Ухвала
від 21.08.2017 по справі 826/10115/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра, 8, корпус 1

УХВАЛА

про залишення позовної заяви без розгляду

21 серпня 2017 року м. Київ № 826/10115/17

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шрамко Ю.Т., ознайомившись із позовною заявою та доданими матеріалами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіальної управління юстиції у м. Києві про скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, (далі - позивач), до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіальної управління юстиції у м. Києві, (далі - відповідач), про:

- скасування постанови від 13.06.2016 p. про відмову у відкритті виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2011 р. у справі 2а-2861/11/2670, винесеної головним державним виконавцем відповідача Стельмах Олесею Олександрівною;

- зобов'язання відповідача відкрити виконавче провадження на підставі виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2011 р. у справі 2а-2861/11/2670 та здійснити виконавчі дії з виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2011 р. у справі 2а-2861/11/2670, а саме: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Панта Рей Капітал" до державного бюджету України на рахунки, відкриті в управліннях Державного казначейства за балансовим рахунком "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106 "Адміністративні штрафи на інші санкції" штраф у розмірі 85000,00 грн.

Відповідно до п. 5 ч. 1, ч. 2 ст. 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) , суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).

Суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.

Згідно з ч. 1 ст. 99, ч.ч. 1, 2 ст. 181 КАС України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.

Позовну заяву може бути подано до суду: у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ч.ч. 2, 4 ст. 26 Закону України "Про виконавче провадження" від 21 квітня 1999 року №606-XIV (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), про відмову у відкритті виконавчого провадження державний виконавець виносить постанову протягом трьох робочих днів, а за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - не пізніше наступного робочого дня з дня надходження виконавчого документа і не пізніше наступного дня надсилає її заявникові разом з виконавчим документом.

Постанова державного виконавця про відмову у відкритті виконавчого провадження може бути оскаржена заявником у десятиденний строк з дня її надходження у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно із ч. 5 ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження" від 02 червня 2016 року №1404-VIII (у редакції, чинній на момент звернення позивача з даним позовом до суду), рішення та дії виконавця, посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.

У ході ознайомлення із позовною заявою та доданими до неї документами судом з'ясовано, що позивачем оскаржується постанова державного виконавця відповідача від 13.06.2016 р. про відмову у відкритті виконавчого провадження ВП №51227809 з примусового виконання виконавчого листа Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.04.2011 р. у справі №2а-2861/11/2670, (далі - Постанова від 13.06.2016 р. ).

Позивач у виконавчому провадженні №51227809 є стягувачем.

Враховуючи вищезазначене, законодавством надано позивачу десятиденний строк для оскарження Постанови від 13.06.2016 р.

Суд звертає увагу, що законодавством також передбачено порядок досудового оскарження рішень державного виконавця.

Так, відповідно до ч.ч. 1, 3, 8 ст. 82 Закону України "Про виконавче провадження" від 21 квітня 1999 року №606-XIV (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), рішення, дії або бездіяльність державного виконавця та інших посадових осіб державної виконавчої служби можуть бути оскаржені стягувачем та іншими учасниками виконавчого провадження (крім боржника) до начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, або до керівника відповідного органу державної виконавчої служби вищого рівня чи до суду.

Скарга на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця подається начальнику відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець. Рішення, дії чи бездіяльність начальника відділу можуть бути оскаржені до вищестоящого органу державної виконавчої служби. Департамент державної виконавчої служби Міністерства юстиції України розглядає виключно скарги на рішення, дії чи бездіяльність начальників управлінь державної виконавчої служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі.

Скарга, подана у виконавчому провадженні начальнику відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, розглядається у десятиденний строк з дня її надходження.

Згідно із ч. 3 ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження" від 02 червня 2016 року №1404-VIII (у редакції, чинній на момент звернення позивача з даним позовом до суду), рішення, дії або бездіяльність державного виконавця також можуть бути оскаржені стягувачем та іншими учасниками виконавчого провадження (крім боржника) до начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець. Рішення, дії та бездіяльність начальника відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, можуть бути оскаржені до керівника органу державної виконавчої служби вищого рівня.

З позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що позивач скористався своїм правом досудового врегулювання спору, а саме, звертався до начальника відповідача зі скаргою від 07.07.2016 р. №18/02/15074 на Постанову від 13.06.2016 р., за результатами розгляду якої позивачу надано відповідь листом від 01.02.2017 р. №ДВ/3, яка отрмана позивачем 15.02.2017 р.

Отже, остання відповідь (лист) за наслідками досудового врегулювання отримана позивачем 01.02.2017 р.

Суд звертає увагу, що позивачем не надано інших належних доказів досудового та/або судового оскарження Постанови від 13.06.2016 р. у визначений законодавством спосіб.

При цьому, із даним позовом позивач звернулась до суду 10.08.2017 р., тобто із пропущенням встановленого нормами законодавства строку звернення до суду. Обґрунтованих причин, у зв'язку з наявністю яких позивачем пропущено такий строк, останнім суду не наведено.

Згідно зі ст. 100 КАС України, адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала.

Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.

Таким чином, підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для залишення без розгляду позовної заяви Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіальної управління юстиції у м. Києві про скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії у зв'язку із пропущенням позивачем встановленого нормами законодавства строку звернення до суду.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 99, 100, 160, 165, 181 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Залишити без розгляду позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Шевченківського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіальної управління юстиції у м. Києві про скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії.

Копію ухвали направити (вручити) позивачу (його уповноваженому представнику), роз'яснивши, що ухвалу може бути оскаржено у загальному порядку.

Згідно зі ст.ст. 185, 186 КАС України, ухвала може бути оскаржена повністю або частково шляхом подання до Київського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги протягом п'яти днів із дня отримання копії ухвали . Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Відповідно до ст. 254 КАС України, ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.08.2017
Оприлюднено22.08.2017
Номер документу68400530
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10115/17

Постанова від 16.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 15.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Загородній А.Ф.

Ухвала від 25.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 13.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 13.09.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Безименна Н.В.

Ухвала від 21.08.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні