Справа № 347/172/17
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.07.2017 м. Косів
Косівський районний суд, Івано-Франківської області у складі:
головуючої судді: Крилюк М.І.,
секретаря: Терлюжак Н.П.,
з участю позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: Глібчук Б.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Косів адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Косівському районі про оскарження бездіяльності відповідача,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернувся до суду із вказаним адміністративним позовом.
В судовому засіданні ОСОБА_1 вимоги адміністративного позову підтримав в повному обсязі, суду пояснив, що він перебуває в трудових відносинах із ДП Кутське лісове господарство . Відповідно до Наказу ДП Кутське лісове господарство №74 к/в від 14.03.2013 року йому було надано відпустку по догляду за дитиною з 14.03.2013 року по 11.03.2014 року. Після відпустки він 12.03.2014 року приступив до роботи в якості майстра лісу Березівського лісництва згідно наказу №74 по ДП „ Кутське ЛГ" від 14.03.2013 року. В цей же день на виконання вимоги в.о лісничого Березівського лісництва ОСОБА_3 він явився на прийом до директора ДП „Кутське лісове господарство" ОСОБА_4 для підпису заяви про допуск до роботи. В зв язку із зайнятістю директора, останній наказав йому прибути на наступний день, тобто 13.03.2014 року, про що він доповів в.о лісничого ОСОБА_3 по поверненню в Березівське лісництво.
Також він звернувся до в.о. лісничого ОСОБА_3 для надання можливості ознайомлення із документацією майстерської дільниці №1 , яку він охороняв до відпустки, на що отримав відмову з причин відсутності ключів від сейфа та відповідного погодження директора.
Так, згідно розпорядження директора ОСОБА_4 та в.о лісничого ОСОБА_3, він прибув 13.03.2014 року в контору лісгоспу для погодження директором його заяви про допуск до роботи.
Очікуючи на прийом до директора ДП „Кутське ЛГ" він бачив, що в контору лісгоспу прибули жителі с.Баня - Березів Косівського району, після розмови із якими директор наказав йому писати заяву про звільнення з роботи.
Від пропозиції звільнятися з роботи він категорично відмовився. Тоді дані жителі с.Баня -Березів почали вести себе неадекватно, агресивно. Щоб уникнути конфліктної ситуації він вийшов із кабінету директора і пішов на другий поверх контори ДП „ Кутське ЛГ" до кабінету начальника відділу лісового господарства, де знаходився також головний лісничий ОСОБА_5 Через 15-20 хвилин в цей кабінет зайшли жителі с.Баня-Березів схопили його за верхній одяг і витягнули в коридор адмінприміщення ДП „ Кутське ЛГ" де ОСОБА_6 наніс удар в обличчя спереді, а потім хтось із даної товпи жителів с.Баня-Березів по тильній частині голови наніс декілька ударів, внаслідок чого він втратив свідомість і впав на підлогу.
Після цього особи які були присутні та брали участь у побитті повели його за руки до кабінету директора з вимогою, щоб він написав заяву про відмову від майстерської дільниці №1 Березівського лісництва ДП„ Кутське ЛГ".
Так як він відчував сильні болі в голові та не міг розмовляти, він покинув приміщення.
В цей же день 13.03.2014 року він звернувся до Косівського РВ УМВС по факту мого побиття та Коломийську поліклініку, де отримав направлення на стаціонарне лікування в Коломийську лікарню. По даному факту нанесення навмисних тілесних ушкоджень розпочато досудове розслідування яке занесено в Державний реєстр досудових розслідувань №12014090190000078.
Про факт отриманих ним тілесних ушкоджень та погіршення стану здоров я було повідомлено 14.03.2014року в.о лісничого ОСОБА_3 та директора ОСОБА_4 в телефонному режимі мобільного зв'язку. На звернення по телефону керівництво ДП „Кутське ЛГ" допустило взагалі бездіяльність та не бажали проводити розслідування нещасного випадку.
Тоді він звернувся до прокуратури, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві в Івано- Франківській області, а пізніше 05.05.2014 року до Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області, щоб провели розслідування нещасного випадку на виробництві, який мав місце 13.03.2014 року в приміщені адмінбудівлі -контори ДП„ Кутське ЛГ", про що підтверджено додатками №5 -9 в позовній заяві.
Також 15.05.2014 року він звернувся до голови профспілки підприємств лісового господарства в Івано-Франківській області -Хомишин ІМ. про надання одноразової допомоги згідно Лісового кодексу України.
Згідно його звернень, тільки 30.05.2014 року було розпочате спеціальне розслідування нещасного випадку на виробництві що стався 13.03.2014 року із ним в приміщені ДП „Кутське лісове господарство".
Так, 27.08.2014 року комісія склала акт за формою Н-5 , яка не пов язала даний нещасний випадок з виробництвом, що мав місце 13.03.2014 року із ним в конторі ДП „Кутське ЛГ".
Зазначене рішення комісії ним було оскаржено в адміністративному суді, і рішенням Львівського апеляційного адміністративного суду від
07.12.2015 року зобов язано територіальне управління Дергірпромнагляду в Івано- Франківській області провести повторне розслідування нещасного випадку, що стався 13.03.2014 року в приміщенні Кутське ЛГ зі мною , ОСОБА_1
На виконання рішення Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2015 року, Держгірпромнагляд в Івано-Франківській області видав 30.12.2015 року наказ, та створив спеціальну комісію для повторного розслідування вказаного нещасного випадку. Так, 26.06.2016 року спеціальна комісія по розслідуванню нещасного випадку, по вказаному факту, прийшла до висновку, що даний нещасний випадок пов'язаний з виробництвом, про що було складено акт за формою Н-5 та Н -1 .
На підставі складених спеціальною комісією і затверджених Держпрацею в Івано-Франківській області актами форми Н-5 та Н-1 він повторно звернувся із письмовою заявою до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві Косівського відділення, про виплату одноразової соціальної допомоги та оформленні соціальних виплат згідно Закону України та ст.92 ЛК України, оскільки нещасний випадок із ним стався 13.03.2014 року на робочому місці.
Вважає , що йому повинні виплатити одноразову допомогу згідно ст.92 Лісового Кодексу України, та страхову виплату в розмірі ( з липня 2014 року по даний. Надати направлення на МСЕК , для встановлення ступені втрати працездатності.
Захист порушених своїх прав вчиняв в адміністративному порядку звертаючись до управління та виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві, Дежгіпромнагляду в Івано-Франківській області, Держпраці України, в місцеву прокуратуру та Генеральну прокуратуру, а також до ГУ НП області та України, Антикорупційне бюро України та органів державної влади, які бездіяли.
Таким чином строк позивної давності вважає не пропущеним, так як для захисту використовував державні публічні органи, що надає всі підстави відповідно до правил ст.. 102 КАС України поновити пропущений з поважних причин процесуальний строк. Така бездіяльність відділення фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Косовському районі є протиправною.
Просить вимоги адміністративного позову задоволити в повному обсязі.
Представник відповідача, відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Косівському районі, Глібчук Б.Я. вимоги адміністративного позову заперечив, суду пояснив, В провадженні Івано-Франківського міського суду знаходиться на розгляді цивільна справа № 344/9790/16-ц, провадження № 2/344/4294/16, за позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Косівському районі до управління Держпраці в Івано-Франківській області, третя особа на стороні позивача ДП Кутське лісове господарство та третя особа на стороні відповідача ОСОБА_1, про скасування акта за формою Н-1 від 22.06.2016 року та акта спеціального розслідування нещасного випадку за формою Н-5 від 22.06.2016 року, яким визнано пов язаним з виробництвом нещасний випадок, що стався 13.03.2014 року з ОСОБА_1 До завершення по суті розгляду вказаної цивільної справи не має підстав для визначення бездіяльності відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Косівському районі та видачі направлення на МСЕК для визначення ступеня втрати працездатності.
Звертає увагу суду, що відповідно до частини 2 статті 38 Закону України Про загальнообов язкове державне соціальне страхування , направлення для огляду потерпілого МСЕК видається та огляд цією комісією потерпілого проводиться лише за умови подання акта про нещасний випадок на виробництві за встановленими формами. А так як Івано-Франківським міським судом, ще вирішується питання про скасування таких актів, які і є єдиними підставами для видачі робочим органом виконавчої дирекції Фонду направлення для огляду потерпілого МСЕК для визначення ступеня втрати працездатності, то вказаний спір є передчасним. Просить в позові відмовити.
Суд вислухавши сторони, вивчивши матеріали справи вважає вимоги адміністративного позову такими, що підлягають до часткового задоволення за наступних підстав:
Відповідно до положень ст.46 Конституції України, держава України гарантує громадянам право на отримання пенсійного та соціального забезпечення.
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Конституційні права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (ст.55 Конституції України).
Відповідно до преамбули Закону України Про загальнообов язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності , цей Закон відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообовязкового державного, соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві. Страхування від нещасного випадку є самостійним видом загальнообовязкового державного соціального страхування, за допомогою якого здійснюється соціальний захист, охорона життя та здоров'я громадян у процесі їх трудової діяльності.
Як встановлено в судовому засіданні позивачу в справі, ОСОБА_1 відповідно до Наказу ДП Кутське лісове господарство №74 к/в від 14.03.2013 року (а.с.8) було надано відпустку по догляду за дитиною з 14.03.2013 року по 11.03.2014 року. Вказано - до роботи приступити 12.03.2014 року.
Як ствердив в судовому засіданні позивач він саме 12.03.2014 року приступив до роботи, в якості майстра лісу Березівського лісництва ДП Кутське ЛГ .
Перебуваючи 13.03.2014 року в адміністративній будівлі ДП Кутське ЛГ , між позивачем та жителями с. Баня-Березів Косівського району виник конфлікт, після якого позивач отримав тілесні ушкодження, підтвердження чого є заява ОСОБА_1 про злочин до Косівського РВ УМВС (а.с.9), та послідуючі заяви - повідомлення адресовані в інші правоохоронні інстанції ( а.с.10, 11) .
За результатами розгляду заяви про злочин щодо ОСОБА_1 слідчим відділенням Косівського райвідділу відкрито кримінальне провадження за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.125 КК України та розпочато досудове розслідування. Остаточного рішення по вказаному кримінальному провадженню органами досудового розслідування по даний час не прийнято.
Як стверджує позивач в справі, він проходив стаціонарне лікування в медичних установах, що підтверджується відповідними виписками та витягами з історії хвороби.
Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.12.2015 року встановлено, що відповідно до Положення про державну лісову охорону - Державна лісова охорона (держлісоохорона) діє у складі Держкомлісгоспу, Республіканського комітету Автономної Республіки Крим з питань лісового і мисливського господарства, обласних управлінь лісового та мисливського господарства і підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держкомлісгоспу. Держлісоохорона має статус правоохоронного органу.
Метою діяльності держлісоохорони є здійснення правових, лісоохоронних та інших заходів, спрямованих на збереження, розширене відтворення, невиснажливе використання лісових ресурсів, включаючи об'єкти тваринного світу в лісах.
У своїй діяльності держлісоохорона керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
Посадовими особами державної лісової охорони вважаються: директор, головний лісничий, начальник відділу (сектору) лісового господарства та інженери відділу (сектору) всіх категорій, начальник відділу (сектору) охорони і захисту лісу та інженери відділу (сектору) всіх категорій, лісничий, помічник лісничого, старший майстер лісу, майстер лісу, начальник лісової пожежної станції державного лісогосподарського (лісомисливського) підприємства.
З врахуванням викладеного ОСОБА_1 отримав легкі тілесні ушкодження у зв'язку з виконанням ним службових обов'язків, так як подія мала місце 13.03.2014 року, під час робочого дня, оскільки позивач прирівнюється до працівника правоохоронного органу.
Згідно з пунктом 5 частини 1 ст.1 ЗУ Про загальнообов язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 за № 1105-ХІV, нещасний випадок - обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактора чи середовища, що сталися у процесі виконання ним трудових обов'язків, внаслідок яких заподіяно шкоду здоров'ю або настала смерть. Приписами пункту 10 частини 1ст.1 цього ж Закону, передбачено, що страхові випадки, зокрема, за соціальним страхуванням від нещасних випадків: нещасний випадок на виробництві або професійне захворювання (у тому числі встановлене чи виявлене в період, коли потерпілий не перебував у трудових відносинах з підприємством, на якому він захворів), що спричинили застрахованому професійно зумовлену фізичну чи психічну травму; нещасний випадок або професійне захворювання, яке сталося внаслідок порушення застрахованим нормативних актів про охорону праці.
Процедура проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій, що сталися з працівниками на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форми власності або в їх філіях, представництвах, інших відокремлених підрозділах передбачена порядком проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві затвердженої Постановою КМУ від 30.11.2011 року № 1232.
Відповідно до частини першої статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Відтак, відповідно до ч. 1 ст.6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Відповідно до ч.3 ст.36 Закону України Про загальнообовязкове державне соціальне страхування із змінами внесеними ЗУ від 28.12.2014 №77-VІІ підставою для оплати потерпілому витрат на медичну допомогу, проведення медичної, професійної та соціальної реабілітації, а також страхових виплат є акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування професійного захворювання (отруєння) за встановленими формами.
У відповідності до ст.42 ЗУ Про загальообов язкове державне соціальне страхування , сума щомісячної страхової виплати встановлюється відповідно до ступеня втрати професійної працездатності та середньомісячного заробітку, що потерпілий мав до ушкодження здоров'я. Щомісячна страхова виплата не повинна перевищувати середньомісячного заробітку, що потерпілий мав до ушкодження здоров'я.
Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що позивач вкотре звернувся із письмовою заявою до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві Косівського відділення, про виплату одноразової соціальної допомоги та оформленні соціальних виплат згідно Закону України та ст.92 ЛК України, на що отримав відмову (а.с. 35).
Суд приходить до висновку про визнання протиправної бездіяльності відповідача та слід зобов язати відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Косівському районі надати направлення на МСЕК ОСОБА_1,при наявності підтверджуючих документів, для встановлення ступеня втрати професійної працездатності.
В іншій частині вимог адміністративного позову ОСОБА_1, зокрема щодо зобов язання відповідача оформити належно документацію слід відмовити за безпідставністю.
Що стосується клопотання позивача про поновлення строку звернення до суду, то таке клопотання підставне та підлягає задоволенню, так як ОСОБА_1 втрачено визначений ч.2 ст.99 КАС України строк звернення до суду з поважних причин, підтвердженням чого є долучені ним до матеріалів справи ряд його заяв, звернень по суті спору.
На підставі наведеного, ст.ст. 10, 11, 17, 38 п.2, 45, 55 ЗУ "Про загальнообов"язкове страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань України," керуючись ст. ст. 158-167 КАС України, суд,-
в и р і ш и в:
Поновити пропущений процесуальний строк. Позов задоволити частково.
Визнати протиправною бездіяльність відділення фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві в Косівському районі та зобов"язати відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в Косівському районі надати ОСОБА_1 при наявності підтверджуючих документів направлення на МСЕК для встановлення ступеня втрати працездатності.
В іншій частині вимог адміністративного позову відмовити.
Постанова суду вступає в законну силу після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Львівського Апеляційного суду через Косівський районний суд протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя: М.І. Крилюк
Суд | Косівський районний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2017 |
Оприлюднено | 25.07.2017 |
Номер документу | 67867388 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Іщук Лариса Петрівна
Адміністративне
Косівський районний суд Івано-Франківської області
Крилюк М.І. М. І.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Косівський районний суд Івано-Франківської області
Крилюк М.І. М. І.
Адміністративне
Косівський районний суд Івано-Франківської області
Крилюк М.І. М. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні