Ухвала
від 26.06.2017 по справі 760/10945/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/10945/17

Провадження №1-кс/760/9291/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.06.2017 слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі: ОСОБА_2 за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого детектива Четвертого підрозділу детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України ОСОБА_4 погоджене з прокурором п`ятого відділу управління процесуального керівництва, підтримання державного обвинувачення та представництва в суді ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у кримінальному провадженні № 42016130000000218 від 16.11.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч.ч. 3,4 ст. 191, ч.ч. 1,2 ст. 366 КК України-

В С Т А Н О В И В:

Четвертим підрозділом детективів Головного підрозділу детективів Національного антикорупційного бюро України здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42016130000000218 від 16.11.2016 за підозрою колишнього начальника Управління капітального будівництва Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації (далі УКБ ЛОДА ЛОВЦА) ОСОБА_5 та директора ТОВ«Укргазкомплект ЧФ» ОСОБА_6 за ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

Детектив вказав, що 29.10.2015 внаслідок надзвичайної ситуації, що виникла на території складів ракетно-артилерійського озброєння сектору « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , були пошкоджені житлові будинки №№ 4, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 , що спричинило потребу в проведенні аварійно-відновлювальних робіт та ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Зазначено, що з урахуванням положень ст.ст. 4, 16 Кодексу цивільного захисту України Кабінетом Міністрів України вжито заходів, спрямованих на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайної ситуації шляхом ліквідації її наслідків і надання допомоги постраждалим.

Вказав, що на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України «Про виділення коштів для проведення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, що склалася 29.10.2015 у м. Сватовому Луганської області» № 1198-р від 18.11.2015, для проведення заходів з ліквідації наслідків вищевказаної надзвичайної ситуації виділено 52650, 651 тис. гривень, з яких 51688, 381 тис. гривень - Луганській обласній державній адміністрації - Луганській обласній військово-цивільній адміністрації для проведення відновлювальних робіт закладів соціальної інфраструктури, багатоквартирних житлових будинків та пошкоджених будинків приватного житлового сектора та 307,5 тис. гривень для надання одноразової грошової допомоги постраждалим залежно від ступеня тяжкості отриманих ушкоджень і сім`ї особи, яка загинула, в межах видатків, передбачених на зазначені цілі.

Детектив звернув увагу, на те що, Переліком розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, яким спрямовуються кошти резервного фонду державного бюджету для проведення заходів з ліквідації наслідків надзвичайної події, що сталася 29.10.2015 у м.Сватове Луганської області, та надання одноразової грошової допомоги постраждалим і сім`ї особи, яка загинула, затвердженим розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації ( далі по тексту ЛОДА ЛОВЦА) ОСОБА_7 № 596 від 07.12.2015, визначено Управління капітального будівництва облдержадміністрації розпорядником бюджетних коштів при виконанні відновлювальних робіт:

1) «Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 4, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 524,455 тис. гривень;

2)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 4а, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 192,489 тис. гривень;

3)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 5, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 196,414 тис. гривень;

4)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 9, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 406,766 тис. гривень;

5)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 10, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 665,506 тис. гривень;

6)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 12, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 642,554 тис. гривень;

7)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 13, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 852,781 тис. гривень;

8)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 14, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 207,680 тис. гривень;

9)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 14-А, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 454,640 тис. гривень;

10)«Капітальний ремонт житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 15, м. Сватове, Луганської області» з виділенням 704,343 тис. гривень.

Вказав, що усього з резервного фонду державного бюджету України на проведення аварійно-відновлювальних робіт у зазначених будинках виділено коштів на загальну суму 4847628 грн.

Детектив зазначив, що відповідно до Розпорядження голови Луганської обласної державної адміністрації керівника обласної військово-цивільної адміністрації ОСОБА_7 № 618-к від 21.09.2015 ОСОБА_5 призначено на посаду начальника Управління капітального будівництва Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації (далі УКБ ЛОДА ЛОВЦА).

Вказано, що на підставі розпорядження голови ЛОДА ЛОВЦА ОСОБА_7 № 163-к від 11.03.2016 ОСОБА_5 призначено у порядку переведення на посаду директора Департаменту будівництва, архітектури та містобудування облдержадміністрації, де вона працювала до 06.06.2016, після чого була звільнена з цієї посади за власним бажанням.

В клопотанні детективом зазначено, що розпорядженням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації заступника голови, виконувача обов`язків голови ЛОДА ЛОВЦА ОСОБА_8 № 1 від 30.10.2015 «Про створення штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації у м. Сватовому» створено штаб з ліквідації наслідків та затверджено його склад, до якого включено ОСОБА_5 .

Детектив зазначив, згідно з п. 1 Положення про УКБ ЛОДА, затвердженого розпорядженням голови Луганської облдержадміністрації від 11.07.2008 № 909, управління є структурним підрозділом Луганської обласної державної адміністрації, підзвітним і підконтрольним голові Луганської облдержадміністрації та Міністерству регіонального розвитку та будівництва України (далі Мінрегіонбуд) з питань, що належать до його компетенції.

Вважав, що Положення у абзаці 2 п. 1, підпунктах 3, 6-10 п. 4, п.п. 17, 20, 23, 26, 29 визначає, що Управління виконує функції замовника будівництва об`єктів житлово-комунального і соціального призначення на території Луганської області та відповідно до покладених на нього завдань:

-забезпечує дотримання законодавства у галузі будівництва;

-розміщує замовлення на проектно-розвідувальні роботи, укладає з проектними і розвідувальними організаціями договори на розроблення проектно-кошторисної документації та здійснення ними авторського нагляду за будівництвом;

- здійснює передачу в установлені терміни проектним або розвідувальним організаціям завдань на проектування, вихідних даних та інших документів, необхідних для виконання проектних і розвідувальних робіт та розроблення проектно-кошторисної документації;

-приймає і перевіряє комплектність одержаної від проектних або розвідувальних організацій проектно-кошторисної та іншої документації, забезпечує в установленому порядку проведення державної експертизи цієї документації, її погодження і затвердження та передає цю документацію будівельним організаціям;

-розміщує замовлення на капітальне будівництво, укладає з будівельними організаціями відповідні договори; разом з підрядними організаціями визначає і погоджує ціни на будівництво об`єктів відповідно до чинних нормативних актів;

-забезпечує реєстрацію в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю відповідальних інженерно-технічних працівників організацій, що безпосередньо здійснюють будівництво об`єктів і технічний нагляд, одержує дозвіл на виконання будівельно-монтажних робіт;

-здійснює технічний нагляд за будівництвом, контроль за відповідністю обсягів та якості виконаних робіт проектам, технічним умовам і стандартам;

-бере участь в утворенні й роботі комісії з попередньої перевірки будівельної готовності для пред`явлення їх приймальній комісії;

-здійснює розрахунки з підрядниками та іншими організаціями за виконані роботи та послуги;

-перевіряє подані до оплати документи підрядних, постачальних, проектних, розвідувальних та інших організацій щодо виконання робіт, поставки продукції та надання послуг;

-виконує інші функції, пов`язані з реалізацією покладених на Луганську облдержадміністрацію завдань у сфері будівництва.

Також зазначене Положення у п. 8 передбачає виконання ОСОБА_5 як начальником Управління капітального будівництва Луганської обласної державної адміністрації Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, серед інших, наступних обов`язків:

-здійснення керівництва діяльністю управління, несе персональну відповідальність перед головою Луганської облдержадміністрації за виконання покладених на управління завдань;

-видання в межах своєї компетенції наказів, організацію і контроль їх виконання;

-розподілення обов`язків між заступниками начальника управління, керівниками структурних підрозділів та визначення ступеню їх відповідальності;

-розпоряджатись коштами в межах затвердженого кошторису доходів і видатків на утримання апарату управління та несе персональну відповідальність за їх цільове використання;

-призначати на посаду та звільняти з посади працівників управління.

Відповідно до розділу 2 посадової Інструкції начальника управління капітального будівництва Луганської обласної державної адміністрації, затвердженої розпорядженням голови Луганської облдержадміністрації № 2080 від 05.12.2013, з якою ОСОБА_5 була ознайомлена під підпис, на неї були покладені такі завдання, обов`язки та повноваження:

-виконання завдань з будівництва житлових будинків, використання капітальних вкладень, що спрямовуються на цю мету;

-здійснення керівництва управлінням;

-розпорядження коштами у межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису управління.

Детектив зазначив, що на згаданій посаді ОСОБА_5 виконувала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто відповідно до ч.3 ст.18 КК України була службовою особою вищевказаної установи, яка постійно здійснювала функції представника влади, а також постійно обіймала посаду в органі державної влади і була наділеною владою повноважним органом державної влади.

Детектив вказав, що ОСОБА_5 як начальник УКБ ЛОДА-ЛОВЦА мала повноваження та несла відповідальність за дотримання вимог наступних нормативних актів, зміст яких їй достовірно відомий:

- статті 68 Конституції України, згідно з якою кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей;

- статті 19 Конституції України, згідно з якою органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України;

- ч. 1 ст. 11 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», яка визначає, що керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій очолюють відповідні підрозділи і несуть персональну відповідальність перед головами відповідних адміністрацій за виконання покладених на ці підрозділи завдань;

- п. 1 ч. 1 ст. 16 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», де вказано, що місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях контроль за збереженням і раціональним використанням державного майна;

- п. 2 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», яка визначає обов`язок місцевої державної адміністрації забезпечити ефективне використання фінансових ресурсів;

- статті 22 Закону України «Про запобігання корупції» в редакції, яка діяла на момент виконання ОСОБА_5 обов`язків начальника, відповідно до якої забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Детектив вказав, що Грубо порушуючи вимоги вищевказаних нормативних актів, ОСОБА_5 , будучи начальником структурного підрозділу органу державної влади, діючи умисно, за попередньою групою осіб, відповідно до спільного злочинного умислу, з корисливих мотивів, уклала договори на виконання робіт, створила відповідні умови та надала вказівки щодо перерахування бюджетних коштів на користь ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» за виконання договірних робіт в повному обсязі, усвідомлюючи та будучи обізнаною про фактичне невиконання частини робіт і таким способом шляхом зловживання службовим становищем розтратила кошти резервного фонду державного бюджету на загальну суму 1 271 998 грн, що є особливо великим розміром. З метою приховання розтрати бюджетних коштів ОСОБА_5 , діючи у злочинній змові з директором ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» ОСОБА_6 , склали завідомо неправдиві офіційні документи і привласнили зазначені кошти.

Як вказано у клопотанні, ОСОБА_5 , будучи раніше знайомою із директором ТОВ«УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» (код ЄДРПОУ №38791778, юридична адреса: м.Чернівці, вул. Переяславська, буд. 7-а) ОСОБА_6 , у зв`язку із проведенням аварійно-відновлювальних робіт, на початку грудня 2015 року, більш точний час органом досудового розслідування не встановлено, заздалегідь домовилась із ним про спільне вчинення кримінального правопорушення, розподіливши ролі між собою.

Зазначено, що згідно із попередньою домовленістю ОСОБА_5 з метою заволодіння коштами резервного фонду державного бюджету в інтересах третіх осіб та з особистих корисливих мотивів мала вчинити розтрату зазначених коштів шляхом укладання договорів на виконання відновлюваних робіт у житлових будинках АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 та подальшого перерахування коштів за умовами договорів без виконання робіт, передбачених договорами в повному обсязі з боку ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ», тобто вчинити певні дії для безповоротного обернення коштів, відносно яких ОСОБА_5 як службова особа мала повноваження оперативного управління, на користь третіх осіб та з особистих мотивів, бажаючи надати своїм незаконним діям правомірний характер.

Вказано, що ОСОБА_5 , усвідомлюючи, що загальна вартість закупівлі робіт по капітальному ремонту вказаних будинків складає понад 4 млн. гривень та перевищує розмір, передбачений ч. 1 ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (чинний на час вчинення злочину) - 1 500 000 гривень для обов`язкового проведення конкурсних торгів, діючи умисно в порушення зазначених положень Закону, визначила та залучила до виконання будівельних робіт з ліквідації вказаних наслідків підприємство ТОВ«УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ».

Зазначно, що у подальшому, у другій декаді грудня 2015 року, знаходячись на своєму робочому місці у приміщенні свого службового кабінету УКБ ЛОДА ЛОВЦА, розташованого за адресою: Луганська область, м.Сєвєродонецьк, кв. МЖК «Мрія», будинок №1, ОСОБА_5 , діючи умисно з метою вчинення розтрати грошових коштів та подальшого їх привласнення, за попередньою домовленістю з ОСОБА_6 та розподіленими ролями, в цілях забезпечення укладення договорів із ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» залучила необізнаних про свої злочинні наміри працівників установи та надала вказівку юрисконсульту УКБ ЛОДА ЛОВЦА ОСОБА_9 підготувати проекти договорів будівельного підряду із ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» з поділом предмета закупівлі у вигляді виконання робіт на частини, а саме окремо на кожен пошкоджений об`єкт, визначений відповідною програмою як єдиний з урахуванням мети та предмету фінансування, з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів.

Детектив вказує, що отримавши проекти вказаних договорів, ОСОБА_5 у період робочого часу з 16.12.2015 по 18.12.2015, перебуваючи у приміщенні свого службового кабінету УКБ ЛОДА ЛОВЦА, розташованого за адресою: Луганська область, м.Сєвєродонецьк, кв. МЖК «Мрія», будинок №1, будучи службовою особою органу державної влади, діючи з метою досягнення злочинного умислу, за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_6 , виступаючи від імені УКБ ЛОДА ЛОВЦА як замовник, підписала наступні договори будівельного підряду із ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ», від імені якого діяв та поставив підписи директор ОСОБА_6 :

1) № 98 від 18.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 4, м. Сватове, Луганської області з визначенням вартості робіт у сумі 523922,4 гривень;

2)№ 73 від 17.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_2 з визначенням вартості робіт у сумі 188470,8 гривень;

3)№ 72 від 17.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 з визначенням вартості робіт у сумі 192 387,6 гривень;

4)№ 87 від 16.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_4 з визначенням вартості робіт у сумі 395035,2 гривень;

5)№ 88 від 16.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_5 з визначенням вартості робіт у сумі 646704 гривні;

6)№ 89 від 16.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_6 з визначенням вартості робіт у сумі 624382,8 гривень;

7)№ 65 від 16.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_7 з визначенням вартості робіт у сумі 828 811,2 гривень;

8)№ 70 від 17.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_8 з визначенням вартості робіт у сумі 203239,2 гривень;

9)№ 66 від 17.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_9 з визначенням вартості робіт у сумі 441606 гривень;

10)№ 90 від 16.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: АДРЕСА_10 з визначенням вартості робіт у сумі 684345,6 гривень.

Загальна ціна вищевказаних договорів становила 4189984,8 грн.

Відповідно до зазначених Договорів будівельного підряду (далі Договір, договори) визначено предмет договору, зокрема, пунктом 1.1. передбачено, що Замовник - Управління капітального будівництва Луганської ОДА в особі начальника управління ОСОБА_5 ) доручає, а Підрядник (ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» - в особі директора ОСОБА_6 ) зобов`язується за завданням замовника на свій ризик виконати відповідно до проектно-кошторисної документації і умов Договору та здати у встановлений Договором строк закінчені роботи, а Замовник зобов`язується прийняти від Підрядника і оплатити закінчені роботи.

Зазначені договори містять ідентичні істотні умови щодо їх виконання, а саме:

- п. 2.1. встановлює терміни виконання робіт. Так, початком їх виконання визначено дату підписання договору, а датою закінчення виконання 28.12.2015. Крім того, відповідно до п. 2.6 Договору датою закінчення робіт вважається дата їх прийняття Замовником.

- п. 3.1 визначає ціну предмета договору на підставі договірної ціни, що додається до договору і розрахованої відповідно до вимог ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, при цьому вартість матеріальних ресурсів згідно п.3.4. Договору не повинна перевищувати тієї, що склалася в регіоні за цінами виробників, окрім випадків, підтверджених відповідними обґрунтуваннями та розрахунками, що погоджені з Замовником.

- п. 4.1. передбачає, що фінансування об`єкта здійснюється за рахунок коштів резервного фонду Державного бюджету, які мають цільове призначення і використовуються тільки на оплату за виконані роботи за цим договором.

- п. 4.4. встановлено порядок розрахунку, а саме, що Замовник здійснює оплату на підставі підписаних актів приймання виконаних робіт (Форма КБ-2в) і довідки про вартість виконаних робіт та витрат (Форма КБ-3), які складаються підрядником по мірі готовності окремих робіт. Замовник підписує акти протягом 7-ми днів з моменту їх надання Підрядником, або в цей же термін надає обґрунтовані причини відмови від їх підписання. При цьому, відповідно до п. 4.5. Договору виконані на свій ризик Підрядником роботи, без підтвердження фінансування Замовником не приймаються.

- п. 7.4.3. зазначає, що Замовник зобов`язаний контролювати відповідність обсягу і вартості виконаних робіт проектам, кошторисам, будівельним нормам і правилам.

На виконання вказаних договорів, упродовж грудня 2015 року, з умисним порушенням умов цих правочинів у частині неповного виконання переліку визначених робіт, ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» частково проведено будівельні роботи з реконструкції та відновлення у житлових будинках АДРЕСА_2 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 .

Завершивши виконання робіт, директор ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» ОСОБА_6 , діючи за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_5 , достовірно знаючи про те, що всі передбачені Договорами роботи не були виконані, діючи умисно, з корисливих мотивів з метою досягнення мети розтрати та привласнення бюджетних коштів, у грудні 2015 року склав проекти актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) вказаних житлових будинків, до яких вніс завідомо неправдиві відомості інформацію про виконання передбачених Договорами робіт в повному обсязі, фактично не виконавши ці роботи задля досягнення мети обґрунтування подальшого перерахування коштів за ціною договору та приховування більш тяжкого злочину.

Вказано, що усвідомлюючи злочинний характер своїх дій та факт невиконання значного обсягу будівельних робіт, однак маючи стійку спрямованість на реалізацію свого злочинного умислу, ОСОБА_5 використовуючи свої владні повноваження та діючи умисно, з корисливих мотивів, за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_6 , згідно заздалегідь узгодженого плану спільних дій, з метою створення умов для заволодіння бюджетними грошовими коштами, маючи на меті приховати свої протиправні дії та надати їм правомірного характеру, перебуваючи у приміщенні службового кабінету, розташованого за адресою: АДРЕСА_11 , наприкінці грудня 2015 року, більш точного часу в ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, склала завідомо неправдиві офіційні документи:

1)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 4, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві відомості про завищення обсягів виконаних робіт на суму 2728 гривень;

2)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 4а, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві відомості про завищення обсягів виконаних робіт на суму 11 502 гривні;

3)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 5, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 15 012 гривень;

4)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 9, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 174912 гривень;

5)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 10, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 215046 гривень;

6)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 12, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 238 764 гривень;

7)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 13, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 219 991 гривень;

8)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) за грудень 2015 року на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 14, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 29 185 гривень;

9)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 14-А, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 124 488 гривень;

10)акт приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) за грудень 2015 року, довідку про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) від 28.12.2015 на проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 15, м. Сватове, Луганської області, до яких внесла завідомо неправдиві дані про завищення обсягів виконаних робіт на суму 240370 гривень, а всього на суму 1271998 гривень.

Зазначено, що до актів форми КБ-2в, КБ-3, які є офіційними документами, що встановлюють факт, який має юридичне значення виконання робіт, та породжує відповідні обов`язки, а саме, є підставою виникнення обов`язку оплати договору та складається і засвідчується службовою особою від імені державного органу та юридичної особи, внесено завідомо неправдиві відомості щодо виконання робіт за обсягами, передбаченими умовами договорів, тоді як фактично виконано роботи не в повному об`ємі та перелік виконаних робіт, зазначених в актах, не відповідає фактично виконаному.

Вказано, що факт невиконання робіт у повному обсязі ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» і внесення до актів форми КБ-2в, КБ-3 завідомо неправдивих відомостей підтверджується висновками судових будівельно-технічних експертиз № 417 від 13.05.2016, № 416 від 26.04.2016, № 419 від 26.04.2016, № 420 від 26.04.2016, № 329 від 20.04.2016, № 328 від 20.04.2016, № 327 від 20.04.2016, № 326 від 20.04.2016, № 418 від 13.05.2016, № 330 від 26.04.2016, якими встановлено такі різниці завищення у актах приймання будівельних робіт:

1)під час капітального ремонту житлового будинку № 4, квартал Луначарського в м. Сватове Луганської області на суму 2728 гривень;

2)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_2 на суму 11 502 гривень;

3)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_3 на суму 15 012 гривень;

4)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_4 на суму 174912 гривень;

5)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_5 на суму 215046 гривень;

6)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_6 на суму 238 764 гривень;

7)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_7 на суму 219 991 гривень;

8)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_8 на суму 29 185 гривень;

9)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_9 на суму 124 488 гривень;

10)під час капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_10 на суму 240370 гривень.

Детектив вказав, що загальна різниця у вартості між оплаченими та фактично виконаними роботами становила 1271998 гривень.

У клопотанні зазначено, що з метою приховування своєї протиправної діяльності, ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_6 , будучи достовірно обізнаною про необхідність проведення технічного нагляду під час капітального ремонту будівель і споруд, порушуючи вимоги п. 2 «Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об`єкта архітектури», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 903 від 11.07.2007, умисно не забезпечила належного технічного нагляду протягом усього періоду будівництва об`єктів з метою здійснення контролю, не вжила заходів до залучення осіб, що здійснюють технічний нагляд за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва (капітального ремонту), що виключило можливість здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва.

Детектив зазначає, що продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на розтрату бюджетних коштів в інтересах ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ», наприкінці грудня 2015 року, більш точного часу у ході досудового розслідування встановити не виявилось можливим, ОСОБА_5 згідно раніше узгодженого плану із співучасником злочину ОСОБА_6 , перебуваючи у приміщенні ЛОДА ЛОВЦА, що знаходиться за адресою: Луганська область, м.Сєвєродонецьк, кв. МЖК «Мрія», будинок №1, видала вищевказані завідомо неправдиві акти приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт (Форма КБ-3) по капітальному ремонту житлових будинків №№ 4, 4а, 5, 9, АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 , до централізованої бухгалтерії УКБ ЛОДА ЛОВЦА та надала бухгалтеру ОСОБА_10 .

Зазначено, що всупереч державним інтересам, з використанням свого службового становища, усвідомлюючи злочинний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи настання таких наслідків маючи умисел на розкрадання у формі розтрати та привласнення державних грошових коштів, які мали цільове призначення та відносно яких ОСОБА_5 мала право оперативного управління внаслідок службового становища, будучи начальником УКБ ЛОДА ЛОВЦА з метою незаконного та безоплатного обернення грошових коштів на користь третіх осіб та для задоволення особистих корисливих інтересів, діючи у групі осіб, усвідомлюючи фактичне неналежне та не в повному обсязі виконання договорів будівельного підряду ОСОБА_5 згідно розподілених ролей надала вказівку бухгалтеру УКБ ЛОДА ЛОВЦА ОСОБА_10 підготувати відповідні документи та перерахувати кошти на загальну суму 4728904,8 гривень на користь ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» на виконання умов вищезазначених договорів

Детектив посилався на те, що виконуючи вказівку ОСОБА_5 та не будучи обізнаною про її злочинні наміри, ОСОБА_10 , перебуваючи в приміщенні службового кабінету УКБ ЛОДА ЛОВЦА, розташованого за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, кв. МЖК «Мрія», будинок № 1, у період часу з 18.12.2015 по 25.12.2015, на підставі наданих їй документів, а саме погоджених сторонами договорів підряду, актів приймання виконаних будівельних робіт, довідок про вартість виконаних будівельних робіт, сформувала такі платіжні доручення:

1)№ 16 від 23.12.2015, № 35 від 25.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 523922,4 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 4, м. Сватове, Луганської області;

2)№ 15 від 23.12.2015, № 34 від 25.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 188470,8 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 4а, м. Сватове, Луганської області;

3)№ 14 від 23.12.2015, № 36 від 23.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 192387,6 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 5, м. Сватове, Луганської області;

4)№ 4 від 18.12.2015, № 39 від 25.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 395035,2 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 9, м. Сватове, Луганської області;

5)№ 3 від 18.12.2015, № 34 від 25.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 646704 гривні за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 10, м. Сватове, Луганської області;

6)№ 33 від 25.12.2015, № 7 від 18.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 624382,8 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 12, м. Сватове, Луганської області;

7)№ 32 від 25.12.2015, № 6 від 18.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 828811,2 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 13, м. Сватове, Луганської області;

8)№ 41 від 25.12.2015, № 13 від 23.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 203239,2 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 14, м. Сватове, Луганської області;

9)№ 2 від 18.12.2015, № 31 від 25.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 441606 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 14-А, м. Сватове, Луганської області;

10)№ 5 від 18.12.2015, № 38 від 25.12.2015, згідно яких УКБ ЛОДА ЛОВЦА перерахувало ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» грошові кошти в сумі 684345,6 гривень за проведення капітального ремонту житлового будинку за адресою: квартал Луначарського, 15, м. Сватове, Луганської області.

З моменту надходження вказаних грошових коштів у сумі 4728904,8 гривень на рахунок ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» № НОМЕР_1 , відкритий у ПАТ КБ «ПриватБанк», у період часу з 18.12.2015 по 29.12.2015, у тому числі грошових коштів за невиконані роботи в сумі 1271998 гривень, було реалізовано злочинний умисел ОСОБА_5 та ОСОБА_6 і вчинено розтрату тобто остаточне та безповоротне відчуження майна групою осіб в інтересах третіх осіб - ТОВ «УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» та з особистих корисливих мотивів і подальше привласнення коштів резервного фонду Державного бюджету України на суму 1271998 гривень, що згідно п. 4 примітки до ст. 185 КК України становить особливо великий розмір, оскільки в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Детектив зазначає, що 15.02.2016 ОСОБА_5 , діючи з метою доведення свого злочинного умислу до завершення, в цілях задоволення особистих корисливих мотивів, отримала шляхом перерахування на власну банківську картку ПАТ КБ«ПриватБанк» частину незаконно розтрачених в інтересах ТОВ«УКРГАЗКОМПЛЕКТ ЧФ» та привласнених ОСОБА_6 грошових коштів резервного фонду державного бюджету в сумі 38 998 гривень, привласнивши їх безпосередньо на свою користь та розпорядившись ними на власний розсуд.

Крім того, постановою детектива від 28.11.2016 оголошено розшук підозрювану ОСОБА_5 .

Таким чином, детектив зазначає, що викладені у клопотанні обставини дають достатні підстави вважати, що ОСОБА_5 на даний час переховується від органів досудового розслідування та суду з метою уникнення кримінальної відповідальності, і що після отримання відомостей про звернення органу досудового розслідування до суду із клопотанням про застосування запобіжного заходу до початку розгляду цього клопотання судом він вчинить дії, які є підставою для застосування запобіжного заходу і зазначені у статті 177 цього Кодексу, а саме продовжить переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; спробує знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; буде незаконно впливати на свідків, іншого підозрюваних, експертів, спеціалістів у цьому ж кримінальному провадженні.

На підставі вищезазначеного, детектив звернувся до слідчого судді та просить стосовно підозрюваної ОСОБА_5 обрати виключно найбільш суворий запобіжний захід у вигляді тримання під вартою на строк 60 днів.

Слідчий суддя, дослідивши клопотання, приходить до наступного.

Встановлено, що слідчою групою Національного антикорупційного бюро України розслідується кримінальне провадження № 42016130000000218 від 16.11.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч.ч. 3,4 ст. 191, ч.ч. 1,2 ст. 366 КК України.

Детектив звернувся з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в клопотанні зазначає, що у порядку, передбаченому ч. 1 ст. 42 КПК України, органом досудового розслідуванння вжито передбачених заходів для вручення ОСОБА_5 повідомлення про підозру, а саме складене щодо неї повідомлення про підозру, яке її не вдалось вручити внаслідок невстановлення її місцезнаходження, надіслано поштою за місцем її проживання.

Крім того, постановою детектива від 28.11.2016 оголошено в розшук підозрювану ОСОБА_5 .

Відповідно до положень ст. 188 КПК України прокурор, слідчий за погодженням з прокурором має право звернутися із клопотанням про дозвіл на затримання підозрюваного, обвинуваченого з метою його приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Це клопотання може бути подане одночасно з поданням клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або зміни іншого запобіжного заходу на тримання під вартою.

22.06.2017 одночасно із клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваного, детективом було подано клопотання про надання дозволу на затримання підозрюваного з метою приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Згідно з частиною першоюстатті 177 КПК Україниметою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до частини першої статті 183 КПК Українитримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченимстаттею 177цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною п`ятою статті 176 цього Кодексу.

Частина друга статті 194 КПК України визначає, що слідчий суддя, суд зобов`язаний постановити ухвалу про відмову в застосуванні запобіжного заходу, якщо під час розгляду клопотання прокурор не доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті.

Слідчий суддя на виконання вимог статті 187 КПК України після одержання вищезазначеного клопотання, здійснив низку заходів щодо забезпечення прибуття підозрюваним у судове засідання для розгляду клопотання про застосування до нього запобіжного заходу у виді тримання під вартою, та повідомив осіб, які беруть участь у кримінальному провадженніпро дату, час і місце судового розгляду, однак у судове засідання ніхто не з`явився.

Таким чином, оскільки клопотання розглядається з обов`язковою участю підозрюваного, яка також у судове засідання не з`явилася, у задоволені клопотання про обрання відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді тримання під вартою належить відмовити.

Керуючись статтями 176, 177, 183, 193, 194,309 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.06.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу68119012
СудочинствоКримінальне
Сутьзастосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у кримінальному провадженні № 42016130000000218 від 16.11.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч.ч. 3,4 ст. 191, ч.ч. 1,2 ст. 366 КК України

Судовий реєстр по справі —760/10945/17

Ухвала від 13.09.2017

Кримінальне

Апеляційний суд міста Києва

Масенко Денис Євгенович

Ухвала від 26.06.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 26.06.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 14.07.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 14.07.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 26.06.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 26.06.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 14.07.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 14.07.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Ухвала від 14.07.2017

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні