Ухвала
від 03.08.2017 по справі 908/55/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 5/11/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

03.08.2017 Справа № 908/55/17

Колегія суддів господарського суду Запорізької області у складі: головуючий суддя Горохов І.С., суддя Азізбекян Т.А., суддя Носівець В.В., розглянувши заяву Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області про відстрочку виконання рішення суду у справі № 908/55/17

За позовом: Публічного акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (01601, Київська область, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 6, поштова адреса: 04116, Київська область, м. Київ, вул. Шолуденка, 1)

До відповідача: Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області (72142, Запорізька область, Приморський район, с. Інзівка, вул. Леніна, 4)

Третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевского, 12/2)

Третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_2 енергетики та вугільної промисловості України (01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 30)

Третя особа-3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 обласна державна адміністрація (69107, м. Запоріжжя, просп. Соборний, 164)

Третя особа-4, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Запоріжгаз» (69000, м. Запоріжжя, вул. Заводська, буд. 7, код ЄДРПОУ 03345716)

про стягнення 11 395 878,98 грн.

Відомості про представників сторін та учасників судового процесу:

від позивача: не з'явився

від відповідача: ОСОБА_5, рішення № 2 від 06.11.2015

від 3-ої особи - 1: ОСОБА_6, довіреність № 09-94/18 від 24.04.2017

від 3-ої особи - 2: не з'явився

від 3-ої особи - 3: не з'явився

від 3-ої особи - 4: не з'явився

суть спору :

Рішенням господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 по справі № 908/55/17 у складі (головуючий суддя (суддя-доповідач): Проскуряков К.В., судді: Носівець В.В., Топчій О.А.) позовні вимоги задоволено та стягнуто з Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області на користь Публічного акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» суму основного боргу у розмірі 5 488 327,74 грн., 3 % річних у розмірі 480 453,61 грн., втрати від інфляції у розмірі 5 427 097,63 грн., судовий збір у розмірі 170 938,18 грн.

На виконання вказаного рішення господарським судом Запорізької області 27.06.2017 видано відповідний наказ.

26.07.2017 до господарського суду Запорізької області від Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області надійшла заява від 21.07.2017 про відстрочку виконання рішення суду від 01.06.2017 по справі № 908/55/17.

26.07.2017 протоколом передачі судової справи раніше визначеному складу суду заяву Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області про відстрочку виконання рішення суду передано до розгляду у складі колегії суддів: головуючий суддя (суддя-доповідач): Проскуряков К.В., судді: Носівець В.В., Топчій О.А.).

Розпорядженням керівника апарату суду від 26.07.2017 № П-513/17, враховуючи перебування у відпустці судді-доповідача у справі № 908/55/17 - ОСОБА_7 з 24.07.2017 по 08.09.2017, відповідно до п. п. 2.3.3, 2.3.47, 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду заяву Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області від 21.07.2017 про відстрочку виконання рішення суду призначено на повторний автоматизований розподіл справи № 908/55/17.

26.07.2017 автоматизованою системою документообігу господарського суду Запорізької області здійснено повторний автоматичний розподіл судової справи між суддями, справу розподілено у складі колегії суддів: головуючий суддя - Горохов І.С., судді: Носівець В.В., Топчій О.А.

27.07.2017 протоколом автоматичної зміни складу колегії суддів, у зв'язку з перебуванням судді Топчій О.А. у відпустці з 26.07.2017р. по 10.08.2017р. включно, заяву про відстрочку виконання рішення суду передано до розгляду у складі колегії суддів: головуючий суддя (суддя-доповідач): Горохов І.С., судді: Азізбекян Т.А., Носівець В.В.).

Ухвалою суду від 27.07.2017 заяву про відстрочку виконання рішення суду у справі № 908/55/17 прийнято до розгляду, призначене судове засідання на 03.08.2017.

В обґрунтування заяви про відстрочку виконання рішення відповідач вказує, що рішенням господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 були задоволені позовні вимоги позивача. Однак, на думку заявника суд не врахував, що пунктом 4.7 договору № 2 укладеним між НАК Нафтогаз України та Інзівською сільською радою 24.07.2012 прописано, що не виконання п. 2.3.15 договору через відсутність бюджетного фінансування у зв'язку з відхиленням ОСОБА_1 Міністрів України пропозицій щодо включення до Державного бюджету видатків на погашення заборгованості перед Нафтогазом не може бути підставою для нарахування Нафтогазом пені та штрафів та звернення до суду. Звернутися до Апіляційного суду Інзівська сільська рада не може, за відсутністю в бюджеті коштів на сплату судового збору. Просив відстрочити виконання рішення господарського суду Запорізької області до 31.12.2018.

В судовому засіданні представник заявника підтримав заяву про надання відстрочки виконання рішення суду.

03.08.2017 представник позивача в судове засідання не з'явився, на електронну адресу суду надіслав клопотання від 02.08.2017 про відкладення розгляду справ у зв'язку з не отриманням заяви відповідача про відстрочку виконання рішення суду.

У зв'язку із обмеженим строком розгляду заяви про відстрочку виконання рішення передбаченого ч. 1 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, суд не може задовольнити заяву та відкласти її розгляд. У зв'язку з чим, у задоволенні клопотання відмовляється.

Представник третьої особи - 1 вирішення заяви залишив на розсуд суду.

За письмовим клопотанням представника заявника та третьої особи розгляд заяви здійснювався без застосування технічних засобів фіксації.

Треті особи - 2, 3, 4 у судове засідання не з'явились, про причини неявки суду не повідомили. Про дату, час та місце призначеного судового засідання Були повідомлені належними чином шляхом направлення на їх адресу відповідної ухвали.

Відповідно до ч. 1 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає питання про відстрочку виконання рішення в десятиденний строк. Неявка представника стягувача, за висновком суду, не перешкоджає розгляду заяви про відстрочку в даному судовому засіданні за наявними у справі матеріалами. В судовому засіданні було з'ясовано, що заява про відстрочку виконання рішення разом з додатками за описом вкладення була надіслана Інзівською сільською радою ПАТ НАК Нафтогаз України на адресу для листування, яке відбувалось між сторонами за договором, а саме: Філія ЦМГС ПАТ НАК Нафтогаз України 08151, Київська область, м. Боярка, вул. Маяковського 49.

Судовий процес здійснювався без застосування засобів технічної фіксації судового процесу.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника боржника та третьої особи - 1, колегія суддів дійшла висновку про доцільність часткового задоволення заяви Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області про відстрочку виконання рішення суду з наступних підстав.

Рішенням господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 у справі № 908/55/17 задоволено позовні вимоги Публічного акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» та присуджено до стягнення з Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області суму основного боргу у розмірі 5 488 327,74 грн., 3 % річних у розмірі 480 453,61 грн., втрати від інфляції у розмірі 5 427 097,63 грн., судовий збір у розмірі 170 938,18 грн.

Рішенням суду встановлено, що 24.07.2012 Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (компанія, позивач) та Інзівською сільська рада (замовник, відповідач) на виконання розпорядження ОСОБА_1 Міністрів України від 26.08.2009 №1001-р "Про добудову підвідних газопроводів" зі змінами та доповненнями , внесеними розпорядженням ОСОБА_1 Міністрів України від 26.08.2009 № 1001-р (далі - Розпорядження) уклали Договір № 2 (далі - Договір).

Відповідно до п. 1.1 Договору, Компанія відповідно до Розпорядження та на умовах цього договору, на підставі затвердженого рішенням правління Компанії «Переліку об'єктів газопостачання, у спорудженні яких бере фінансову участь Компанія» (далі - Перелік) та графіку фінансування спорудження об'єкта газопостачання (додаток 1), здійснює фінансування добудови об'єкта газопостачання: «Газифікація с. Інзівка Приморського району. І черга будівництва» (далі - Об'єкт), а Замовник зобов'язується здійснити добудову Об'єкта, введення його в експлуатацію згідно з діючим законодавством України і умовами договору, забезпечити передачу його, як цілісного об'єкта у державну власність до сфери управління ОСОБА_2 енергетики та вугільної промисловості України на баланс спеціалізованого підприємства з газопостачання та газифікації та повернути грошові кошти, отримані від Компанії на добудову Об'єкта.

Згідно з п. п. 2.1.1 Договору, Компанія, при наявності фінансової можливості зобов'язана здійснити фінансування добудови Об'єкта за рахунок власних коштів (не коштів державного бюджету) в обсягах, передбачених фінансовим планом Компанії на відповідний період, згідно з Додатком 1. Фінансування здійснюється шляхом банківських переказів грошових коштів на рахунок замовника або іншими способами, що не суперечать діючому законодавству.

За умовами Договору замовник зобов'язався, зокрема, своєчасно здійснити всі необхідні дії для отримання компенсації витрат на добудову Об'єкта газопостачання для забезпечення повернення Компанії в установлений даним договором термін суми грошових коштів, перерахованих нею на добудову Об'єкта газопостачання (п.п.2.3.14); протягом року, наступного за роком введення Об'єкта в експлуатацію, повернути Компанії, шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Компанії, суму грошових коштів, отриманих від Компанії на добудову Об'єкта (п.п.2.3.15).

Відповідно до п. 3.1 Договору, загальний обсяг фінансування за цим Договором (ціна Договору) складає 6 062 312,00 грн.

Відповідно до п. 7.1 Договору, він вважається укладеним з дати його підписання уповноваженими представниками сторін і скріплення їх підписів печатками і діє до повного повернення Нафтогазу суми грошових коштів, перерахованих ним в якості фінансування добудови (будівництва) об'єкта згідно з договором.

Оскільки умовами укладеного між сторонами правочину надання Компанією власних коштів (не коштів державного бюджету) здійснювалось не у вигляді капітальних інвестицій, то надання таких коштів Компанією замовнику здійснювалось на поворотній основі.

27.06.2017 на виконання зазначеного рішення господарським судом видано наказ.

В наслідок неможливості своєчасного та повного виконання вищевказаного рішення Інзівська сільська рада Приморського району Запорізької області звернулася до суду з заявою про відстрочку виконання рішення суду у справі № 908/55/17.

Господарський суд оцінює надані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, ч. 1 ст. 43 Господарського процесуального кодексу України.

Стаття 129 Конституції України та стаття 115 ГПК України передбачає, що рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на усій території України і виконуються у порядку, встановленим Законом України «Про виконавче провадження» .

Статтею 121 ГПК України передбачено, що при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Пунктом 7.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. № 9 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» передбачено, що підставою для розстрочки, відстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом. При цьому, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Законодавець визначає, що розстрочка означає виконання рішення частками, встановленими господарським судом, з певним інтервалом у часі. Строки виконання кожної частки також повинні визначатись господарським судом. При цьому слід мати на увазі, що розстрочка можлива при виконанні рішення, яке стосується предметів, що діляться (гроші, майно, не визначене індивідуальними ознаками; декілька індивідуально визначених речей тощо).

При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК України, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення.

Вказані у заяві обставини, боржник вважає винятковими, оскільки вони перешкоджають своєчасно виконати рішення у спосіб та порядок визначені судом, а тому клопоче про задоволення його заяви щодо надання йому відстрочки виконання рішення суду.

Так, в якості доказів неможливості виконання рішення суду боржник надав суду довідку № 629 від 19.07.2017 про склад доходів Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області за період з 2013 - 2017, а саме: 2013 - 471 474,00 грн., 2014 - 530 344,00 грн., 2015 - 1 110 421,00 грн., 2016 - 1 916 244,00 грн.

Станом на теперішній час, побудований Інзівською сільською радою міжсільський газопровід, є власністю держави. Окрім мешканців села Інзівка з 2013 року до цього газоводу приєднана гілка, яка забезпечує газом села Степанівка, Богданівка Приазовського району Запорізької області та з 2014 році приєднані до газоводу села Орлівка, Райнівка Приморського району, та газовід до сіл Строганівка, Ботієво, Володимирівка Приазовського району Запорізької області, який знаходиться в стадії будівництва.

Заборгованість виникла за наслідками виконання договору від 24.07.2012 № 2 про добудову об'єкта газопостачання Газифікація с. Інзівка Приморського району, І черга будівництва , який було укладено на виконання розпорядження ОСОБА_1 Міністрів України від 26.08.2009 № 1001-р Про добудову підвідних газопроводів зі змінами і доповненнями, внесеними розпорядженням ОСОБА_1 Міністрів України від 13.09.2010 № 1881-р, Розпорядження голови ОСОБА_3 ОДА № 309 від 02.07.2012, рішення сесії № 2 від 12.07.2012 Інзівської сільської ради.

Інзівська сільська рада направила клопотання № 146 від 20.07.2017 року до ОСОБА_1 Міністрів України, ОСОБА_2 фінансів України з проханням включити в Державний бюджет на 2018 рік кошти у сумі 11 566 817,16 грн. для погашення боргу перед ПАТ НАК Нафтогаз України . Однак на час подання заяви про відстрочку виконання рішення вказане питання не вирішено, наслідки розгляду клопотання не відомі.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997, система місцевого самоврядування включає, зокрема сільську раду.

Згідно з ч. 1 ст. 61 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.

Відповідно до ч. 5 ст. 64 вказаного Закону України, видатки місцевого бюджету здійснюються із загального та спеціального фондів місцевого бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України.

Згідно з ст. 62 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб. У випадках, коли доходи від закріплених за місцевими бюджетами загальнодержавних податків та зборів перевищують мінімальний розмір місцевого бюджету, держава вилучає із місцевого бюджету до державного бюджету частину надлишку в порядку, встановленому Бюджетним кодексом України.

Мінімальні розміри місцевих бюджетів визначаються на основі фінансових нормативів бюджетної забезпеченості з урахуванням економічного, соціального, природного та екологічного стану відповідних територій виходячи з рівня мінімальних соціальних потреб, встановленого законом.

За рішенням господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 у справі № 908/55/17 присуджено до стягнення з Інзівської сільської ради кошти в загальному розмірі 11 395 878,98 грн., що з урахуванням наданої інформації про щорічні доходи сільської ради свідчить про об'єктивну неможливість самостійно сплатити заборгованість. Сплата, присуджених до стягнення коштів без участі Держави в особі ОСОБА_1 Міністрів України та без включення їх в Державний бюджет на 2018 рік для погашення боргу перед ПАТ НАК Нафтогаз України є неможливою та примусове виконання рішення у 2017 році без належного фінансування може призвести до вкрай негативних наслідків для територіальної громади Інзівської сільської ради.

Оскільки, Закон про Державний бюджет України приймається Верховною Радою України до 1 грудня року, що передує плановому в даному випадку до 01.12.2017 та можливе включення у видатки бюджету на 2018 рік погашення боргу перед ПАТ НАК Нафтогаз України та перерахування коштів до бюджету сільської ради з подальшим перерахування в рахунок погашення заборгованості, колегія суддів вважає, що виконання рішення може бути відстрочено до 01.04.2018 року. (І квартал бюджетного 2018 року)

Враховуючи досліджені судом докази, беручи до уваги матеріальні інтереси обох сторін, їх фінансовий стан, враховуючи значний розмір боргу, суд дійшов висновку про можливість часткового задоволення заяви Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області про надання відстрочки виконання рішення господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 строком на 10 місяців до 01.04.2018 року.

Керуючись ст. ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ухвалив:

1. Заяву Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області про відстрочку виконання рішення суду у справі № 908/55/17від 01.06.201 - задовольнити частково.

2. Виконання рішення господарського суду Запорізької області від 01.06.2017 про стягнення з Інзівської сільської ради Приморського району Запорізької області (72142, Запорізька область, Приморський район, с. Інзівка, вул. Леніна, 4, код ЄДРПОУ 04353764) на користь Публічного акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (01601, Київська область, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 6, поштова адреса: 04116, Київська область, м. Київ, вул. Шолуденка, 1, код ЄДРПОУ 20077720) суму основного боргу у розмірі 5 488 327,74 грн., 3 % річних у розмірі 480 453,61 грн., втрати від інфляції у розмірі 5 427 097,63 грн., судовий збір у розмірі 170 938,18 грн. відстрочити до 01.04.2018 року.

Ухвала набирає законної сили з дня її винесення.

Головуючи суддя І. С. Горохов

судді: Т. А. Азізбекян

ОСОБА_8

Дата ухвалення рішення03.08.2017
Оприлюднено06.08.2017
Номер документу68109034
СудочинствоГосподарське
Сутьпредставників сторін та учасників судового процесу: від позивача: не з'явився від відповідача: ОСОБА_5, рішення № 2 від 06.11.2015 від 3-ої особи - 1: ОСОБА_6, довіреність № 09-94/18 від 24.04.2017 від 3-ої особи - 2: не з'явився від 3-ої особи - 3: не з'явився від 3-ої особи - 4: не з'явився

Судовий реєстр по справі —908/55/17

Окрема ухвала від 11.06.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 11.06.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 11.06.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 28.05.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 15.04.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Ухвала від 06.04.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

Постанова від 27.11.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кушнір І.В.

Ухвала від 31.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кушнір І.В.

Ухвала від 30.10.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Кушнір І.В.

Судовий наказ від 30.09.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Проскуряков К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні