Постанова
від 07.08.2017 по справі 678/265/17
ЛЕТИЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №678/265/17

Провадження №2-а-678-12/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 серпня 2017 року смт. Летичів

Летичівський районний суд Хмельницької області в складі:

головуючого - судді Ходоровського І.Б.,

за участю секретаря Козка Л.М.,

розглянувши справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю Стімул Плюс , про визнання дій протиправними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

09 березня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, що підтриманий в судовому засіданні представниками позивача, згідно якого просить:

визнати бездіяльність Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області про не утворення погоджувальної комісії з приводу затвердження проекту та будівництва виробництва ПВХ листів;

визнати громадські слухання 16 лютого 2017 року з приводу детального плану виробничої території, обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області такими, що не відбулися;

скасувати рішення №27 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області VII скликання чотирнадцятої сесії від 23 грудня 2016 року Про затвердження детального плану території в частині перенесення на чергову сесію клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Стімул Плюс щодо затвердження містобудівної документації - детального плану виробничої території обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області;

скасувати рішення №7 Летичівської селищної ради Летичівського району Хмельницької області VII скликання двадцять третьої сесії від 28 лютого 2017 року Про затвердження детального плану території .

Позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовані тим, що позивач проживає АДРЕСА_1 і йому стало відомо, в тому числі з оголошення в Летичівській газеті від 05 січня 2017 року, про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості в проекті містобудівної документації, зокрема про проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану виробничої території, обмеженої АДРЕСА_7 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів у смт. Летичів Хмельницької області.

Рішенням Летичівської селищної ради №31 від 31 серпня 2016 року надано дозвіл Товариству з обмеженою відповідальністю Стімул Плюс (далі - ТзОВ Стімул Плюс ) на розробку детального плану території земельної ділянки: площею 0,2400 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), яка розташована по АДРЕСА_2; площею 0,1077 га (кадастровий номер НОМЕР_2) для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована по АДРЕСА_3 площею 0,0183 га (кадастровий номер НОМЕР_3) для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована по АДРЕСА_4; площею 0,3500 га (кадастровий номер НОМЕР_4) для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована по АДРЕСА_5

23 грудня 2016 року Летичівська селищна рада прийняла рішення №27 про перенесення на чергову сесію розгляду клопотання ТзОВ Стімул Плюс щодо затвердження містобудівної документації - детального плану виробничої території, обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області, в зв'язку із необхідністю проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації.

Тобто, Летичівська селищна рада не надавала дозволу на виготовлення проекту в частині виробництва ПВХ листів, тому підстав для призначення проекту до розгляду і для прийняття рішення від 23 грудня 2016 року не було.

28 лютого 2017 року Летичівська селищна рада рішенням №2 внесла зміни до п. 1 рішення від 31 серпня 2016 року №31 і даний пункт викладено у іншій редакції: Надати дозвіл ТзОВ Стімул Плюс на розробку детального плану території земельної ділянки, обмеженої АДРЕСА_7 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області .

28 лютого 2017 року Летичівська селищна рада рішенням №7 затвердила детальний план виробничої території обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області.

На думку позивача вказані рішення прийняті з порушенням вимог закону.

Зокрема, рішенням №2 від 28 лютого 2017 року дозвіл на виготовлення детального плану території ТзОВ Стімул Плюс для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів не надавався, відповідно детальний план в частині будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів був розроблений без відповідного дозволу.

Рішення про розгляд проекту не може бути ухвалене без належно проведених громадських слухань, проведення яких передбачено ч. 1, ч. 2 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . При цьому, Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555.

Спірним при розробленні проекту є й те, що виробництво ПВХ листів є шкідливим виробництвом, що впливає на здоров'я місцевих жителів, оскільки при виробництві виділяється діоксин, що може спричиняти ракові захворювання.

Має місце порушення п. 4.3, п. 5.3 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19 червня 1996 року №173, оскільки підприємство має на меті виготовлення ПВХ листів, яке є шкідливим виробництвом, тому розташування такого виробництва в сельбищній зоні не допускається взагалі.

У зв'язку з цим усі спірні питання під час громадських слухань не усунуто, пропозиції місцевих жителів щодо усунення шкідливого виробництва не враховані, погоджувальна комісія, в порушення п. 12 вищевказаного Порядку, не створена.

Громадські слухання були проведені з грубими порушеннями, оскільки при їх проведенні приймали участь усі мешканці громади, однак вказаний план має значення лише щодо мешканців території, яку охоплює детальний план, встановлення шкідливого виробництва впливатиме лише на жителів сусідніх вулиць, адже саме на них буде поширюватись шкідливий вплив.

В судовому засіданні представники Летичівської селищної ради та ТзОВ Стімул Плюс проти задоволення позовних вимог заперечили, просять в позові відмовити.

Вказали, що 11 серпня 2016 року директор ТзОВ Стімул Плюс звернувся до Летичівської селищної ради із заявою щодо надання дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки, обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області та рішенням Летичівської селищної ради №31 від 31 серпня 2016 року надано дозвіл ТзОВ Стімул Плюс на розробку детального плану території земельної ділянки: площею 0,2400 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), яка розташована по АДРЕСА_2, площею 0,1077 га (кадастровий номер НОМЕР_2), площею 0,0183 га (кадастровий номер НОМЕР_3), площею 0,3500 га (кадастровий номер НОМЕР_4) для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, які розташовані по АДРЕСА_8 відповідно.

Цим рішенням передбачено ТзОВ Стімул Плюс здійснити фінансування робіт з розробленням містобудівної документації за рахунок власних коштів, надано дозвіл ТзОВ Стімул Плюс звернутися до ліцензійного суб'єкта господарювання для виготовлення детального плану територій, а після розроблення та проведення громадських слухань подати такий план на затвердження сесії.

Чинним законодавством передбачено право органу місцевого самоврядування визначати доцільність будівництва на тій чи іншій території певного об'єкту, яке реалізується, зокрема, через затвердження таким органом детального плану території з розкриттям планувально-просторової організації забудови.

Розроблений Рівненською філією ДП Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя детальний план території був схвалений на засіданні архітектурно-містобудівної ради при відділі містобудування та архітектури Хмельницької ОДА (висновок №5 від 27 грудня 2016 року), іншими контролюючими органами, та рекомендований для подальшого затвердження.

Територія, визначена для розроблення детального плану, знаходиться у тій частині міста, що за генеральним планом смт. Летичів, який було затверджено у 1993 році, визначена як промислова зона та відноситься до території виробничих підприємств (колишня територія Агропромтехніки , склади та бази). На даний час вказана територія розділена на окремі ділянки між декількома власниками та за функціональним призначенням відноситься до території виробничого призначення. Водночас на цій території (поряд із ділянками ТзОВ Стімул Плюс ) виділено 6 ділянок як присадибні, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, що суперечать функціональному призначенню та використанню території. Метою детального плану є зміна цільового призначення 6 земельних ділянок та земельної ділянки 1г з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) на цільове призначення - для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Територія, визначена для розроблення детального плану, розташована на 4 земельних ділянках, які перебувають у власності ТзОВ Стімул Плюс по АДРЕСА_9 і при цьому витримані нормативи з відповідною захисною зоною: за 160 м знаходиться житлова зона, що є допустимим для будівництва проектного цеху. Територіальна зона товариства відноситься до 4 класу шкідливості.

За вказаних обставин розроблення містобудівної документації - проекту детального плану відбулося з чітким дотриманням вимог чинного законодавства.

В грудні 2016 року директор ТзОВ Стімул Плюс звернувся до Летичівської селищної ради із заявою щодо затвердження детального плану виробничої території, обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області, однак в зв'язку з необхідністю проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації вказане питання рішенням №27 від 23 грудня 2016 року перенесено на чергову сесію.

28 грудня 2016 року на офіційному веб-сайті Летичівської селищної ради було опубліковано повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації: проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану виробничої території, обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області.

05 січня 2017 року аналогічне повідомлення опубліковане у Летичівській газеті .

Розпорядженням №14 від 08 лютого 2017 року визначено місце, дату і час проведення громадських слухань, про це розміщено оголошення на офіційному веб-сайті.

Громадські слухання відбулись 16 лютого 2017 року, в них прийняли участь посадові особи органів місцевого самоврядування, депутати селищної ради, керівники органів виконавчої влади, представники політичних партій та громадських організацій, колективи підприємств, установ та організацій, члени територіальної громади, які позитивно висловились щодо затвердження детального плану.

Разом з тим, позивач ОСОБА_1 на громадських слуханнях не був присутній і вважаючи, що його права порушені, свідомо знехтував можливістю врегулювати вказане питання у досудовому порядку, не скористався своїм правом на подання письмових пропозицій чи зауважень до проекту містобудівної документації у встановленому законом порядку.

У зв'язку з тим, що письмових пропозицій до проекту містобудівної документації не надходило, за результатами громадських слухань переважною більшістю голосів присутніх рекомендовано сесії Летичівської селищної ради затвердити вказаний детальний план, позивач ОСОБА_1 доказів того, що він звертався із зауваженнями та/або пропозиціями щодо проекту містобудівної документації, представленого для обговорення, суду не надав, як не надав доказів того, що зауваження та/або пропозиції громадськості щодо проекту містобудівної документації не розглянуті та/або не враховані, тому не було підстав для вирішення питання про утворення погоджувальної комісії.

При цьому, вирішення питання про утворення погоджувальної комісії є правом, а не обов'язком селищної ради, тому саме по собі не створення такої не може свідчити про порушення процедури проведення громадських слухань.

Громадські слухання проведені у відповідності до вимог Закону України Про місцеве самоврядування , Порядку, Положення про проведення громадських слухань на території Летичівської селищної ради, яке затверджене рішенням першої сесії Летичівської селищної ради №29-1/2015 від 13 листопада 2015 року.

Приймаючи оспорювані рішення №2 та №7 від 28 лютого 2017 року Летичівська селищна рада діяла у відповідності до вимог закону, при цьому результати громадських слухань від 16 лютого 2017 року були враховані.

Посилання позивача ОСОБА_1 в позові на те, що оспорюваним рішенням порушуються його права, оскільки виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів матиме шкідливий вплив на нього та жителів сусідніх вулиць, не має під собою підґрунтя, позивач належних і допустимих доказів про небезпечність і шкідливість виробництва ПВХ листів суду не надав. Водночас техніко-економічне обґрунтування цеху по виготовленню листів ПВХ ТзОВ Стімул Плюс , що розроблене спеціалізованою організацією ТОВ СЕТ-Захід , спростовує такі твердження і вказує, що всі впливи, що присутні на об'єкті, досліджені в повній мірі та не перевищують встановлених законодавством нормативів; вплив на ґрунт, клімат, геологічне середовище, рослинний і тваринний світ відсутній.

За вказаних обставин позивач ОСОБА_1, реалізувавши своє право на звернення до суду з адміністративним позовом, не довів та не підтвердив належними доказами, які саме його права, свободи чи інтереси безпосередньо порушено Летичівською селищною радою у сфері публічно-правових відносин, адже у нього відсутні права чи обов'язки, що виникають з оскаржуваного рішення, тому це не породжує для нього права на захист, тобто права на звернення з позовом, а посилання на порушення права є безпідставним, адже оскаржуване рішення не стосується позивача безпосередньо.

На час розгляду справи по суті жодного виробничого об'єкта на земельних ділянках, визначених детальним планом виробничої території, не розташовано, тому права позивача ніяким чином не порушено.

В назване судове засідання позивач та його представники не з'явились, згідно поданої заяви просять справу розглядати у їх відсутність, позов підтримують.

Представник відповідача Летичівської селищної ради в назване судове засідання не з'явився, згідно поданої заяви просять справу розглядати у їх відсутність.

Представник третьої особи ТзОВ Стімул Плюс в назване судове засідання не з'явився, згідно поданої заяви просять справу розглядати у їх відсутність.

Дослідивши докази по справі суд вважає, що позов задоволенню не підлягає.

Згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 12 Закону України Про основи містобудування до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій. До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.

Законом України Про регулювання містобудівної діяльності встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності, такий Закон спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

В ч. 1 ст. 12 вказаного закону зазначено, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 вказаного Закону детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Детальний план території визначає: 1) принципи планувально-просторової організації забудови; 2) червоні лінії та лінії регулювання забудови; 3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; 4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; 5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; 6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; 7) черговість та обсяги інженерної підготовки території; 8) систему інженерних мереж; 9) порядок організації транспортного і пішохідного руху; 10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; 11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об'єктів (у разі відсутності плану зонування території) (ч. 4 ст. 19 Закону).

Згідно з ч.ч. 5-7 ст. 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів. Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Матеріали детального плану території не можуть містити інформацію з обмеженим доступом та бути обмеженими в доступі. Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується відповідно до вимог Закону України Про доступ до публічної інформації шляхом надання їх за запитом на інформацію, оприлюднення на веб-сайті органу місцевого самоврядування, у тому числі у формі відкритих даних, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, у місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, у загальнодоступному місці у приміщенні органу місцевого самоврядування.

Детальний план території не підлягає експертизі (ч. 9 ст. 19 Закону).

Результати розгляду проектів містобудівної документації архітектурно-містобудівною радою враховуються під час подальшого доопрацювання та затвердження таких проектів (ч. 2 ст. 20 Закону).

У відповідності до вимог розділу 4 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року №290 Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації , рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада (п. 4.1).

Замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (п. 4.3).

Так, рішенням сорокової сесії VI скликання Летичівської селищної ради №3 від 28 березня 2013 року Про актуалізацію генерального Плану селища Летичів вирішено: визначити діючим генеральний План селища Летичів, розроблений архітектурно-містобудівною асоціацією Поліс в 1993 році (п. 1); вважати діючий генеральний План селища Летичів згідно з п. 1 цього рішення чинним до затвердження у встановленому порядку, оновлення та розробки необхідної містобудівної документації - відповідно до Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (п. 2).

11 серпня 2016 року директор ТзОВ Стімул Плюс звернувся до Летичівської селищної ради із заявою про надання дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки, обмеженої АДРЕСА_7 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області.

Рішенням чотирнадцятої сесії VIІ скликання Летичівської селищної ради №31 від 31 серпня 2016 року Про надання дозволу на розробку детального плану території ТзОВ Стімул Плюс вирішено: надати дозвіл ТзОВ СтімулПлюс (РНОКПП 370000603) на розробку детального плану території земельної ділянки: площею 0,2400 га (кадастровий номер НОМЕР_1) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), яка розташована по АДРЕСА_2; площею 0,1077 га (кадастровий номер НОМЕР_2) для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована по АДРЕСА_3 площею 0,0183 га (кадастровий номер НОМЕР_3) для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована по АДРЕСА_4; площею 0,3500 га (кадастровий номер НОМЕР_4) для обслуговування виробничо-складських приміщень на землях промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована по АДРЕСА_10 (п. 1). Передбачено ТзОВ Стімул Плюс здійснити фінансування робіт з розробленням містобудівної документації за рахунок власних коштів (п. 2). Надано дозвіл ТзОВ Стімул Плюс звернутися до ліцензійного суб'єкта господарювання для виготовлення детального плану територій, вказаного в п. 1 даного рішення (п. 3). Після розроблення та проведення громадських слухань подати зазначений детальний план на затвердження сесії селищної ради (п. 4).

13 грудня 2016 року директор ТзОВ Стімул Плюс звернувся до Летичівської селищної ради із заявою про затвердження детального плану території земельної ділянки, обмеженої АДРЕСА_7 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області.

Рішенням двадцять першої сесії VIІ скликання Летичівської селищної ради №27 від 23 грудня 2016 року Про затвердження детального плану території вирішено: перенести на чергову сесію розгляд клопотання ТзОВ Стімул Плюс щодо затвердження містобудівної документації - детального плану виробничої території обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області, в зв'язку із необхідністю проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації.

В ч. 1 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у ч. 1 цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється (ч. 2 ст. 21 Закону).

Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов'язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); 4) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 5) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (ч. 3 ст. 21 Закону).

Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування. Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються (ч.ч. 5-6 ст. 21 Закону).

У п. 7, 8 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №555, передбачено, що пропозиції до проектів містобудівної документації мають право подавати: 1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 2) юридичні особи, об'єкти нерухомого майна яких розташовані на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розроблено проект містобудівної документації, та на суміжних з нею територіях; 4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; 5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад. Пропозиції, подані особами, не визначеними пунктом 7 цього Порядку, або подані після встановленого органом місцевого самоврядування строку, залишаються без розгляду.

Згідно ч. 8 ст. 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадських слухань, може утворюватися погоджувальна комісія. Погоджувальна комісія протягом двох тижнів після її створення розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення цих пропозицій (зауважень).

Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах цих органів. Особи, які оприлюднюють проекти генеральних планів населених пунктів, зонування територій, детальних планів територій, є відповідальними за їх автентичність (ч. 9 ст. 21 Закону).

Аналіз наведених норм свідчить про те, що громадські слухання містобудівної документації на місцевому рівні відбуваються шляхом, зокрема, оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, надання особам, які мають право на подання пропозицій до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, строку для подання таких пропозицій; безпосереднє подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування; утворення погоджувальної комісії у разі необхідності та, відповідно, оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.

Суд вважає, що врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації є результатом двостороннього процесу. За відсутності факту реалізації громадськістю свого права на подання пропозицій до містобудівної документації у передбаченому законом порядку у органу місцевого самоврядування відсутній обов'язок з їх розгляду та, відповідно, врахування.

Із витягу з протоколу №5 засідання архітектурно-містобудівної ради при відділі містобудування та архітектури облдержадміністрації від 27 грудня 2016 року вбачається, що присутніми одноголосно (20 за ) вирішено детальний план виробничої території обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів у смт. Летичів Хмельницької області ТОВ Стімул Плюс прийняти за основу. Зауваження та пропозиції врахувати в робочому порядку. Отримати позитивний висновок відділу містобудування та архітектури облдержадміністрації, детальний план затвердити рішенням Летичівської селищної ради відповідно до чинного законодавства.

05 січня 2017 року у Летичівській газеті надруковано оголошення Повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості в проекті містобудівної документації - проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення Детального плану виробничої території, обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів у смт. Летичів Хмельницької області . Вказано, що з матеріалами проекту Детального плану можна ознайомитися в Летичівській селищній раді та подати пропозиції до проекту у письмовому вигляді (вказано адресу і контактні телефони, визначено відповідальну особу за організацію розгляду пропозицій). Строки ознайомлення з проектом - протягом тридцяти днів з дати опублікування повідомлення.

08 лютого 2017 року розпорядженням першого заступника селищного голови Летичівської селищної ради №14 Про проведення громадських слухань ухвалено: провести громадські слухання щодо затвердження Детального плану виробничої території обмеженої АДРЕСА_1 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів у смт. Летичів Хмельницької області. Коло запрошених для участі: посадові особи органів місцевого самоврядування, депутати селищної ради, керівники органів виконавчої влади, представники селищних осередків політичних партій та громадських організацій, колективи підприємств, установ та організацій, члени територіальної громади (п. 1); визначити місце проведення слухань: зал засідань Летичівської селищної ради (п. 2); визначити дату та час проведення слухань: 16 лютого 2017 року о 16 год. (п. 3).

10 лютого 2017 року на офіційному веб-сайті Летичівської селищної ради та у Летичівській газеті опубліковано оголошення про проведення громадських слухань щодо затвердження Детального плану виробничої території обмеженої АДРЕСА_1 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів у смт. Летичів Хмельницької області 16 лютого 2017 року.

16 лютого 2017 року у вищезазначене розпорядження внесено зміни і визначено місце проведення слухань: зал засідань Летичівської районної ради, дата і час проведення слухань змінювалась двічі: 16 лютого 2017 року о 16 год. 20 хв., а в подальшому 16 год. 30 хв. (розпорядження №16-№18 від 16 лютого 2017 року).

Відповідно до ст. 5 Положення про громадські слухання на території Летичівської селищної ради, яке затверджене рішенням першої сесії Летичівської селищної ради №29-1/2015 від 13 листопада 2015 року, громадські слухання можуть проводитися з питань, які стосуються: всіх членів громади (1); частини членів громади, що мешкають у межах села (для сіл, що об'єдналися в одну територіальну громаду і створили єдині органи місцевого самоврядування) (2); частини членів громади, що мешкають у межах інших частин селища: мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків) (3).

Водночас, у ст. 3 Положення вказано, що громадські слухання проводяться на засадах добровільності, відкритості, прозорості, свободи висловлювань, політичної неупередженості та з обов'язковим розглядом пропозицій, поданих під час їх проведення.

Право голосу на громадських слуханнях мають тільки повнолітні члени громади, що зареєстровані в межах Летичівської громади чи їх окремої частини (села, мікрорайону, кварталу, вулиці, будинку (-ків)), де проводяться громадські слухання. Решта членів громади, які не проживають у межах відповідних частин територіальної громади, беруть участь у громадських слуханнях з правом дорадчого голосу (п. 16).

За результатами обговорення предмета громадських слухань простою більшістю голосів учасників з правом голосу ухвалюється рішення громадських слухань, про що зазначається в протоколі (п. 21 вказаного Положення).

У відповідності до списку реєстрації учасників громадських слухань всього зареєстровано 114 осіб, які проживають як на території смт. Летичів, так і за його межами.

Згідно протоколу громадських слухань Летичівської громади щодо обговорення затвердження Детального плану виробничої території обмеженої АДРЕСА_1 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області від 16 лютого 2017 року присутніми з правом голосу є 114 осіб з яких більшістю голосів (71 проголосували за , 27 проти , 16 утримались ) рекомендовано сесії Летичівської селищної ради затвердити Детальний план виробничої території обмеженої АДРЕСА_13

Отже, твердження позивача про те, що особи, які приймали участь у громадських слуханнях, не мали права голосу, спростовується вказаним протоколом де чітко вказано, що правом голосу наділені 114 учасників.

Позивач та його представники не надали суду доказів звернення із зауваженнями та/або пропозиціями щодо проекту детального плану території, представленого для обговорення чи доказів того, що зауваження та/або пропозиції громадськості щодо проекту детального плану території не розглянуті та/або не враховані.

До Летичівської селищної ради не надходили зауваження та/або пропозиції громадськості щодо проекту детального плану території, в тому числі й від позивача.

28 лютого 2017 року двадцять третя сесія VII скликання Летичівської селищної ради прийняла рішення №2 Про внесення змін до рішення сесії Летичівської селищної ради від 31 серпня 2016 року №31 Про надання дозволу на розробку детального плану території ТзОВ Стімул Плюс яким до п. 1 рішення чотирнадцятої сесії Летичівської селищної ради від 31 серпня 2016 року №31 внесено зміни і викладено даний пункт у іншій редакції: Надати дозвіл ТзОВ Стімул Плюс (РНОКПП 37000603) на розробку детального плану території земельної ділянки, обмеженої АДРЕСА_7 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області .

28 лютого 2017 року двадцять третя сесія VII скликання Летичівської селищної ради прийняла рішення №7 Про затвердження детального плану території яким затвердила детальний план виробничої території обмеженої АДРЕСА_6 для будівництва цеху з виготовлення ПВХ листів в смт. Летичів Хмельницької області.

09 березня 2017 року відділ містобудування та архітектури Летичівської районної державної адміністрації Хмельницької області надав висновок про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення із земель житлової та громадської забудови (для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)) в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (для розміщення та експлуатації основних та допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) ТзОВ Стімул Плюс у відповідності до Детального плану виробничої території обмеженої АДРЕСА_6 (рішення Летичівської селищної ради №7 від 28 лютого 2017 року).

30 березня 2017 року рішенням двадцять шостої сесії VII скликання Летичівської селищної ради №24 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення ТзОВ Стімул Плюс вирішено: затвердити ТзОВ Стімул Плюс (код за ЄДРПОУ 37000603) проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення із земель житлової та громадської забудови (для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)) в землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) площею 0,2400 га (кадастровий номер НОМЕР_1), яка розташована за адресою: АДРЕСА_11

Посилання позивача на те, що порушені Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів не можуть бути прийняті судом до уваги, оскільки згідно даних тому Оцінка впливу на навколишнє середовище цеху по виготовленню листів ПВХ ТОВ Стімул Плюс за адресою: АДРЕСА_12 (ДБН А.2.2.-1-2003) техніко-економічного обґрунтування, складеного ТОВ СЕТ-Захід , розмір нормативної санітарно-захисної зони становить 100 м. Найближчий об'єкт, що прирівняний до житлової забудови (дитячий садочок) розташований за 110 м на схід, найближчі житлові будинки за 185 м на північ та за 215 м на південь (стор. 46). Вплив на ґрунт, клімат, геологічне середовище, рослинний і тваринний світ відсутній (стор. 64).

Крім того, метою розроблення детального плану є: визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами; визначення містобудівних умов та обмежень; організації транспортного і пішохідного руху, розміщення місць паркування транспортних засобів; охорона та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки, комплексного благоустрою та озеленення (оголошення від 05 січня 2017 року в Летичівській газеті ).

Таким чином, у відповідності до вимог закону органом місцевого самоврядування про проведення громадських слухань було своєчасно проінформовано громадськість шляхом розміщення відповідних оголошень у пресі та на офіційному веб-сайті. Громадські слухання відбулись у відповідності до вимог чинного законодавства, їх результати зафіксовані у відповідному протоколі, при цьому зауваження та/або пропозиції до проекту містобудівної документації у визначений Летичівською селищною радою строк позивач не подав, хоча йому було відомо про їх проведення. Посилання позивача про шкідливість та небезпечність виробництва ПВХ листів спростовується техніко-економічним обґрунтуванням, виготовленим спеціалізованою організацією згідно якого такого впливу немає, є витриманими нормативи з відповідною захисною зоною.

У зв'язку із зазначеним оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає, що доводи позивача про наявність порушення його прав та законних інтересів не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні, а відповідач діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, тому правових підстав для задоволення позовних вимог немає.

Керуючись ст.ст.158-163КАС України,

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через Летичівський районний суд Хмельницької області апеляційної скарги.

Постанова суду, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя І.Б.Ходоровський

СудЛетичівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення07.08.2017
Оприлюднено09.09.2017
Номер документу68735143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —678/265/17

Постанова від 07.08.2017

Адміністративне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Ходоровський І. Б.

Ухвала від 24.04.2017

Адміністративне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Ходоровський І. Б.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 13.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 13.06.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Ходоровський І. Б.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Летичівський районний суд Хмельницької області

Ходоровський І. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні