Постанова
від 09.08.2017 по справі 823/970/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 серпня 2017 року справа № 823/970/17

м. Черкаси

12 год. 38 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді: Тимошенко В.П.,

за участю секретаря судового засідання: Цаплі І.Ю.,

представника позивача - Дмитренко Ю.М. (за довіреністю),

представника відповідача - Саєвич Н.В. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Черкаській області до приватного підприємства "Євробуд-П" про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

22 червня 2017 року до суду з позовною заявою звернулася Державна екологічна інспекція у Черкаській області, в якій просить застосувати заходи реагування, а саме тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ПП "Євробуд-П", за адресою м. Шпола, вул. Пролетарська (Лозуватська) 170.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведеної перевірки встановлено ряд порушень відповідачем, при здійсненні ним господарської діяльності, вимог законодавства у сфері охорони природного навколишнього середовища, а тому необхідно тимчасово заборонити (зупинити) експлуатацію виробництва з виготовлення деревного вугілля ПП " Євробуд-П ".

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити.

В письмових запереченнях на адміністративний позов представник відповідача просив в його задоволенні відмовити повністю, зазначивши при цьому, що відповідачем проводиться науково-технічна робота по розробці технічної та технологічної документації для отримання дозволу на викиди. Крім того представник відповідача звернув увагу, що не порушив норми Водного кодексу України, зокрема щодо спеціального водокористування, через використання води лише для власних потреб працівників в об'ємах, які не потребують дозволу.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Приватне підприємство "Євробуд-П" зареєстроване, як суб'єкт господарювання 21.04.1999 за видом діяльності, зокрема - основний "будівництво житлових і нежитлових будівель". Користування земельною ділянкою здійснюється на підставі договору оренди землі від 13.05.2014 №46 укладеного зі Шполянською міською радою про передачу в користування земельної ділянки площею 6968,00 м 2 по вул. Лозуватська, 170, м. Шпола, Черкаська область. Договір укладено терміном на 10 років.

12.06.2017 державною екологічною інспекцією у Черкаській області видано наказ № 308 про проведення планової перевірки. На підставі зазначеного наказу видано направлення № 289 для перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища приватного підприємства "Євробуд-П" що знаходиться за адресою: вул. Пролетарська, 170, м. Шпола.

12.06.2017, за результатами проведеної перевірки, посадовими особами державної екологічної інспекції у Черкаській області складено акт планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Перевіркою встановлено, що основним видом діяльності ПП "Євробуд-П" є будівництво житлових і нежитлових будівель. Під час здійснення підприємством господарської діяльності, джерелами викидів на підприємстві є: котли на дровах (3 шт.), буржуйка на дровах (3 шт.), зерносушарка на дровах, зварювальний пост, склад ГСМ (дизельне пальне), заточний верстат. Водопостачання на підприємсті здійснюється з криниці за допомогою насоса (марки-малиш).

Актом перевірки, виявлено, що ПП "Євробуд-П" здійснює господарську діяльність з порушенням вимог природоохоронного законодавства, серед іншого, зокрема:

- за відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;

- за відсутності дозволу на спеціальне водокористування.

12.06.2017 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Черкаської області Колісніченком В.І. складено протокол про адміністративне правопорушення №011350.

13.06.2017 тією ж посадовою особою винесено постанову про накладення адміністративного стягнення №010447.

16.06.2017 уповноваженими особами державної екологічної інспекції у Черкаській області видано припис №68.

22.06.2017 позивач, вважаючи дільність ПП "Євробуд-П" такою, що забороняється законом та підлягає безумовному зупиненню, звернувся з адміністративним позовом до суду.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушення вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 454/2011 затверджено положення про Державну екологічну інспекцію України, яким встановлено, що Держекоінспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Державна екологічна інспекція у Черкаській області здійснює свої повноваження відповідно до "Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі", затвердженного наказом Міністерства екології та природних ресурсів від 04.11.2011 № 429, Положення про Державну екологічну інспекцію у Черкаській області, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12.12.2011 року № 136.

До повноважень Державної екологічної інспекції у Черкаській області, відповідно до пп. "г" 4.2 п. 4 Положення, віднесено здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря, про використання та охорону земель, зокрема: наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин; виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; встановлення та використання водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, а також із додержання режиму використання їх територій.

Згідно ст. 10 Закону України від 16.10.1992 №2707-ХII "Про охорону атмосферного повітря" (далі - Закон №2707- ХII), підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані:

- здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;

- вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;

- забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів;

- здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік;

- заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і вживати заходів для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря.

Відповідно до ст. 11 Закону №2707- ХII, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Згідно ст. 48 Водного кодексу України від 06.06.1995 №213/95-ВР (далі - ВК України), спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.

У відповідності до ст. 49 ВК України, спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.

Щодо позиції представника відповідача про відсутність порушень норм Водного кодексу України, з огляду на використання води підприємством в об'ємі до 5 кубічних метрів на добу, що не підпадає під ознаки спеціального та не потребує дозволу, суд зазначає наступне. Як встановлено з матеріалів справи та пояснень представника позивача, під час проведення перевірки, уповноваженим особам на її проведення, не було надано для дослідження журнал обліку використаної води та не надано можливість його звірки з показниками лічильника води. Вказаний журнал, наданий до матеріалів справи, не може слугувати доказом використання води суб'єктом господарювання в період проведення перевірки в межах 5 кубічних метрів на добу, так як дата ведення журналу охоплює період з 04.08.2017 по 08.08.2017. Крім того, директор підприємства, присутній під час проведення перевірки, пояснень, зауважень або заперечень щодо проведеного заходу та складеного акта не надав.

Відповідно до пп. "в" ст. 20 2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.

Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання допускається виключно за рішенням суду, ухваленого за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Згідно ч. 7 ст. 7 Закону на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

У зв'язку з вищезазначеним, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд бере до уваги, що відповідачем здійснюються дії щодо усунення порушень виявлених під час перевірки та проводиться науково-технічна робота по розробці технічної та технологічної документації для отримання дозволу на викиди. Разом з тим суд зазначає про наявність підстав для тимчасавої заборони (зупинення) діяльності ПП "Екоенерго Плюс", у зв'язку з чим позовні вимоги вважає обгрунтованими а адміністративний позов таким, що підлягає до задоволення.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 56, 58, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування, а саме тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ПП "Євробуд-П", за адресою: Черкаська область, м. Шпола, вул. Пролетарська (Лозуватська), 170, код ЄДРПОУ 30146753.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.П. Тимошенко

Повний текст постанови виготовлено 14.08.2017

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2017
Оприлюднено16.08.2017
Номер документу68309181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/970/17

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Т.Р.

Постанова від 09.08.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 23.06.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні