Московський районний суд м.Харкова
м. Харків, пр. Ювілейний, 38е, 61153, (057) 62-61-13
Справа № 2-а-6603/10
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" листопада 2010 р. Московський районний суд м. Харкова у складі:
головуючого судді Погасій О.Ф.
при секретарі Щегульній Г.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Московського районного суду м. Харкова адміністративний позов ОСОБА_1 до інспектора з обслуговування адміністративної території м. Джанкой при УДАІ ГУМВСУ в АР Крим прапорщика ОСОБА_2 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до інспектора з обслуговування адміністративної території м. Джанкой при УДАІ ГУМВСУ в АР Крим прапорщика ОСОБА_2 про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу.
Позивач в судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримав, просив задовольнити..
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був належним чином повідомлений, заперечень на позов не надав.
Суд , дослідивши матеріали справи, установив такі обставини.
Судом встановлено, що згідно протоколу про адміністративне правопорушення серія АЕ №0005347 від 28.06.2009 року водія автомобіля НОМЕР_1 ОСОБА_1 визнано винним у порушенні правил дорожнього руху України, а саме зазначено, що 28.06.2009 року о 15.45 год. керуючи автомобілем НОМЕР_2 на автодорозі Харків-Симферополь-Алушта-Ялта на 560 км + 700м. здійснив обгін транспортного засобу, який рухався попереду, на ділянці дороги з обмеженою видимістю , за вищевказане порушення правил дорожнього руху України передбачено відповідальність ч.2 ст. 122 КупАП.
Згідно постанови АК №136986 від 28.06.2009 року складеної інспектором з обслуговування адміністративної території м. Джанкой при УДАІ ГУМВСУ в АР Крим прапорщиком ОСОБА_2 про адміністративне правопорушення постановлено накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу.
Відповідальність за порушення водіями транспортних засобів дорожніх знаків передбачена ч.2ст.122 КУпАП. Суб'єктом даного правопорушення може бути лише водій. Суб'єктивна ж сторона цього правопорушення полягає в умислі або необережності.
Згідно ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно зі ст. 251 КУпАП доказами по справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показанням технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Пункт 1.6. Розпорядження МВС України Про організацію роботи підрозділів ДАІ з профілактики правопорушень із застосуванням засобів фото- і кінозйомки, відеозапису №466 від 21.05.2009року вимагає від працівників ДПС виключити випадки складання відносно водіїв транспортних засобів адміністративних протоколів без доведення їхньої вини чи достатніх доказів допущення ними порушень ПДР (фото-, відео матеріалів, показів свідків тощо).
Відповідно до ч.2ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. Будь-яких доказів в підтвердження вини позивача відповідачем не надано, заперечень проти позову відповідач не надав.
Пунктом 24 постанови Пленуму Верховного суду України від 23.12.2005р. Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті роз'яснюється, що зміст постанови має відповідати вимогам, передбаченим ст.ст. 283, 284 КУпАП. У ній, зокрема, потрібно навести докази, на яких ґрунтується висновок про вчинення особою адміністративного правопорушення та зазначити мотиви відхилення інших доказів, на які посилався правопорушник, чи висловлених останнім відводів.
Згідно Інструкції №111, затвердженої міністром МВС, для складання протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, працівники ДПС повинні зупинити транспортний засіб, пред'явити фото, яким зафіксовано правопорушення, скласти протокол про адміністративне правопорушення та надати протокол для підпису та пояснень правопорушнику. У випадку відмови від підпису та незгоди з викладеним правопорушенням, запросити двох понятих.
У протоколі про адміністративне правопорушення серія АК №0005347 від 28.06.2009 року позивач вказав, що з порушенням не згоден, але ні свідків ні понятих як того вимагає Інструкція, інспектор з не запросив, про що свідчить текст протоколу
Судом встановлено, що при розгляді справи про адміністративне правопорушення відповідачем не з'ясовано обставини, передбачені ст.280 КУпАП, у тому числі чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає адміністративній відповідальності та чи є обставинами, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, не зазначено докази в підтвердження вини позивача ОСОБА_1 не з'ясовані інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8-14, 71, 94, 99, 100, 159, 160-164, 167, 185, 186 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Позов задовольнити.
Скасувати Постанову АК №136986 від 28 червня 2009 року, винесену інспектором з обслуговування адміністративної території м. Джанкой при УДАІ ГУМВСУ в АР Крим прапорщиком ОСОБА_2 про визнання ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 122 ч.2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Погасій О.Ф.
Суд | Московський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2010 |
Оприлюднено | 30.08.2017 |
Номер документу | 68500796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Московський районний суд м.Харкова
Погасій О. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні