ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
04 липня 2017 рокусправа № 804/15254/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Уханенка С.А.
суддів: Богданенка І.Ю. Дадим Ю.М.
за участю секретаря судового засідання: Сколишева О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 р. по справі за позовом публічного акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" до Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про скасування податкового повідомлення-рішення ,-
в с т а н о в и в:
У вересні 2014 року позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 23.05.2014 року № 0000402201. на загальну суму 313425,59 грн. (основний платіж - 250740,47 грн., штрафні санкції 62685,12 грн.), про збільшення товариству з обмеженою відповідальністю 7 футов грошового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач у жовтні 2014 року звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на незаконність та необґрунтованість постанови суду першої інстанції просив скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23 лютого 2017 року апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" задоволено, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 р. скасовано та прийнято нову постанову про задоволення адміністративного позову.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 20 квітня 2017 року задоволено частково касаційну скаргу Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 23 лютого 2017 року скасовано, а справу направлено до новий розгляд до суду апеляційної інстанції.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду від 07 жовтня 2014 р., дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, публічне акціонерне товариство Криворізький залізорудний комбінат зареєстроване як юридична особа 30.07.2001 року.
Працівниками Бердянської ОДПІ у період з 23.04.2014 року по 29.04.2014 року було проведено невиїзну документальну перевірку ПАТ Криворізький залізорудний комбінат з питань дотримання вимог податкового законодавства з плати за землю за період з 01.01.2012 року по 28.02.2014 року по земельній ділянці площею 5,888 га., розташованій за адресою: м. Бердянськ, вул. Толстого - пров. Матросова, 163/5 , за результатами якої складено Акт 29.04.2014 року № 050/08-22-22-11/00191307.
Відповідно до висновків вказаного акту перевіркою встановлено порушення вимог п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, що призвело до заниження суми орендної плати за землю, що призвело до несплати до бюджету суми податкового зобов'язання ПАТ Кривбасзалізрудком по орендній платі за землю у розмірі 230 739,84 грн., а саме: за 2012 рік - 106 496 грн., за 2013 рік - 106 494,65 грн., за січень-лютий 2014 року - 17 749,19 грн.
На підставі вищевказаних висновків податковим органом 23.05.2014 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000402201, яким підприємству збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб в розмірі 288 424,80 грн. в т.ч. за основним зобов'язанням в розмірі 230 739,84 грн. та за штрафними санкціями - 57 684,96 грн.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог суд першої інстанції дійшов висновку щодо обґрунтованості винесеного податковим органом податкового повідомлення - рішення.
Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Порядок оподаткування землі в Україні, починаючи з 01.01.2011, визначається розділом ХІІІ "Плата за землю" Податкового кодексу України. Питання орендної плати за землю врегульовані статтею 288 Податкового кодексу України.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (пункт 288.1 статті 288 ПК).
При цьому, відповідно до норм Податкового кодексу України, який визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету суб'єктами господарювання, які орендують земельні ділянки державної і комунальної власності, визначається відповідно до умов договору, але з урахуванням вимог підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, тобто, не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Кодексу; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Кодексу.
Таким чином, річна сума платежу орендної плати за землю, згідно з п. 288.5 ст. 288 ПКУ, не може бути меншою розміру, визначеного підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, а саме - трикратного розміру земельного податку, не залежно від того, чи співпадає її розмір із визначеним у договорі.
Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Таким чином, з набранням чинності ПК річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.
При цьому, виходячи із принципу пріоритетності норм ПК над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 ПК, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 ПК.
З урахуванням наведеного, у зв'язку зі зміною розміру орендної плати за земельну ділянку, згідно з пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, та встановлення її розміру, який не може бути меншим трикратного розміру земельного податку, колегія суддів дійшла висновку, що позивач повинен був самостійно розрахувати розмір орендних платежів на поточний рік з урахуванням вимог, встановлених чинним Податковим кодексом України.
Щодо посилання позивача на не правомірність винесеного відповідачем оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, з огляду на встановлення статтею 282 ПК України пільги, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Так, згідно довідки міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 29.10.2010 року у власності публічного акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" перебуває дитячий заклад оздоровлення та відпочинку відокремлений підрозділ Оздоровчий комплекс Дзержинець .
За змістом пп.282.1.4 п.282.1 ст.282 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України незалежно від їх підпорядкованості, у тому числі дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій.
Проте таке звільнення не відбувається автоматично.
Відповідно до ч.1 ст.284 ПК України передбачено встановлення органами місцевого самоврядування пільги щодо земельного податку.
Отже для реалізації положення п.282.1 ст.282 Податкового кодексу України необхідно рішення органу місцевого самоврядування.
Згідно з приписами п. 28 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання стосовно прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку.
При цьому, матеріали справи не містять доказів звільнення органом місцевого самоврядування позивача від сплати земельного податку.
Тому доводи позивача щодо його звільнення від сплати земельного податку є безпідставними.
Тому висновок суду першої інстанції щодо правомірності визначення податковим органом грошового зобов'язання з орендної плати є обґрунтованим.
Таким чином, враховуючи наведене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку апеляційну скаргу залишити без задоволення, постанову суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст. ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 жовтня 2014 р. - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з моменту її виготовлення в повному обсязі.
В повному обсязі ухвала виготовлена 10.07.2017 року.
Головуючий: С.А. Уханенко
Суддя: І.Ю. Богданенко
Суддя: Ю.М. Дадим
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2017 |
Оприлюднено | 03.08.2017 |
Номер документу | 68075576 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Уханенко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні