Постанова
від 20.07.2017 по справі 826/7216/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 липня 2017 року 13 год. 57 хв. № 826/7216/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вєкуа Н.Г., за участю секретаря судового засідання Багрій М.В., представника позивача - Бойко Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" доДержавної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення про виключення з реєстру платників єдиного податку ,

На підставі ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено осіб, які брали участь у розгляді справи, з урахуванням вимог ч.2 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України. Під час проголошення вступної та резолютивної частин постанови сторонам роз'яснено зміст судового рішення, порядок і строк його оскарження, а також порядок отримання повного тексту постанови, визначеного ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування Рішення №113/26-55-15-08 про виключення з реєстру платників податків єдиного податку від 30.06.2014 року, зобов'язання Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві поновити в Реєстрі платників єдиного податку Товариства з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" як платника єдиного податку третьої групи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем неправомірно прийнято рішення №113/26-55-15-08 від 30.06.2014 року про виключення з реєстру платників податків єдиного податку Товариство з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ", оскільки останнє прийняте внаслідок невірної оцінки господарської діяльності позивача та неврахування її специфіки, а також, внаслідок неправильного тлумачення і застосування норм законодавства України.

В судовому засіданні представник позивача свої вимоги підтримав та просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував з огляду на його необґрунтованість та надав суду письмові заперечення проти позову.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та такими, що підлягають до задоволення, з наступних мотивів та підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" ( код ЄДРПОУ 30373230) в квітня 1999 року зареєстроване в якості юридичної особи Печерською районною в місті Києві державною адміністрацією та взятий на податковий облік в органах державної податкової служби 27.04.1999 року.

Судом встановлено, що рішенням Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві №113/26-55-15-08 від 30.06.2014 року про виключення з реєстру платників єдиного податку Товариство з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" виключено з реєстру платників єдиного податку. (а.с. 15)

Підставою для виключення є реєстрація видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування або невідповідність вимогам організаційно- правових форм господарювання абз.5 пп.298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Кодексу, а саме згідно відомостей що надійшли з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців про проведення державної реєстрації ТОВ "Студія Л-ТБ" здійснює діяльність організації, проведення гастрольних заходів: (код виду діяльності 90.02 діяльність із підтримання театральних і концертних заходів, що відповідно до наказу Держспоживчстандарту України від 11.10.2010 року №457 відноситься до діяльності з організації, проведення гастрольних заходів).

Згідно висновку рішення №113/26-55-15-08 від 30.06.2014 року підставою для виключення позивача з реєстру платників єдиного податку з 01.07.2014 року є пп. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України.

Вважаючи вказане рішення протиправним та такими, що підлягає скасуванню, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами спору, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, функції та правові основи діяльності органів державної податкової служби є Податковий кодекс України.

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлюються нормами глави І розділу ХІV Податкового кодексу України "Спрощена система оподаткування, обліку та звітності".

Судом встановлено, що підставою для винесення оскаржуваного рішення було порушення абз. 5 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298, яким передбачено, що платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у разі здійснення видів діяльності , які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми.

Відповідно до абз. 10 підпункту 291.5.1 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп: суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють діяльність з організації, проведення гастрольних заходів

В той же час, пунктом 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

- подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

- припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

- у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 цього Кодексу.

Згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №113 від 07.02.2013 року Про відновлення чинності національного класифікатора України ДК 009:2005 Класифікація видів економічної діяльності , відповідно до Закону України "Про стандартизацію" та з метою забезпечення запровадження національного класифікатора України ДК 009:2010 "Класифікація видів економічної діяльності" зобов'язано відновити чинність національного класифікатора України ДК 009:2005 "Класифікація видів економічної діяльності" на період до 31.12.2013 р.

Положеннями розділу І Національного класифікатора України "Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010", затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 рок № 457, передбачено, що класифікація видів економічної діяльності (КВЕД 2010) є статистичним інструментом для впорядкування економічної інформації. Водночас Класифікація є механізмом спільної мови, що має використання в багатьох інших, нестатистичних сферах (соціальному та податковому регулюванні, ліцензуванні, системі тарифів тощо).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань, станом на 30.11.2012 року видами діяльності позивача за КВЕД є: 51.19.0 посередництво в торгівлі товарами широкого асортименту, 74.40.0 рекламна діяльність, 92.11.0 виробництво фільмів, 92.20.0 діяльність у сфері радіомовлення та телебачення, 51.90.0 інші види оптової торгівлі, 74.87.0 надання інших комерційних послуг ( а.с. 18).

Відповідно до КВЕД-2010 виробництво виробництво телевізійних програм відноситься до видів діяльності з наступними кодами: 59.11 виробництво кіно-та відеофільмів, телевізійних програм, 59.12 компонування кіно-та відеофільмів, телевізійних програм.

На виконання зазначених вище норм законодавства в грудні 2012 року позивач зареєстрував зміни видів діяльності відповідно до нового КВЕД 2010.

Водночас, ТОВ "Студія Л-ТБ" до ЄДР були включені такі види діяльності як надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н.в.і.у. (КВЕД 77.39), 90.02 діяльність із підтримання театральних і концертних заходів ( КВЕД 90.02).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань, станом на 02.06.2017 року видами діяльності позивача за КВЕД є: 77.39 надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н.в.і.у., 90.02 діяльність із підтримання театральних і концертних заходів, 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, 59.11 виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм, 59.12 компонування кіно-та відеофільмів, телевізійних програм (а.с. 23).

Досліджуючи наявні матеріали справи, судом встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" здійснювалась діяльність з надання послуг в сфері виробництва та телевізійних програм.

Так, на підтвердження здійснення діяльності за основним видом діяльності (КВЕД 59.11 виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм) позивачем надано наступні документи:

- договір №01/07/12 від 01.07.2012 року укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "М.С.Л." (далі-Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" (далі-Виконавець), відповідно до умов якого замовник доручає, а Виконавець приймає на себе надання послуг з технічного та творчого забезпечення виробництва телевізійних програм, темою яких є розиграші тиражів державної лотереї "МЕГАЛОТ", які транслюються в режимі прямого ефіру на першому загальнонаціональному телевізійному каналі у час, визначений Замовником спільно із НТКУ; додаток № 1 та № 2 до договору №01/07/12 від 01.07.2012 року; акти прийому-сдачі робіт від 30.12.2013 року,30.01.2014 року, 28.02.2013 року по договору №01/07/12 від 01.07.2012 року;

- договір №2512-14 від 25.12.2013 року укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "М.С.Л." (далі-Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" (далі-Виконавець), відповідно до умов якого замовник доручає, а Виконавець приймає на себе надання послуг з технічного з технічного та творчого забезпечення виробництва телевізійних програм, темою яких є розиграші тиражів державної лотереї "ТІП", а також формування телевізійного сигналу, який сповіщається на телеканал "Україна" для подальшої їх трансляції у ефірі в час, визначений замовником спільно з телеканалом "Україна"; додаток №1 від 29.12.2014 року до договору №2512-14 від 25.12.2013 року; акти прийому-сдачі робіт від 28.02.2014 року, 31.01.2014 року, 31.01.2015 року, 28.02.2015 року по договору №2512-14 від 25.12.2013 року;

- договір №2712-11 від 27.12.2011 року укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "М.С.Л." (далі-Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" (далі-Виконавець), відповідно до умов якого замовник доручає, а Виконавець приймає на себе надання послуг з технічного з технічного та творчого забезпечення виробництва телевізійних програм, темою яких є розиграші тиражів державної лотереї "ХТО ТАМ", а також формування телевізійного сигналу, який сповіщається на ТОВ "Телерадіокомпанія "Студія 1+1" для подальшої їх трансляції у режимі прямого ефіру на другому загальнонаціональному телевізійному каналі у час, визначений Замовником спільно із ТОВ "Телерадіокомпанія "Студія 1+1"; додаткова угода №2 від 31.12.2013 року до договору №2712-11 від 27.12.2011 року; акти прийому-сдачі робіт від 30.03.2014 року,31.03.2014 року, 30.04.2014 року, 26.02.2014 року, 30.01.2014 року, 28.02.2014 року, 30.11.2013 року по договору №2512-14 від 25.12.2013 року; виписки з банку.

Таким чином, з наданих суду документів не вбачається, що позивачем надавались/здійснювались послуги за видом діяльності із підтримання театральних і концертних заходів.

Разом з тим, суд не погоджується з посиланням відповідача на те, що згідно реєстраційних даних ТОВ"Студія Л-ТБ" здійснювало діяльність за КВЕД 90.2, що не відповідає вимогам п.п.291.5.1 п.291.5 ст. 291 ПК України, оскільки відповідачем не проводились перевірки позивача щодо його діяльності, жодних доказів на підтвердження діяльності пов'язаної з організацією, проведенням гастрольних заходів, на які посилається відповідач в оскаржуваному рішенні, останнім не надано.

Водночас суд наголошує, що зазначення в Єдиному державному реєстрі певних видів діяльності юридичної особи не означає, що така особа фактично їх здійснює, а сам по собі факт включення до ЄДР КВЕД, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, не є підставою для ввиключення суб'єкта господарювання з реєстру платників єдиного податку, адже абз. 5 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПК України чітко передбачено, що платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання.

Системний аналіз зазначених норм законодавства дає підстави суду дійти висновку, що порушення встановлене абз. 5 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України не є достатньою і законною підставою для анулювання статусу платника єдиного податку, шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку, за рішенням контролюючого органу.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно із статтею 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи влади та органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частина 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Враховуючи викладене та те, що відповідачем, заперечуючи проти позову, не доведено правомірність своїх дій, суд дійшов висновку, що вони є протиправним, а адміністративний позов підлягає задоволенню.

Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа (частина 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України), отже понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню із відповідача по справі.

Керуючись статтями 2-7, 69-71, 94, 160-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення №113/26-55-15-08 про виключення з реєстру платників податків єдиного податку від 30.06.2014 року.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві поновити в Реєстрі платників єдиного податку Товариства з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" як платника єдиного податку третьої групи.

Присудити з бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Студія Л-ТБ" (код ЄДРПОУ 39669867) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень).

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текс рішення виготовлено та підписано 26.07.2017 року.

Суддя Н.Г. Вєкуа

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.07.2017
Оприлюднено28.07.2017
Номер документу67958327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7216/17

Постанова від 19.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Хохуляк В.В.

Ухвала від 29.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Хохуляк В.В.

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Ухвала від 20.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні