У Х В А Л А
3 липня 2017 року м. Київ
Колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у складі:
судді-доповідачаКривенди О.В., суддів:Гриціва М.І., Прокопенка О.Б., -
розглянувши заяву дочірнього підприємства Волинський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України (далі - Підприємство) про перегляд Верховним Судом України судового рішення в адміністративній справі за позовом Підприємства до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и л а:
Ухвалою від 6 березня 2017 року Вищий адміністративний суд України на підставі частини третьої статті 214 та частини шостої статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС) повернув касаційну скаргу Підприємства на постанови Волинського окружного адміністративного суду від 25 січня 2013 року та Львівського апеляційного адміністративного суду від 3 лютого 2016 року.
Не погоджуючись із зазначеною ухвалою, Підприємство звернулося до Верховного Суду України із заявою про її перегляд з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС).
12 травня 2017 року суддею Верховного Суду України постановлено ухвалу про залишення заяви без руху через її недоліки та надано Підприємству строк для їх усунення до 19 червня 2017 року.
У встановлений судом строк заявник недоліки заяви усунув, при цьому зазначає, що заяву про перегляд судових рішень подає з підстави, встановленої пунктом 2 частини першої статті 237 КАС.
Статтею 235 КАС встановлено, що Верховний Суд України переглядає судові рішення в адміністративних справах виключно з підстав і в порядку, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 236 КАС сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право подати заяву про перегляд судових рішень в адміністративних справах після їх перегляду в касаційному порядку.
У статті 237 КАС передбачено підстави, з яких може бути ініційований перегляд судових рішень Верховним Судом України, перелік яких є вичерпним.
Так, згідно із цією статтею після касаційного перегляду адміністративна справа може бути розглянута Верховним Судом України з підстав: неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що спричинило ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах (пункт 1 частини першої); неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм процесуального права - при оскарженні судового рішення, яке перешкоджає подальшому провадженню у справі або яке прийнято з порушенням правил підсудності справ або встановленої законом юрисдикції адміністративних судів (пункт 2 частини першої); невідповідності судового рішення суду касаційної інстанції викладеному у постанові Верховного Суду України висновку щодо застосування у подібних правовідносинах норм матеріального права (пункт 5 частини першої).
Оскільки ухвалою від 6 березня 2017 року Вищий адміністративний суд України повернув касаційну скаргу Підприємства через недотримання строку касаційного оскарження і визнання судом підстав, вказаних для його поновлення, неповажними, то постанови Волинського окружного адміністративного суду від 25 січня 2013 року та Львівського апеляційного адміністративного суду від 3 лютого 2016 року не переглядалися в касаційному порядку. Отже, суд касаційної інстанції не тлумачив норми матеріального права.
Немає підстав для висновку і про наявність неоднакового застосування судом касаційної інстанції норм процесуального права, оскільки у рішенні від 2 лютого 2017 року, наданому на обґрунтування заяви, Вищий адміністративний суд України, визнавши поважними підстави пропуску строку на касаційне оскарження, відкрив касаційне провадження.
Отже, надане для порівняння рішення не містить іншого застосування чи тлумачення норм процесуального права, про які йдеться у заяві Підприємства.
За таких обставин Верховний Суд України відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 236 КАС позбавлений можливості переглянути судові рішення з якими не погоджується заявник.
Враховуючи викладене, керуючись пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 2 червня 2016 року № 1402-VIII Про судоустрій і статус суддів , статтями 235-240 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України
у х в а л и л а:
Відмовити у допуску до провадження справи за позовом дочірнього підприємства Волинський облавтодор відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень за заявою про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 6 березня 2017 року.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач О.В. Кривенда Судді: М.І. Гриців О.Б. Прокопенко
Суд | Верховний Суд України |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2017 |
Оприлюднено | 17.07.2017 |
Номер документу | 67751743 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Верховний Суд України
Кривенда О.В.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні