Справа № 159/2838/17
Провадження № 1-кс/159/976/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 жовтня 2017 року м. Ковель
Слідчий суддя суддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора Ковельської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , розглянувши клопотання слідчого Ковельського ВП ГУНП у Волинській області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017031110000059 від 20 липня 2017 року за ознаками кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.1 ст.239, ч.1 ст.272 КК України, -
в с т а н о в и в :
Слідчим ОСОБА_4 , за погодженням з процесуальним прокурором, внесено до суду клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки. Клопотання обґрунтоване тим, що на виконання ухвали слідчого судді Ковельського районного суду Волинської області в кримінальному провадженні №42017031110000059 проведено обшук на території земельної ділянки, загальною площею 0,7 га з кадастровим номером 0722187400:05:005:0231, що розташована на території Поворської сільської ради та належить Ковельській райдержадміністрації і яку на правах оренди використовує Фермерське господарство «Ставеччина». У ході проведення обшуку вказаної земельної ділянки було тимчасово вилучено ряд речей, які є засобами вчинення кримінального правопорушення та зберегли на собі його сліди, зокрема одну автозаправочну колонку з дизельним пальним з маркувальним записом АЗТ Славутич заводський номер 0922, яка згідно Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою КМУ № 1442 від 20.12.1997 відноситься до АЗС контейнерного типу, заправочний пістолет.
У клопотанні слідчий вказує, що в ході проведення даного огляду також виявлено порушення, які становлять загрозу виникненню надзвичайної ситуації та життю людей, а саме встановлено те, що належним чином не забезпечено безпечних умов праці, не забезпечено встановлення засобів пожежогасіння, що створювало високу ймовірність початку дії шкідливих факторів, загоряння паливної суміші, вибуху, знищення транспортних засобів, яким здійснюється реалізація пального, руйнування споруд, що знаходяться поруч, а отже створило загрозу життю та настання інших тяжких наслідків, як для користувачів вказаних АЗС так і інших осіб, в тому числі, які знаходяться поруч. У подальшому, також не встановлено в ФГ «Ставеччина» наявності дозвільних документів на розміщення даних АЗС, зберігання, реалізацію пального та відповідних працівників з відповідними дозвільними документами про допуск їх до роботи.
Також слідчий вказує, що на даний час у ході досудового слідства з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також встановлення всіх обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної перевірки щодо дотримання та виконання вимог законодавства у сфері промислової безпеки, охорони праці та законодавства про працю під час здійснення господарської діяльності на земельній ділянці, загальною площею 0,7 га з кадастровим номером 0722187400:05:005:0231, що розташована на території Поворської сільської ради та належить Ковельській райдержадміністрації і яку на правах оренди використовує Фермерське господарство «Ставеччина». Також вказує, що згідно з ч. 2ст. 84 КПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2ст. 99 КПК Українивіднесено і акти перевірок, а відповідно до ч.2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок. На даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовило необхідність звернення до слідчого судді із розглядуваним клопотанням.
Слідчий суддя, заслухавши прокурора, слідчого, дослідивши матеріали кримінального провадження №42017031110000059, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого було подано клопотання, задовольняє клопотання з наступних підстав.
Як убачається з витягу із кримінального провадження №42017031110000059, таке провадження було внесено до ЄРДР 20.07.2017 року з правовою кваліфікацією правопорушень (злочинів) ч.1 ст.239, ч.1 272 КК України.
З протоколу обшуку від 08.08.2017 року убачається, що на земельній ділянці загальною площею 0,7 га з кадастровим номером 0722187400:05:005:0231, що розташована на території Поворської сільської ради та належить Ковельській райдержадміністрації, яку на правах оренди використовує ФГ «Ставеччина», якиою фактично користується ОСОБА_5 було проведено обшук, в ході якого були виявлені та вилучені наступні речі, а саме: дизельне паливо в об`ємі близько 300 (триста) літрів, заправна колонка з розливним пістолетом з маркуванням АЗТ «Славутич» тип NOVA1КЕД 100-025-1-А-1-01ВІ, заводський номер № НОМЕР_1 .
Відповідно до Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», який визначає правові, економічні, соціальні та організаційні основи діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, і спрямований на захист життя і здоров`я людей та довкілля від шкідливого впливу аварій на цих об`єктах шляхом запобігання їх виникненню, обмеження (локалізації) розвитку і ліквідації наслідків, об`єктами підвищеної небезпеки, до яких відносяться АЗС, являються об`єкти, на яких використовуються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об`єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру.
Відповідно до ст. 3 вказаного вище Закону, державний нагляд та контроль у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, здійснюють уповноважені законами органи влади, в тому числі центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі утворення), до відання яких відповідно до закону віднесені питання охорони праці, державного нагляду (контролю) у сферах пожежної і техногенної безпеки.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки» до повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки, належать, зокрема, здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки.
Крім того, відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Згідно зі ст. 38 Закону України «Про охорону праці», державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сфері охорони праці.
Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України №1021-р від 30.09.2015, повноваження Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України передано Державній службі України з питань праці.
Відповідно до п. 4 Положення, основними завданнями Держпраці є здійснення державного нагляду (контролю) у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки та потенційно небезпечними об`єктами, з питань проведення ідентифікації та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки.
Крім того, згідно п. 6 п. п. 5 Положення, Держпраці для виконання покладених на неї завдань має право безперешкодно проводити відповідно до вимог закону без попереднього повідомлення в будь-яку робочу годину доби перевірки виробничих, службових, адміністративних приміщень та об`єктів виробництва фізичних та юридичних осіб, які використовують найману працю та працю фізичних осіб, експлуатують машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки, та у разі виявлення фіксувати факти порушення законодавства, здійснення нагляду та контролю за додержанням якого віднесено до повноважень Держпраці.
Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно вимогКПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких, відповідно до п. 4 ч.2ст. 99 КПК Українивіднесено і акти перевірок.
Разом із тим, на даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 тап. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
Відтак, єдиним можливим процесуальним шляхом для призначення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки під час кримінального провадження є отримання судового рішення (ухвали слідчого судді) про призначення такої перевірки.
Відповідно доПостанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.
Так, сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що для з`ясування обставин, які відповідно до ч. 1ст. 91 КПК Українипідлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки з дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки, тому для забезпечення повного і об`єктивного досудового розслідування вказаного кримінального провадження слід надати дозвіл на проведення позапланової перевірки, проведення якої доручити співробітникам Управління Держпраці у Волинській області.
Керуючись ст. ст.40,92,93,110 КПК України, слідчий суддя, -
у х в а л и в :
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці при здійсненні діяльності, пов`язаної з об`єктом підвищеної небезпеки - АЗС контейнерного типу, які були розміщені на земельній ділянці загальною площею 0,7 га з кадастровим номером 0722187400:05:005:0231, що розташована на території Поворської сільської ради та належить Ковельській райдержадміністрації, і яку на правах оренди використовує Фермерське господарство «Ставеччина», - у кримінальному провадженні №42017031110000059, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 20 липня 2017 року за ознаками кримінальних правопорушень (злочинів), передбачених ч.1 ст.239, ч.1 ст.272 КК України.
Проведення перевірки доручити співробітникам Управління Держпраці у Волинській області.
Тривалість позапланової перевірки встановити терміном 15 робочих днів.
Зобов`язати директора ФГ «Ставеччина» ОСОБА_6 надати співробітникам Управління Держпраці у Волинській області доступ до АЗС контейнерного типу за вказаною адресою, для проведення всіх необхідних заходів, пов`язаних з проведенням позапланової перевірки.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Ковельського міськрайонного судуОСОБА_1
Суд | Ковельський міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 26.10.2017 |
Оприлюднено | 08.03.2023 |
Номер документу | 69824317 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Восковська О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні