ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 липня 2017 року ()17 год. 05 хв.Справа № 808/400/17 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О., при секретарі судового засідання Фесик А.В., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Нет - Ком Сервіс»
до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 25.01.2017 №№ НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 25 січня 2017 року № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 280 360,50 грн., в тому числі 186 907,00 грн. за основним платежем та 93 453,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № НОМЕР_2, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 257 136,00 грн., в тому числі 171 424,00 грн. за основним платежем та 85 712,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № НОМЕР_3, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 36 246,00 грн.
У позові позивач зазначив, що у грудні 2016 р. відповідачем проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Нет-Ком Сервіс з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування, сплати податку на додану вартість та податку на прибуток при здійсненні фінансово - господарських операцій з ТОВ „Будпром-інвест» за період 01.07.2016 р. по 31.08.2016 р.
За підсумками перевірки було складено акт від 23.12.2016 року № 138/08-29-14-02/36097508. Проведеною перевіркою встановлено порушення ТОВ „Нет-Ком Сервіс» п. 44.1, 44.2. ст. 44 р. II; пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 р. III ПКУ, що призвело до заниження податку на прибуток на суму 186 907 грн.; порушення п.п. 14.1.36, п.н.14.1.181, п.п.14.1.231, п.14.1 ст.14, п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, ст. 200, п. 201.1, п.201.4, п. 201.10 ст. 201 ПКУ, що призвело до: завищення залишку від'ємного значення у сумі 36 246 грн.; заниження податку на додану вартість на суму 171 424 грн. Означені порушення встановлені по взаємовідносинах з ризиковим постачальником ТОВ „Будпром-інвест» , який на думку податкового органу, виконувати послуги самостійно не мав можливості та не придбавав їх у інших осіб. Актом перевірки встановлена нереальність придбання ТОВ „Нет-ком сервіс » послуг у ТОВ Будпром-інвест та неправомірне документальне оформлення взаємовідносин, що фактично не здійснювались. З вказаними висновками акту перевірки ТОВ „Нет-Ком Сервіс» не згоден, посилаючись на те. що ТОВ „Нет-Ком Сервіс» укладено з ПАТ „Київстар» договір на будівництво і технічне обслуговування широкосмугової мережі фіксованого зв'язку та підключення споживачів фіксованого зв'язку. Для виконання обов'язків за вказаним договором ТОВ „Нет-Ком Сервіс» залучило третіх осіб, в тому числі ТОВ „Будпром- інвест» , що не заборонено діючим цивільним та господарським законодавством. Виконання робіт за вказаними договорами між ТОВ „Нет-Ком Сервіс» та ТОВ „Будпром-інвест» оформлені актами виконаних робіт. Загальна сума виконаних ТОВ „Будпром-інвест» робіт у липні, серпні 2016 року становить 1 246 016,40 грн., в тому числі ПДВ 207 669,40 грн. Виконані роботи в подальшому передавалися Позивачем ОСОБА_3 „Київстар» також за актами виконаних робіт. Претензії щодо кількості та якості виконаних робіт відсутні. Розрахунки між Позивачем та ТОВ „Будпром-інвест» проводилися у безготівковій формі на підставі платіжних доручень. Під час перевірки Позивач надав усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарських операцій між ТОВ Нет-Ком Сервіс та ТОВ „Будпром-інвест» : договори, акти виконаних робіт, податкові накладні. Операції належним чином відображені у бухгалтерському обліку, що не заперечується змістом акту перевірки.
В акті перевірки не вказано, у чому конкретно полягає невідповідність чинному законодавству наданих до перевірки документів, а отже, можна зробити висновок, що господарські операції ТОВ „Нет-Ком Сервіс» з ТОВ „Будпром-інвест» підтверджені належним чином оформленими документами. На момент господарських взаємовідносин з Позивачем ТОВ „Будпром-інвест» був зареєстрованим платником податку на додану вартість, що не спростовується актом перевірки. Отже, контрагент Позивача, як зареєстрований платник ПДВ, мав право складати податкові накладні у день виникнення податкових зобов'язань та видавати їх ТОВ Нет-Ком Сервіс , а Позивач, враховуючи вимоги чинного законодавства, мав право сформувати податковий кредит. Чинним законодавством України на сторону цивільно-правової угоди - покупця товару (робіт, послуг), яка є платником податку, не покладено обов'язку здійснювати контроль за дотриманням постачальником вимог законодавства щодо здійснення господарської діяльності, сплати податків тощо.
На підставі висновків вищевказаного акту перевірки 25 січня 2017 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Запорізькій області були прийняті податкові повідомлення - рішення: № НОМЕР_1, яким було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток на загальну суму 280 360,50 грн.; № НОМЕР_2, яким було збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 257 136,00 грн.; № НОМЕР_3, було зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 36 246,00 грн. У зв'язку з тим, що висновки податкового органу про порушення ТОВ „Нет-Ком Сервіс» пп. 14.1.36, пп. 14.1.181, пп. 14.1.231 п. 14.1 ст. 14, п. 44.1, 44.2. ст. 44 , пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, ст. 200, п. 201.1, п. 201.4, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України є необґрунтованими, позивач просить податкові повідомлення - рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області від 25.01.2017 р. № НОМЕР_3, № НОМЕР_1, № НОМЕР_2, прийняті на підставі акту перевірки від 23.12.2016 р. № 138/08-29-14-02/36097508, визнати протиправними та скасувати.
Відповідач вважає позов необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. У письмових запереченнях відповідач зазначив, що фахівцями Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Нет-Ком Сервіс з питання своєчасності, достовірності, повноти зарахування, сплати податку на додану вартість та податку на прибуток при здійсненні фінансово - господарських операцій з ТОВ Будпром-інвест (акт перевірки від 23.12.2016 року № 138/08-29-14-02/36097508). В ході проведення документальної позапланової виїзної перевірки було встановлено порушення: п.п. 44.1, 44.2. ст. 44 р. II, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 р. ПІ Податкового Кодексу України , що призвело до зниження податку на прибуток всього на суму 186 907грн, у т.ч.: за 3 квартал 2016 р. на суму 186 907 грн.; п.п.14.1.36, п.п.14.1.181, п.п.14.1.231, п.14.1 ст.14, п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, ст.. 200, п. 31.1, п.201.4, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, що призвело до завищення залишку від'ємного значення у сумі 36 246 грн., заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, у сумі 171 424 грн. Перевіркою встановлено, що ТОВ „Нет-ком сервіс» отримувало послуги від ТОВ Будпром-інвест з влаштування ліній колективного доступу, комплексу робіт по підключенню до мережі фіксованого зв'язку, модернізації на об'єктах стільникового зв'язку, перевірки працездатності абонентського підключення, технічного обслуговування мережі. Проведеним детальним аналізом постачальника ТОВ БУДПРОМ-ІНВЕСТ згідно комп'ютерна автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних встановлено, що ТОВ БУДПРОМ-ІНВЕСТ зареєстроване 05.04.2016 р.; Данні про наявність основних засобів - відсутні; Відсутність необхідних трудових ресурсів, технічного та кваліфікованого персоналу, що обхідний для здійснення діяльності в значних обсягах - звіт 1-ДФ за 3 квартал 2016р. не надано. За даними реєстру судових рішень наявне кримінальне провадження № 32016220000000152 від і.06.2016р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 204, ч. 3 ст. 212 КК України, в якому фігурує ТОВ Будпром-інвест . Згідно баз даних ДФС України встановлено, що ТОВ Будпром-інвест за період з 01.07.2016р. по 31.08.2016р. декларувало придбання наступного товару: суміш ациклічна вуглеводнів стабілізована, продукти харчування (молоко, масло, сметана та інше), скло в асортименті, продукти харчування (курча бройлер, печінка, лапи курчат та інше), деетанпропанбутанізований конденсат. Таким чином, враховуючи вищенаведене, виконувати вищезазначені послуги самостійно ТОВ БУДПРОМ-ІНВЕСТ не мало можливості.
Відповідно до п. 44.2. ст. 44 р. II Податкового кодексу України Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Платники податку, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат де визначають об'єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності . Таким чином, ТОВ „Нет-ком сервіс» було занижено показник по рядку 2000 Звіту про фінансові результати Чистий дохід від реалізації продукції товарів, робіт, послуг) всього у сумі 1 038 374 грн., та показник рядку 01 Декларацій Дохід від будь-якої діяльності визначений за правилами бухгалтерського обліку всього у сумі 1 03 8 374. Сам факт наявності у позивача податкових накладних, виписаних від імені постачальника, не є безумовним доказом реальності господарських операцій з ним, тоді як для податкового обліку значення має саме факт поставки тим постачальником, який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження податкового кредиту. У зв'язку з викладеним відповідач у позові просить відмовити.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення сторін, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено судом, в період з 12.12.2016 року по 16.12.2016 року Запорізькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю Нет-Ком Сервіс з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування, сплати податку на додану вартість та податку на прибуток при здійсненні фінансово - господарських операцій з ТОВ „Будпром-інвест» за період 01.07.2016 р. по 31.08.2016 р.
За результатом перевірки складено акт від 23.12.2016 року № 138/08-29-14-02/36097508.
В Акті перевірки зазначено, що проведеною перевіркою встановлено порушення ТОВ „Нет-Ком Сервіс» :
- п. 44.1, 44.2. ст. 44 р. II, пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 р. III Податкового Кодексу України, що призвело до заниження податку на прибуток всього на суму 186 907 грн., у т.ч.: за 3 квартал 2016 р. на суму 186 907 грн.;
- п.п. 14.1.36, п.н.14.1.181, п.п.14.1.231, п.14.1 ст.14, п.44.1 ст.44, п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст.198, ст.. 200, п. 201.1, п.201.4, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, що призвело до:
- завищення залишку від'ємного значення у сумі 36 246 грн. в т.ч. по періодах: серпень 2016 р. - 36 246 грн.;
- заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету, у сумі 171 424 грн. в т.ч. по періодах: липень 2016 р. - 118 620 грн., серпень 2016 р. - 52 804 грн.
Означені порушення встановлені по взаємовідносинам з ризиковим постачальником ТОВ „Бупром-інвест» , який на думку податкового органу виконувати послуги самостійно не мав можливості та не придбавав їх у інших осіб. Актом перевірки встановлена нереальність придбання ТОВ „Нет-ком сервіс» послуг у ТОВ Будпром-інвест та неправомірне документальне оформлення взаємовідносин, що фактично не здійснювались.
Відсутність реальності проведення господарських операцій між ТОВ „Нет-Ком Сервіс» та ТОВ „Будпром- інвест» відповідачем обґрунтовується тим, що проведеним детальним аналізом постачальника ТОВ БУДПРОМ-ІНВЕСТ згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ТУ ДФС України та інші бази даних встановлено:
1. ТОВ БУДПРОМ-ІНВЕСТ зареєстроване 05.04.2016 р.;
2. Данні про наявність основних засобів - відсутні;
3. Відсутність необхідних трудових ресурсів, технічного та кваліфікованого персоналу, що необхідний для здійснення діяльності в значних обсягах - звіт 1-ДФ за З квартал 2016р. не надано.
4. За даними реєстру судових рішень наявне кримінальне провадження № 32016220000000152 від 15.06.2016р. за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 204, ч. з ст. 212 КК України, в якому фігурує ТОВ Будпром-інвест .
5. Згідно баз даних ДФС України встановлено, що ТОВ Будпром-інвест за період з 01.07.2016р. по 31.08.2016р. декларувало придбання наступного товару: суміш ациклічних вуглеводнів стабілізована, продукти харчування (молоко, масло, сметана та інше), скло в асортименті, продукти харчування (курча бройлер, печінка, лапи курчат та інше), деетанпропанбутанізований конденсат» .
На підставі акту перевірки 25 січня 2017 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Запорізькій області прийняті податкові повідомлення - рішення:
№ НОМЕР_1, яким ТОВ „Нет -Ком Сервіс» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 280 360,50 грн., в тому числі 186 907,00 грн. за основним платежем та 93 453,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;
№ НОМЕР_2, яким ТОВ „Нет-Ком Сервіс» збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 257 136,00 грн., в тому числі 171 424,00 грн. за основним платежем та 85 712,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями;
№ НОМЕР_3, яким ТОВ „Нет - Ком Сервіс» зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 36 246,00 грн. за звітний податковий період серпень 2016 р.
Суд вважає, що податкові повідомлення - рішення прийняті з порушенням діючого законодавства, з огляду на наступне.
Позивачем укладено з Приватним акціонерним товариством „Київстар» договір на будівництво і технічне обслуговування широкосмугової мережі фіксованого зв'язку та підключення споживачів фіксованого зв'язку № 135225 від 01 жовтня 2014 року.
Для виконання обов'язків за вказаним договором ТОВ „Нет-Ком Сервіс» між ТОВ Нет - Ком Сервіс та ТОВ БУДПРОМ - ІНВЕСТ укладений договір від 29.04.2016 р. № 2/29/04/І6, відповідно до якого в порядку та на умовах, визначених цим договором, Виконавець зобов'язується здійснити роботи по обслуговуванню об'єктів мережі доступу фіксованого зв'язку ОСОБА_3 Київстар (надалі - Послуга), а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити надану йому послугу.
ТОВ БУДПРОМ - ІНВЕСТ виконало роботи, передбачені договором, про що складені Акти виконаних робіт від 31.07.2016; від 31.07.2016; від 31.07.2016; від 25.07.2016; від 22.07.2016; від 25.07.2016; від 23.08.2016; від 23.08.2016; від 15.08.2016; від 31.08.2016; від 16.08.2016; від 31.08.2016; від 31.08.2016, на загальну суму 1246016,40 грн., в т.ч. ПДВ 207669,41 грн.
Також, ТОВ БУДПРОМ - ІНВЕСТ видані податкові накладні від 31.07.2016 № 476; від 31.07.2016 № 474; від 31.07.2016 № 475; від 25.07.2016 № 317; від 22.07.2016 № 310; від 25.07.2016 № 318; від 23.08.2016 № 314; від 23.08.2016 № 315; від 15.08.2016 № 258; від 31.08.2016 № 723; від 16.08.2016 № 259; від 31.08.2016 № 722; від 31.08.2016 № 724, на загальну суму 1246016,40 грн., в т.ч. ПДВ 207669,41 грн.
Надані послуги оплачені ТОВ „Нет - Ком Сервіс» за платіжними дорученнями від 05.08.2016р. № 7622; від 09.08.2016р. № 7629; від 15.08.2016р. № 7637; від 26.08.2016р. № 7672; від 29.08.2016р. № 7675; від 09.09.2016р. № 7720; від 09.09.2016р. № 7721; від 14.09.2016р. № 7728.
Виконані роботи прийняті ПАТ Київстар за Актами від 22.07.2016 р., від 25.07.2016; від 31.07.2016; від 31.07.2016; від 31.07.2016; від 15.08.2016; від 23.08.2016р.; від 23.08.2016р.; від 31.08.2016р.; від 31.08.2016р.; від 31.08.2016р.
ТОВ Нет - Ком Сервіс видані податкові накладні від 22.07.16 № 14; від 25.07.2016 № 16; від 31.07.2016 № 18; від 31.07.2016 № 20; від 31.07.2016 № 24; від 15.08.2016 № 3; від 16.08.2016 № 5; від 23.08.2016 № 8; від 23.08.2016 № 9; від 23.08.2016 № 10; від 31.08.2016 № 13; від 31.08.2016 № 18; від 31.08.2016 № 19.
Вартість виконаних робіт позивач обґрунтовано включив до складу Витрат на збут (рядок 2150 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, а податок на додану вартість до складу податкового кредиту.
Обґрунтованість зазначеного підтверджується діючим законодавством.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПКУ платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Пунктом 44.2. ст. 44 ПКУ встановлено, що для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Як зазначено у п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України, базою оподаткування є грошове вираження об'єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.
Відповідно до пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Фінансовий результат від операційної діяльності (прибуток) зазначається у рядку 2190 Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) - Форми № 2.
Пунктом 3.14 Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності передбачено, що Прибуток (збиток) від операційної діяльності визначається як алгебраїчна сума валового прибутку (збитку), іншого операційного доходу, адміністративних витрат, витрат на збут та інших операційних витрат з урахуванням сум, які наведені у додаткових статтях.
Згідно до рядка 06 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форму якої затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 20 жовтня 2015 року № 897 зі змінами, внесеними Наказом Міністерства фінансів України від 8 липня 2016 року № 585, об'єкт оподаткування дорівнює: рядок 02 (Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (+, -) + рядок 03РІ (Різниці, які виникають відповідно до Податкового кодексу України (+, -).
Запорізькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області у Акті перевірки зазначено про заниження задекларованих показників чистого доходу, але операції з отримання послуг від ТОВ Будром-інвест не можуть впливати на показники чистого доходу, оскільки відповідно до п. 3.3. Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності, затверджених Наказом Міністерства фінансів України 28.03.2013 N 433 Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - це дохід (виручка) від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг (у т. ч. платежі від оренди об'єктів інвестиційної нерухомості) за вирахуванням наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів. відображається дохід (виручка) від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг (у т. ч. платежі від оренди об'єктів інвестиційної нерухомості) за вирахуванням наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів.
До того ж , чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) не є об'єктом оподаткування податком на прибуток.
Як зазначено у пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами;
Згідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
У п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України зазначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Згідно з п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Як зазначено у п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. … Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше: ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних; для платників податку, що застосовують касовий метод, - ніж через 60 календарних днів з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.
Згідно з ч.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Одним із основних принципів на яких ґрунтується бухгалтерський облік та фінансова звітність, відповідно до ст.4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", є принцип превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.
Згідно з ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Як зазначено у ч.1 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Згідно з п.1.2 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704 (далі - "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку"), записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів.
Відповідно до п.2.1 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку" (в редакції, що діяла на момент проведення операцій) - первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Надані позивачем до суду докази, документи у сукупності підтверджують фактичне виконання ТОВ Будром-інвест своїх зобов'язань, реальне здійснення господарських операцій.
Як з'ясовано судом, позивач веде облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань.
З наданих представником позивача пояснень, документів вбачається, що результати робіт прийняті замовником - ПАТ Київстар .
Отже, досліджені судом первинні документи, регістри бухгалтерського обліку та фінансової звітності, інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, підтверджують здійснення господарських операцій ТОВ Будпром-інвест з TOB "Нет-Ком-сервіс".
Досліджені судом податкові накладні, виписані ТОВ Будпром-інвест , з дотриманням діючого законодавства, та надають право ТОВ "Нет-Ком Сервіс на формування податкового кредиту.
Відповідачем документально не доведено, що контрагента позивача знято з реєстрації як юридичну особу або у нього анульовано Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість. Тобто, відповідачем не спростовано, що ТОВ Будпром-інвест виписувало податкові накладні за реально здійсненими господарськими операціями, які призводили до фактичного руху активів позивача.
Наведені вище докази, обставини, встановлені судом, спростовують факт заниження ТОВ "Нет-Ком Сервіс податку на прибуток та податку на додану вартість.
За відсутності порушень податкового законодавства відсутніми є і підстави для донарахування податковими повідомленнями - рішеннями від 25 січня 2017 року № НОМЕР_1, № НОМЕР_2, № НОМЕР_3, грошового зобов'язання з податку на прибуток, грошового зобов'язання з податку на додану вартість, зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість та нарахування штрафних (фінансових) санкцій.
З урахуванням приписів ч.3 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкові повідомлення-рішення від 25 січня 2017 року № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 280 360,50 грн., в тому числі 186 907,00 грн. за основним платежем та 93 453,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № НОМЕР_2, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 257 136,00 грн., в тому числі 171 424,00 грн. за основним платежем та 85 712,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № НОМЕР_3, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 36 246,00 грн., прийняті ГУ ДФС у Запорізькій області не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже, є не правомірними і підлягають скасуванню.
Як зазначено у ч.6 ст.19 Господарського кодексу України, органи державної влади і посадові особи зобов'язані здійснювати інспектування та перевірки діяльності суб'єктів господарювання неупереджено, об'єктивно і оперативно, дотримуючись вимог законодавства, поважаючи права і законні інтереси суб'єктів господарювання.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.2 ст.71 КАС України).
Враховуючи викладене, позовні вимоги ТОВ "Нет-Ком Сервіс підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки суб'єктом владних повноважень у справі було Головне управління ДФС у Запорізькій області, то саме з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені позивачу судові витрати, документально підтверджені, у сумі 9662 грн. 45 коп.
Керуючись ст.ст. 72, 158-167 КАСУ, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов позивача - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення, прийняті Головним управлінням Державної фіскальної служби у Запорізькій області відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Нет - Ком Сервіс» , а саме: № НОМЕР_1 від 25.01.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток на загальну суму 280360,50 грн., в тому числі 186907,00 грн. за основним платежем та 93453,50 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № НОМЕР_2, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість на загальну суму 257136,00 грн., в тому числі 171424,00 грн. за основним платежем та 85712,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями; № НОМЕР_3, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 36246,00 грн. за звітний період серпень 2016 р.
Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Нет - Ком Сервіс» витрати по сплаті судового збору у розмірі, сплаченому позивачем, у сумі 9662 (дев'ять тисяч шістсот шістдесят дві) грн. 45 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Л.О. Нестеренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2017 |
Оприлюднено | 28.07.2017 |
Номер документу | 67957244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Чабаненко С.В.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нестеренко Людмила Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні