ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" серпня 2017 р. №809/1051/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - Гундяка В.Д.
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Калуського об'єднаного управління Пенсійного фонду України до Долинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
26.07.2017 року Калуське об'єднане управління Пенсійного фонду України звернулося до суду з адміністративним позовом до Долинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про скасування повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання та зобов'язання вчинити певні дії.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач безпідставно відмовив Калуському об'єднаному управлінню Пенсійного фонду України, як стягувачу, у прийнятті виконавчого документа до виконання, оскільки згідно постанов Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 за № 1055 та від 21.12.2016 за № 988 правонаступником управління Пенсійного фонду України в Долинському районі, яке зазначене стягувачем у відповідному виконавчому документі, є Калуське об'єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області. Тому повідомлення відповідача від 21.06.2017 року про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання слід скасувати та зобов'язати відповідача повторно розглянути питання про прийняття виконавчого документа до виконання.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. Позовні вимоги підтримав повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. Проти позову заперечив з підстав, викладених в письмовому запереченні, та зазначив, що заява про прийняття до виконання виконавчого документа до примусового виконання надійшла від Калуського об'єднаного управління Пенсійного фонду України, однак стягувачем згідно виконавчого листа є управління Пенсійного фонду України в Долинському районі. Оскільки позивач не є стороною виконавчого провадження, відповідачем правомірно винесено повідомлення про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.
За таких обставин, оскільки всі особи, які беруть участь у справі, подали клопотання про розгляд справи за їх відсутності, відповідно до ч.4 ст.122 КАС України суд ухвалив розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів без присутності сторін.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши наявні у ній докази, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов до задоволення не підлягає з наступних мотивів.
Судом встановлено, що 30.05.2017 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №809/359/17 про стягнення з Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація" Долинської міської ради на користь управління Пенсійного фонду України в Долинському районі заборгованості в сумі 7 323,36 грн.
07.06.2017 року позивач звернувся із заявою про відкриття виконавчого провадження за вказаним виконавчим листом, однак відповідно до повідомлення державного виконавця Долинського районного відділу державної виконавчої служби від 21.06.2017 року за №12045 вказаний виконавчий лист було повернуто заявнику без прийняття до виконання, оскільки Калуське об'єднане управління Пенсійного фонду Івано-Франківської області не є стороною даного виконавчого провадження.
Суд погоджується з відмовою суб'єкта владних повноважень у прийнятті виконавчого документа до виконання з огляду на нижчевикладене.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України Долинське районне відділення державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області зобов'язано діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини, які виникли між сторонами з приводу виконання рішення суду, регулюються Законом України "Про виконавче провадження" та розділом V Кодексу адміністративного судочинства України.
Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (частина 1 статті 1 Закону України "Про виконавче провадження").
Таким чином виконання судового рішення є однією зі стадій адміністративного процесу та здійснюється у відповідності з вимогами чинного законодавства України.
Згідно частини 1 та 2 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.
Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
У відповідності до пункту 6 частини 4 статті 4 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею, або якщо стягувач не подав заяву про примусове виконання рішення відповідно до статті 26 цього Закону.
Оскільки згідно виконавчого листа №809/359/17, виданого 30.05.2015 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом, стягувачем є управління Пенсійного фонду України в Долинському районі, то на переконання суду підстав для прийняття вказаного виконавчого листа до виконання без відповідної заяви саме управління Пенсійного фонду України в Долинському районі у відповідача не було.
При цьому суд приймає до уваги, що відповідно до статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Тому, враховуючи вказані вимоги КАС України, виключно суд, а не орган примусового виконання, вправі допускати заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником на будь-якій стадії адміністративного процесу, в тому числі на стадії виконання судового рішення.
Таким чином повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 21.06.2017 року за №12045 прийнято Долинським районним відділом державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області правомірно.
Враховуючи викладене, заявлені позивачем вимоги є необґрунтованими та безпідставними, а тому у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України, п. 6 ч. 4 ст. 4 Закону України "Про виконавче провадження", керуючись ст. ст. 55, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
в задоволенні позову відмовити.
Згідно ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя /підпис/ Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2017 |
Оприлюднено | 16.08.2017 |
Номер документу | 68308683 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні