Ухвала
від 05.09.2017 по справі 812/1040/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

05 вересня 2017 року СєвєродонецькСправа № 812/1040/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Старобільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/1040/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 4010,30 грн та суми штрафної санкції 170 грн,

ВСТАНОВИВ:

28 серпня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Старобільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/1040/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 4010,30 грн та суми штрафної санкції 170 грн, в обґрунтування якої заявник послався на таке.

23 грудня 2013 року управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області надало до відділу державної виконавчої служби Новоайдарського районного управління юстиції заяву про примусове виконання виконавчого листа № 812/1040/13-а виданого Луганським окружним адміністративним судом 06.12.2013. 23.12.2013 відкрито виконавче провадження ВП № 41403525. До теперішнього часу борг боржником не сплачено. У зв'язку з набранням чинності 11.08.2013 Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи від 04.07.2013 № 406-VII, врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.

Управлінням Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області було передано заборгованості платників єдиного внеску до Словяносербської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області у тому числі і на ОСОБА_1 в сумі 4010,30 грн. Проте, з 01.01.2017 відповідно до Закону № 1797-VIII до повноважень Словяносербської об'єднаної податкової інспекції ГУ ДФС не входить функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та /або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

На підставі вищевикладеного заявник вважає належним стягувачем ГУ ДФС у Луганській області та просив замінити сторону у виконавчому провадженні № 41403525 з управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області на ГУ ДФС у Луганській області.

Представник заявника в судове засідання не прибув, просив розглядати заяву без його участі.

Відповідач у судове засідання не прибув, судом вживалися заходи щодо належного повідомлення відповідача про дату, час та місце слухання заяви.

Інформацію про дату розгляду даної справи розміщено на офіційному веб-сайті Луганського окружного адміністративного суду adm.lg.court.gov.ua.

Таким чином, судом вжито всіх заходів щодо належного повідомлення сторін про дату, час та місце розгляду заяви.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 10.07.2013 у справі № 812/1040/13-а стягнуто з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 на користь управління ПФУ в Новоайдарському районі Луганської області заборгованість із сплати єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування в сумі 4010,30 грн, та штрафну санкцію у сумі 170,00 грн (арк.спр. 86-88).

Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 812/1040/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 4010,30 грн та суми штрафної санкції 170 грн (арк. спр. 191).

Постановою державного виконавця відділу державної виконавчої служби Новоайдарського районного управління юстиції від 23.12.2013 відкрито виконавче провадження ВП № 41403525 з примусового виконання виконавчого листа № 812/1040/13-а, виданого Луганським окружним адміністративним судом (арк. спр. 192).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 року № 988 "Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області реорганізоване в Старобільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області шляхом злиття з управлінням Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області.

Згідно з частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року № 1074, права та обов'язки органів виконавчої влади переходять:

у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;

у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;

у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;

у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;

у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 05 травня 2017 року за № 13771340000001108 Старобільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області зареєстроване 30.03.2017 як юридична особа, утворена шляхом злиття, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 988 (арк. спр. 194,195).

Актом приймання-передачі пенсійних справ та особових рахунків від 30.03.2017, у зв'язку з реорганізацією управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області здійснено передачу пенсійних справ та особових рахунків від управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області до Старобільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області (арк. спр. 200-201).

Отже, судом встановлено, що Старобільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області є правонаступником реорганізованого управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області, тому має право звернення з даною заявою.

11 серпня 2013 року набрав чинності Закон України від 04 липня 2013 року № 406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (далі - Закон № 406), яким було врегульоване питання щодо передачі функцій адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів і зборів України.

Пунктом 3 розділу ІІ Закону № 406 встановлено, що процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.

Законом № 406 внесено зміни в ряд нормативно-правових актів, зокрема і в Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі за текстом - Закон № 2464).

Відповідно до положень частини другої статті 12 Закону № 2464 (з урахуванням змін, внесених Законом № 406) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань: забезпечує збір та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; здійснює контроль за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.

З системного аналізу норм Закону № 406 та Закону № 2464, у взаємозв'язку з постановами Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 160 Про утворення Державної фіскальної служби та від 06 серпня 2014 року № 311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України , слідує, що станом на теперішній час функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування належать Державній фіскальній службі України та її територіальним органам, як правонаступникам реорганізованого шляхом перетворення Міністерства доходів і зборів та його територіальних органів.

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , який набрав чинності 01 січня 2017 року, внесені зміни до Податкового кодексу України. Зокрема, зазначеним Законом внесені зміни до статті 19-1, доповнено кодекс статтями 19-2 і 19-3, пункт 41.1 статті 41 викладено в новій редакції.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Державні податкові інспекції згідно зі статтею 19-3 Податкового кодексу України здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Таким чином, до функцій Головного управління ДФС у Луганській області відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" змін до Податкового кодексу України входить функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Отже, з 01 січня 2017 року відповідно до внесених Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні змін до Податкового кодексу України функція з погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів здійснюється органами Державної фіскальної служби України обласного рівня та вище і у спірних правовідносинах належним стягувачем повинне бути Головне управління ДФС у Луганській області.

Відповідно до листа Слов'яносербської ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області від 29.03.2017 № 99/12-23-03-13 останнім підтверджено прийняття сальдо розрахунків платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України, в тому числі й по ФОП ОСОБА_1 в сумі 4010,30 грн (арк. спр. 193).

Отже, в спірних правовідносинах належним стягувачем повинне бути Головне управління ДФС у Луганській області.

Відповідно до частини першої статті 264 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

З огляду на вищевикладене суд вважає за необхідне здійснити заміну сторони виконавчого провадження - стягувача, з управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області на Головне управління ДФС у Луганській області.

Керуючись статтями 158, 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву Старобільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/1040/13-а за позовом управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 4010,30 грн та суми штрафної санкції 170 грн задовольнити.

Замінити сторону у виконавчому провадженні ВП № 41403525 з примусового виконання виконавчого листа, виданого Луганським окружним адміністративним судом від 06.12.2013 у справі № 812/1040/13-а про стягнення з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 4010,30 грн та суми штрафної санкції 170 грн, а саме: стягувача - з управління Пенсійного фонду України в Новоайдарському районі Луганської області на Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72).

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що ухвала суду не набрала законної сили.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя А.Г. Секірська

Дата ухвалення рішення05.09.2017
Оприлюднено05.09.2017
Номер документу68620276
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 4010,30 грн та суми штрафної санкції 170 грн

Судовий реєстр по справі —812/1040/13-а

Ухвала від 05.09.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 29.08.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 31.07.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 25.05.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.О. Свергун

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.М. Чиркін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні