КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
28 серпня 2017 року №810/2060/17
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Сакевич Ж.В. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Обухівське" до Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправною відмови та зобов'язання вчинити певні дії,
за участю:
представників позивача: Школьна К.В., довіреність №705 від 22.11.2016,
Несвіт В.Б., довіреність №171 від 04.04.2017,
Говорун В.Т., довіреність №227 від 10.05.2017
Дробот О.І., довіреність №147 від 22.03.2017
Пацурина Г.П., довіреність №418 від 22.08.2017
Гаврада В.М., довіреність №226 від 10.05.2017,
Губа Г.І., довіреність №229 від 10.09.2017
Коломієць Н.Б., довіреність №423 від 28.08.2017
представника відповідача: Іщенко С.М., довіреність №7 від 12.01.2017
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Публічне акціонерне товариство "Обухівське" з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Київській області, в якому просить суд:
- визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Київській області у прийнятті рішення про інвентаризацію земель, що належать позивачу на підставі Державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003263 від 16.02.1996, виданого Нещерівською сільською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №284, Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003262 від 13.02.1996, виданого Першотравенською сільською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №1, та відповідно до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003264 від 19.02.1996, виданого Обухівською міською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №26, площею 1327 га, 2164 га та 1687,9 га землі у межах згідно з планом користування для сільськогосподарського виробництва (загальною площею 5178,9 га), викладену у листі №28-10-0.222-8697/2-17 від 15.05.2017;
- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Київській області повторно розглянути звернення позивача про прохання прийняти рішення про проведення інвентаризації земель державної власності сільськогосподарського призначення, що належать позивачу на підставі Державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003263 від 16.02.1996, виданого Нещерівською сільською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №284, Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003262 від 13.02.1996, виданого Першотравенською сільською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №1, та відповідно до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003264 від 19.02.1996, виданого Обухівською міською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №26, площею 1327 га, 2164 га та 1687,9 га землі у межах згідно з планом користування для сільськогосподарського виробництва (загальною площею 5178,9 га) та прийняти відповідне рішення.
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 21.06.2017 відкрито провадження в адміністративній справі №810/2060/17, витребувано докази по справі від сторін, закінчено підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
У судове засідання, призначене на 28.08.2017, з'явились представники сторін.
В судовому засіданні представником відповідача подано клопотання від 28.08.2017 про закриття провадження по справі №810/2060/17, оскільки дана справа не підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства (том 5, а.с.32-38).
Присутні у судовому засіданні 28.08.2017 представники позивача проти вищевказаного клопотання представника відповідача про закриття провадження по справі №810/1912/17 заперечували, письмових заперечень суду не надано.
Розглядаючи клопотання представника відповідача від 28.08.2017 про закриття провадження по справі №810/2060/17, суд виходить з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до державних актів на право постійного користування землею:
- серії ІІ-КВ №003262 виданого 13.02.1996 Першотравенською сільською Радою народних депутатів Обухівського району Київської області та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №1,
- серії ІІ-КВ №003264 виданого 19.02.1996 Обухівською міською Радою народних депутатів Обухівського району Київської області та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №26,
- серії ІІ-КВ №003263 виданого 13.02.1996 Нещерівською сільською Радою народних депутатів Обухівського району Київської області та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №284,
радгоспу-комбінату Обухівський надано в постійне користування земельні ділянки площею 2164,60 га, 1687,90 га та 1327,00 га відповідно, загальна площа - 5179,50 га (том 1, а.с. 21-29).
Судом встановлено, що Публічне акціонерне товариство Обухівське є правонаступником Відкритого акціонерного товариства Обухівське , що засноване рішенням Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області від 05.05.2006 №14-25-7/1 шляхом перетворення Державного підприємства радгосп-комбінат Обухівський у Відкрите акціонерне товариство Обухівське , яке своєю чергою є правонаступником Державного підприємства радгосп-комбінат Обухівський , що підтверджується Статутом Публічного акціонерного товариства Обухівське та наказом Регіонального відділення фонду державного майна України по Київській області від 05.05.2006 №14-25-7/1 (том 1, а.с. 6-20, 53).
24.04.2017 позивач звернувся до відповідача з листом №201 від 24.04.2017 про надання дозволу на виготовлення технічної документації з землеустрою щодо інвентаризації земель, що знаходяться в постійному користуванні ПАТ Обухівське на підставі державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003264, виданого 19.02.1996; №003263, виданого 13.02.1996; №003262, виданого 13.02.1996 в межах Першотравенської, Нещерівської сільських рад Обухівської міської ради Обухівського району Київській області (том 1, а.с. 42).
Відповідачем листом від 15.05.2017 №28-10-0.222-8697/2-17 відмовлено позивачу у проведенні інвентаризації земель та повідомлено, що проведення інвентаризації земель після прийняття розпорядження про затвердження проекту приватизації, яким вже визначена площа земель, що підлягає розпаюванню і відповідно до якого передають земельні ділянки у приватну власність громадянам, є недоцільним (том 1, а.с. 43-45).
Судом встановлено, що частина земельних ділянок, розташованих на території Обухівської міської ради, Першотравенської сільської ради, Нещерівської сільської ради Обухівського району Київській області в межах землекористування згідно державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003264, виданого 19.02.1996; №003263, виданого 13.02.1996; №003262, а саме земельні ділянки загальною площею 1004,006 га були вилучені згідно розпоряджень Обухівської районної державної адміністрації та рішень органів місцевого самоврядування із користування радгоспу-комбінату Обухівський (ВАТ Обухівське , ПАТ Обухівське ) (том 2, а.с. 17-57).
Окрім того, розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації Київської області №365 від 08.12.2015 був затверджений Проект приватизації земель Публічного акціонерного товариства Обухівське для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад Обухівського району Київської області (том 2, 59-317), відповідно до якого встановлені площі земель та їх межі, передбачені в подальшому, відповідно до статей 25, 116, 118 Земельного кодексу України, для передачі у власність працівникам ПАТ Обухівське та пенсіонерам з їх числа; здійснено розподіл цих земель згідно відповідних схем та протоколу зборів з додатком №2 від 05.03.2010 та встановлено резервний фонд у розмірі 541,54 га.
Також Проектом приватизації земель (зокрема, висновок Управління Держкомзему в Обухівському районі Київської області від 08.11.2013 року № 03/15-8905) про погодження Проекту землеустрою визначено, що частина земель перебуває під господарськими будівлями і дворами - 80,47 га, під господарськими шляхами і прогонами - 34,51 га, під лісами та іншими лісовкритими площами - 61,83 га, під ярами - 128,60 га, під кладовищами - 6,87 га. Частина земель використовується для технічної інфраструктури - 53,37 га, землі водного фонду - 75,01 га та землі історико-культурного призначення - 19,67 га, землі що перебувають у власності та користуванні фізичних і юридичних осіб та не можуть бути враховані в Проекті на час його розроблення та погодження - 1108,91 га.
Отже, Проектом приватизації земель Публічного акціонерного товариства Обухівське для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад Обухівського району Київської області визначено склад угідь та категорію земель в межах земельних ділянок за державними актами від 13.02.1996 серії ІІ-КВ №003262, від 19.02.1996 серії ІІ-КВ №003264, від 13.02.1996 серії ІІ-КВ №003263, що по своїй суті свідчить про проведення інвентаризації земель, які були надані в користування радгоспу-комбінату Обухівський (ВАТ Обухівське , ПАТ Обухівське ).
Крім того, суд зазначає, що 04 жовтня 2016 року Обухівською районною державною адміністрацією Київської області видано розпорядження №454, яким вилучено земельні ділянки державної власності, які перебували у постійному користуванні радгоспу-комбінату Обухівський (ПАТ Обухівське) в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад Обухівського району Київській області для сільськогосподарського використання та доручено управлінню Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області здійснити заходи щодо припинення права постійного користування земельними ділянками радгоспу-комбінату Обухівський (ПАТ Обухівське), що посвідчене державними актами на право постійного користування землею: серія ІІ-КВ №003262, зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №1; серія ІІ-КВ №003264, зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №26; серія ІІ-КВ №003263, зареєстрований в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №284 (том 5, а.с.1-2).
На виконання вказаного розпорядження Головне управління Держгеокадастру у Київській області видало наказ від 07.10.2015 №10-4127/36-15-СГ, яким припинено право постійного користування земельними ділянками Публічного акціонерного товариства Обухівське площею 17,9876 га та 18,6294 га, які є частиною земельної ділянки 1687,9000 га, якою користується позивач на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003264 від 19.02.1996 в адміністративних межах Обухівської міської ради Обухівського району Київської області та віднесено дану земельну ділянку до земель запасу сільськогосподарського призначення державної власності Обухівської міської ради Обухівського району Київської області (том 2, а.с. 53-55).
Також, 15.10.2015 ГУ Держгеокадастру у Київській області видано наказ № 10-4565/36-15-СГ, яким припинено право постійного користування земельними ділянками Публічного акціонерного товариства Обухівське площею 14,2934 га, яка є частиною земельної ділянки 1327,0000 га, якою користується позивач на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003263 від 16.02.1996 в адміністративних межах Нещерівської сільської ради Обухівського району Київської області та віднесено дану земельну ділянку до земель запасу сільськогосподарського призначення державної власності Нещерівської сільської ради Обухівського району Київської області (том 2, а.с. 56-57).
Суд наголошує, що з листа відповідача від 15.05.2017 №28-10-0.222-8697/2-17, яким відмовлено позивачу у проведенні інвентаризації, на час надання відповіді, Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області, на підставі проекту від 08.12.2015 №365 було прийнято 117 наказів про передачу земельних ділянок у власність відповідно до заяв, які надійшли до Головного управління від працівників ПАТ Обухівський , а також пенсіонерів з їх числа.
Судом встановлено, що вилучені із постійного користування радгоспу-комбінату Обухівський (ВАТ Обухівське , ПАТ Обухівське ) земельні ділянки, на підставі рішень органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування передані у приватну власність фізичних осіб, із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок і внесенням відомостей про них до Державного земельного кадастру та оформленням останніми права власності на земельні ділянки з отриманням правовстановлюючого документу відповідно до вимог законодавства України, зокрема Земельного кодексу України, Законів України Про землеустрій , Про Державний земельний кадастр , Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , в тому числі земельні ділянки з кадастровими номерами 3223110100:06:008:0276, 3223110100:06:008:0239, 3223110100:06:008:0322, 3223110100:06:008:0053, 3223186200:05:001:0009, 3223186200:05:001:0054, 3223110100:01:064:0051, 3223110100:01:063:0082, 3223186600:03:004:0003, 3223186600:03:004:0004, 3223186600:03:005:0034).
Суд наголошує, що Проектом приватизації земель Публічного акціонерного товариства Обухівське для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад Обухівського району Київської області охоплено землі, що перебувають у власності та користуванні фізичних і юридичних осіб та не можуть бути враховані в проекті на час його розроблення та погодження - 1108,91 га, що також є підтвердженням вилучення з користування земель та передачі їх у приватну власність.
Однак, до державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003262 від 13.02.1996, серії ІІ-КВ № 003264 від 19.02.1996, серії ІІ-КВ № 003263 від 13.02.1996 не внесені зміни щодо площі земельних ділянок, передбачені розділом Зміни в землекористуванні та планом зовнішніх меж, що не відповідає вимогам пункту 3.5 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), затвердженої наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 15 квітня 1993 року №28, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 квітня 1993 році за №31, яким встановлено, що у разі зміни меж, розміру, цільового призначення та умов надання земельних ділянок, що відбулися після видачі державного акта, до нього вносяться ці зміни, які фіксуються на плані зовнішніх меж і на останній сторінці державного акта. Зміни на плані зовнішніх меж викреслюються чорною тушшю, а старі межі перекреслюються червоною тушшю. Всі зміни вносяться одночасно в обидва примірники державного акта.
Також судом встановлено, що 159-ма працівниками ПАТ Обухівське та пенсіонерами з їх числа оформлено право власності на земельні ділянки площею 577,3932 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за рахунок земель, наданих в постійне користування радгоспу-комбінату Обухівський , що підлягали розпаюванню на території Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад Обухівського району Київської області, в тому числі:
- ОСОБА_10, кадастровий номер НОМЕР_1 площею 3,5486 га,
- ОСОБА_11, кадастровий номер НОМЕР_2 площею 3,2461 га,
- ОСОБА_12, кадастровий номер НОМЕР_3 площею 3,6947 га,
- ОСОБА_13, кадастровий номер НОМЕР_4 площею 3,6389 га,
- ОСОБА_14, кадастровий номер НОМЕР_5 площею 3,3722 га,
- ОСОБА_15, кадастровий номер НОМЕР_6 площею 3,6297 га,
- ОСОБА_16, кадастровий номер НОМЕР_7 площею 3,5834 га,
- ОСОБА_17, кадастровий номер НОМЕР_8 площею 3,6197 га,
- ОСОБА_18, кадастровий номер НОМЕР_9 площею 3,5729 га,
- ОСОБА_19, кадастровий номер НОМЕР_10 площею 3,2592 га,
- ОСОБА_20, кадастровий номер НОМЕР_11 площею 3,6178 га,
- ОСОБА_21, кадастровий номер НОМЕР_12 площею 3,7076 га,
- ОСОБА_22, кадастровий номер НОМЕР_13 площею 3,6176 га (том 5, а.с.48-89).
Відповідно до відомостей Державного земельного кадастру вищевказаними громадянами земельні ділянки передані в користування на умовах оренди Товариству з обмеженою відповідальністю РОЗА-Л терміном на 7 років з проведенням державної реєстрації права користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягами з Державного земельного кадастру про земельні ділянки (том 5, а.с.48-89).
Суд зазначає, що відомості про скасування державної реєстрації права власності даних громадян на земельні ділянки у матеріалах справи відсутні, що позивачем не заперечувалось.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам справи, суд зазначає наступне.
З огляду на положення статей 3, 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цього суб'єкта, відповідно прийнятих або вчинених ним при здійсненні владних управлінських функцій.
Згідно ч. 2 ст. 4 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
Таким чином, до адміністративної юрисдикції відноситься справа, яка виникає зі спору в публічно-правових відносинах, що стосується цих відносин, коли один із його учасників - суб'єкт владних повноважень, здійснює владні управлінські функції, в цьому процесі або за його результатами владно впливає на фізичну чи юридичну особу та порушує їх права, свободи чи інтереси в межах публічно-правових відносин.
Натомість визначальні ознаки приватноправових відносин - юридична рівність та майнова самостійність їх учасників, наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу суб'єкта. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням приватного права (як правило майнового) певного суб'єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права призвели владні управлінські дії суб'єкта владних повноважень.
Отже, правовідносини, що склалися між сторонами, не можуть бути предметом спору у адміністративному процесі, оскільки в даному випадку в наявності приватно-правовий спір.
Та обставина, що відповідачем у справі є суб'єкт владних повноважень не змінює правову природу спірних правовідносин та не робить даний спір публічно-правовим, оскільки вимоги позивача не стосуються захисту його прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин.
Суд зазначає, що в даному випадку в зв'язку з задоволенням позовних вимог виникне ситуація існування декількох правовстановлюючих актів на одну земельну ділянку за різними особами, що є неприпустимим.
Таким чином, правовідносини, що склалися між сторонами у будь-якому випадку виникли у зв'язку із порушенням набуття права власності на нерухоме майно, а тому ніяким чином не можуть бути віднесені до публічно-правових та не підлягають розгляду адміністративними судами в порядку адміністративного судочинства.
Згідно п.1 ч. 1 ст. 157 КАС України, суд закриває провадження у справі, зокрема, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Суд наголошує, що спір між позивачем та фізичними особами, яким передані земельні ділянки у власність на підставі Проекту приватизації земель публічного акціонерного товариства Обухівське для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад Обухівського району Київської області, затвердженого розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації Київської області №365 від 08.12.2015 та які знаходяться в межах земельних ділянок позивача згідно державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003262 від 13.02.1996, серії ІІ-КВ № 003264 від 19.02.1996, серії ІІ-КВ № 003263 від 13.02.1996, має приватно-правовий характер, а тому не може бути розглянутий за правилами адміністративного судочинства.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про те, що спір у даній справі не є публічно-правовим, а тому справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, що відповідно до пункту 1 частини першої статті 157 КАС України є підставою для закриття провадження у справі.
Суд зазначає й на тому, що Верховний Суд України неодноразово звертав увагу, що у разі прийняття суб'єктом владних повноважень рішення про передачу земельних ділянок у користування чи власність (тобто ненормативного акта, який вичерпує свою дію після його реалізації), подальше оспорювання правомірності набуття фізичною чи юридичною особою спірної земельної ділянки має вирішуватися у порядку цивільної (господарської) юрисдикції , оскільки виникає спір про цивільне право (постанови від 11.11.2014 № 21-493а14, від 09.12.2014 №21-308а14).
Частиною 1 статті 244-2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що висновок Верховного Суду України щодо застосування норми права, викладений у його постанові, прийнятій за результатами розгляду справи з підстав, передбачених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, є обов'язковим для всіх суб'єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права.
Суд звертає увагу, що вимоги про визнання протиправною відмови відповідача у прийнятті рішення про інвентаризацію земель, що належать позивачу на підставі Державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003263 від 16.02.1996, виданого Нещерівською сільською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №284, Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003262 від 13.02.1996, виданого Першотравенською сільською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №1, та відповідно до Державного акту на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №003264 від 19.02.1996, виданого Обухівською міською радою Обухівського району Київської області та зареєстрованого у Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №26, площею 1327 га, 2164 га та 1687,9 га землі у межах згідно з планом користування для сільськогосподарського виробництва (загальною площею 5178,9 га), викладеної у листі №28-10-0.222-8697/2-17 від 15.05.2017 та зобов'язання відповідача повторно розглянути звернення позивача про прохання прийняти рішення про проведення інвентаризації земель державної власності сільськогосподарського призначення, що належать позивачу на підставі цих Державних актів та прийняти відповідне рішення, можуть бути розглянуті тільки разом з питанням про визнання недійсними та скасування державної реєстрації земельних ділянок фізичних осіб - працівників ПАТ Обухівське та пенсіонерів з їх числа, яким передані у власність земельні ділянки в порядку реалізації Проекту приватизації земель Публічного акціонерного товариства Обухівське для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад Обухівського району Київської області.
Суд зазначає, що відповідно до статті 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: 1) визнання права; 2) визнання правочину недійсним; 3) припинення дії, яка порушує право; 4) відновлення становища, яке існувало до порушення; 5) примусове виконання обов'язку в натурі; 6) зміна правовідношення; 7) припинення правовідношення; 8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; 9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди; 10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Враховуючи наведене, позов, предметом якого є перевірка правильності належності спірних земельних ділянок позивачу, а також земельних ділянок, розташованих у межах спірних земельних ділянок, які належать на праві власності іншим особам, а також формування волі однієї зі сторін стосовно визнання відповідних прав щодо неї, не може бути розглянутий за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Зважаючи на те, що вирішуваний спір не є публічно-правовим, натомість його належить розглядати у порядку, передбаченому Цивільним процесуальним кодексом України, суд дійшов висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі.
За приписами частини 2 статті 157 КАС України, якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз'яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд таких справ.
Беручи до уваги наведену норму, суд роз'яснює позивачу, що він вправі звернутися з позовом до місцевого загального суду у порядку цивільного судочинства.
Вирішуючи питання щодо повернення судового збору, суд виходить з наступного.
Правові засади справляння судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року №3674-VI.
Згідно пункту 5 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року №3674-VI (зі змінами та доповненнями) сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду у разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв'язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.
Як вбачається з матеріалів справи, Публічним акціонерним товариством "Обухівське" сплачено 3600,00 грн. судового збору, що підтверджується платіжним дорученням №3704 від 13.06.2017 на суму 3600,00 грн. (том 1, а.с.2).
Враховуючи, що провадження у даній справі закрито у зв'язку із неналежністю розгляду справи у порядку адміністративного судочинства, наявні підстави для повернення сплаченого позивачем судового збору з Державного бюджету України.
У судовому засіданні по справі 28.08.2017 проголошено вступну та резолютивну частини ухвали, повний текст ухвали виготовлено та підписано 04.09.2017.
Керуючись статтями 157, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Провадження в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Обухівське" до Головного управління Держгеокадастру у Київській області про визнання протиправною відмови та зобов'язання вчинити певні дії, - закрити.
2. Повернути Публічному акціонерному товариству "Обухівське" (ідентифікаційний код: 00857284, місцезнаходження: 08701, Київська область, м. Обухів, мікрорайон Петровський, буд. 26) з Державного бюджету України сплачений позивачем судовий збір у розмірі 3600,00 грн. (три тисячі шістсот грн. 00 коп.) згідно платіжного доручення №3704 від 13.06.2017 на суму 3600,00 грн.
3. Копію ухвали видати (надіслати) особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня її проголошення, а в разі постановлення ухвали у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, - протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2017 |
Оприлюднено | 06.09.2017 |
Номер документу | 68655496 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні