УХВАЛА
про зміну способу і порядку виконання судового рішення
22 серпня 2017 року Справа № 803/192/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Лозовського О.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку заяву Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Антарес СВ до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
09.08.2017 Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області звернулася до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 10.03.2017 у справі №803/192/17 в частині зобов'язання Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області прийняти висновок про виплату Товариству з обмеженою відповідальністю Антарес СВ бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за податковими деклараціями з податку на додану вартість за вересень 2016 року у загальній сумі 220 021,00 грн. шляхом зобов'язання Головного управління ДФС у Волинській області внести дані щодо суми 220 021,00 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в користь ТзОВ Антарес СВ до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Заява обґрунтована тим, що рішення суду неможливо виконати в частині щодо зобов'язання Луцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Волинській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України на користь ТзОВ Антарес СВ з податку на додану вартість в розмірі 220 021,00 грн., оскільки 01.02.2017 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 Про затвердження Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість , відповідно до якої до 01.04.2017 продовжено термін бюджетного відшкодування за порядком, що діяв до 01.01.2017 (на підставі узагальнених інформацій щодо (визначених у висновках) обсягів сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість та висновків органів Державної фіскальної служби України), а з 01.04.2017 бюджетне відшкодування податку на додану вартість здійснюється органами казначейства на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, без висновків контролюючих органів в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку, та у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
В судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, подавши заяви про розгляд заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення та відстрочення виконання судового рішення у їх відсутності, при цьому представник ТзОВ Антарес СВ зазначив, що не заперечує щодо зміни способу і порядку виконання судового рішення.
Частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявляти клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно з частиною шостою статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до частини другої статті 263 КАС України неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Частиною першою статті 41 КАС України визначено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З урахуванням наведеного, заяву про зміну способу і порядку виконання судового рішення вирішено у відсутності сторін на підставі наявних у ній доказів без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані суду письмові докази, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити заяву про зміну способу і порядку виконання судового рішення, з таких підстав.
Згідно із частиною першою статті 263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження можуть звернутися до адміністративного суду першої інстанції (незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист) із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення.
За наявності обставин та в порядку, передбачених абзацом першим цієї частини, сторона виконавчого провадження, а також державний виконавець за заявою сторони виконавчого провадження або з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень , мають право звернутися до суду із заявою про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Судом встановлено, що постановою Волинського окружного адміністративного суду від 10.03.2016 у справі №803/192/17, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 06.06.2017, адміністративний позов задоволено повністю, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області №0023631202 від 23.12.2016 та зобов'язано Луцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Волинській області прийняти висновок про виплату ТзОВ Антарес СВ бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за податковими деклараціями з податку на додану вартість за вересень 2016 у загальній сумі 220 021,00 грн. та надати цей висновок до Головного управління Державної казначейської служби України у Волинській області.
На відновлення порушеного права позивача, в частині зобов'язання Луцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Волинській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України на користь ТзОВ Антарес СВ з податку на додану вартість в розмірі 220 021,00 грн., 29.06.2017 Волинський окружний адміністративний суд видав представнику позивача виконавчий лист №495/2017 на виконання постанови суду від 10.03.2017 у даній справі.
Постановою державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області від 18.07.2017 відкрито виконавче провадження ВП №54321359 з примусового виконання виконавчого листа Волинського окружного адміністративного суду №495/2017.
З 01.04.2017 бюджетне відшкодування податку на додану вартість здійснюється органами казначейства на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, без надання висновків контролюючих органів.
Такий порядок бюджетного відшкодування платнику податків податку на додану вартість відмінний від того, що встановлений постановою суду від 10.03.2017, та регулюються пунктом 200.7 статті 200 Податкового кодексу України (далі - ПК України), згідно якого платник податків подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Згідно із підпунктом 200.7.1 пункту 200.7 статті 200 ПК України формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів..
Відповідно до пункту 200.13 статті 200 ПК України на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п'яти операційних днів.
Зазначений механізм бюджетного відшкодування податку на додану вартість регулюється Порядком ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26 (далі - Порядок №26).
Пунктом 10 цього Порядку №26 визначено, що внесення даних до Реєстру посадовими особами (уповноваженою особою) ДФС та Казначейства здійснюється з дотриманням вимог законів щодо електронного підпису та електронного документообігу.
Зі змісту статті 19-1, 19-3 ПК України, вбачається, що функції щодо внесення даних до даного Реєстру належать до компетенції Головного управління ДФС у Волинській області, як контролюючого органу, водночас таких функцій позбавлені державні податкові інспекції, в тому числі і Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області.
Відповідно до статті 55 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Як передбачено частиною першою статті 264 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Таким чином, оскільки у даній справі сторона виконавчого провадження - боржник Луцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Волинській області втратила право здійснювати адміністрування відшкодування податку на додану вартість, тому її слід замінити на правонаступника Головне управління ДФС у Волинській області.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що існують обставин, що ускладнюють виконання даного судового рішення в частині зміни процедури бюджетного відшкодування податку на додану вартість, а тому слід змінити спосіб і порядок виконання постанови суду від 10.03.2017 шляхом зобов'язання Головного управління ДФС у Волинській області внести дані щодо суми 220 021,00 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в користь ТзОВ Антарес СВ до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Керуючись статтями 41, 55, 122, 128, 160, 263, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про зміну способу і порядку виконання судового рішення задовольнити повністю.
Замінити в адміністративній справі №803/192/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Антарес СВ до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та зобов'язання вчинити дії сторону виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа №495/2017 від 29.06.2017, виданого на виконання постанови Волинського окружного адміністративного від 10.03.2017, боржника - Луцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Волинській області на його правонаступника - Головне управління ДФС у Волинській області.
Змінити спосіб і порядок виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 10.03.2017 в адміністративній справі №803/192/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Антарес СВ до Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та зобов'язання вчинити дії, в частині зобов'язання Луцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Волинській області подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Антарес СВ з податку на додану вартість в розмірі 220 021,00 грн. на зобов'язання Головне управління ДФС у Волинській області внести дані щодо суми 220 021,00 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в користь Товариства з обмеженою відповідальністю Антарес СВ до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.А. Лозовський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2017 |
Оприлюднено | 24.08.2017 |
Номер документу | 68447249 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Мачульський Віктор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні