Справа № 466/5907/17
УХВАЛА
«01» вересня 2017 року м. Львів
Слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Львова ОСОБА_1 , за участю прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_2 розглянув клопотання прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_2 про накладення арешту на майно,
у с т а н о в и в :
31 серпня 2017 року прокурор відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_2 , звернувся до суду з клопотанням, про накладення арешту на майно підозрюваної ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: транспортний засіб - автомобіль Toyota Corolla реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить їй на праві приватної власності, шляхом заборони відчуження, розпорядження та/або користування майном.
В обґрунтування клопотання посилається на те, що слідчим відділом слідчого управління військової прокуратури Західного регіону України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017140400000086 від 07.08.2017 за підозрою ОСОБА_3 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що відповідно до наказу начальника Головного управління ДФС у Львівській області №202-о від 07.06.2017, ОСОБА_3 прийнята з 07.06.2017 в порядку переведення на посаду старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, яку обіймає по теперішній час.
Відповідно до ст. 68 Конституції України ОСОБА_3 зобов`язана неухильно додержуватись Конституції та законів України.
Згідно положень ст. ст. 3, 22, 24 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_3 , як службовій особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи, забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, а у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язаний невідкладно вжити таких заходів: відмовитися від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.
Відповідно до пункту b) ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно: вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.
Відповідно до п. «е» ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами відповідальності за вчинення корупційних правопорушень є службові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи, які в установленому законом порядку притягаються до кримінальної відповідальності.
Відповідно до Положення про відділ адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, затвердженого заступником начальника ГУ ДФС у Львівській області 14.06.2017, на Відділ покладені функції здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення, складання протоколів за результатами фактичних та документальних перевірок, застосування штрафних (фінансових) санкцій до платників податків за результатами проведення перевірок платників податків, організація проведення камеральних перевірок юридичних та фізичних осіб у межах повноважень підрозділу доходів і зборів з фізичних осіб, контроль за дотриманням чинного законодавства при застосуванні спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.
Відповідно до п. п. 1, 2.7, 4 посадової інструкції старшого державного ревізора-інспектора відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Личаківської ОДПІ управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Львівській області, затвердженої заступником начальника ГУ ДФС у Львівській області 14.06.2017, ОСОБА_3 у своїй роботі повинна керуватись Конституцією України, Податковим кодексом України, законодавчими актами Верховної ради України, іншими нормативними документами та указаною посадовою інструкцією, та здійснює контроль за дотриманням суб`єктами господарювання вимог розділу 4 Податкового кодексу України «Податок на доходи фізичних осіб» та розділу 14 «спрощена система оподаткування», а також несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання своїх обов`язків, передбачених Посадовою інструкцією, і притягується до відповідальності згідно чинного законодавства.
Разом з цим, ОСОБА_3 , діючи в порушення наведених вище вимог нормативно-правових актів, як службова особа центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи (Личаківської ОДПІ Головного управління ДФС у Львівській області), усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, умисно, протиправно, з корисливих мотивів, маючи умисел на незаконне одержання неправомірної вигоди, поєднане з вимаганням, стала на шлях злочинної діяльності, у ході якої упродовж липня - серпня 2017 року створювала умови для вимагання та подальшого одержання від ОСОБА_4 (фізичної особи-підприємця) неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн. за невчинення в інтересах останнього дій з використанням наданої їй влади чи службового становища за неприйняття нею рішення на проведення податкової перевірки виявлених нею розбіжностей у діяльності ФОП ОСОБА_4 , пов`язаних з перелімітом розміру загального річного доходу, який не повинен перевищувати 1,5 млн. грн., не переведення останнього на загальну систему оподаткування, та не накладення на останнього у зв`язку з допущеними порушеннями штрафних санкцій.
Так, відповідно до свідоцтва платника єдиного податку серії НОМЕР_2 від 14.09.2012, суб`єкт господарювання ОСОБА_4 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), з 01.10.2012 по даний час перебуває на спрощеній системі оподаткування.
Відповідно до довіреності серії НВХ №622107 від 01.08.2016, ФОП ОСОБА_4 уповноважив бухгалтера ОСОБА_5 на представлення його інтересів перед фізичними та юридичними особами, у тому числі щодо здачі декларацій та звітів, у тому числі на складання та подачу щорічної податкової звітності до підрозділів ГУ ДФС України у Львівській області.
В кінці червня-на початку липня 2017 року, ОСОБА_3 за результатами вивчення звітних документів, поданих ОСОБА_5 за результатами підприємницької діяльності ОСОБА_4 , було виявлено факт переліміту проведених ФОП ОСОБА_4 , який перебував на прощеній процедурі оподаткування, фінансових операцій за звітний період у сумі 1,5 млн. грн., що в подальшому загрожувало останньому застосуванням штрафних санкцій та переведенням на загальну систему оподаткування.
На початку липня 2017 року ОСОБА_3 зателефонувала ОСОБА_5 та повідомила про виявлені нею порушення у підприємницькій діяльності ОСОБА_4 та необхідність надання їй виписки з банку по руху коштів на рахунку ОСОБА_4 за 2016 рік для проведення відповідного аналізу.
Через декілька днів, у липні 2017 року, під час зустрічі із ОСОБА_5 , що відбулась за ініціативи ОСОБА_3 у приміщенні будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35, остання одержала від ОСОБА_5 указані вище банківський виписки та повторно наголосила на серйозності виявлених нею порушень в підприємницькій діяльності ОСОБА_4 та невідворотності штрафних санкцій у значних розмірах.
Приблизно через тиждень, в липні 2017 року, ОСОБА_5 знову зустрілась у вищевказаному місці з ОСОБА_3 з метою одержання від неї наданих попередньо виписок по банківському рахунку ОСОБА_4 . Під час указаної зустрічі ОСОБА_3 в черговий раз наголосила ОСОБА_5 на серйозності санкцій за результатами виявлених нею порушень у підприємницькій діяльності ОСОБА_4 , та повідомила про можливість вирішення нею питання щодо незастосування цих санкцій у разі одержання нею від ОСОБА_4 через ОСОБА_5 неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн.
У подальшому, в останній декаді липня 2017 року, ОСОБА_5 під час особистої зустрічі із ОСОБА_4 , що відбулась у ресторані «Український дворик» за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 109, повідомила останнього про виявлені ОСОБА_3 порушення в його підприємницькій діяльності та можливість застосування штрафних санкцій, а також про можливість незастосування цих штрафних санкцій та не проведення перевірки з даного приводу органами ДФС у разі надання через неї ОСОБА_3 неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн.
04.08.2017, ОСОБА_4 , з метою з`ясування одержання роз`яснень щодо допущених ним порушень особисто зустрівся із ОСОБА_3 у приміщенні будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35, остання висунула йому вимогу щодо необхідності надання їй через ОСОБА_5 неправомірної вигоди в сумі 100 тис. грн., повідомивши при цьому, що у разі відмови у наданні їй указаної неправомірної вигоди до нього ( ОСОБА_4 ) будуть застосовані найсуворіші штрафні санкції у значних розмірах та останнього буде переведено на загальну систему оподаткування.
ОСОБА_4 , будучи поставлений в умови, за яких відмова від надання неправомірної вигоди ОСОБА_3 зашкодить його законним правам та інтересам під час здійснення підприємницької діяльності, вимушений був погодитися на неправомірні вимоги ОСОБА_3 .
У подальшому, 15.08.2017 близько 14.30 год., ОСОБА_3 , перебуваючи у приміщенні жіночого туалету, розташованого на мінус першому поверсі адміністративної будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35, згідно попередньої домовленості одержала для себе через ОСОБА_5 від ОСОБА_4 , який виконував її ( ОСОБА_3 ) зазначені вище незаконні вимоги, указану вище неправомірну вигоду грошові кошти в сумі 100 тис. грн. (які ОСОБА_5 , діючи за вказівкою ОСОБА_3 , поклала на підлогу у вказаному приміщенні, після чого залишила його, тобто надала можливість ОСОБА_3 розпорядитись указаними грошовими коштами), за не вчинення в інтересах останнього дій з використанням наданої їй влади чи службового становища - за неприйняття нею рішення на проведення податкової перевірки виявлених нею порушень в діяльності ФОП ОСОБА_4 , пов`язаних з перелімітом проведених фінансових операцій за звітний період у сумі 1,5 млн. грн., не переведення останнього на загальну систему оподаткування та не накладення на останнього у зв`язку з допущеними порушеннями штрафних санкцій.
Того ж дня, одержана ОСОБА_3 через ОСОБА_5 від ОСОБА_4 неправомірна вигода в розмірі 100 тис. грн. виявлена та вилучена працівниками військової прокуратури Західного регіону України спільно з працівниками УСБУ у Львівській області під час огляду місця події жіночого туалету, розташованого на мінус першому поверсі адміністративної будівлі ГУ ДФС у Львівській області за адресою: м. Львів, вул. Стрийська, 35.
16.08.2017 ОСОБА_3 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого за ч. 3 ст. 368 КК України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого є підстави вважати, що воно підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Арешт майна допускається з метою забезпечення спеціальної конфіскації.
Положеннями ч. 3, 4 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу. У випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України.
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 встановлено, що ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаюча за адресою: АДРЕСА_1 , є власником автомобіля Toyota Corolla реєстраційний номер НОМЕР_1 .
Згідно ч. 1 ст. 171 КПК України з клопотанням про арешт майна до слідчого судді, суду має право звернутися прокурор, слідчий за погодженням з прокурором, а з метою забезпечення цивільного позову - також цивільний позивач.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що вказане вище майно, а саме транспортний засіб - автомобіль Toyota Corolla реєстраційний номер НОМЕР_1 , може бути майном, яке набуте ОСОБА_3 в результаті вчинення протиправних діянь, а також майном, до якого відповідно до санкції ч. 3 ст. 368 КК України судом може бути застосована спеціальна конфіскація майна, прокурор просить накласти арешт на майно, зазначене у клопотанні.
Вивчивши матеріали клопотання, заслухавши доводи прокурора в підтримку клопотання, вважаю, що воно є підставним і підлягає до задоволення.
Керуючись ст. ст. 131, 132, 167, 170, 172, 173 КПК України,
у х в а л и в :
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на майно підозрюваної ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: транспортний засіб - автомобіль Toyota Corolla реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить їй на праві приватної власності, шляхом заборони відчуження, розпорядження та/або користування майном.
Виконання ухвали покласти на прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу військової прокуратури Західного регіону України ОСОБА_2 .
Копію ухвали надіслати прокурору, іншим заінтересованим особам.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Львівської області протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 01.09.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 68640858 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Шевченківський районний суд м.Львова
Кавацюк В. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні