ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
01 серпня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/3036/15
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Єресько Л.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Шевченко О.С.,
представника заявника - Супліка М.В.,
представника відповідача - Прокопчука О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Товариства з обмеженою відповідальністю АС-Нафтогазресурс про зміну способу і порядку виконання постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 06.12.2016 у справі № 816/3036/15 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АС-Нафтогазресурс" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області, Управління державної казначейської служби у м. Полтаві Полтавської області про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
10.07.2017 представник ТОВ "АС-Нафтогазресурс" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з заявою про зміну способу і порядку виконання постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 06.12.2016 у справі № 816/3036/15, а саме просив:
- зобов'язати Державну податкову інспекцію у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість дані, передбачені Порядком ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 № 26, із зазначенням суми податку на додану вартість в розмірі 5 871 166,00 грн, що підлягає відшкодуванню з бюджету на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "АС-Нафтогазресурс" (код ЄДРПОУ 37959056) за січень - серпень 2013 року, листопад 2013, квітень 2014 року.
В обґрунтування заяви зазначав, що приймаючи постанову від 06.12.2016 суд першої інстанції керувався Порядком взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 № 39. Проте зазначений Порядок № 39 втратив чинність з 01.04.2017 у зв'язку із прийняттям Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 № 26. Отже, на думку представника ТОВ "АС-Нафтогазресурс", на сьогодні виникли обставини, які ускладнюють виконання судового рішення у справі № 816/3036/15.
Представник ТОВ "АС-Нафтогазресурс" в судовому засіданні заяву підтримав, просив задовольнити.
Представник Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області в судовому засіданні проти задоволення заяви ТОВ "АС-Нафтогазресурс" заперечував, просив відмовити. В письмових запереченнях зауважував, що суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів може встановити спосіб та порядок виконання рішення суду, не змінюючи при цьому його змісту, а заявник просить суд змінити позовні вимоги та судове рішення, яке набрало законної сили. До того ж зазначав, що формування Реєстру заяв про повернення сум бюджетного відшкодування не відноситься до компетенції ДПІ у м. Полтаві.
Управління державної казначейської служби у м. Полтаві Полтавської області явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялося належним чином, клопотання або заперечення не надходили.
Оскільки згідно частини 2 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду, то суд вважає за можливе розглянути заяву за даної явки.
Перевіривши матеріали заяви та оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення заяви по суті, заслухавши пояснення представника позивача у справі, суд дійшов до таких висновків.
Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.12.2016, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 12.04.2017 /том 3, а.с. 38-41/, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "АС-Нафтогазресурс" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області, Управління державної казначейської служби у м. Полтаві Полтавської області про зобов'язання вчинити певні дії задоволено /том 2, а.с. 234-236/.
Зобов'язано Державну податкову інспекцію у м. Полтаві Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області надати Управлінню Державної казначейської служби України у м. Полтава Полтавської області висновок із зазначенням суми податку на додану вартість в розмірі 5 871 166,00 грн, що підлягає відшкодуванню з бюджету на рахунок Товариства з обмеженою відповідальністю "АС - Нафтогазресурс" (код ЄДРПОУ 37959056) за січень - серпень 2013 року, листопад 2013 року, квітень 2014 року.
Полтавським окружним адміністративним судом ТОВ "АС - Нафтогазресурс" 23.05.2017 видано виконавчий лист № 816/3036/14.
Вважаючи, що на даний момент існують обставини, які ускладнюють виконання вищезазначеного судового рішення, ТОВ "АС - Нафтогазресурс" із вищенаведених підстав звернулися до суду із даною заявою.
Відповідно до ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо) , особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження можуть звернутися до адміністративного суду першої інстанції (незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист) із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення.
За наявності обставин та в порядку, передбачених абзацом першим цієї частини , сторона виконавчого провадження , а також державний виконавець за заявою сторони виконавчого провадження або з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення .
Таким чином під встановленням способу і порядку виконання рішення розуміється прийняття судом заходів для реалізації судового рішення в разі наявності обставин, що ускладнюють його виконання судового рішення, або в разі неможливості його виконання у порядку та спосіб, встановлених самим рішенням.
При цьому такі обставини повинні виникнути на стадії виконання рішення, а право на звернення із такою заявою за змістом ч.1 ст. 263 КАСУ має сторона виконавчого провадження.
Виконавче провадження порушується в порядку Закону України "Про виконавче провадження". Однак, на виконання вимог суду ТОВ "АС-Нафтогазресурс" листом від 31.07.2017 повідомило, що на примусове виконання виконавчий лист, виданий у справі № 816/3036/15, ними не пред'являвся, а виконавче провадження на підставі нього відповідно не відкривалося.
За таких обставин ТОВ "АС-Нафтогазресурс" не набули статусу сторони виконавчого провадження.
Більше того, зміна способу виконання постанови суду у спосіб, який просить заявник, на даному етапі неможливий, оскільки суд погоджується із доводами представника ДПІ у м. Полтаві, що згідно норм Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 № 26, внесення даних до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість не належить до повноважень, зокрема, ДПІ у м. Полтаві.
Заміна сторони у виконавчому провадженні звісно можлива в порядку ст. 264 КАСУ, однак, знову ж таки в рамках порушеного виконавчого провадження.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що означена заява ТОВ "АС-Нафтогазресурс" на даному етапі є передчасною, а тому не знаходить правових підстав для її задоволення.
На підставі викладеного, керуючись статтями 165, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю АС-Нафтогазресурс про зміну способу і порядку виконання постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 06.12.2016 у справі № 816/3036/15 відмовити.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали в повному обсязі.
Повний текст ухвали складено 03 серпня 2017 року.
Суддя Л.О. Єресько
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.08.2017 |
Оприлюднено | 06.08.2017 |
Номер документу | 68111286 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні