ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"01" серпня 2017 р. Справа № 903/540/17
за позовом Територіального медичного об'єднання Любомльського і Шацького районів
до Любомльської міської ради Волинської області
про визнання недійсним рішення Любомльської міської ради від 01.12.2016р. №11/27 «Про припинення права постійного користування земельною ділянкою»
Суддя Філатова С.Т.
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1- директор, Кирилюк - ОСОБА_2 (довіреність № НОМЕР_1 від 28.07.2017р.)
від відповідача: ОСОБА_3 - міський голова, ОСОБА_4 - договір про надання правової допомоги № 31/07/17 від 31.07.2017р.
У відповідності до ст. 81-1 ГПК України за клопотанням відповідача здійснюється фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Суть спору:
Територіальне медичне об'єднання Любомльського і Шацького районів звернулось з позовом до Любомльської міської ради Волинської області про визнання недійсним рішення Любомльської міської ради від 01.12.2016р. №11/27 «Про припинення права постійного користування земельною ділянкою» .
Позовні вимоги обґрунтовані таким:
Рішенням II пленарного засідання 11 чергової сесії Любомльської міської ради від 01.12.2015 року №11/27 Про припинення права постійного користування земельної ділянки було припинено Любомльській центральній районній лікарні право постійного користування частини земельної ділянки площею 0.4000 га із загальної площі 5,2439 га.
Вважає, що вищезазначене рішення Любомльської міської ради с протиправним та таким, що прийнято всупереч приписів земельною законодавства щодо припинення права постійного землекористувача, визначеного законом, без належного обґрунтування та без згоди землекористувача (Територіального медичного об'єднання Любомльського і Шапького районів як правонаступника Любомльської центральної районної лікарні), оскільки при його прийнятті відповідачем було порушено встановлений законом порядок та не враховано (не взято до уваги) всіх обставин, які мають значення у спірних правовідносинах.
Щодо факту правонаступництва Територіального медичного об'єднання Любомльського і Шацького районів після реорганізації Любомльської центральної районної лікарні.
У 2011 році за рішеннями Любомльської районної ради (рішення від 24.12.2010р. №2/14) та Шацької районної ради (рішення від 23.12.2010р. №2/25), на підставі наказу управління охорони здоров'я від 16.12.2010р. №387-од було утворено (зареєстровано) Територіальне медичне об'єднання Любомльського і Шацького районів (Єдиний медичний простір Любомльського і Шацького районів Волинської області) (далі за змістом - ТМО) шляхом об'єднання лікувальних закладів Любомльського і Шацького районів.
02 березня 2012 року рішенням № 14/16 Про реорганізацію Любомльської центральної районної лікарні, лікувальних амбулаторій Любомльського району та Тушинської дільничої лікарні шляхом приєднання до Територіального медичного об'єднання Любомльського і Шацького районів засновником - Любомльською районною радою - було припинено юридичну особу Любомльську центральну районну лікарню шляхом реорганізації в результаті приєднання до Територіального медичного об'єднання Любомльського і Шацького районів. Про що свідчить Повідомлення державного реєстратора - про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення на підставі рішення засновників від 02.11.2012р. № 528.
У пункті 1.8. Статуту ТМО зазначено: Любомльська центральна районна лікарня є головним підрозділом ТМО, на який покладаються функції з надання консультативно - методичної допомоги іншим структурним підрозділам ГМО .
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців громадських формувань в інформації про юридичну особу ( Любомльська ЦРЛ у розділі ОСОБА_2 про юридичних осіб-правонаступників: повне найменування та місцезнаходження юридичних осіб-правонаступників. їх ідентифікаційні коди внесено відомості "ТЕРИТОРІАЛЬННЕ МЕДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ ЛЮБОМЛЬСЬКОГО І ШАЦЬКОГО РАЙОНІВ (ЄДИНИЙ МЕДИЧНИЙ ПРОСТІР ЛЮБОМЛЬСЬКОГО І ШАЦЬКОГО РАЙОНІВ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ) Код ЄДРПОУ: 37271416 .
Крім цього, з переліку об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, затвердженого рішенням Любомльської районної ради від 18.12.2008р. №21/11 (до припинення Любомльської ЦРЛ). вбачається, що по вул. Незалежності 55 та 70 в м. Любомль, розташовані медичні будівлі та споруди Любомльської ЦРЛ. Згідно затвердженого рішенням Любомльської районної ради від 08.08.2013 року № 27/13 аналогічного переліку (після реєстрації припинення Любомльської ЦРЛ) за цими адресами розташовані медичні будівлі та споруди Територіального медичного об'єднання Любомльеької ЦРЛ.
Рішенням Любомльської міської ради від 27.02.2008 року №17/15 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та надання Любомльській центральній районній лікарні земельної ділянки за адресою Волинська область. м. Любомль. вул. Незалежності 55 та вул. Незалежності 70 було надано Любомльській ЦРЛ в постійне користування земельну ділянку площею 5,7383 га для обслуговування існуючих будівель лікувальних корпусів адміністративних та господарських споруд, на підставі чого управлінням Деркомзему у Любомльському районі Волинської області був виданий Любомльській центральній районній лікарні Акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ і №038751, який зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності / на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №030908800001.
Акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ №038751 на цей час в судовому порядку недійсним не визнано та не скасовано, як і рішення міської ради від 27.02.2008р. №17/15, на підставі якого він видавався, і яке є чинним.
Оскільки ТМО Любомльського і Шапького районів є правонаступником Любомльської центральної районної лікарні, тобто є правонаступником усієї сукупності прав та обов'язків останньої, до нього перейшло і право користування вище вказаною земельною ділянкою.
Рішеннями Любомльської міської ради №№38/41, 38/42, 38/43, 38/44, 38/45 від 14.02.2014р. Любомльській ЦРЛ, рішеннями № 49/32 від 26.11.2014 року, №52/73 від 29.01.2015р. Територіальному медичному об'єднанню Любомльського і Шацького районів було частково припинено право землекористування земельною ділянкою, що знаходиться за адресою м. Любомль, вул. Незалежності 55. Всі вище перелічені рішення приймались за заявою ТМО (землекористувача) на підставі його часткової добровільної відмови від права землекористування з метою приведення у відповідність документів до фактичного цільового використання частини земельної ділянки. У ТМО внаслідок прийняття вище зазначених рішень припинилося право землекористування в частинах. Таке припинення права користування вище зазначених земельних ділянок за ТМО Любомльського і Шацького районів було спричинено відчуженням нерухомого майна, а також передачею їх фізичним особам для будівництва та обслуговування житлового будинку. Прийняття відповідачем таких рішень про припинення права постійного користування частинами земельної ділянки Любомльській ЦРЛ та надання такого права і ТМО є обов'язковим і вимагається в силу ч. 1 ст. 123 ЗК України.
В той же час, прийняття відповідачем таких рішень не свідчить про припинення для ТМО Любомльського і Шацького районів правонаступництва на іншу частину земельної ділянки 2,7976 га, цільове призначення якої не змінювалось, оскільки у переліку підстав припинення права постійного користування, наведених у ст. 141 ЗК України, такої підстави, як припинення права землекористування з підстав зміни конфігурації земельної ділянки, не має.
Разом з тим, після припинення Любомльської ЦРЛ, ТМО Любомльського і Шацького районів, будучи правонаступником останньої, замовляло витяги про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки, зазначеної у Державному акті серії ЯЯ №038751 08.01.2009 року, та подавало за 2012-2016 роки на неї звітність за встановленими формами щодо наявності земельних ділянок, пільг на земельний податок з наявних площ земельних ділянок і платником земельного податку даної земельної ділянки виступало саме ТМО Любомльського і Шацького районів. Це підтверджується відповідною електронною, податковою звітністю - податковими деклараціями з плати за землю (земельний податок і та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014, 2015 роки та витягами з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земель міста Любомль Любомльської міської ради Любомльського району Волинської області за ці ж роки, замовником яких виступало саме ТМО Любомльського і Шацького районів.
Отже, частина земельної ділянки розміром 0.4 га, право користування якою було припинено спірним рішенням, залишилася у користуванні ТМО.
Згідно повідомлення відділу Держгеокадастру у Любомльському районі Волинської області від 12.12.2016р. №600-86/16р. на сьогодні за ТМО зареєстровано у ІНФОРМАЦІЯ_1 - 5,2439 га.
Решта земельної ділянки за цією адресою (2,7976 га) згідно повідомлення відділу держгеокадастру у Любомльському районі Волинської області від 12.12.2016р. за №600/86-16, за даними державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками, землекористувачами, угіддями за даними формами 6-зем, станом на 09.12.2016р. обліковувалося за Любомльською ЦРЛ.
Отже, з 02.11.2012 року (з моменту припинення Любомльської ЦРЛ) по 14.022014р., земельна ділянка, що по вул. Незалежності 55. в м. Любомль. загальною площею 5,243930 га. по документах обліковувалась за Любомльською ЦРЛ, а фактично перебувала у постійному користуванні ТМО Любомльського і Шацького районів, право постійного користування на яку перейшло до останнього як до правонаступника.
З огляду на позицію відповідача, що була озвучена під час пленарного засідання, на якому приймалось спірне рішення, право землекористування Любомльській ЦРЛ припинено як юридичній особі, діяльність якої припинена, з посиланням на пункт в частини 1 статті 141 ЗК України. Але у вказаному рішенні ця підстава не зазначена. Таким чином, з огляду на формулювання мотивувальної частини рішення, підставою припинення користування земельною ділянкою є всі підстави в сукупності, що перелічені у ст.141 ЗК України.
Разом з тим, не зважаючи на відсутність у рішенні чіткого формулювання підстав припинення користування земельною ділянкою, але враховуючи позицію відповідача, що мала місце на пленарному засіданні, оскаржує припинення користування земельною ділянкою з підстав, які викладені у пункті в ст.141 ЗК України ( припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій ).
У постанові Верховного Суду України від 21.02.2011 року (справа №21-3а11), викладено правову позицію, де зазначено, що: На думку Верховного Суду України, наведену у пункті в частини І статті 141 ЗК України підставу припинення права користування земельною ділянкою слід розуміти таким чином, що припинення права користування земельною ділянкою з підстави припинення установи допускається лише у випадку, коли припинення останньої виключає правонаступництво . Відповідно до п. в ст. 141 ЗК України підставою припинення права користування земельною ділянкою є припинення діяльності державних чи комунальних підприємств, установ та організацій. Таке припинення права користування земельною ділянкою пов'язане із неможливістю подальшої діяльності відповідного підприємства, установи або організації, у зв'язку із чим остання не можу виконувати свої юридичні обов'язки та реалізовувати суб'єктивні права.
Вважає, що відповідач безпідставно обмежив ТМО у його праві постійного користування земельною ділянкою, оскільки таке право набуте останнім правомірно, згідно діючого законодавства України до правонаступника переходять всі права і обов'язками попередньої юридичної особи, в том числі право постійне користування ТМ землею і щодо цього жодних обмежень законодавство не встановлює.
Крім того, земельна ділянка в частині 0,40 та в установленому законом порядку ТМО вилучена не була, будь-яких рішень про добровільну відмову від права користування земельною ділянкою в частині 0.40 та. як це передбачено ст. 141 ЗК України як однією з підстав припинення такого права. Любомльською міською радою не приймалося, відповідач не звертався до суду з позовом про примусове припинення права користувань земельною ділянкою в частині 0.40 та.
Повідомив, що даний спір розглядався в порядку адміністративного судочинства.
ТМО Любомльскього і ІІІацького районів звернулось до Любомльського районного суду, як адміністративного, з позовом про визнання протиправним та скасування спірного рішення. Вказаний суд прийняв справу до провадження та задовольнив позов повністю. Львівський апеляційний адміністративний суд рішення суду першої інстанції скасував з мотивів не підсудності розгляду даного спору адміністративному суду, оскільки за висновком апеляційного суду тут існує спір про право, і тому його належить розглядати в порядку господарського судочинства. До також висновку прийшов і Вищий адміністративний суд України, до якого оскаржувалась ухвала апеляційного суду.
Ухвалою суду від 12.07.2017р. порушено провадження по справі. Зобов'язано сторони:
- позивача подати належним чином завірені копії документів, долучених до позовної заяви; опис вкладень до цінного листа, відправленого згідно поштової квитанції №20/353 від 08.07.2017р.
- відповідача подати пояснення (обґрунтовані доводи та заперечення) по суті позовних вимог; документи до оспорюваного рішення; правові підстави припинення Любомльській ЦРЛ права постійного користування земельними ділянками по вул. Незалежності, 55а, 55б, 55в, 55г, 55д в м. Любомль та передачі їх ТМО Любомльського і Шацького районів по рішеннях Любомльської міської ради №№38/41, 38/42, 38/43, 38/44, 38/45 від 14.02.2014р. (заяви про добровільну відмову тощо); правові підстави припинення ТМО Любомльського і Шацького районів права постійного користування земельними ділянками по вул. Незалежності, 55, 55і в м. Любомль по рішеннях Любомльської міської ради №№49/32 від 26.11.2014р., №52/73 від 29.01.2015р. (заяви про добровільну відмову тощо).
Відповідач звернувся з клопотанням від 01.08.2017 р. про здійснення технічної фіксації судового процесу.
В судовому засіданні 01.08.2017р. відповідно до ст. 77 ГПК України оголошувалась перерва до 15:30 год. для ознайомлення з поданими доказами та задоволення клопотання про здійснення технічної фіксації.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позові.
Відповідач у відзиві № 271 від 01.08.2017р. позов заперечив, мотивуючи тим, що факт правонаступництва Територіального медичного об'єднання Любомльського і Шацького районів (надалі по тексту - ТМО) після реорганізації Любомльської центральної районної лікарні є недоведеним.
Зокрема, згідно Наказу Управління охорони здоров'я Волинської обласної державної адміністрації № 387.од. від 16.12.2010р. було створено Територіальне медичне об'єднання Любомльського і Шацького районів з « 01» січня 2011р. (дата запису про державну реєстрацію 29.12.2010р., номер запису: 189 102 0000 000479).
Згідно Рішення Любомльської районної ради Волинської області №14/16 від 02.03.2012р. було створено комісію щодо реорганізації Любомльської центральної районної лікарні, лікувальних амбулаторій Любомльського району та Гущанської дільничної лікарні шляхом приєднання до ТМО.
Таким чином, обидві юридичні особи (Любомльська ЦРЛ і ТМО Любомльського і Шацького районів) існували паралельно (з 29.12.2010р. (дата державної реєстрації ТМО) по 02.11.2012р. (дата припинення Любомльської центральної районної лікарні)), як два господарюючих суб'єкта з окремим кодом ЄДРПОУ.
Згідно ч.7 ст.4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань» , - у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.
Згідно запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №11891120011000038 від 02.11.2012р. про державну реєстрацію припинення юридичної особи було припинено юридичну особу - Любомльську центральну районну лікарню (код ЄДРПОУ 01982821).
Правонаступництво юридичної особи, до якої приєднуються відображається в розділі Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань «ОСОБА_2 про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа:»
Згідно витягу з Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 01.08.2017р. (Єдиний медичний простір Любомльського і Шацького районів Волинської області, код ЄДРПОУ 37271416) в графі «ОСОБА_2 про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована юридична особа:» зазначено «відомості відсутні» .
Вказана обставина свідчить про те, що процедура приєднання для Любомльської ЦРЛ не була завершена, оскільки не було проведено державну реєстрацію змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.
Крім того, згідно п.1.8 статуту ТМО Любомльська центральна районна лікарня є лише головним підрозділом ТМО, на який покладаються функції з надання консультативно-методичної допомоги іншим структурним підрозділам ТМО.
Жодні відомості, про те, що ТМО є повним правонаступником Любомльської ЦРЛ, у статуті ТМО відсутні.
Як на підтвердження факту правонаступництва позивач вказує на те, що на земельній ділянці (право користування якої було припинено) розташовані будівлі та споруди Любомльської ЦРЛ (аркуш 2 позовної заяви). Вказана обставина не відповідає дійсності, що підтверджується актом обстеження земельної ділянки від « 31» липня 2017р. (додається до відзиву), а також позивачем не надано жодних правовстановлюючих документів на майно, яке він вважає знаходиться на вищевказаній земельній ділянці.
Згідно п.«в» ч.І ст.141 Земельного кодексу України (в редакції станом на 02.11.2012р.) передбачено, що підставами припинення права користування земельною ділянкою є припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій.
Враховуючи, що 02 листопада 2012 р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було вчинено запис про припинення Любомльської ЦРЛ, вважає, що для останньої припинилось право постійного користування, яке підтверджувалось актом на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №038751 від « 08» січня 2009р. на підставі п.«в» ч.І ст.141 Земельного кодексу України (в редакції станом на дату припинення Любомльської ЦРЛ).
Стверджує, що п.«в» ч.І ст.141 Земельного кодексу України є спеціальною нормою, яка передбачає саме підстави для припинення права постійного користування земельною ділянкою і вказана норма застосовується як при ліквідації, так і при реорганізації юридичної особи, оскільки в ній фігурує єдине поняття «припинення діяльності» .
Вважає, що Земельним кодексом України не передбачено правонаступництво відносно прав користування на землю і набуття права постійного користування на землю відбувається в загальному порядку, визначеному ст.116, 123 Земельного кодексу України.
Вказані висновки також підтверджуються судовою практикою, зокрема постановою Вищого господарського суду України у справі № 909/167/13-г від « 01» жовтня 2013р. (копію додає).
Зокрема, вважає, що аналіз норм ст.140-149 ЗК України вказує на те, що в позасудовому порядку припиняються права власності/користування в таких випадках: п.«а» ст.141 (добровільна відмова від права користування), п.«в» ст.141 (припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій) п.«е» (набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці)
Зміни організаційно- правової форми не було. Любомльська ЦРЛ не змінювала свою організаційно-правову форму, а ТМО Любомльського і Шацького районів є новоутвореною шляхом заснування юридичної особи (згідно відомостей викладених у ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 01.08.2017р.).
Щодо рішень Любомльської міської ради № 38/41, 38/42, 38/43, 38/44, 38/45 від 14.02.2014р., №49/32 від 26.11.2014р., №52/73 від 29.01.2015р., то вказані рішення приймались про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок територіальному медичному об'єднанню Любомльського і Шацького районів, тобто в загальному порядку, який передбачений ст.123 Земельного кодексу, а не на підставі правонаступництва, як вказує позивач. За умови правонаступництва Любомльська міська рада не зобов'язана була припиняти постійного користування для Любомльської ЦРЛ.
Крім того, на підставі вищевказаних рішень Любомльської міської ради земельна ділянка, яка перебувала у постійному користуванні Любомльської ЦРЛ (кадастровий номер 0723310100:01:015:0022) втратила свою первинну конфігурацію в зв'язку з поділом і передачею окремо сформованих земельних ділянок (з окремим кадастровим номером) в користування іншої юридичної особи - Територіальне медичне об'єднання Любомльського і Шацького районів (Єдиний медичний простір Любомльського і Шацького районів Волинської області, код ЄДРПОУ 37271416).
Тобто, земельна ділянка з кадастровим номером 0723310100:01:015:0022 перестала існувати у визначених її межах, площа земельної ділянки зменшилась.
Саме тому у рішеннях Любомльської міської ради №38/41, №38/43, №38/44, №38/45 від « 14» лютого 2014р., №49/32 від 26.11.2014р., №52/73 від 29.01.2015р. було зобов'язано повернути акт постійного користування, оскільки останній останній вже не міг підтверджувати права постійного користування Любомльської ЦРЛ на земельну ділянку пл. 52439,30 кв.м..
Щодо наданих позивачем статистичних даних (податкові декларації, повідомлення Держгеокадастру), вважає, що такі відомості не є правовстановлюючими документами на нерухоме майно (земельну ділянку) та не можуть підтверджувати наявність у позивача прав користування земельними ділянка, які утворились в результаті поділу (в т.ч. на земельну ділянку пл. 0,4000га) та які на сьогоднішній день не є сформованими (без присвоєного кадастрового номеру) по вул. Незалежності 55 м. Любомль.
Заявою від 01.08.2017 р. відповідач долучив додаткові докази на виконання вимог ухвали суду від 12.07.2017 р.
Позивач клопотанням від 01.08.2017 р. долучив копію трудової книжки ОСОБА_1 в підтвердження правонаступництва ТМО Любомльської ЦРЛ.
З метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, зважаючи на необхідність витребування додаткових доказів, господарський суд, керуючись п. 3 ст. 77 ГПК України, вважає за необхідне відкласти розгляд справи.
Господарський суд, керуючись п. 3 ст.77, ст. 86 ГПК України, -
у х в а л и в:
1. Розгляд справи відкласти на 28.08.2017р. на 11 год. 00хв.
2. Представити суду до 25.08.2017 р.:
2.1. Позивачу: обґрунтовані доводи по суті заперечень у відзиві № 271 від 01.08.2017 р. передавальний акт до рішення Любомльської районної ради Волинської області від 02.03.2012 р. № 14/16 Про реорганізацію Любомльської центральної районної лікарні, лікувальних амбулаторій Любомльського району та Гущанської дільничої лікарні шляхом приєднання до Територіального медичного об'єднання Любомльського та Шацького районів .
2.2. Відповідачу: докази в підтвердження права постійного користування ТМО на момент винесення рішень Любомльської міської ради № 49/32 від 26.11.2014р., № 52/73 від 29.01.2015 р., протокол сесії до рішення Любомльської міської ради № 11/27 від 01.12.2016 р.
У разі неподання витребуваних судом доказів спір буде розглянуто за наявними в справі матеріалами згідно ст.75 ГПК України.
Суддя С. Т. Філатова
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2017 |
Оприлюднено | 04.08.2017 |
Номер документу | 68090960 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Дем`як Валентина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні