ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15:00 № 11/532
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі ко легії суддів: головуючого су дді Винокурова К.С. , суддів К елеберди В.І. Цвіркуна Ю.І. пр и секретарі судового засідан ня Давиденку Д.В. вирішив адм іністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Міністерство оборони Укр аїни
про зобов'язання прийняти ріш ення та вчинити певні дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
ОСОБА_1 (надалі позивач) зв ернувся до суду з адміністра тивним позовом до Міністерст ва оборони України (далі МО Ук раїни, відповідач) про визнан ня неправомірними дії відпов ідача та стягнення грошової компенсації за продовольче з абезпечення в сумі 50 730,96 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем було пор ушене право позивача, яке гар антоване державою, на отрима ння за рахунок держави продо вольчого забезпечення чи гро шової компенсації замість нь ого, що призвело до утворення заборгованості перед позива чем.
Ухвалою суду від 16.12.2008 було ві дкрито провадження у справі № 11/532 та призначено попереднє с удове засідання.
06.02.2009 р. судом винесено ухвалу про закінчення підготовчого провадження та призначено с праву до судового розгляду к олегією суддів.
Відповідач - Міністерство оборони України надав письм ові заперечення проти позову , в якому зазначив про відсутн ість законодавчих підстав дл я видачі продовольчого пайка чи грошової компенсації зам ість нього, а відтак і підстав для задоволення позову. Так, в ідповідач зазначає, що згідн о із Законом України «Про дея кі заходи щодо економії бюдж етних коштів»від 17.02.2000 р. № 1459-ІІІ з 11 березня 2000 року призупинен о дію статті 9-1 Закону України «Про соціальний і правовий з ахист військовослужбовців т а членів їх сімей»стосовно о держання продовольчих пайкі в та грошової компенсації за мість них. Даний Закон не визн аний Конституційним Судом Ук раїни неконституційним, а ві дтак діє і по сьогоднішній де нь.
Крім того, представником ві дповідача у своїх запереченн ях зазначив, про застосуванн я наслідків пропущення позив ачем процесуального строку з вернення до суду, передбачен ого ст. 99 КАС України.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з'ясувавш и фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивн о оцінивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Як підтверджено матеріа лами справи, позивач - підпо лковник у запасі проходив ві йськову службу у Головному у правлінні логістики Збройни х Сил України. Згідно з наказо м начальника Генерального шт абу - Головнокомандувача Зб ройних Сил України від 01.12.2006 р. № 420 позивач звільнено з військ ової служби. За наказом коман дира військової частини А0192 в ід 19.12.2006 р. № 241 позивач був виключ ений зі списків особового ск ладу частини та всіх видів за безпечення.
Позивач стверджує, що на про довольчому забезпеченні пер ебував у Міністерстві оборон и України. В обґрунтування ро зміру грошового відшкодуван ня заборгованості відповіда ча, що утворилась внаслідок п орушення права позивача на п родовольче забезпечення та н а отримання грошового забезп ечення замість нього, позива ч надав суду відповідні розр ахунки.
Позивач зазначив, що відпов ідач не видавав продовольчог о забезпечення чи грошової к омпенсації замість нього, по чинаючи з 11.03.2000р. по грудень 2006 р. Т ак, утворилась заборгованіст ь в сумі 34 280,18 грн. Позивач вважа є, що сума заборгованості під лягає стягненню з відповідач а з урахуванням коефіцієнтів інфляції та індексу споживч их цін в сумі 50 730,96 грн.
Згідно з ч. 1 ст. 9 Закону Украї ни «Про соціальний і правови й захист військовослужбовці в та членів їх сімей»передба чено, що держава гарантує вій ськовослужбовцям матеріаль не та інше забезпечення у роз мірах, що стимулюють заінтер есованість громадян України у військовій службі.
Дію ч. 2 ст. 9 Закону України «П ро соціальний і правовий зах ист військовослужбовців та ч ленів їх сімей», згідно з якою передбачалось, що військово службовці одержують за рахун ок держави грошове забезпече ння, а також речове майно і про довольчі пайки або за бажанн ям військовослужбовця грошо ву компенсацію замість них, б уло призупинено на підставі Закону України «Про деякі за ходи економії бюджетних кошт ів»від 17.02.2000 р.
Згідно з ч. 4 ст. 9 Закону Украї ни «Про соціальний і правови й захист військовослужбовці в та членів їх сімей»передба чено, що порядок і розміри гро шового та матеріального забе зпечення військовослужбовц ів та компенсації замість ре чового майна і продовольчих пайків встановлюються Кабін етом Міністрів України з ура хуванням коефіцієнта індекс ації грошових доходів.
Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України від 12.03.1996 р. № 316 “Про норми забезпече ння продовольчими пайками ві йськовослужбовців Збройних Сил України та інших військо вих формувань, утворених від повідно до законодавства, ві йськовослужбовців та осіб ря дового і начальницького скла ду Міністерства внутрішніх с прав” було визначено порядок здійснення продовольчого за безпечення та грошового відш кодування замість нього.
Згідно з п. 1 зазначеної пост анови було передбачено затве рдити та ввести у дію з 1 берез ня 1996 р. норми забезпечення про довольчими пайками військов ослужбовців Збройних Сил, Пр икордонних військ, Національ ної гвардії, Служби безпеки, Ц ивільної оборони, Управління державної охорони, військов ослужбовців та осіб рядового і начальницького складу Мін істерства внутрішніх справ, а також норми годування штат них тварин військових частин і установ, а також органів вну трішніх справ згідно з додат ком № 1.
Згідно з п. 2 цієї ж постанови 2 було встановлено, що з 01.03.1996 роз мір грошової компенсації за продовольчі пайки, яку одерж ують військовослужбовці Збр ойних Сил та інших військови х формувань, а також військов ослужбовці та особи рядового і начальницького складу Мін істерства внутрішніх справ в изначається у встановленому порядку згідно з додатком № 2.
29.03.2002 року з прийняттям поста нови Кабінету Міністрів Укра їни № 426 “Про норми харчування військовослужбовців Збройн их Сил, інших військових форм увань та осіб рядового, начал ьницького складу органів і п ідрозділів цивільного захис ту та Державної служби спеці ального зв'язку та захисту ін формації” постанова Кабінет у Міністрів України № 316 втрат ила чинність.
Таким чином, позивач мав пра во на отримання продовольчих пайків або грошового забезп ечення замість них до 29.03.2002 року .
Разом з тим, норма п. 2 Закону України «Про деякі заходи що до економії бюджетних коштів »не була визнана неконституц ійною, а відтак є діючою з моме нту набрання чинності цим За коном.
Під час судового розгляду п редставник відповідача напо лягав на застосуванні наслід ків пропущення позивачем стр оку звернення до адміністрат ивного суду.
Як вбачається з наданих поз ивачем розрахунків, останній просить суд стягнути заборг ованість, починаючи з 11.03.2000 р. по грудень 2006 р. включно.
Моментом, з якого позивач вв ажає, що було порушено його пр аво, є 11.03.2000 року.
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом за захистом своїх прав 06.03.2008 року.
Відповідно до ст. 99 КАС Украї ни для звернення до адмініст ративного суду за захистом п рав, свобод та інтересів особ и встановлюється річний стро к, який, якщо не встановлено ін ше, обчислюється з дня, коли ос оба дізналася або повинна бу ла дізнатися про порушення с воїх прав, свобод чи інтересі в. Якщо законом встановлена м ожливість досудового порядк у вирішення спору і позивач с користався цим порядком, то о бчислення строку звернення д о адміністративного суду поч инається з дня, коли позивач д ізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за резу льтатами розгляду його скарг и на рішення, дії або бездіяль ність суб'єкта владних повно важень.
Отже, позивачу станом на 11.03.200 0 р. було відомо про порушення його права, проте перше зверн ення до суду мало місце лише у 2008 році, тобто з порушенням вст ановленого ст. 99 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 100 Кодекс у адміністративного судочин ства України пропущення стро ку звернення до адміністрати вного суду є підставою для ві дмови у задоволенні адмініст ративного позову за умови, як що на цьому наполягає одна із сторін.
Заперечуючи проти позову, в ідповідач звертав увагу на п ропуск позивачем строку звер нення до суду та наполягав на тому, щоб у зв' язку з цим суд відмовив позивачеві у задов оленні позовних вимог.
Враховуючи те, що факт пропу ску строку звернення до адмі ністративного суду є встанов леним, а також наявність клоп отання відповідача про засто сування вимог закону щодо пр опущення такого строку, суд п риходить до висновку про від мову у задоволенні позову.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 К АС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних в имог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження або апеляційн ої скарги в порядку, встановл еному ст. 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т а в строки, встановлені ст. 186 Ко дексу адміністративного суд очинства України.
Головуючий суддя К.С. Винокуров
Судді В.І. Келеберда
Ю.І. Цвіркун
Дата складення та підп исання постанови в повному о бсязі - 01.06.2009
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2009 |
Оприлюднено | 23.12.2010 |
Номер документу | 6866741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні