Ухвала
від 08.09.2017 по справі 159/2838/17
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 159/2838/17

Провадження № 1-кс/159/793/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2017 року м. Ковель

Слідчий суддя суддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора Ковельської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , розглянувши клопотання слідчого Ковельського ВП ГУНП у Волинській області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017031110000059 від 20 липня 2017 року за ознаками кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.1 ст.239, ч.1 ст.204 КК України, -

в с т а н о в и в :

Слідчим ОСОБА_4 , за погодженням з процесуальним прокурором, внесено до суду клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища. Клопотання обґрунтоване тим, що на території ПАТ "Ковельсільмаш", розташованого в м. Ковель по вулиці Варшавській, 1, розміщено паливно-заправне устаткування за допомогою якого, без необхідних дозвільних документів (дозволів на розміщення об`єкта підвищеної небезпеки, відповідного рішення місцевої ради про відведення земельної ділянки, ліцензії на реалізацію палива та інших) невстановлені особи здійснюють діяльність, пов`язану з роздрібною торгівлею дизельного палива, тобто незаконний збут підакцизних товарів,що призвело до забруднення землі матеріалами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що створило небезпеку для довкілля. 08.08.2017 року за вказаною адресою було проведено обшук, в ході якого були виявлені та вилучені, зокрема, і дві ємкості з дизельним паливом в об`ємі 4407 (чотири тисячі чотириста сім) літрів та 9460 (дев`ять тисяч чотириста шістдесят) літрів, заправна колонка з розливним пістолетом з маркуванням АЗТ «Славутич». Таким чином, внаслідок незаконної діяльності АЗС на території ПАТ "Ковельсільмаш", розташованого в м. Ковель по вулиці Варшавській, 1, при зберіганні та використанні дизельного палива, може створити небезпеку для життя, здоров`я людей чи довкілля.

Слідчий у клопотанні вказує, що з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування суттєве значення маєз`ясування питання дотримання спеціальних правил при виконанні робіт підвищеної небезпеки та при експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зберігання дизельного палива, що можливе лише за участі органу уповноваженого на здійснення державного нагляду за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, якими є Державна екологічна інспекція України у Волинській області. Також вказує, що згідно з ч. 2ст. 84 КПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2ст. 99 КПК Українивіднесено і акти перевірок, а відповідно до ч.2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок. На даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовило необхідність звернення до слідчого судді із розглядуваним клопотанням.

Слідчий суддя, заслухавши прокурора, слідчого, дослідивши матеріали кримінального провадження №42017031110000059, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого було подано клопотання, задовольняє клопотання з наступних підстав.

Як убачається з витягу із кримінального провадження №42017031110000059, таке провадження було внесено до ЄРДР 20.07.2017 року з правовою кваліфікацією правопорушень (злочинів) ч.1 ст.239, ч.1 204 КК України.

З протоколу обшуку від 08.08.2017 року убачається, що на території ПАТ "Ковельсільмаш", розташованого в м.Ковель по вулиці Варшавській, 1 було проведено обшук, в ході якого були виявлені та вилучені наступні речі, а саме: системний блок персонального комп`ютера, грошові кошти в сумі 8554 (вісім тисяч п`ятсот п`ятдесят чотири) гривні, пластикові картки «Оса Карт» в кількості 164 (сто шістдесят чотири) одиниці, три електронні ключі з бирками, термінал зчитування «Pin-Pad», принтер для друкування чеків, два журнал, записник з чорновими записами, свіч, модулятор, дві ємкості з дизельним паливом в об`ємі 4407 (чотири тисячі чотириста сім) літрів та 9460 (дев`ять тисяч чотириста шістдесят) літрів, заправна колонка з розливним пістолетом з маркуванням АЗТ «Славутич».

Відповідно до пункту 3 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №454/2011, основними завданням Держекоінспекції України є здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно підпункту (д) пункту 4 даного Положення, Держекоінспекція України відповідно до покладених завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами законодавства про екологічну безпеку, про охорону атмосферного повітря щодо наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин.

Відтак, з`ясування питання охорони навколишнього природного середовища по факту здійснення діяльності, пов`язаної з роздрібною торгівлею дизельного палива, має суттєве значення. Результати перевірки додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, проведеної спеціалістами Державної екологічної інспекції України у Волинській області можуть мати доказове значення і забезпечувати виконання завдань кримінального провадження щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно вимогКПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких, відповідно до п. 4 ч.2ст. 99 КПК Українивіднесено і акти перевірок.

Разом із тим, на даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 тап. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Відтак, єдиним можливим процесуальним шляхом для призначення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища під час кримінального провадження є отримання судового рішення (ухвали слідчого судді) про призначення такої перевірки.

Відповідно доПостанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.

Так, сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що для з`ясування обставин, які відповідно до ч. 1ст. 91 КПК Українипідлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні документальної позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, тому для забезпечення повного і об`єктивного досудового розслідування вказаного кримінального провадження слід надати дозвіл на проведення позапланової перевірки, проведення якої доручити спеціалістами Державної екологічної інспекції України у Волинській області.

Керуючись ст. ст.40,92,93,110 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в :

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища при виконанні робіт підвищеної небезпеки та при експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зберігання дизельного палива уповноваженими особами на території ПАТ "Ковельсільмаш", розташованого в м. Ковель по вулиці Варшавській, 1, при якій здійснити відбір проб ґрунтів та встановити ступінь забруднення земельної ділянки паливно мастильними матеріалами, - у кримінальному провадженні №42017031110000059, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20 липня 2017 року за ознаками кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.1 ст.239, ч.1 204 КК України.

Проведення перевірки доручити працівникам Державної екологічної інспекції України у Волинській області (43025, м. Луцьк, вул. Степана Бандери, 20).

На вирішення перевірки поставити наступні питання:

-чи спричинили забруднення землі паливно мастильними матеріалами при виконанні робіт підвищеної небезпеки та при експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зберігання дизельного палива уповноваженими особами на території ПАТ "Ковельсільмаш", розташованого в м. Ковель по вулиці Варшавській, 1?

-який ступінь забруднення землі на території ПАТ "Ковельсільмаш", розташованого в м. Ковель по вулиці Варшавській, 1?

-чи створило таке забруднення землі небезпеку для життя та здоров`я людей чи довкілля?

Тривалість позапланової перевірки встановити терміном 10 робочих днів.

Проведення перевірки не повинно порушувати нормального режиму роботи підконтрольних установ та інших суб`єктів господарської діяльності.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Ковельського міськрайонного судуОСОБА_1

СудКовельський міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення08.09.2017
Оприлюднено07.03.2023
Номер документу68711708
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —159/2838/17

Ухвала від 14.03.2018

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бойчук П. Ю.

Ухвала від 14.03.2018

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бойчук П. Ю.

Ухвала від 26.10.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 26.10.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 26.10.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 04.10.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 08.09.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 08.09.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 08.09.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 08.09.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні