих адміністрацією актів обстежень відкритого літнього майданчика ТзОВ Мінпродукт Галичини , розміщеного за адресою м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49 Управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради були здійснені відповідні донарахування.

Так, згідно з Актом № 211 комісії з розгляду нарахувань та заборгованості по оплаті за використання нежитлових приміщень територіальної громади м. Львова від 11.10.2016 р., комісія вирішила: провести донарахування орендної плати по Договору оренди ОКЕБ № Г-71-14(П) за період з 25.05.2016 р. до 22.06.2016 р. у розмірі - 46583,12 грн., а згідно з Актом № 51 від 28.02.2017 р., проведено донарахування за період з 23.06.2016 р. по 10.10.2016 р. на суму - 174321,13 грн.

Таким чином, за твердженням позивача, донарахування орендної плати за Договором оренди ОКЕБ № Г-71-14(П) становить 220904,25 грн., з яких недоплаченими станом на 18.04.2017 р., відповідно до довідки про заборгованість № 4-2302 - 504 від 24.04.2017 р., залишаються 220901,24 грн., стягнення яких стало предметом позову.

Однак, суд звертає увагу на те, що донарахування проведені за період з 25.05.2016 року по 10.10.2016 року, тобто 7 днів місяця травня, червень, липень, серпень, вересень та 10 днів місяця жовтня. За даний період розмір орендної плати становив 5396,40 грн. за місяць.

Як зазначено вище, згідно пункту 4.2. Договору, на який позивач покликається як на підставу для стягнення боргу, визначено, що при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торговельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту, до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення .

Причому, як зазначив позивач в своєму поясненні, на підставі Договору, даному розрахунку в десятикратному розмірі орендної плати слугувало порушення відповідачем, зокрема, умов Договору, за період існування таких порушень. Однак, ОСОБА_4 комісії від 10.10.2016 року зафіксовано відсутність порушень в день оформлення акту, отже нарахування орендної плати в десятикратному розмірі за цей день є безпідставним, оскільки підставою для застосування нарахування є наявність порушення, а в цей день порушення є відсутніми.

Отже, здійснивши перерахунок, суд прийшов до висновку, що розмір донарахування повинен складати 219337,55 грн. Незважаючи на вимоги суду, належних та допустимих доказів наявності (або відсутності) іншої заборгованості на час розгляду судом справи, учасниками процесу не надано.

Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, відповідно до статті 11 Цивільного кодексу України є, зокрема, договори. Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ст. 626 ЦК України).

Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства (ст. 628 ЦК України).

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до п. 4.2 Договору, при невідповідності встановленого об'єкта соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення погодженому проекту ставка орендної плати збільшується у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу його демонтажу або отримання дозволу на його розміщення.

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою Львівської міської ради № 2452 від 05.03.2009 р. затверджено Порядок отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності.

Ухвалою Львівської міської ради № 1266 від 16.02.2012 р. "Про внесення змін до ухвали міської ради від 05.03.2009 р. № 2452" внесено зміни до зазначеної вище ухвали Львівської міської ради, замінивши слова "Дозвіл на встановлення відкритого літнього майданчика" словами "Паспорт відкритого літнього майданчика".

У паспорті відкритого літнього майданчика, виданому відповідачу, зазначено площу відкритого літнього майданчика - 210,00 кв. м. (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, вул. Братів Рогатинців, 49.

Згідно з п. 4.2.1 вищевказаного Порядку, районні адміністрації здійснюють контроль відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам.

Нарахування відповідачу орендної плати в десятикратному розмірі здійснено на підставі п. 4.2 Договору № Г-71-14(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, яким сторони передбачили збільшення ставки орендної плати у десять разів на період до усунення відхилень від проекту до часу демонтажу об'єкта соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення.

Відповідач повідомляє, що йому не відомо про факт проведення будь-яких замірів на відповідність ВЛМ погодженому проекту, також відповідача ніхто не повідомляв про проведення замірів та про результати таких заходів.

При цьому, відсутність доказів надсилання відповідачу поштового направлення актів обстеження відкритого літнього майданчика від 25.05.2016 р., від 22.06.2016 р., доказів звернення районної адміністрації до відповідача з вимогою щодо усунення порушень, зазначених у вказаних актах, а також доказів призупинення дії дозволу на встановлення відкритого літнього майданчика не спростовує зафіксований у зазначених актах факт невідповідності встановленого об'єкта погодженому проекту в частині площі літнього майданчика.

Крім того, твердження відповідача, що акти обстеження відкритого літнього майданчика від 25.05.2016 року, від 22.06.2016 року, від 17.08.2016 року складені в односторонньому порядку без залучення відповідача свідчить про неналежність вказаних актів в якості доказів невідповідності спірного літнього майданчика його узгодженому проекту, є необґрунтованим, оскільки Порядок не передбачає залучення орнедарів до проведення обстежень відкритих літніх майданчиків, в той час як вказані акти не можуть вважатися складеними в односторонньому порядку, оскільки їх було оформлено за участю працівників Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, працівників КП Адміністративно-технічне управління та головного спеціаліста архітектора Галицького району. Отже, відсутність на них підпису відповідача, з урахуванням зазначеного, не робить вказані акти неналежними доказами. Також, після ознайомлення з актами, з боку відповідача будь-яких дій щодо оскарження вищенаведених документів вчинено не було.

Також, відповідачем не спростовано факту невідповідності належного йому відповідного літнього майданчика погодженому проекту в частині використання площ, що було зафіксовано відповідними актами.

Тому, з відповідача на користь позивача підлягає до стягнення 219337,55 грн.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до статті 34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до статті 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Належних доказів наявності передбачених законом чи Договором підстав для звільнення відповідача від відповідальності суду не надано.

На час розгляду справи, відповідач не подав докази погашення боргу в повному обсязі, позовні вимоги не спростував, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив.

Враховуючи, що позивачем представлено достатньо об'єктивних та переконливих доказів в підтвердження частини своїх позовних вимог, а відповідач позовні вимоги повністю не заперечив та не спростував, суд прийшов до висновку, що позов Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мінпродукт Галичини» в частині стягнення боргу в розмірі 219337,55 грн. є обґрунтованим та підлягає до задоволення.

Згідно ст. 44 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору, сум, що підлягають сплаті за проведення судової експертизи, призначеної господарським судом, витрат, пов'язаних з оглядом та дослідженням речових доказів у місці їх знаходження, оплати послуг перекладача, адвоката та інших витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Згідно ч. 1 ст. 3 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється: за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством; за подання до суду апеляційної і касаційної скарг на судові рішення, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами, заяви про скасування рішення третейського суду, заяви про видачу виконавчого документа на примусове виконання рішення третейського суду та заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України; за видачу судами документів.

Згідно п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру - 1,5 відсотки ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 150 розмірів мінімальних заробітних плат.

Як доказ сплати судових витрат, позивач подав платіжне доручення № 306 від 10.04.2017 року на суму 3313,38 грн. про сплату судового збору

Господарські витрати, відповідно до ст. 49 ГПК України, слід покласти на сторони пропорційно задоволених позовних вимог.

Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 4 3 , 33, 43, 49, 75, 82, 84, 85 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ :

1.Позовні вимоги - задоволити частково.

2. Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мінпродукт Галичини» (Львівська обл, Яворівський р-н, с. Рокитне, вул. Центральна, 1, код ЄДРПОУ 38188188) на користь Управління комунальної власності Департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15, код ЄДРПОУ 25558625) заборгованість в сумі 219337 (двісті девятнадцять тисяч триста тридцять сім) грн. 55 коп. та 3290 (три тисячі двісті дев'яносто) грн. 06 коп. судового збору.

3. В решті частині позовних вимог - відмовити.

4. Наказ видати, в порядку ст. 116 ГПК України, після набрання рішенням законної сили.

Суддя Пазичев В.М.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 10.07.2017 року.

Дата ухвалення рішення07.07.2017
Оприлюднено12.07.2017
Номер документу67660195
СудочинствоГосподарське
Суть: стягнення боргу в розмірі 220892,13 грн

Судовий реєстр по справі —914/924/17

Постанова від 12.03.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 12.02.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 07.12.2018

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Хабіб Марія Іванівна

Рішення від 31.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Рішення від 25.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 17.08.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Постанова від 09.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні