Справа № 521/21293/16-а
Провадження № 2а/521/84/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 липня 2017 року Малиновський районний суд м. Одеси в складі:
головуючого - судді - Мазун І.А.
при секретарі - Бурдейному В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за адміністративним позовом ТОВ ОЛИС до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності ,-
В С Т А Н О В И В:
До Малиновського районного суду м.Одеси звернулося ТОВ Олис з адміністративним позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, в якому, згідно останніх уточнених позовних вимог, просило поновити процесуальний строк, що пропущений з поважних причин, для подання позовної заяви про визнання протиправною та скасування Постанови заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 066/16 від 25 листопада 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; визнати протиправною та скасувати Постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 066/16 від 25 листопада 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень, які перераховується дo державного або місцевого бюджету; поновити товариству з обмеженою відповідальністю ОЛИС процесуальний строк, пропущений з поважних причин, для подання позовної заяви про визнання протиправною та скасування Постанови заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 002/17 від 05 січня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; визнати протиправною та скасувати Постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 002/17 від 05 січня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 288000 (двісті вісімдесят вісім тисяч) гривень, які перераховується до державного або місцевого бюджету; поновити товариству з обмеженою відповідальністю ОЛИС процесуальний строк, що пропущений з поважних причин, для подання позовної вимоги про визнання протиправною та скасування Постанови головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок ОСОБА_1 Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_3 № 253 від 21 жовтня 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; визнати протиправною та скасувати Постанову головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок ОСОБА_1 Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_3 № 253 від 21 жовтня 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що згідно з договором оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та ТОВ ОЛИС 31.03.2016р., позивачу передано у строкове, платне володіння, користування земельні ділянки площею 1,7225га та 0,3114га, що знаходяться у м.Одесі, Малиновському районі, вул..Стовпова,28/1. В оренду передаються земельні ділянки, в тому числі: земельна ділянка площею 1,7225га., кадастровий номер 5110137300:24:005:0008, в тому числі по угіддях: капітальна одноповерхова - 0,1217га; тимчасова - 0,0023га, під спорудами - 0,5696га; під проїздами, проходами та площадками - 1,0289га. Земельна ділянка площею 0,3114га, кадастровий номер 5110137300:24:005:0009, в тому числі по угіддях: капітальна одноповерхова - 0,1139га; тимчасова - 0,0011га, під спорудами - 0,0008га; під проїздами, проходами та площадками - 0,1956га. В цьому договорі вказано, що на земельних ділянках розташовано об єкт нерухомого майна, що належить ТОВ ОЛИС на підставі договору купівлі-продажу нежитлових будівель, посвідченого 23.10.2012р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_4.
26.09.2016р. замовником будівництва ТОВ ОЛИС (ЄДРПОУ 33506710) до ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було подано декларацію про початок будівельних робіт з реконструкції нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: м.Одеса, Малиновський район, вул..Стовпова,28/1, вхідний номер 9257/16 від 26.09.2016р.
ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №05/1-15680 від 30.09.2016р. вказану декларацію було повернуто ТОВ ОЛИС та відмовлено в її реєстрації.
Незважаючи на вказане, ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено направлення для проведення позапланової перевірки від 29.09.2016р. на реконструкцію нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: м.Одеса, Малиновський район, вул..Стовпова,28/1 а також 30.09.2016р. складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Підставою вказаної перевірки слугував наказ ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08.09.2015р. №976 та службова записка від 28.09.2016р. №1308 щодо необхідності перевірки достовірності даних наведених у декларації про початок будівельних робіт, вхідний номер 9257/16 від 26.09.2016р. На підставі вказаного ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено припис від 30.09.2016р. про зупинення підготовчих та будівельних робіт, протокол від 30.09.2016р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності а також винесено постанову №253 від 21.10.2016р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 130500грн.
28.10.2016р. ТОВ ОЛИС до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подано декларацію про початок виконання будівельних робіт (вх. № 01-16/309д/д від 28.10.2016 року) з реконструкції нежитлових приміщень під виробничі приміщення з адміністративно - побутовим корпусом за адресою: вул. Стовпова,28/1, Малиновський район, м. Одеса., однак листом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 03.11.2016р. вказану декларацію було повернуто замовнику для дооформлення.
Незважаючи на повернення зазначеної декларації, управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради було складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 11.11.2016р. на підставі наказу (розпорядження) начальника управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №24 ДАБК від 04.10.2016р. та необхідності проведення перевірки достовірності даних, наведених у декларації про початок будівельних робіт, вхідний номер 9257/16 від 26.09.2016р., протокол від 11.11.2016р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено заступником начальника Управління - начальником інспекційного відділу №1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 постанову №066/16 від 25.11.2016р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за абз.4 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 130500грн.
01.12.2016р. ТОВ ОЛИС до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подано декларацію про початок виконання будівельних робіт (вх. № 0А 083163362731 від 01.12.2016р.) з реконструкції нежитлових приміщень під виробничі приміщення з адміністративно - побутовим корпусом за адресою: вул. Стовпова,28/1, Малиновський район, м. Одеса.
21.12.2016р. управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності а також заступником начальника Управління - начальником інспекційного відділу №1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 винесено постанову №002/17 від 05.01.2017р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за абз.4 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 288000грн.
Вважаючи всі постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності незаконними, оскільки декларації про початок будівельних робіт були повернуті, а отже не було підстав для проведення перевірок достовірності даних, наведених у декларації про початок будівельних робіт та винесення зазначених постанов. Також позивач просив поновити процесуальний строк, що пропущений з поважних причин, для подання позовних вимог про визнання протиправними та скасування відповідних постанов, оскільки вказані постанови були винесені у відсутності позивача і він їх пізно отримав.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.
Представник управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради заперечував проти позову, посилаючись на те, що постанови про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності винесені з дотриманням вимог діючого законодавства.
Представник ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області в судове засідання не з явився, сповіщений належним чином.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в повному обсязі з наступних підстав.
Згідно договору оренди землі, укладеного між Одеською міською радою та ТОВ ОЛИС 31.03.2016р., позивачу передано у строкове, платне володіння, користування земельні ділянки площею 1,7225га та 0,3114га, що знаходяться у м.Одесі, Малиновському районі, вул..Стовпова,28/1. В оренду передаються земельні ділянки, в тому числі: земельна ділянка площею 1,7225га., кадастровий номер 5110137300:24:005:0008, в тому числі по угіддях: капітальна одноповерхова - 0,1217га; тимчасова - 0,0023га, під спорудами - 0,5696га; під проїздами, проходами та площадками - 1,0289га. Земельна ділянка площею 0,3114га, кадастровий номер 5110137300:24:005:0009, в т ому числі по угіддях: капітальна одноповерхова - 0,1139га; тимчасова - 0,0011га, під спорудами - 0,0008га; під проїздами, проходами та площадками - 0,1956га. В цьому договорі вказано, що на земельних ділянках розташовано об єкт нерухомого майна, що належить ТОВ ОЛИС на підставі договору купівлі-продажу нежитлових будівель, посвідченого 23.10.2012р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_4. Відповідно до п.п.5.1,5.2 договору зазначається - земельні ділянки передаються в оренду ТОВ ОЛИС для експлуатації та обслуговування будівель і споруд виробничої бази. Категорія земель за основним цільовим призначенням - землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; вид цільового призначення згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель - 1. 11.02 для розміщення та експлуатації основних , підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної машинобудівної та іншої промисловості .
26.09.2016р. замовником будівництва ТОВ ОЛИС (ЄДРПОУ 33506710) до ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було подано декларацію про початок будівельних робіт з реконструкції нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: м.Одеса, Малиновський район, вул..Стовпова,28/1, вхідний номер 9257/16 від 26.09.2016р.
ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №05/1-15680 від 30.09.2016р. вказану декларацію було повернуто ТОВ ОЛИС та відмовлено в її реєстрації.
Незважаючи на вказане, ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено направлення для проведення позапланової перевірки від 29.09.2016р. на реконструкцію нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно-побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: м.Одеса, Малиновський район, вул..Стовпова,28/1 а також 30.09.2016р. складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Підставою вказаної перевірки слугував наказ ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції України від 08.09.2015р. №976 та службова записка від 28.09.2016р. №1308 щодо необхідності перевірки достовірності даних, наведених у декларації про початок будівельних робіт, вхідний номер 9257/16 від 26.09.2016р. На підставі вказаного ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області було складено припис від 30.09.2016р. про зупинення підготовчих та будівельних робіт, протокол від 30.09.2016р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності а також винесено постанову №253 від 21.10.2016р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 130500грн.
28.10.2016р. ТОВ ОЛИС до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подано декларацію про початок виконання будівельних робіт (вх. № 01-16/309д/д від 28.10.2016 року) з реконструкції нежитлових приміщень під виробничі приміщення з адміністративно - побутовим корпусом за адресою: вул. Стовпова,28/1, Малиновський район, м. Одеса., однак листом управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 03.11.2016р. вказану декларацію було повернуто замовнику для дооформлення.
Незважаючи на повернення зазначеної декларації, управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради було складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил від 11.11.2016р. на підставі наказу (розпорядження) начальника управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради №24 ДАБК від 04.10.2016р. та необхідності проведення перевірки достовірності даних, наведених у декларації про початок будівельних робіт, вхідний номер 9257/16 від 26.09.2016р., протокол від 11.11.2016р. про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та винесено заступником начальника Управління - начальником інспекційного відділу №1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 постанову №066/16 від 25.11.2016р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за абз.4 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 130500грн.
01.12.2016р. ТОВ ОЛИС до управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради подано декларацію про початок виконання будівельних робіт (вх. № 0А 083163362731 від 01.12.2016р.) з реконструкції нежитлових приміщень під виробничі приміщення з адміністративно - побутовим корпусом за адресою: вул. Стовпова,28/1, Малиновський район, м. Одеса.
21.12.2016р. управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил,. припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності а також заступником начальника Управління - начальником інспекційного відділу №1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 винесено постанову №002/17 від 05.01.2017р. за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за абз.4 п.4 ч.2 ст.2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , якою на ТОВ ОЛИС накладено штраф у розмірі 288000грн.
Частиною 8 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.
Разом з тим, в пункті 11 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 встановлено, що замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданих ним повідомленні, декларації, за виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації та за порушення вимог, визначених цим Порядком, відповідно до Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до статті 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його дійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Договір оренди землі від 31 березня 2016 року не визнаний судом не недійсним, а тому внаслідок існуючої презумпції цей правочин є правомірним.
Твердження, що земельні ділянки не відведені для мети будівництва спростовуються нормами спеціального закону - Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства .
Відповідно до частини 1 статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт щодо об'єктів будівництва, що належать до І - III категорій складності .
Відповідно до визначення терміну Генеральний план населеного пункту в пункті 2 частини 1 статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
На офіційному сайті міста Одеси міститься генеральний план міста Одеси, що затверджений рішенням Одеської міської ради №6489- VI від 25.03.2015 року Про затвердження Генерального плану м. Одеси . В розділі Основні положення Генерального плану м. Одеси на сторінці 12 визначається поняття Виробнича зона , відповідно до якого встановлено, що генеральним планом передбачається реорганізація і розвиток виробничих територій, яка включає повну або часткову реконструкцію територій, які зберігають своє виробниче призначення, з оновленням, ущільненням забудови, створення нової інженерної та природоохоронної інфраструктури.
Таким чином генеральним планом м.Одеси передбачено повну та часткову реконструкцію територій, які зберігають своє виробниче призначення з оновленням та ущільненням забудови. В цьому генеральному плані об єкт реконструкції та містобудування, що належить ТОВ ОЛИС , занесений за №138 з визначенням позначення виробнича зона . Також на офіційному сайті м.Одеса міститься план існуючого використання територій, де об єкт реконструкції та містобудування, що належить ТОВ ОЛИС , занесений під №191 з визначенням виробнича зона .
Відповідно до абзацу 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення а саме - виконання будівельних робіт без реєстрації декларації про початок виконання таких робіт, а також наведення недостовірних даних у зазначеній декларації на об'єктах III категорії складності - у розмірі дев'яноста мінімальних заробітних плат.
Відповідно до статей 36,39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466, та Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1304.2011р. № 461 встановлено декларативний принцип на отримання права на виконання підготовних робіт і будівельних робіт та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об 'єктів, що належать до І - III категорії складності. При цьому, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.
В постанові ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 21.10.2016р. вказано, що замовником будівництва ТОВ ОЛИС подано до ОСОБА_1 державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області декларацію про початок будівельних робіт з реконструкцій нежитлових будівель під виробничі приміщення з адміністративно - побутовим корпусом ТОВ ОЛИС за адресою: вул.. Стовпова, 28/1, Малиновський р-н, м. Одеса, вхід № 9257/16 від 26.09.2016р.. Оскільки дозвільного документу на виконання будівельних робіт органами Державної архітектурно - будівельної Інспекції України за даною адресою не зареєстровано, будівельні роботи замовником будівництва ТОВ ОЛИС виконуються самочинно (без отримання права на їх виконання), що є порушенням ч. 1 cm. 34 та ч. 1 cm. 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
У відповідності постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011р. № 553 затверджений Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, який визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.
Аналіз приписів абзацу 4 пункту 7 Порядку №533 дає підстави дійти висновку, що на момент проведення позапланової перевірки підстави, зазначеної у направленні на перевірки не існувало.
Окрім того, згідно частини восьмої статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та імовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.
3 аналізу вказаної норми випливає висновок, що поняття подання декларації як складова підстав для відповідальності за повноту та достовірність зазначених в ній даних включає і реєстрацію (прийняття) Інспекцією цієї декларації. У разі використання Інспекцією свого права на відмову у реєстрації декларації та повернення її для виправлення виявлених недоліків, така декларація не може вважатися поданою та бути підставою для притягнення відповідальності, передбаченої Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за порушення норм Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду України від 02.06.2015 № 21 -720а15/816/6496/13а, зокрема, що поняття подання декларації як складова підстав для відповідальності за повноту та достовірність зазначених в ній даних включає і реєстрацію (прийняття) Інспекцією цієї декларації. У разі використання Інспекцією свого права на відмову у реєстрації декларації та повернення її для виправлення виявлених недоліків, така декларація не може вважатися поданою та бути підставою для притягнення до відповідальності, передбаченої Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності за порушення норм Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Оскільки листом ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області №05/1-15680 від 30.09.2016р. декларація від 26.09.2016р. була повернута ТОВ ОЛИС та відмовлено в її реєстрації, у цього органу не було підстав для проведення перевірки достовірності, вказаних у цій декларації даних, та винесення по результатам цієї перевірки постанови від 21.10.2016р..
Крім того, як пояснив в судовому засіданні представник Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з 04.10.2016р. до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради перейшли повноваження щодо розгляду справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Отже, винесена Постанова за результатами перевірки є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.
Аналогічні помилки були допущені і Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради при винесенні постанови від 25.11.2016р., оскільки подана ТОВ ОЛИС до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради декларація від 28.10.2016р. листом Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 03.11.2016р. була повернута замовнику.
Що стосується постанови Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 05.01.2017р. суд зазначає, що вона протирічить вимогам Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а отже також підлягає скасуванню.
Суд вважає за необхідне у відповідності до вимог ст.102 КАС України поновити ТОВ ОЛИС строк на оскарження вищезазначених постанов, оскільки вони були постановлені без участі представника позивача і їх копії були пізно ним отримані.
Посилаючись на вищевикладене, суд прийшов до висновку про те, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , ст.ст. 26, 34, 36, 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст.ст. 10, 11, 102, 158, 159, 160, 161, 163 КАС України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ОЛИС до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, ОСОБА_1 державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про притягнення до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері містобудівної діяльності задовольнити.
Поновити товариству з обмеженою відповідальністю ОЛИС процесуальний строк для подання позовної вимоги про визнання протиправною та скасування Постанови головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок ОСОБА_1 Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_3 № 253 від 21 жовтня 2016 року про накладення на товариство з додатковою відповідальністю ОЛИС штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Визнати протиправною та скасувати Постанову головного інспектора будівельного нагляду відділу контролю та нагляду за проведенням перевірок ОСОБА_1 Державної архітектурно - будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_3 № 253 від 21 жовтня 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень.
Поновити товариству з обмеженою відповідальністю ОЛИС процесуальний строк для подання позовної заяви про визнання протиправною та скасування Постанови заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 066/16 від 25 листопада 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Визнати протиправною та скасувати Постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 066/16 від 25 листопада 2016 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накласти штраф у сумі 130500 (сто тридцять тисяч п'ятсот) гривень, які перераховується дo державного або місцевого бюджету
Поновити товариству з обмеженою відповідальністю ОЛИС процесуальний строк процесуальний строк для подання позовної заяви про визнання протиправною та скасування Постанови заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 002/17 від 05 січня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Визнати протиправною та скасувати Постанову заступника начальника Управління - начальника інспекційного відділу № 1 Управління державного архітектурно - будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_2 № 002/17 від 05 січня 2017 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою постановлено визнати Товариство з обмеженою відповідальністю ОЛИС винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 4 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накласти штраф у сумі 288000 (двісті вісімдесят вісім тисяч) гривень, які перераховується до державного або місцевого бюджету.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
ГОЛОВУЮЧИЙ І.А.МАЗУН
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 28.07.2017 |
Оприлюднено | 04.08.2017 |
Номер документу | 68098486 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні