Постанова
від 20.07.2017 по справі 816/975/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/975/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Довгопол М.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Дубінчина О.М.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Алєтель" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

19 червня 2017 року Приватне підприємство "Алєтель" (надалі по тексту - позивач, ПП Алєтель ) звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №0000191408, №0000181408 від 31 травня 2017 року.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначав про безпідставність висновків відповідача про порушення ПП Алєтель строків переробки товарів, поміщених у митний режим переробки на митній території. Зауважував, що надаючи дозвіл на внесення змін до митної декларації № 806010001/2015/001690 від 23.02.2015 шляхом заповнення та оформлення аркуша коригування, контролюючий орган підтвердив, що митні правила в режимі переробки на митній території України ПП Алєтель не порушені, а оформлення митної декларації № 806010001/2015/2296 від 12.03.2015, згідно якої застосовано митний режим реекспорту товару, код процедури 1151, свідчить про фактичне продовження строку переробки товарів на митній території України. Також вказував, що проведення контролюючим органом розрахунку податкових зобов'язань на підставі довідки № 39/В від 12.03.2015 є неправомірним, оскільки вказана довідка не є декларативним документом, на підставі якого ПП Алєтель узгоджує свої грошові зобов'язання.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив задовольнити його в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала, просила відмовити у його задоволенні.

У письмових запереченнях відповідач зазначав, що за результатами розгляду заяви позивача від 01.12.2014 № 3/16-70-61 Полтавською митницею ДФС надано дозвіл на розміщення товарів у митний режим переробки до 26.02.2015, однак підприємством не виконано у строки заходи щодо завершення митного режиму переробки, відтак у позивача виникло податкове зобов'язання по сплаті мита та податку на додану вартість на суму умовного повного звільнення від оподаткування митними платежами на імпортовану сировину.

Відносно посилання позивача на те, що під час перевірки неправомірно проведено розрахунки зобов'язань на підставі довідки № 39/В від 12.03.2015 зауважував, що зазначена довідка є первинним документом, наданим до митного оформлення, та вказана в гр. 44 доповненні до МД № 806010001/2015/002296 від 12.03.2015.

Щодо твердження позивача про те, що товар був вивезений на підставі аркуша коригування митної декларації від 23.02.2015 № 806010001/2015/001690, відповідач зазначав, що у даному випадку коригувалися кількісні показники, тому вказана обставина не впливає на висновок про порушення митного режиму.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Приватне підприємство Алєтель (ідентифікаційний код 35869207) зареєстроване як юридична особа 07.05.2008, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців /а.с.15/.

У період з 24.03.2017 по 21.04.2017 головним державним ревізором-інспектором відділу митного аудиту управління аудиту Головного управління ДФС у Полтавській області ОСОБА_3 згідно із пунктом 1 частини другої статті 351 Митного кодексу України на підставі наказу Головного управління ДФС у Полтавській області від 20.03.2017 № 701 /а.с. 94/ проведено документальну невиїзну перевірку ПП «Алєтель» дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, в частині своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при переміщенні через митний кордон України товарів у митному режимі ІМ 51 (переробка на митній території України) за митними деклараціями ІМ 51 ДЕ № 806010001/2014/014125 від 01.12.2014 та ІМ 51 ЕА № 806010001/2014/014584 від 10.12.2014, за результатами якої складено акт від 11.05.2017 №600/16-31-14-08-08/35869207 (надалі - акт перевірки) /а.с. 22-34/.

Перевіркою встановлено та в акті перевірки зафіксовано порушення ПП «Алєтель» ч.1 статті 148, ч. 1 статті 151 та ч.1 статті 160 Митного кодексу України, що призвело до несплати податкового зобов'язання з податку на додану вартість та мита в Державний бюджет у розмірі 56624,70 грн, у тому числі ввізне мито - 26357,80 грн та податок на додану вартість - 30266,90 грн.

Позивачем подано заперечення на акт перевірки /а.с. 195 - 198/, які Головним управлінням ДФС у Полтавській області залишено без розгляду у зв'язку із порушенням терміну їх подання, про що повідомлено позивача листом від 12.06.2016 № 8909/10/16-31-14-08-15 /а.с. 216 - 217/.

На підставі акту перевірки від 11.05.2017 №600/16-31-14-08-08/35869207 відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення від 31 травня 2017 року:

- №0000191408, яким ПП Алєтель збільшено суму грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності , у розмірі 32947,25 грн, у тому числі за основним платежем - 26357,80 грн та штрафними (фінансовими) санкціями - 6589,45 грн /а.с.208/;

- №0000181408, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість з товарів, ввезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності , у розмірі 37833,63 грн, у тому числі за основним платежем - 30266,90 грн та штрафними (фінансовими) санкціями - 7566,73 грн /а.с.209/.

Не погодившись із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Надаючи правову оцінку податковим повідомленням - рішенням Головного управління ДФС у Полтавській області від 31 травня 2017 року №0000191408, №0000181408, суд виходить з наступного.

Відповідно положень частини 2 статті 1 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI, який набрав чинності з 01.06.2012, відносини, пов'язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Частиною 1 статті 3 Митного кодексу України визначено, що при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації органом доходів і зборів України.

Згідно із пунктом 24 частини першої статті 4 Митного кодексу України митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

В силу положень пункту 7 частини 1 статті 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів шляхом, зокрема: проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

За змістом частин 1, 2 статті 345 Митного кодексу України документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться органами доходів і зборів з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Податкового кодексу України.

Згідно із частиною 1 статті 351 Митного кодексу України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 351 Митного кодексу України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі: виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів.

Як встановлено судом, головним державним ревізором-інспектором відділу митного аудиту управління аудиту Головного управління ДФС у Полтавській області ОСОБА_3 згідно із пунктом 1 частини другої статті 351 Митного кодексу України проведено документальну невиїзну перевірку ПП «Алєтель» , за результатами якої встановлено та зафіксовано в акті перевірки порушення ПП «Алєтель» ч.1 статті 148, ч. 1 статті 151 та ч.1 статті 160 Митного кодексу України.

За змістом акту перевірки порушення позивачем вимог Митного кодексу України встановлено у зв'язку з тим, що підприємство у визначений Полтавською митницею строк - до 26.02.2015, по митним деклараціям ІМ 51 ДЕ № 806010001/2014/014125 від 01.12.2014 та ІМ 51 ЕА № 806010001/2014/014584 від 10.12.2014 не виконало заходи щодо завершення митного режиму переробки.

Згідно із пунктом 25 статті 4 Митного кодексу України митний режим - комплекс взаємопов'язаних правових норм, що відповідно до заявленої мети переміщення товарів через митний кордон України визначають митну процедуру щодо цих товарів, їх правовий статус, умови оподаткування і обумовлюють їх використання після митного оформлення.

Статтею 71 Митного кодексу України визначено, що декларант має право обрати митний режим, у який він бажає помістити товари, з дотриманням умов такого режиму та у порядку, що визначені цим Кодексом.

Поміщення товарів у митний режим здійснюється шляхом їх декларування та виконання митних формальностей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статті 147 Митного кодексу переробка на митній території - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари піддаються у встановленому законодавством порядку переробці без застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, за умови подальшого реекспорту продуктів переробки.

Згідно із приписами частини 1 статті 148 Митного кодексу України поміщення товарів у митний режим переробки на митній території здійснюється з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами . Заходи гарантування додержання митного режиму переробки на митній території застосовуються до товарів, визначених Кабінетом Міністрів України відповідно до пункту 1 частини третьої цієї статті.

Частиною 1 статті 149 Митного кодексу України встановлено, що поміщення товарів у митний режим переробки на митній території допускається з письмового дозволу органу доходів і зборів за заявою власника цих товарів або уповноваженої ним особи.

Згідно із частиною 1 статті 151 Митного кодексу України строк переробки товарів на митній території України встановлюється органом доходів і зборів у кожному випадку під час видачі дозволу підприємству, виходячи з тривалості процесу переробки товарів та розпорядження продуктами їх переробки. Зазначений строк обчислюється, починаючи з дня завершення митного оформлення органом доходів і зборів іноземних товарів для переробки. За заявою підприємства, якому видано дозвіл на переробку товарів, з причин, підтверджених документально, строк переробки товарів на митній території України продовжується зазначеним органом, але загальний строк переробки не може перевищувати 365 днів.

За змістом частини 1 статті 160 Митного кодексу України митний режим переробки на митній території завершується шляхом реекспорту продуктів переробки чи поміщення їх в інший митний режим, а також у випадках, передбачених частиною другою цієї статті.

Судом встановлено, що між Фірмою «Умлауф Кляйн Інтернаціонал Гезеллшафт фюр Модефертріб мбХ» (Німеччина) (по тексту контракту - Замовник) та ПП «Алєтель» (Україна) (по тексту контракту - Підрядник) укладено контракт № 80/10 від 26.11.2010, відповідно до умов якого Замовник поставляє Підряднику сировину, комплектуючі матеріали та моделі для виготовлення швейних виробів. Підрядник з поставленої давальницької сировини виготовляє швейні вироби у кількості та асортименті, вказаних у Додатку, що є невід'ємною частиною даного контракту. Кожна поставка давальницької сировини оформлюється окремим додатком і технологічною схемою із зазначенням розподілу витрат, нормами витрат на переробку та кількістю відходів (пункти 1.1. - 1.3 Контракту) /а.с. 35-37/.

За умовами Додатку № 30 від 28.11.2014 до контракту № 80/10 від 26.11.2010 Фірма «Умлауф Кляйн Інтернаціонал Гезеллшафт фюр Модефертріб мбХ» (Німеччина) зобов'язувалася поставити відповідну сировину і комплектуючі матеріали згідно переліку, з яких позивач зобов'язувався виготовити та поставити готові вироби (жіночі сукні) у строк до 26.02.2015 /а.с. 43/.

01.12.2014 ПП Алєтель звернулося до начальника митного поста "Кременчук" із заявою від 28.11.2014 № 4 про надання відповідно до глави 23 Митного кодексу України, наказу Мінфіну України від 03.05.2012 № 657 дозволу на розміщення товарів у митний режим переробки на митній території, за результатами розгляду якої митним органом прийнято рішення, яким переробку товарів на митній території (виконання операцій з переробки товарів, зазначених в розділі 1) дозволено, а строк дії такого дозволу визначено до 26.02.2015, строк переробки - 90 днів /а.с. 42/.

Ввезення та митне оформлення іноземних товарів для переробки за додатком № 30 від 28.11.2014 до контракту № 80/10 від 26.11.2010, на розміщення яких у митний режим переробки на митній території отримано дозвіл, здійснено згідно із митною декларацією від 01.12.2014 МД ІМ 51 ДЕ № 806010001/2014/014125 /а.с. 113-120/.

Додатком № 30/1 від 09.12.2014 до контракту № 80/10 від 26.11.2010 було передбачено, що замовник Фірма «Умлауф Кляйн Інтернаціонал Гезеллшафт фюр Модефертріб мбХ» (Німеччина) здійснює допоставку сировини для виготовлення замовлення у строк до 26.02.2015 (етикетки текстильні) /а.с. 111/.

Відповідно до митної декларації від 10.12.2014 МД ІМ 51 ЕА № 806010001/2014/014584 здійснено ввезення іноземного товару для переробки, передбаченого додатком № 30/1 від 09.12.2014 до контракту № 80/10 від 26.11.2010 /а.с. 108 /.

Таким чином згідно із дозволом на розміщення товарів у митний режим переробки на митній території, наданим митним органом за заявою позивача від 28.11.2014 , ввезено товар для переробки відповідно до митних декларацій від 01.12.2014 МД ІМ 51 ДЕ № 806010001/2014/014125 та від 10.12.2014 МД ІМ 51 ЕА № 806010001/2014/014584.

За умовами додатку № 30 від 28.11.2014 до контракту № 80/10 від 26.11.2010 ПП «Алєтель» зобов'язане було виготовити та поставити готові вироби в кількості 3629 шт., а саме: модель сукні 890110 - 191 шт.; модель сукні 890111 - 289 шт.; модель сукні 890134 - 861 шт.; модель сукні 890143 - 386 шт.; модель сукні 890158 - 479 шт.; модель сукні 890197-1060 шт.; модель сукні 890223 - 150 шт.; модель сукні 890277 - 57 шт.; модель сукні 890280 - 156 шт.

В ході переробки давальницької сировини було встановлено, що для виготовлення в повному обсязі замовлень по моделям суконь 890111 та 890134 не вистачає сировини та комплектуючих матеріалів, а замовник здійснювати допоставку сировини не буде, у зв'язку з чим було знято із замовлення кількість виробів по моделі сукні 890111 - 17 одиниць, а по моделі сукні 890134 - 75 одиниць та досягнуто домовленості про повернення невикористаної сировини Замовнику, про що позивачем із представником контрагента складено акт №38/1-А від 19.02.2015 /а.с. 168/.

За таких обставин ПП «Алєтель» необхідно було виготовитита поставити 3537 одиниць готової продукції.

Продукти переробки товарів, ввезених на підставі митних декларацій від 01.12.2014 МД ІМ 51 ДЕ № 806010001/2014/014125 та від 10.12.2014 МД ІМ 51 ЕА № 806010001/2014/014584, а також невикористані товари для переробки були вивезені за межі митної території України на підставі наступних митних декларацій від 23.02.2015:

- № 806010001/2015/001690 щодо наступних продуктів переробки: сукні жіночі трикотажні з штучних волокон на тремпелях, маркування 890110, 890111, 890134, 890143, 890223 в кількості 1785 одиниць та маркування 890158, 890197, 890277, 890280 в кількості 1752 одиниці (всього 3537 одиниць) /а.с. 52 - 53/;

- № 806010001/2015/001691 - щодо повернення товарів для переробки /а.с. 54-56/.

При вивезенні вказаних продуктів переробки і товарів для переробки та оформленні митних декларацій застосовано митний режим реекспорту товару, код процедури 1151.

Згідно із повідомленням про фактичне вивезення товару по ВМД № 806010001/2015/001690 та № 806010001/2015/001691 товари вивезені за межі території України 25.02.2015 в пункті пропуску «Краковець- Корчова» /а.с. 58 - 59/.

В подальшому на адресу ПП «Алєтель» надійшов лист від компанії «Умлауф Кляйн Інтернаціонал Гезеллшафт фюр Модефертріб мбХ» , в якому повідомлялося, що під час прийняття поставленої продукції виявлено невідповідність по кількості отриманого товару, а саме компанією недоотримано 530 одиниць товару /а.с. 63/.

12.03.2015 ПП «Алєтель» звернулося до Митного поста «Кременчук» із заявою в порядку статті 269 Митного кодексу України про надання дозволу на внесення змін до митної декларації № 001690 від 23.02.2015, зазначивши в обґрунтування помилки - помилка при завантаженні /а.с. 102/.

Для відображення нових відомостей про товари, що стали відомі після закінчення їх митного оформлення, митним органом складено аркуш коригування до митної декларації від 23.02.2015 № 806010001/2015/001690, яким зафіксовано зміни у відповідних графах митної декларації (зокрема,щодо маркування, кількості, ваги, ціни товарів) /а.с.153/.

Також на підставі митної декларації № 806010001/2015/002296 від 12.03.2015 ПП Алєтель вивезено продукти переробки - сукні жіночі трикотажні з штучних волокон на тремпелях, з маркуванням 890134 у кількості 317 шт., з маркуванням 890277 у кількості 213 шт., у загальній кількості 530 шт. /а.с. 106 - 107/.

Враховуючи те, що рішенням органу доходів і зборів за заявою ПП Алєтель від 28.11.2014 № 4 надано дозвіл на переробку товарів на митній території (виконання операцій з переробки товарів, зазначених в розділі 1 ) до 26.02.2015, 90 днів , вивезення ПП Алєтель продуктів переробки відповідно до митної декларації № 806010001/2015/002296 від 12.03.2015 здійснено поза межами строку дозволу.

При цьому згідно із поясненнями сторін заява на продовження строку переробки товарів на митній території України у відповідності до частини 1 статті 151 Митного кодексу України позивачем не подавалася.

Таким чином суд приходить до висновку, що позивачем не дотримано умов перебування товарів у митному режимі переробки на митній території, передбачених главою 23 Митного кодексу України

Суд критично оцінює посилання позивача на те, що надаючи дозвіл на внесення змін до митної декларації № 806010001/2015/001690 від 23.02.2015 шляхом заповнення та оформлення аркуша коригування, контролюючий орган підтвердив, що митні правила в режимі переробки на митній території України ПП Алєтель не порушені, а оформлення митної декларації № 806010001/2015/2296 від 12.03.2015, згідно якої застосовано митний режим реекспорту товару, код процедури 1151, свідчить про фактичне продовження строку переробки товарів на митній території України.

Суд бере до уваги, що заява про надання дозволу на внесення змін до митної декларації № 806010001/2015/001690 від 23.02.2015 подана позивачем у порядку статті 269 Митного кодексу України.

За змістом частин 1, 2 статті 269 Митного кодексу України відповідно до положень цієї статті за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи та з дозволу органу доходів і зборів відомості, зазначені в митній декларації, можуть бути змінені або митна декларація може бути відкликана. У разі відмови у наданні такого дозволу орган доходів і зборів зобов'язаний невідкладно, письмово або в електронному вигляді, повідомити декларанта про причини і підстави такої відмови.

Внесення змін до митної декларації, прийнятої органом доходів і зборів, допускається до моменту завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до заявленого митного режиму, а також протягом трьох років з дня завершення їх митного оформлення. Зміни повинні стосуватися лише товарів, транспортних засобів комерційного призначення, зазначених у митній декларації.

Згідно із пунктом 37 Положення про митні декларації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 450 (надалі - Положення), після завершення митного оформлення зміни до митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа можуть вноситися шляхом:

подання з метою продовження строку тимчасового ввезення товарів з частковим звільненням від оподаткування митними платежами, а також у випадках, визначених Митним кодексом України, декларантом або уповноваженою ним особою додаткової митної декларації та оформлення її митним органом;

заповнення та оформлення митним органом аркуша коригування за формою згідно з додатком 4.

Аркуш коригування заповнюється та оформлюється митним органом у разі:

отримання митним органом інформації про перерахування декларантом до державного бюджету митних платежів у вигляді доплати або підтвердження Казначейством факту повернення з державного бюджету коштів після закінчення митного оформлення;

необхідності виправлення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи помилково зазначених в оформленій митній декларації на бланку єдиного адміністративного документа відомостей про товари, не пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за такою митною декларацією;

необхідності відображення за письмовим зверненням декларанта або уповноваженої ним особи відомостей про товари, що стали відомі після закінчення митного оформлення товарів, не пов'язаних з перерахуванням сум митних платежів за митною декларацією на бланку єдиного адміністративного документа.

Аналіз наведених норм законодавства дає підстави для висновку, що подання заяви про внесення змін до митної декларації та заповнення митним органом аркуша коригування є процедурою внесення змін до митної декларації щодо товарів, зазначених у митній декларацій.

У свою чергу порядок продовження строку переробки товарів за дозволом митного органу визначений статтею 151 Митного кодексу України та Порядком виконання митних формальностей відповідно до заявленого митного режиму, затвердженим наказом Мінфіну України № 657 від 31.05.2012 (надалі - Порядок).

Так, пунктом 8 розділу V Порядку встановлено, що рішення про надання дозволу на переробку товарів або про відмову у наданні такого дозволу оформлюється митним органом шляхом заповнення відповідних розділів заяви.

Строк переробки товарів встановлюється митним органом відповідно до статей 151 і 166 Кодексу та зазначається в дозволі на переробку . За заявою підприємства строк переробки товарів продовжується митницею оформлення з унесенням відповідних змін до дозволу на переробку .

Про прийняте рішення митний орган зобов'язаний невідкладно письмово або в електронній формі повідомити особу, яка звернулася із заявою.

У разі прийняття рішення про відмову у наданні дозволу на переробку митний орган зобов'язаний повідомити про причини та підстави такої відмови.

Завірена митним органом копія дозволу або відмови у наданні такого дозволу залишається у справах цього митного органу разом із копіями документів, поданих разом із заявою.

Як встановлено судом, заява про продовження строку переробки ПП Алєтель не подавалася, зміни до дозволу на переробку митним органом не вносилися, тобто строк, наданий митним органом у рішенні про дозвіл на переробку товарів (до 26.02.2015, 90 днів) не продовжено.

Заява позивача від 12.03.2015 про надання дозволу на внесення змін до митної декларації та складений митним органом аркуш коригування свідчать лише про здійснення передбаченої статтею 269 Митного кодексу України процедури внесення змін до митної декларації, та не можуть підтверджувати продовження строку переробки.

Посилання представника позивача у додаткових поясненнях /а.с. 204 - 207/ на лист Державної митної служби України від 18.12.2012 № 11.1/1.2-12.2/14120-ЕП, відповідно до якого до внесення до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Мінфіну від 30.05.2012 N 651, зареєстрованого у Мін'юсті 14.08.2012 за N 1372/21684, відповідних змін щодо заповнення додаткових декларацій при сплаті митних платежів у разі продовження строку тимчасового ввезення товарів з умовним частковим звільненням від оподаткування, таке продовження здійснюється з оформленням аркуша коригування (Постанова N 450) відповідно до Порядку оформлення аркуша коригування, затвердженого наказом Мінфіну від 06.11.2012 N 1145 (Порядок N 1145), зареєстрованого в Мін'юсті 28.11.2012 за N 1995/22307, суд відхиляє, виходячи з того, що лист не є нормативно-правовим документом, а крім того, стосується інших правовідносин (заповнення додаткових декларацій та за умови тимчасового ввезення товарів з умовним частковим звільненням від оподаткування).

Твердження представника позивача про те, що у МД від 12.03.2015 №806010001/2015/002296 митним органом заповнено графу строк доставки (дата) як 22.03.2015, і таким чином продовжено строк переробки товарів на митній території України, суд вважає необґрунтованими, оскільки належним і допустимим доказом продовження строку переробки є внесення змін до дозволу на переробку за відповідною заявою декларанта.

Отже, в ході розгляду справи підтверджено факт недотримання позивачем умов митного режиму переробки товарів на митній території та обґрунтованість висновків перевірки митного органу про порушення позивачем ч.1 статті 148, ч. 1 статті 151 та ч.1 статті 160 Митного кодексу України.

Пунктом 2 частини 1 статті 292 Митного кодексу України визначено, що митні платежі не сплачуються у разі, якщо відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України, інших законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України щодо товарів надано звільнення або повне умовне звільнення від сплати митних платежів - у період дії такого звільнення і при дотриманні умов, у зв'язку з якими його надано .

За приписами частини 1 статті 148 Митного кодексу України поміщення товарів у митний режим переробки на митній території здійснюється з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами .

За змістом пункту 27 статті 4 Митного кодексу України митними платежами є: а) мито; б) акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції); в) податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).

Пунктом 1 частини 1 статті 284 Митного кодексу встановлено, що за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених розділом V цього Кодексу, застосовується умовне повне звільнення від оподаткування: ввізним митом - до товарів, поміщених у митні режими транзиту, тимчасового ввезення, митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі, переробки на митній території, знищення або руйнування.

Відповідно до положень частини 4 статті 296 Митного кодексу України у разі нецільового використання товарів, щодо яких було надано умовне звільнення від оподаткування, а також порушення умов митних режимів, поміщення в які передбачає умовне звільнення від оподаткування , застосовуються ставки митних платежів, що діють на день прийняття органом доходів і зборів митної декларації для митного оформлення. Митна вартість товарів, їх кількість чи інші характеристики, що використовуються для визначення бази оподаткування, визначаються на день застосування ставок митних платежів.

Також згідно із підпунктом в) пункту 185.1. статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податку на додану вартість є операції платників податку з: ввезення товарів на митну територію України.

В силу вимог пункту 187.8. статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення

Згідно із пунктом 206.12. Податкового кодексу України до операцій із ввезення товарів на митну територію України в митному режимі переробки на митній території застосовується умовне повне звільнення від оподаткування за умови дотримання вимог та обмежень, встановлених главою 23 Митного кодексу України .

У свою чергу пунктом 206.16. статті 206 Податкового кодексу України передбачено, що у разі втрати товарів, що перебувають під митним контролем у митних режимах, в яких надано звільнення або умовне звільнення від оподаткування, нецільового використання цих товарів або в разі невиконання у строки, встановлені Митним кодексом України, заходів щодо завершення таких митних режимів особа, відповідальна за дотримання митного режиму, зобов'язана сплатити суму податкового зобов'язання , на яку було надане таке звільнення або умовне звільнення, та пеню, нараховану відповідно до статті 129 цього Кодексу, розраховану з дня надання звільнення або умовного звільнення від оподаткування.

З огляду на викладене, враховуючи недотримання позивачем умов митного режиму переробки на митній території та невиконання ним у строки, встановлені Митним кодексом України, заходів щодо завершення такого митного режиму, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно винесено податкові повідомлення-рішення від 31 травня 2017 року №0000191408, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем мито на товари, що ввозяться суб'єктами підприємницької діяльності , у розмірі 32947,25 грн, у тому числі за основним платежем - 26357,80 грн та штрафними (фінансовими) санкціями - 6589,45 грн , та від 31 травня 2017 року №0000181408, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість з товарів, ввезених на територію України суб'єктами підприємницької діяльності , у розмірі 37833,63 грн, у тому числі за основним платежем - 30266,90 грн та штрафними (фінансовими) санкціями - 7566,73 грн.

Під час здійснення розрахунку сум грошових зобов'язань по миту та податку на додану вартість відповідачем використано щодо кожного окремого товару довідку від 39/В від 12.03.2015 "Про вихід швейних виробів з давальницької сировини згідно контракту № 80/10 від 26.11.10 з фірмою «Умлауф Кляйн Інтернаціонал Гезеллшафт фюр Модефертріб мбХ» /а.с. 172/, а також дані митної декларації від 01.12.2014 № 806010001/2014/01425, про що свідчать додаткові пояснення відповідача /а.с. 188 - 191/ та додатки № 2 - 4 до акту перевірки /а.с. 33-34/.

Суд вважає безпідставними доводи позивача про неправомірність розрахунку податкових зобов'язань на підставі довідки № 39/В від 12.03.2015, оскільки зазначена довідка є документом, наданим до митного оформлення, та вказана в гр. 44 доповненні до МД № 806010001/2015/002296 від 12.03.2015.

В силу положень частини 3 статті 49 Митного кодексу України відомості з офіційних документів, наданих для митного контролю та/або митного оформлення, не потребують додаткового підтвердження.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 31 травня 2017 року №0000191408, №0000181408 прийняті на підставі, в межах повноважень та у спосіб, які передбачені законодавством, обґрунтовано, з урахуванням усіх обставин, які мали значення для їх прийняття.

За таких обставин позовні вимоги Приватного підприємства "Алєтель" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволенню не підлягають.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства "Алєтель" до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 25 липня 2017 року.

Суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2017
Оприлюднено29.07.2017
Номер документу67984383
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/975/17

Постанова від 15.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Постанова від 15.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 22.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Постанова від 20.07.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні