ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"24" липня 2017 р.Справа № 924/438/17
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Мухи М.Є., розглянувши матеріали
за позовом Заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави, м. Хмельницький
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Добробутінвестсервіс", с. Ружичанка Хмельницького району Хмельницької області
до Хмельницької районної державної адміністрації, м. Хмельницький
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, м. Хмельницький
про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р "Про затвердження проекту відведення та передачу в оренду ТОВ "Добробутінвестсервіс" земельної ділянки на території Шумовецької сільської ради"; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 02.03.2007р.
Представники учасників процесу:
від відповідача 1: не з'явився
від відповідача 2: не з'явився
від третьої особи: ОСОБА_1 - за довіреністю №9-22-0.6-25/2-17 від 04.01.2017р.
за участю: ОСОБА_2 - старшого прокурора відділу Прокуратури Хмельницької області
У судовому засіданні 24.07.2017р., відповідно до ст. 85 ГПК України, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Суть спору: заступник керівника Хмельницької місцевої прокуратури звернувся до суду в інтересах держави з позовом, в якому просить визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р "Про затвердження проекту відведення та передачу в оренду ТОВ "Добробутінвестсервіс" земельної ділянки на території Шумовецької сільської ради"; визнати недійсним договір оренди земельної ділянки від 02.03.2007р. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що на підставі розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 15.12.2006р. №1340/06-р, ТОВ "Добробутінвестсервіс" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 2,50 га (із них 0,40 га для ведення підсобного сільського господарства, 2,10 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення (землі запасу державної власності) в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення), розташованих за межами населених пунктів на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району.
Згідно розпорядження голови Хмельницької РДА від 15.02.2007р. №183/07-р ТОВ "Добробутінвестсервіс" передано в користування на умовах оренди терміном на 20 років земельну ділянку із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (пасовище) за межами населених пунктів на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району загальною площею 2,23 га, з них: 1,84 га - для будівництва автомобільно-сервісного комплексу, змінивши її цільове призначення з віднесенням до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; 0,39 га - для ведення підсобного сільського господарства. Надалі, на підставі вищевказаного розпорядження, між Хмельницькою РДА та ТОВ "Добробутінвестсервіс" укладено договір оренди земельної ділянки від 02.03.2007р. №255, загальною площею 2,23 га, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району. Факт передачі земельної ділянки підтверджується атом приймання-передачі об'єкту оренди відповідно до договору оренди земельної ділянки від 02.03.2007р. Відповідно до п. 2 Договору в оренду передається земельна ділянка площею 2,23 га із земель державної власності, з них: 1,84 га - для будівництва автомобільно-сервісного комплексу, із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; 0,39 га - для ведення підсобного сільського господарства, із земель сільськогосподарського призначення. Грошова оцінка земельної ділянки складає 1 026 371,00 грн. Вказаний договір зареєстровано у регіональній філії центру земельного кадастру у Хмельницькому районі, про що в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі вчинено запис від 02.03.2007р. за №040774300003. Прокурор зазначає, що розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. № 183/07-р прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягає визнанню незаконним та скасуванню, а договір оренди даної земельної ділянки - визнанню недійсним з наступних підстав. Відповідно до висновку державної експертизи технічної документації з нормативної грошової оцінки для будівництва автомобільно-сервісного комплексу та ведення підсобного сільського господарства, розташованої на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району від 13.02.2007р. №364, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1,84 га (для будівництва автомобільно-сервісного комплексу, із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) становить 1 026 371 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,39 га (для ведення підсобного сільського господарства) становить 4 825 грн. Таким чином, в абзаці 2 п. 2 договору оренди від 02.03.2007р. №255, укладеного між Хмельницькою РДА та ТОВ "Добробутінвестсервіс" невірно визначено розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, оскільки у розмір нормативної грошової оцінки не включено вартість земельної ділянки площею 0,39 га (для ведення підсобного сільського господарства), яка становить 4 825 грн., що призвело до істотного порушення вимог Законів України "Про оцінку земель" та "Про оренду землі", як наслідок - заниження орендної плати згідно вказаного договору. Окрім того, згідно ч. 2 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель", технічна документація, зокрема, з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами. Згідно, інформації Хмельницької районної ради від 27.03.2017р. №116/01-07, рішення щодо затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 2,23 га із земель державної власності, з них: 1,84 га - для будівництва автомобільно-сервісного комплексу, із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; 0,39 га - для ведення підсобного сільського господарства, із земель сільськогосподарського призначення, ТОВ "Добробутінвестсервіс" за межами населених пунктів на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, на сесії районної ради впродовж 2006 року по даний час не приймалися. Так, ч. 2 ст. 20 Земельного кодексу України (чинної на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення. Таким чином, при прийнятті розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р "Про затвердження проекту відведення та передачу в оренду ТОВ "Добробутінвестсервіс" і земельної ділянки на території Шумовецької сільської ради", змінивши цільове призначення земельної ділянки площею 1,84 га із земель сільськогосподарського призначення в землі промисловості, транспорту, і зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, Хмельницька РДА діяла поза межами повноважень, передбачених чинним законодавством. Хмельницька РДА порушила вимоги зазначених норм законодавства, внаслідок чого порушено інтереси держави, оскільки ТОВ "Добробутінвестсервіс" неправомірно набуло право користування земельною ділянкою площею 2,23 га, що суперечить принципам регулювання земельних відносин в Україні, які закріплені в ст. 14 Конституції України та ст. 5 Земельного кодексу України. Враховуючи те, що про вказані порушення прокурору стало відомо з листів Хмельницької районної ради від 27.03.2017р. №116/01-07, Хмельницької РДА від 13.01.2017р. №40/03-120/17, Відділу у Хмельницькому районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області 28.03.2017р. № 10-28-99.4-1982/0/15-17, строки позовної давності прокурор просить визнати як такі, що пропущено з поважних причин.
У письмових поясненнях (вх. №05-22/6172/17 від 19.06.2017р. та вх. №05-22/7212/17 від 24.07.2017р.) прокурор просить причини пропуску звернення до суду з часу видачі спірного розпорядження та укладення договору визнати поважними. Зазначає, що про факт порушення норм законодавства прокурору стало відомо згідно листів Хмельницької районної ради від 27.03.2017р. та відділу Держгеокадастру у Хмельницькому районі від 28.03.2017р., що і стало приводом для проведення перевірки, за результатами якої пред'явлено позовну заяву. Крім того, будь-які докази того, що у прокурора були підстави провести перевірку спірного розпорядження і договору у 2007 році за відсутності відповідних повідомлень і заяв про порушення закону у матеріалах справи відсутні. Згідно листа Хмельницької районної ради станом на 27.03.2017р. сесією ради не затверджувалась технічна документація з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки для ТОВ "Добробутінвестсервіс", що прямо вказує, що порушення вимог законодавства триває і досі.
Третя особа Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області у поясненнях по справі від 24.07.2017р. підтримує позов заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури, який діє в інтересах держави, та свою позицію обґрунтовує тим, що законодавством чітко визначено, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної та комунальної власності. Обов'язок зі сплати орендної плати є нормативно врегульованим і не може визначатися чи змінюватися та припинятися сторонами договору за власним волевиявленням. Із наданої позовної заяви вбачається відсутність розробленої технічної документації про нормативну грошову оцінку землі, яка перебуває в оренді ТОВ "Добробутінвестсервіс" та, в свою чергу, рішення про ці затвердження. Більше того, Хмельницька районна рада листом від 27.03.2017р. за № 116/01-07 повідомила прокуратуру про те, що рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ "Добробутінвестсервіс" на сесії районної ради впродовж 2006 року та по даний час не приймалися. Окрім того, на адресу Хмельницької районної ради пропозиції від вказаного суб'єкта господарювання щодо затвердження такої документації на сесії районної ради не надходили. Отже, укладення договору оренди землі від 02.03.2007р. №255 із визначенням орендної плати без проведення у встановленому законом порядку нормативної грошової оцінки земельної ділянки суперечить приписам ст. 13 Закону України "Про оцінку земель", ст. 15 Закону України "Про оренду землі", що відповідно до ст.ст. 203, 215 ЦК України є підставою для визнання його недійсним.
Прокурор в судове засідання з'явився та позовні вимоги підтримав.
Відповідач 1 явку уповноваженого представника в судове засідання 25.07.2017р. не забезпечив, письмового відзиву на позов з документальним обґрунтуванням своїх доводів не подав, своїм процесуальним правом не скористався, хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд спору як передбачено ст. 64 ГПК України. Ухвали суду направлені відповідачу за адресою, зазначеною в ЄДРЮО та ФОП та позовній заяві. При цьому судом враховуються положення ст. 64 ГПК України, п. 3.9.1 Постанови ВГСУ від 26.12.2011р. №18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції".
Представник відповідача 2 в судове засідання не з'явився. Письмової позиції з приводу заявленого позову суду не надано, хоча відповідач 2 належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи про що свідчать повідомлення про вручення сурових повісток від 24.05.17р., від 09.06.17р. та від 21.06.17р.
Представник третьої особи в судове засідання 25.07.2017р. з'явився, підтримав позовні вимоги прокурора.
З огляду на наведене, зважаючи на належне повідомлення учасників процесу про час та місце розгляду справи, положення ст. 69 ГПК України, вимоги розумності строку судового розгляду, суд приходить до висновку, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.
Розглядом наявних матеріалів справи встановлено:
15.12.2006р. Хмельницькою районною державною адміністрацією прийнято розпорядження №1340/06-р яким надано дозвіл ТОВ "Добробутінвестсервіс" на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,5 га, із них 0,40 га для ведення підсобного сільського господарства, 2,10 га із зміною цільового призначення із земель сільськогосподарського призначення (землі запасу державної власності) в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення на території Шумовецької сільської ради для будівництва автомобільно - сервісного комплексу.
Відповідно до висновку державної експертизи технічної документації з нормативної грошової оцінки для будівництва автомобільно-сервісного комплексу та ведення підсобного сільського господарства, розташованої на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району від 13.02.2007р. №364, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1,84 га (для будівництва автомобільно-сервісного комплексу, із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) становить 1 026 371 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,39 га (для ведення підсобного сільського господарства) становить 4 825 грн.
Розпорядженням Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ "Добробутінвестсервіс" на території Шумовецької сільської ради та передано ТОВ "Добробутінвестсервіс" в користування на умовах оренди терміном на 20 років земельну ділянку із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (пасовище) за межами населених пунктів на території Шумовецької сільської ради загальною площею 2,23 га, із них 1,84 га для будівництва автомобільно - сервісного комплексу, змінивши її цільове призначення з віднесенням до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, 0,39 га для ведення підсобного сільського господарства.
02.03.2007р. між Хмельницькою районною державною адміністрацією (орендодавець) та ТОВ "Добробутінвестсервіс" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки №255 відповідно до п.2 якого в оренду передано земельну ділянку площею 2,23 га із земель державної власності, із них: 1,84 га - для будівництва автомобільно - сервісного комплексу, із земель промисловості, транспорту, зв'язку , енергетики. оборони та іншого призначення; 0,39га для ведення підсобного сільськогосподарського господарства, із земель сільськогосподарського призначення (пасовище). Грошова оцінка земельної ділянки складає 1 026 371грн.
Згідно п.3.3 договору орендна плата вноситься орендарем у грошовому вигляді у розмірі 35 922,99грн. за рік починаючи з дня державної реєстрації договору оренди. Орендна плата вноситься на поточний рахунок Шумовецької сільської ради.
Договір підписано представниками сторін та скріплено печатками.
В матеріалах справи наявний лист Хмельницької районної ради в якому повідомлено, що рішення щодо затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок розташованих на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району ТОВ "Добробутінвестсервіс" на сесії районної ради не затверджувались. Також повідомлено про відсутність надходження пропозицій від відповідача щодо затвердження зазначеної документації.
Прокурор вважаючи, що оскаржуване розпорядження та договір оренди суперечить чинному законодавству, в інтересах держави звернувся із даним позовом до суду.
Досліджуючи надані докази та оцінюючи їх у сукупності, до уваги приймається наступне:
Як передбачено ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації. Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади. Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Як вбачається із матеріалів справи прокурор просить визнати незаконним та скасувати Розпорядження Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р яким затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ "Добробутінвестсервіс" на території Шумовецької сільської ради та передано ТОВ "Добробутінвестсервіс" в користування на умовах оренди терміном на 20 років земельну ділянку із земель державної власності (землі сільськогосподарського призначення (пасовище) за межами населених пунктів на території Шумовецької сільської ради загальною площею 2,23 га, із них 1,84 га для будівництва автомобільно - сервісного комплексу, змінивши її цільове призначення з віднесенням до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, 0,39 га для ведення підсобного сільського господарства.
Обґрунтовуючи позовні вимоги прокурор вказує, що оскаржуване розпорядження прийняте відповідачем 2 із перевищенням повноважень наданих законодавством.
Відповідно до ч.2 ст.20 Земельного кодексу України (в редакції на дату винесення розпорядження) зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Натомість ч.3 ст.122 Земельного кодексу України (в редакції на дату винесення розпорядження) передбачає, що районні державні адміністрації на їх території надають земельні ділянки із земель державної власності у постійне користування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського використання; б) ведення водного господарства, крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті.
Як вбачається із зазначених норм законодавства районним державним адміністраціям не надано повноважень щодо зміни цільового призначення земельних ділянок із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а тому суд вважає, що оскаржуване розпорядження від 15.02.2007р. №183/07- р прийняте Хмельницькою районною державною адміністрацією із перевищенням наданих законодавством повноважень.
Відповідно до п. 2 Роз'яснення Президії Вищого арбітражного суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" № 02-5/35 від 26.01.2000р., підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт.
З огляду на вищезазначене, враховуючи, що оскаржуване розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р "Про затвердження проекту відведення та передачу в оренду ТОВ "Добробутінвестсервіс" земельної ділянки на території Шумовецької сільської ради" не узгоджується з приписами Земельного кодексу України та прийняте всупереч визначеному порядку зміни цільового призначення земельної ділянки, суд приходить до висновку про його незаконність, як наслідок останнє підлягає скасуванню, а позовні вимоги в цій частині задоволенню.
Прокурор також просить визнати недійсним договір оренди земельної ділянки від 02.03.2007р. №255.
Статтею 203 ЦК України визначено загальні вимоги, додержання яких є необхідними для чинності правочину, зокрема: 1) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; 2) особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.
Згідно з ч.1 ст.215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Вищий господарський суд України у п. 2. 26. постанови Пленуму "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" №6 від 17.05.2011 року роз'яснив, що розглядаючи справи у спорах про визнання недійсними договорів оренди, суди повинні з'ясовувати питання чинності рішень (розпоряджень), на підставі яких було укладено такі договори.
Як зазначено вище, Хмельницька районна державна адміністрація прийняла розпорядження №183/07-р від 15.02.2007р., яке не відповідає вимогам законодавства та яке визнано недійсним. На підставі вказаного розпорядження 02.03.2007р. між Хмельницькою районною державною адміністрацією (орендодавець) та ТОВ "Добробутінвестсервіс" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки №255. Відтак, оскаржуваний договір оренди суперечить чинному на час його укладення законодавству, що свідчить про необхідність визнання його недійсним.
При цьому, такий договір оренди земельної ділянки може бути припинений лише на майбутнє, оскільки неможливо повернути вже здійснене за ним користування ділянкою (п. 2.29. постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин" №6 від 17.05.2011 року).
Поряд із цим, судом береться до уваги наступне.
Згідно ст. 13 Закону України "Про оренду землі", договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Статтею 15 вказаного Закону визначено, що істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Відповідно до ст.5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру, зокрема і орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Згідно ст.13 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Окрім того, ч.2 ст.23 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що технічна документація, зокрема, з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.
Крім того, згідно ст.9 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" встановлено, що обов'язковій державній експертизі підлягає технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Судом зважається на лист Хмельницької районної ради в якому повідомлено, що рішення щодо затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земельних ділянок розташованих на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району ТОВ "Добробутінвестсервіс" на сесії районної ради не затверджувались. Також у листі зазначено про відсутність надходження пропозицій від відповідача щодо затвердження зазначеної документації.
Також судом береться до уваги, що відповідно до висновку державної експертизи технічної документації з нормативної грошової оцінки для будівництва автомобільно-сервісного комплексу та ведення підсобного сільського господарства, розташованої на території Шумовецької сільської ради Хмельницького району від 13.02.2007р. №364, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1,84 га (для будівництва автомобільно-сервісного комплексу, із земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) становить 1 026 371 грн., нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 0,39 га (для ведення підсобного сільського господарства) становить 4 825 грн.
Натомість як вбачається із п.2 договору оренди від 02.03.2007р. №255 в останньому зазначено лише грошову оцінку земельної ділянки 1,84га для будівництва автомобільно - сервісного комплексу у розмірі 1 026 371грн. без врахування грошової оцінки земельної ділянки 0.39га для ведення підсобного сільського господарства, що призвело до невірного визначення розміру орендної плати.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Згідно зі ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
За таких обставин, беручи до уваги наведені вище положення законодавства, враховуючи встановлені судом факти, суд вважає обґрунтованою вимогу про визнання недійсним договору оренди від 02.03.2007р. №255.
Згідно з ст.ст. 44, 49 ГПК України судові витрати по справі (судовий збір) підлягають покладенню на відповідача у зв'язку із задоволенням позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 1, 2, 4 5 , 12, 15, 33, 43, 44, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позов Заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави, м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Добробутінвестсервіс", с. Ружичанка Хмельницького району Хмельницької області до Хмельницької районної державної адміністрації, м. Хмельницький за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, м. Хмельницький про визнання незаконним та скасування розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р "Про затвердження проекту відведення та передачу в оренду ТОВ "Добробутінвестсервіс" земельної ділянки на території Шумовецької сільської ради"; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 02.03.2007р. задовольнити .
Визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Хмельницької районної державної адміністрації від 15.02.2007р. №183/07-р "Про затвердження проекту відведення та передачу в оренду ТОВ "Добробутінвестсервіс" земельної ділянки на території Шумовецької сільської ради".
Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки від 02.03.2007р., укладений між Хмельницькою районною державною адміністрацією та ТОВ "Добробутінвестсервіс", з припиненням його дії на майбутнє.
Стягнути з Хмельницької районної державної адміністрації (Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Кам'янецька, 122/2 код 21318806) на користь Прокуратури Хмельницької області (м. Хмельницький, провулок Військоматський, буд. 3, код 02911102, МФО 820172, рахунок 35218028002814, код класифікації видатків бюджету 2800) 1 600,00 грн. (одну тисячу шістсот гривень 00 коп.) сплаченого судового збору.
Видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Добробутінвестсервіс" (Хмельницька обл., Хмельницький район, с. Ружичанка, вул. Леніна, буд. 29, код 34584370) на користь Прокуратури Хмельницької області (м. Хмельницький, провулок Військоматський, буд. 3, код 02911102, МФО 820172, рахунок 35218028002814, код класифікації видатків бюджету 2800) 1 600,00 грн. (одну тисячу шістсот гривень 00 коп.) сплаченого судового збору.
Видати наказ.
Суддя М.Є. Муха
Повний текст рішення складено 28.07.2017р.
Віддрук. 3 прим.: 1 - до справи; 2 - відповідачу 1 (31363, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с. Ружичанка, вул. Леніна, буд. 29); 3 - відповідачу 2 (31300, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, с. Малиничі). Всім з повідомленням.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2017 |
Оприлюднено | 02.08.2017 |
Номер документу | 67995803 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Муха М.Є.
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Муха М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні