Справа № 466/5907/17
У Х В А Л А
іменем України
«22» серпня 2017 року м. Львів
Слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , з участю прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши клопотання прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_3 про відсторонення від посади підозрюваної
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки та мешканки АДРЕСА_1 , українки, громадянина України, з вищою освітою, працюючої на посаді старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, одруженої, має на утримання неповнолітнього сина ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , раніше не судимої,
у с т а н о в и в:
21 серпня 2017 року прокурор відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтриманням державного обвинувачення у кримінальних провадженнях військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про відсторонення від посади підозрювану ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
В обґрунтування клопотання зіслався на те, що слідчим відділом слідчого управління військової прокуратури Західного регіону України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017140400000086 від 07.08.2017 року за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Досудовим розслідування встановлено, що відповідно до наказу начальника Головного управління ДФС у Львівській області №202-о від 07.06.2017, ОСОБА_4 прийнята з 07.06.2017 року в порядку переведення на посаду старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, яку обіймає по теперішній час.
Відповідно до ст. 68 Конституції України ОСОБА_4 зобов`язана неухильно додержуватись Конституції та законів України.
Згідно положень ст. ст. 3, 22, 24 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_4 , як службовій особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язаний невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.
Відповідно до пункту b) ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно: вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.
Відповідно до п. «е» ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами відповідальності за вчинення корупційних правопорушень є службові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи, які в установленому законом порядку притягаються до кримінальної відповідальності.
Відповідно до Положення про відділ адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, затвердженого заступником начальника ГУ ДФС у Львівській області 14.06.2017, на Відділ покладені функції здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення, складання протоколів за результатами фактичних та документальних перевірок, застосування штрафних (фінансових) санкцій до платників податків за результатами проведення перевірок платників податків, організація проведення камеральних перевірок юридичних та фізичних осіб у межах повноважень підрозділу доходів і зборів з фізичних осіб, контроль за дотриманням чинного законодавства при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.
Відповідно до п. п. 1, 2.7, 4 посадової інструкції старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, затвердженої заступником начальника ГУ ДФС у Львівській області 14.06.2017 року, ОСОБА_4 у своїй роботі повинна керуватись Конституцією України, Податковим кодексом України, законодавчими актами Верховної ради України, іншими нормативними документами та указаною посадовою інструкцією, та здійснює контроль за дотриманням суб`єктами господарювання вимог розділу 4 Податкового кодексу України «Податок на доходи фізичних осіб» та розділу 14 «спрощена система оподаткування», а також несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання своїх обов`язків, передбачених Посадовою інструкцією, і притягується до відповідальності згідно чинного законодавства.
Разом з цим, ОСОБА_4 , діючи в порушення наведених вище вимог нормативно-правових актів, як службова особа центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи (Личаківської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області), усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, умисно, протиправно, з корисливих мотивів, маючи умисел на незаконне одержання неправомірної вигоди, поєднане з вимаганням, стала на шлях злочинної діяльності, у ході якої упродовж липня - серпня 2017 року створювала умови для вимагання та подальшого одержання від ОСОБА_7 (фізичної особи-підприємця) неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн. за невчинення в інтересах останнього дій з використанням наданої їй влади чи службового становища за неприйняття нею рішення на проведення податкової перевірки виявлених нею розбіжностей у діяльності ФОП ОСОБА_7 , пов`язаних з перелімітом розміру загального річного річного доходу, який не повинен перевищувати 1,5 млн. грн., не переведення останнього на загальну систему оподаткування, та не накладення на останнього у зв`язку з допущеними порушеннями штрафних санкцій.
Так, відповідно до свідоцтва платника єдиного податку серії НОМЕР_1 від 14.09.2012, суб`єкт господарювання ОСОБА_7 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), з 01.10.2012 року по даний час перебуває на спрощеній системі оподаткування.
Відповідно до довіреності серії НВХ №622107 від 01.08.2016 року, ФОП ОСОБА_7 уповноважив бухгалтера ОСОБА_8 на представлення його інтересів перед фізичними та юридичними особами, у тому числі щодо здачі декларацій та звітів, у тому числі на складання та подачу щорічної податкової звітності до підрозділів ГУ ДФС України у Львівській області.
В кінці червня-на початку липня 2017 року, ОСОБА_4 за результатами вивчення звітних документів, поданих ОСОБА_8 за результатами підприємницької діяльності ОСОБА_7 , було виявлено факт переліміту проведених ФОП ОСОБА_7 , який перебував на прощеній процедурі оподаткування, фінансових операцій за звітний період у сумі 1,5 млн. грн., що в подальшому загрожувало останньому застосуванням штрафних санкцій та переведенням на загальну систему оподаткування.
На початку липня 2017 року ОСОБА_4 зателефонувала ОСОБА_8 та повідомила про виявлені нею порушення у підприємницькій діяльності ОСОБА_7 та необхідність надання їй виписки з банку по руху коштів на рахунку ОСОБА_7 за 2016 рік для проведення відповідного аналізу.
Через декілька днів, у липні 2017 року, під час зустрічі із ОСОБА_8 , що відбулась за ініціативи ОСОБА_4 у приміщенні будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35, остання одержала від ОСОБА_8 указані вище банківський виписки та повторно наголосила на серйозності виявлених нею порушень в підприємницькій діяльності ОСОБА_7 та невідворотності штрафних санкцій у значних розмірах.
Приблизно через тиждень, в липні 2017 року, ОСОБА_8 знову зустрілась у вищевказаному місці з ОСОБА_4 з метою одержання від неї наданих попередньо виписок по банківському рахунку ОСОБА_7 . Під час указаної зустрічі ОСОБА_4 в черговий раз наголосила ОСОБА_8 на серйозності санкцій за результатами виявлених нею порушень у підприємницькій діяльності ОСОБА_7 , та повідомила про можливість вирішення нею питання щодо незастосування цих санкцій у разі одержання нею від ОСОБА_7 через ОСОБА_8 неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн.
У подальшому, в останній декаді липня 2017 року, ОСОБА_8 під час особистої зустрічі із ОСОБА_7 , що відбулась у ресторані «Український дворик» за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 109, повідомила останнього про виявлені ОСОБА_4 порушення в його підприємницькій діяльності та можливість застосування штрафних санкцій, а також про можливість незастосування цих штрафних санкцій та не проведення перевірки з даного приводу органами ДФС у разі надання через неї ОСОБА_4 неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн.
04.08.2017 року ОСОБА_7 з метою з`ясування одержання роз`яснень щодо допущених ним порушень особисто зустрівся із ОСОБА_4 у приміщенні будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35, остання висунула йому вимогу щодо необхідності надання їй через ОСОБА_8 неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн., повідомивши при цьому, що у разі відмови у наданні їй указаної неправомірної вигоди до нього ( ОСОБА_7 ) будуть застосовані найсуворіші штрафні санкції у значних розмірах та останнього буде переведено на загальну систему оподаткування.
ОСОБА_7 , будучи поставлений в умови, за яких відмова від надання неправомірної вигоди ОСОБА_4 зашкодить його законним правам та інтересам під час здійснення підприємницької діяльності, вимушений був погодитися на неправомірні вимоги ОСОБА_4 .
У подальшому, 15.08.2017 року близько 14.30 год., ОСОБА_4 , перебуваючи у приміщенні жіночого туалету, розташованого на мінус першому поверсі адміністративної будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35, згідно попередньої домовленості одержала для себе через ОСОБА_8 від ОСОБА_7 , який виконував її ( ОСОБА_4 ) зазначені вище незаконні вимоги, указану вище неправомірну вигоду грошові кошти в сумі 100 тис. грн. (які ОСОБА_8 , діючи за вказівкою ОСОБА_4 , поклала на підлогу у вказаному приміщенні, після чого залишила його, тобто надала можливість ОСОБА_4 розпорядитись указаними грошовими коштами), за не вчинення в інтересах останнього дій з використанням наданої їй влади чи службового становища - за неприйняття нею рішення на проведення податкової перевірки виявлених нею порушень в діяльності ФОП ОСОБА_7 , пов`язаних з перелімітом проведених фінансових операцій за звітний період у сумі 1,5 млн. грн., не переведення останнього на загальну систему оподаткування та не накладення на останнього у зв`язку з допущеними порушеннями штрафних санкцій.
Цього ж дня, одержана ОСОБА_4 через ОСОБА_8 від ОСОБА_7 неправомірна вигода в розмірі 100 тис. грн. виявлена та вилучена працівниками військової прокуратури Західного регіону України спільно з працівниками УСБУ у Львівській області під час огляду місця події жіночого туалету, розташованого на мінус першому поверсі адміністративної будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35.
Правова кваліфікація кримінального правопорушення, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 - ч. 3 ст. 368 КК України: одержання службовою особою, неправомірної вигоди для себе за невчинення в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданих їй влади чи службового становища, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.
Викладені обставини свідчать про наявність достатніх доказів для підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Зокрема, наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: повідомленням УСБУ у Львівській області від 07.08.2017 №14/2-1968, протоколом огляду, ідентифікації та вручення коштів від 15.08.2017, протоколом огляду місця події від 15.08.2017, протоколом затримання ОСОБА_4 , підозрюваної у вчиненні злочину від 15.08.2017, протоколами допитів свідків ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , а також іншими матеріалами кримінального провадження №42017140400000086 від 07.08.2017 року.
Повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, складено 16.08.2017 та цього ж дня вручено ОСОБА_4
18.08.2017 року ухвалою Шевченківського районного суду м. Львова ОСОБА_4 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 діб з альтернативою внесення застави у розмірі 128 тис. грн. та покладенням обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України. У зв`язку із внесенням застави ОСОБА_4 звільнено з-під варти та щодо останньої почав діяти запобіжний захід у вигляді застави.
Вищевказані факти свідчать, що перебування ОСОБА_4 на посаді старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області сприяло вчиненню нею кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Таким чином, на даний час ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину (ч. 3 ст. 368 КК України), пов`язаного із корупцією, за яке передбачене покарання виключно у вигляді позбавлення волі від 5 до 10 років, який був вчинений нею у період виконання посадових обов`язків, з корисливих мотивів. Її дії, як і сама ОСОБА_4 як особа, представляють підвищену суспільну небезпеку, а тому є всі підстави вважати, що ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області під час проведення досудового розслідування кримінального провадження може знищувати та приховувати або спотворити речі, документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення (у тому числі документи, пов`язані з виявленням порушень у податковій звітності ОСОБА_7 та можливі акти реагування з даного приводу, документи щодо призначення податкових перевірок тощо), незаконно впливати на свідків вчиненого нею злочину (у тому числі ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , які надали викривальні показання щодо протиправної діяльності ОСОБА_4 , а також щодо прокурорсько-слідчих працівників, які беруть участь у здійсненні досудового розслідування указаного кримінального провадження, слідчих суддів тощо), іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню, використовуючи при цьому набуті нею зв`язки під час перебування її, ОСОБА_4 , на вищевказаній посаді, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити вчиняти злочин в якому підозрюється, що може негативно позначитись на повноті, всебічності та об`єктивності досудового розслідування та порушити принцип невідворотності покарання за вчинене кримінальне правопорушення.
Відповідно до наказу начальника Головного управління ДФС
у Львівській області №202-о від 07.06.2017, ОСОБА_4 прийнята з 07.06.2017 року в порядку переведення на посаду старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів
з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, яку обіймає по теперішній час.
Відповідно до ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції», особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Відповідно до розділу XVII Кримінального кодексу України, кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 368 КК України, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_4 , відноситься до категорії злочинів у сфері службової діяльності.
Беручи до уваги вищевикладене, прокурор просить відсторонити ОСОБА_4 від посади старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області терміном на 2 (два) місяці.
Заслухавши пояснення прокурора ОСОБА_3 в підтримку клопотання, думку захисника ОСОБА_5 , який просив відмовити у задоволенні клопотання, пояснення підозрюваної ОСОБА_4 , яка від дачі показів відмовилась, з`ясувавши обставини справи, вважаю, що клопотання підлягає до задоволення з наступних підстав.
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.
Відповідно до ст. 156 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.
Як передбачено вимогами ч. 2 ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Вивчивши матеріали кримінального провадження, встановлено, що є достатні підстави вважати, що ОСОБА_4 , використовуючи свої службові повноваження та зв`язки з колегами по службі, може негативно впливати на хід досудового слідства шляхом знищення або підроблення документів і речей, які мають значення для досудового розслідування, а також впливу на співробітників вказаної установи, які є свідками у цьому провадженні. Крім того, враховуючи, відсутність негативних наслідків відсторонення підозрюваного від посади для інших осіб, а також те, що саме перебування підозрюваної на вказаній посаді сприяло вчиненню кримінального правопорушення, вважаю, що досягнути завдання кримінального судочинства неможливо без відсторонення підозрюваної від посади строком на один місяць двадцять п`ять днів.
Керуючись п.4 ч.2 ст. 131, ст. ст. 154, 155, 156, 157, ч.2 ст. 376 КПК України,
у х в а л и в:
Клопотання задовольнити.
Відсторонити підозрювану у кримінальному провадженні, яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017140400000086 від 07 серпня 2017 року, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади старшого державного податкового ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, на строк з 22 серпня 2017 року по 15 жовтня 2017 року включно.
Строк дії ухвали становить 1 (один) місяць 25 (двадцять п`ять) днів з дня її постановлення.
Контроль за виконанням даної ухвали покласти на прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_3 .
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 68563154 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд м.Львова
Кавацюк В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні