Ухвала
від 11.07.2017 по справі 7/68-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

11.07.2017 Справа № 7/68-09

Господарський суд Сумської області у складі судді Соп'яненко О.Ю.,

при секретарі судового засідання Середі І.Г.,

за участю представників сторін:

кредиторів - ДПІ у м. Сумах - Притула Д.А.,

УПФУ в м. Сумах - Бабченко С.Г.

ліквідатор - Іваненко Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду Сумської області матеріали справи № 7/68-09

за заявою кредитора Управління Пенсійного фонду України в м. Сумах

до боржника - Приватного виробничо - комерційного малого підприємства "НАСА" (40000, м. Суми, вул. Пролетарська, 69; ід. код 14014342),

про визнання банкрутом

встановив:

Постановою господарського суду від 02.09.2014 року боржника було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Іваненко Н.О.

В листопаді 2014 року до господарського суду надійшла заява № 58683/9/18-19-10 від 10.11.2014 року ДПІ у м. Сумах про визнання кредиторських вимог на суму 3 222 895,03 грн. (а.с. 1 Том 35).

В липні 2015 року до господарського суду надійшло уточнення № 29880/10/18-19-10 від 01.07.2015 року ДПІ у м. Сумах до заяви про визнання вимог, відповідно до якого податкова інспекція просить суд визнати вимоги на суму 2 918 237,51 грн. (а.с. 91 Том 38).

Також, ДПІ у м. Сумах направило суду пояснення № 74432/10/181-9-10 від 25.12.2015 року (а.с. 220 Том 39).

Ліквідатор направила суду відзив № 02-03/318 від 21.11.2014 року на заяву ДПІ у м. Сумах (а.с. 74 Том 36) та відзив № 02-01/909 від 26.01.2016 року на уточнену заяву ДПІ у м. Сумах (а.с. 95 Том 40), відповідно до яких вимоги ДПІ у м. Сумах визнає частково, просить відмовити у визнанні вимог в частині штрафних санкцій та пені, що нараховані в період дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, і застосувати до вимог, що виникли до 10.11.2011 р., строк позовної давності для стягнення податків у 1095 днів.

Ухвалою господарського суду Сумської області від 27.07.2016 р., залишеною без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 07.11.2016 р., вимоги ДПІ у м. Сумах визнані частково, визнано Державну податкову інспекцію у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області кредитором у справі про банкрутство ПВКМП НАСА з вимогами в сумі 1 033 745,74 грн., які включено до четвертої черги реєстру вимог кредиторів, в іншій частині в задоволенні заяви ДПІ у м. Сумах - відмовлено.

Постановою Вищого господарського суду України від 15.03.2017 р. постанова Харківського апеляційного господарського суду від 07.11.2016 р. та ухвала господарського суду Сумської області від 27.07.2016 р. скасовані, справа передана на новий розгляд.

30.05.2017 р. кредитором ДПІ у м. Сумах наданий розрахунок суми податкового боргу ПВКМП НАСА на загальну суму 2 918 274,02 грн. (том 42, а.с. 157).

Представник ДПІ у м. Сумах в судовому засіданні підтримав подану заяву та просив суд її задовольнити в повному обсязі, визнати вимоги ДПІ у м. Сумах в сумі 2 918 274,02 грн., що виникли за період з 14.04.2009 р. по 30.08.2014 р.

В судовому засіданні ліквідатор визнала вимоги ДПІ у м. Сумах частково в сумі 1 033 745,74 грн. та вказала, що її позиція відносно вимог ДПІ у м. Сумах детально викладена у раніше поданих відзивах.

Перевіривши матеріали справи, розглянувши подану заяву, заслухавши пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступне.

Провадження у даній справі про банкрутство ПВКМП "НАСА" було порушено ухвалою господарського суду Сумської області від 13.04.2009 року.

Відповідно до частини 2 статті 4 1 ГПК України провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим Кодексом з врахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою господарського суду Сумської області від 02.09.2014 р. боржник визнаний банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Іваненко Н.О.

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 11.09.2014 р. оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом та встановлено строк для звернення з кредиторським вимогами до 10.11.2014 р.

В межах встановленого строку, в листопаді 2014 року до господарського суду надійшла заява № 58683/9/18-19-10 від 10.11.2014 року ДПІ у м. Сумах про визнання кредиторських вимог, уточнення до неї № 29880/10/18-19-10 від 01.07.2015 року з урахуванням розрахунку податкового боргу від 30.05.2017 р., відповідно до яких податкова інспекція просить суд визнати вимоги в розмірі 2 918 274,02 грн.

З поданого розрахунку вбачається, що вказаний борг складається з:

єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми заробітної плати, в сумі 345 941,24 грн. - основний платіж за період з 20.06.2012 року по 20.08.2014 року;

податку на доходи фізичних осіб в сумі 46 657,89 грн. - основний платіж, за період з 30.03.2011 року по 30.04.2011 року;

податку на прибуток приватних підприємств в сумі 338 519,25 грн. - основний платіж, за період з 30.09.2011 року по 10.04.2013 року;

ПДВ в сумі 1 432 307,00 грн., з яких 1 185 683,00 грн. - основний платіж, 246 624,00 грн. - штрафні санкції, за період з 30.04.2009 року по 30.08.2014 року;

штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки в сумі 2 000,00 грн., що виникли 15.06.2009 р.;

земельного податку з юридичних осіб на суму 352 470,31 грн., з яких 352 469,31 грн. - основний платіж, 1,00 грн. - штрафна санкція, за період з 01.03.2012 року по 30.08.2014 року;

орендної плати з юридичних осіб в сумі 356 456,14 грн., з яких 346 724,14 грн. - основний платіж, 9 732,00 грн. - штрафні санкції за період з 30.04.2009 року по 30.08.2014 року;

податку з власників транспортних засобів в сумі 43 922,19 грн., з яких 43 463,50 грн. - основний платіж, 170,00 грн штрафні санкції, 288,69 грн. - пеня за період з 14.04.2009 р. по 14.01.2011 р.

Пунктом 1 1 Розділу X Прикінцеві та Перехідні положення Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом №4212-VI від 22.12.2011 року (чинній з 19.01.2013 року) (далі Закон про банкрутство) передбачено, що положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Згідно зі ст. 1 Закону про банкрутство кредитором є юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника.

Грошове зобов'язання - це зобов'язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України.

Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство та вимоги яких не забезпечені заставою майна боржника.

Поточні кредитори - це кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.

Розгляд поточних грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і конкурсних грошових вимог.

Згідно наданих податковою інспекцією Розрахунку податкового боргу, податкових декларацій, податкових повідомлень-рішень, актів про результати перевірок боржника-платника податків, судом встановлено, що заявлені вимоги виникли в ході процедури розпорядження майном боржника з 14.04.2009 р. по 01.09.2014 р. та є поточними за своєю правовою природою.

Також, податковою інспекцією, крім основної податкової заборгованості, заявлено вимоги щодо штрафних санкцій і пені, застосованих до боржника за неналежне виконання податкових зобов'язань після введення ухвалою суду від 13.04.2009 року мораторію на задоволення вимог кредиторів.

Відповідно до ч. 4 ст.12 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону до 19.01.2013 р.) мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з порушенням провадження у справі про банкрутство.

Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, зокрема, забороняється стягнення на підставі виконавчих документів та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства; не нараховуються неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші санкції за невиконання чи неналежне виконання грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших видів загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).

Тобто, встановлена загальна заборона на нарахування штрафу і пені упродовж часу дії мораторію на задоволення вимог кредиторів. Зміст цієї заборони не пов'язаний із визначенням поняття мораторію і не обмежений ним. Заборона чинна протягом дії мораторію, тому неустойка за невиконання грошових зобов'язань не нараховується в силу прямої заборони закону, безвідносно до часу їх виникнення.

Відповідно до висновків Верховного Суду України згідно Постанов №12/079 від 18.12.2012 року у справі №5/34-09 та №13/011 від 12.03.2013 року у справі №29/5005/16170/2011 встановлено, що пеня, штраф та інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов'язань зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), які застосовуються до платника податків за порушення податкового законодавства, не нараховуються за зобов'язаннями боржника як перед конкурсними, так і поточними кредиторами впродовж всього строку дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, що вводиться одночасно із порушенням щодо боржника провадження у справі про банкрутство.

Заявлені ДПІ у м. Сумах вимоги щодо єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми заробітної плати, в сумі 345 941,24 грн. виникли з 20.06.2012 р. по 20.08.2014 р. і підлягають визнанню в повному обсязі.

Зобов'язання боржника з податку на доходи фізичних осіб в сумі 46 657,89 грн. виникли за період з 30.03.2011 р. по 30.04.2011 р. і підлягають визнанню в повному обсязі.

Кредитором ДПІ у м. Сумах заявлені вимоги з податку на прибуток в загальній сумі 338 519,25 грн., що виникли з 30.09.2011 р. по 10.04.2013 р. і визначені як сума основного платежу. В той же час, згідно з поданим кредитором Розрахунком суми податкового боргу вбачається, що 193 258,00 грн. є штрафною санкцією, поновленою в обліку згідно з рішенням суду № 2а-1/10/18 від 06.09.2011 р., 10 359,25 грн. - штрафною санкцією, поновленою в обліку згідно з податковим повідомленням-рішенням № 0003471501 від 29.08.2012 р.

Отже, вимоги в сумі 203 617,25 грн. є штрафною санкцією, нарахування і визнання яких унеможливлюється дією мораторію, введеного з порушенням провадження у справі.

Таким чином, визнанню підлягають вимоги кредитора в сумі 134 902,00 грн., в частині визнання вимог в сумі 203 617,25 грн. суд відмовляє.

Вимоги з податку на додану вартість в загальній сумі 1 432 307,00 грн. суд визнає частково: у визнанні нарахованих в період дії мораторію 246 624,00 грн. штрафних санкцій відмовляє, податкову заборгованість в сумі 1 185 683,00 грн. - визнає, оскільки зазначені вимоги виникли у період з 30.04.2009 р. по 30.08.2014 р.

ДПІ у м. Сумах до складу вимог включені штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки в сумі 2 000,00 грн., які 15.06.2009 р. були поновлені в обліку згідно з рішенням суду № 22-а-1055 від 14.04.2009 р. Враховуючи, що зазначені штрафні санкції поновлені в податковому обліку в період дії запровадженого судом мораторію, суд відмовляє у визнанні вказаних вимог.

Вимоги кредитора щодо нарахованого платником (боржником) самостійно земельного податку в сумі 352 469,31 грн. за період з 01.03.2012 р. по 30.08.2014 р. підлягають визнанню. У визнанні донарахованих 07.07.2012 р. (в період дії мораторію) штрафних санкцій в розмірі 1,00 грн. суд відмовляє.

Вимоги щодо орендної плати з юридичних осіб, що згідно заяви кредитора становлять 356 456,14 грн., підлягають частковому задоволенню: 346 724,14 грн. основного платежу за період з 30.04.2009 р. по 30.08.2014 р. суд визнає, у визнанні 9 732,00 грн. штрафних санкції, поновлених в період дії мораторію згідно з рішенням суду № 2а-1/10/18 від 06.09.2011 р., - відмовляє.

Вимоги щодо податку з власників наземних транспортних засобів, що згідно заяви кредитора становлять 43 922,19 грн., підлягають частковому задоволенню: 43 463,50 грн. основного платежу за період з 14.04.2009 р. по 14.01.2011 р. суд визнає, у визнанні 170,00 грн. штрафних санкції та 288,69 грн. пені, нарахованих в період дії мораторію, - відмовляє.

Суд не приймає до уваги заперечення ліквідатора щодо застосування до вимог ДПІ у м. Сумах строку позовної давності для стягнення податків у 1095 днів, виходячи з наступного. Відповідно до вимог ст. 38 Закону про банкрутство вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Таким чином, кредитор, вимоги якого виникли під час проведення процедур банкрутства, може реалізувати своє процесуальне право та заявити їх до боржника в межах ліквідаційної процедури. Суд приходить до висновку, що ДПІ у м. Сумах дотримані строки звернення до суду із заявою про визнання кредиторських вимог.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) задовольняються у третю чергу.

Таким чином, вимоги кредитора ДПІ у м. Сумах підлягають частковому задоволенню в сумі 2 455 841,08 грн. з включення до третьої черги реєстру вимог кредиторів, у визнанні вимог в сумі 462 432,94 (штрафні санкції, пеня) - суд відмовляє.

Керуючись ст. ст. 38, 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ухвалив:

1. Заяву № 58683/9/18-19-10 від 10.11.2014 року ДПІ в м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області про визнання кредиторських вимог з урахуванням уточнення № 29880/10/18-19-10 від 01.07.2015 року про визнання вимог на суму 2 918 274,02 грн.- задовольнити частково.

2. Визнати Державну податкову інспекцію у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області кредитором у справі № 7/68-09 про банкрутство ПВКМП "НАСА" з вимогами в сумі 2 455 841,08 грн., які включити до третьої черги реєстру вимог кредиторів.

3. В іншій частині в задоволенні заяви ДПІ у м. Сумах ГУ ДФС у Сумській області - відмовити.

4. Копію ухвали направити кредитору, ліквідатору.

Суддя О.Ю.Соп"яненко

Дата ухвалення рішення11.07.2017
Оприлюднено16.07.2017
Номер документу67748859
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —7/68-09

Ухвала від 26.12.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 11.12.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 11.12.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 23.11.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 01.11.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 26.09.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 13.09.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 11.07.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 11.07.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 07.07.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні