ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"05" вересня 2017 р.Справа № 916/884/17
За позовом : Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1»
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс»
про зобов'язання вчинити певні дії
Колегія суддів у складі: Головуючий суддя Д'яченко Т.Г.
Судді: Волков Р.В., Степанова Л.В.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1, паспорт
від відповідача: ОСОБА_2, представник за довіреністю
У судовому засіданні 07.06.2017р. відповідно до вимог ст. 77 ГПК України було оголошено перерву по справі до 12.06.2017р. о 15 год. 00 хв. та 12.06.2017р. було оголошено перерву по справі до 22.06.2017р. об 11 год. 45 хв.
Суть спору: Позивач - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою, у якій просить суд: зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС» передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» примірник документації будинку №11/1, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за наступним списком:
- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998, № 56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833;
- паспорт об'єкта та земельної ділянки;
- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;
- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;
- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;
- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);
- паспорти котельного господарства, котлові книги;
- паспорти ліфтового господарства;
- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
- акти технічного огляду;
- журнали заявок мешканців об'єкта;
- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;
- протоколи огляду системи вентиляції;
- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 14.04.2017р. порушено провадження у справі №916/884/17 та призначено справу до розгляду у судовому засіданні.
11.05.2017р. на адресу господарського суду Одеської області від Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» надійшло письмове клопотання про відкладення розгляду справи (вх. №10392/17).
З огляду на те, що суддя Д'яченко Т.Г. з 18.05.2017р. по 22.05.2017р. перебувала на лікарняному, судове засідання, призначене на 22.05.2017р., не відбулось.
Приймаючи до уваги повернення судді Д'яченко Т.Г. 23.05.2017р. з лікарняного, ухвалою господарського суду Одеської області від 23.05.2017р. справу №916/844/17 було призначено до розгляду у судовому засіданні.
07.06.2017р. до господарського суду Одеської області представником Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» супровідним листом були залучені до матеріалів справи копії документів.
09.06.2017р. до господарського суду Одеської області представником відповідача було подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого Товариство з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» заперечує проти задоволення позовних вимог в повному обсязі.
У поданому відзиві відповідачем було зазначено суду наступне. Як стверджує відповідач, звернення позивача про надання документації на будинок №11/1 ж/м „Радужний» були розглянуті по суті та з боку Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» надані відповіді, щодо необхідності створення комісії за участю представників позивача та відповідача з метою визначення порядку передачі технічної документації, підготовки та складання акту приймання-передачі технічної документації тощо.
Однак, як пояснює відповідач, Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» пропозиція була проігнорована та позивач направив повторне звернення щодо передачі технічної документації.
З боку Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» було запропоновано компенсувати згідно наданого рахунку вартість копіювання запитуваної технічної документації за аналогією вимог ст.. 21 ЗУ „Доступ до публічної інформації» , після сплати якого відповідач забезпечить передачу технічної документації за актом приймання-передачі.
Також, відповідачем було зазначено, що пункт 2.2. Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будівель і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.09.2009 р. №13, на який посилається позивач у позовній заяві, передбачає передачу технічної документації саме при передачі об'єкта в управління попереднім баласоутримувачем чи особою, що здійснювала управління будинком до створення об'єднання.
При цьому, як стверджує відповідач, позивачем не заявлено вимог щодо передачі житлового будинку №11/1 ж/м „Радужний» у правління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» .
Відповідачем було зазначено суду, що позивачем не надано жодних доказів підтвердження відмови Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» щодо передачі документації на будинок або доказів ухилення відповідача від вчинення вказаних дій.
Відповідач вважає, що позовні вимоги Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» не можуть бути задоволені, оскільки, будь-яких порушень прав та охоронюваних законом інтересів позивача з боку Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» допущено не було.
Товариством з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» було зазначено, що перелік документації, який повинен передаватися позивачу, визначений п.1.2. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005р. №76, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 року за №927/11207, а не зазначений в позові перелік документації згідно п. 2.2. Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 р. №13.
Відповідач зазначає, що відповідно до Закону України „Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» , передача документації будинку Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» має бути здійснена при прийманні-передачі об'єкта в управління, з підписанням відповідного акта та передачею документації на будинок, за умови прийняття на загальних зборах Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» рішення про передачу функцій з управління будинком №11/1 ж/м „Радужний» об'єднанню, тобто обрання форми управління.
Відповідачем наголошено, що позивачем не було заявлено вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» щодо передачі багатоквартирного будинку №11/1 ж/м „Радужний 11» в управління, та, відповідно, в матеріалах справи відсутні будь-які докази, які б свідчили про намір або здійснення об'єднанням дій, направлених на прийняття даного будинку в управління позивачу від Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» .
12.06.2017р. представником позивача до господарського суду Одеської області були подані додаткові пояснення до позовної заяви.
12.06.2017р. представником Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» надано клопотання про продовження строку розгляду справи в порядку ст. 69 ГПК України.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 12.06.2017р. відповідно до вимог ст. 69 ГПК України продовжено строк розгляду справи №916/884/17 до 27.06.2017р.
20.06.2017р. представником відповідача до господарського суду Одеської області надано клопотання про витребування доказів в порядку ст.ст. 22,38 ГПК України, у якому він просив суд витребувати від Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» документи, що стали підставою та підтверджують передачу функцій з управління багатоквартирним будинком №11/1 ж/м „Радужний» Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» або будь-якій інший особі, а саме протоколи установчих та загальних зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» .
24.07.2017р. представником Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» до господарського суду Одеської області супровідним листом були залучені копії документів, а саме: Протокол установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» від 14.06.2016р. з додатками, у зв'язку з чим відповідач не наполягав на розгляді по суті його клопотання від 20.06.2017р. в порядку ст.38 ГПК України.
22.06.2017р. представником Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» надано клопотання про відкладення розгляду справи.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 22.06.2017р. справу №916/884/17 призначено до колегіального розгляду у складі трьох суддів господарського суду Одеської області.
На підставі ухвали господарського суду Одеської області від 22.06.2017р. у справі №916/884/17 було призначено автоматичний розподіл справи між суддями з метою визначення складу колегії суддів.
Згідно даних автоматичного розподілу справи між суддями від 22.06.2017р. було визначено наступний склад колегії суддів для колегіального розгляду справи №916/884/17: головуючий суддя Д'яченко Т.Г., Волков Р.В., Степанова Л.В.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 22.06.2017р. прийнято справу №916/884/17 до колегіального розгляду у наступному складі суду: головуючий суддя Д'яченко Т.Г., Волков Р.В., Степанова Л.В. та призначено до розгляду у судовому засіданні.
10.08.2017р. представником Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» надано клопотання про продовження строку розгляду справи в порядку ст.69 ГПК України.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 10.08.2017р. відповідно до вимог ст.69 ГПК України продовжено строк розгляду справи №916/884/17 до 06.09.2017р.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши в судових засіданнях під час розгляду справи пояснення представників позивача та відповідача, суд встановив.
Рішенням Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області від 30.10.2013р. №748-VI «Про призначення ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» балансоутримувачем житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, масив «Радужний» Овідіопольського району Одеської області» вирішено призначити Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС» балансоутримувачем новозбудованих багатоквартирних житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив «Радужний» Овідіопольського району Одеської області, яке здійснюватиме повноваження по забезпеченню управління вказаними будинками до прийняття будинків на баланс об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, створеним власниками квартир у цих житлових будинках у відповідності до чинного законодавства.
Відповідно до Закону України „Про об'єднання співвлісників багатоквартирного будинку» , в будинку №11/1 по масиву Радужний, що розташований в с. Лиманка, Овідіпольського району Одеської області, було створено Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» .
07.07.2016р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №15431020000003855 зареєстровано юридичну особу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» .
Відповідно до Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» , затвердженого протоколом установчих зборів Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» від 14 червня 2016 року, Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» створено власниками квартир та нежитлових приміщень (співвласниками) багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11/1.
Згідно до п. 1 Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» , метою створення об'єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов'язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом.
Об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Господарче забезпечення діяльності об'єднання може здійснюватися власними силами об'єднання (шляхом самозабезпечення) або шляхом залучення на договірних засадах суб'єктів господарювання. (п. 2. Статуту).
Згідно до п. 3 Статуту, завданням та предметом діяльності об'єднання є забезпечення реалізації прав співвласників на володіння та користування спільним майном, забезпечення належного утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами, забезпечення виконання співвласникам своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.
Листом від 27.07.2016р. вих. № 003-2016 позивач звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» , у якому просив з метою підготовки для складання акту приймання-передачі будинку в управління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» надати інформацію, а також вчинити такі дії: надати в письмовій формі інформації про правові підстави (та документальне підтвердження) прийняття будинку в обслуговування та експлуатацію, надати в письмовій формі інформацію про детальне помісячне обґрунтування понесених відповідачем витрат в процесі обслуговування та експлуатації будинку (з дати обслуговування і станом на отримання цього запиту), а також бухгалтерської документації, надати в оригіналі для ознайомлення наявну технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок, а також документ, на підставі якого будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж в термін до 01.09.2016р.; призначити відповідальну особу (або осіб) для участі в роботі комісії для визначення технічного стану будинку та складання акту приймання-передачі будинку ОСББ, надати документи щодо технічного стану об'єкта, надати відповідні документи щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом, обліку мешканців об'єкта, власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають, планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта., надати ОСББ для підготовки до проведення приймання-передачі будинку та обстеження, ключі від всіх допоміжних приміщень, технічних поверхів, підвалів, горищ, приміщень, де розташовані теплові та електричні мережі, приміщень, де розташовані засоби обліку тепла, електроенергії, водопостачання, будь-яких інших приміщень, доступ до яких може знадобитесь у ході обстеження та приймання-передачі будинку, надати ОСББ можливість ознайомитись з інформацією щодо постачальників робіт/послуг по обслуговуванню будинку та зняття відповідних фотокопій документів, правовідносин Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» з юридичними або фізичними особами у сфері найму, оренди та користування приміщень об'єкта, розпочати підготовку до вчинення всіх належних та необхідних дій щодо сприяння укладення ОСББ договорів з організаціями-постачальниками послуг по обслуговуванню будинку та прибудинкової, з метою недопущення припинення надання послуг, надати документи (кошториси, техніко-економічне обґрунтування проведених розрахунків, калькуляції), на підставі яких розраховані чинні на 01.07.2016р. тарифи на утримання будинку та прибудинкової території, опалення 1 кв.м. площі та 1 Гкал, підігріву 1 м.куб. води, вжити необхідних заходів щодо збереження спільного майна будинку до оформлення акту прийому передачі будинку, вчинити потрібні заходи щодо накопичення та збереження залишків невикористаних коштів, які будуть перебувати на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» на утримання і ремонт будинку для подальшого їх перерахування на рахунок ОСББ.
25.10.2016р. позивач на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» скерував лист з повідомленням щодо необхідності передачі Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» документації згідно з переліком.
Відповідач у листі від 23.08.2016р. №353-2016 зазначав про необхідність створення комісії для об'єктивної та повноцінної співпраці з членами правління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» щодо виконання поставлених вимог.
Листом від 23.11.2016р. №429-2016 позивача було повідомлено з боку Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» щодо необхідності відшкодування фактичних витрат на копіювання та друг згідно рахунку, який буде надано відповідачем.
Приймаючи до уваги порушення з боку Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» вимог Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» в частині забезпечення передачі у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання, примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж, позивач - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» звернувся до господарського суду Одеської області з відповідною позовною заявою.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.
У відповідності до ч. 1 ст.11 Цивільного Кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.
Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: договори та інші правочини; створення літературних, художніх творів, винаходів та інших результатів інтелектуальної, творчої діяльності;завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі; інші юридичні факти. (ч. 2 ст. 11 Цивільного Кодексу України).
При цьому, ст.12 Цивільного Кодексу України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.
Положеннями ст. 15 Цивільного кодексу України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Відповідно до приписів ст. 16 Цивільного кодексу України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов'язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Відповідно до ч.1 ст. 319 Цивільного Кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 369 Цивільного Кодексу України спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю. Суб'єктами права спільної сумісної власності можуть бути фізичні особи, юридичні особи, а також держава, територіальні громади, якщо інше не встановлено законом.
Статтею 382 Цивільного Кодексу України передбачено, що квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Відповідно до ст. 385 Цивільного Кодексу України, власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.
Згідно до ст. 1 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» , багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об'єктами нерухомого майна; нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна; співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку; спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.
Згідно зі ст. 9 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» , управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку). Наймачі, орендарі та інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку можуть брати участь в управлінні багатоквартирним будинком виключно за дорученням власників таких квартир та приміщень.
Відповідно до ч.1 ст. 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» , співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
Частинами 5, 6 ст. 5 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» встановлено, що замовник будівництва або попередній власник будинку зобов'язаний передати один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об'єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, примірник технічної документації на будинок передається управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» , об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Статтею 4 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» визначено, що об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об'єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об'єднання визначається цим Законом та іншими законами України.
Згідно з ч.14 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» , державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
У відповідності до ч.ч. 18, 19 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» , колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж . У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.
Згідно зі ст. 12 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» , управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.
Пунктами 1.3, 1.4 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, встановлено, що управління будинком передбачає виконання таких функцій: планування заходів щодо збереження та сталого функціонування об'єкта, наданого в управління, та організацію забезпечення потреб мешканців об'єкта в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог пункту 3.3 цих Правил; ведення передбаченої законодавством звітності, а також технічної документації щодо стану, утримання та експлуатації об'єкта відповідно до вимог пункту 3.6 цих Правил; організацію належної експлуатації та утримання об'єкта відповідно до його цільового призначення згідно з вимогами пунктів 3.7, 3.8 цих Правил; організацію забезпечення потреб мешканців об'єкта в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно з вимогами пунктів 3.9 - 3.11 цих Правил; організацію роботи з мешканцями об'єкта згідно з вимогами пунктів 3.12, 3.13 цих Правил; проведення заходів щодо енергозбереження. Особою, що здійснює управління будинком, є: - у разі самоуправління будинком - власники, співвласники будинку, створені ними органи, організації та об'єднання або балансоутримувач чи будь-яка інша особа, яка уповноважена від імені власників, співвласників будинку виконувати функції з управління будинком; - у разі здійснення управління будинком відповідно до договору із власниками, співвласниками усіх житлових і нежитлових приміщень об'єкта або за їх дорученням із балансоутримувачем (далі - замовник) - управитель. Управитель визначається власниками, співвласниками або за їх дорученням балансоутримувачем у встановленому законодавством порядку. Якщо об'єкт перебуває у спільній власності кількох співвласників, вони відповідно до своєї частки у праві спільної власності беруть участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна. Рішення щодо надання певній особі повноважень на укладення та виконання договору управління таким об'єктом приймається за згодою співвласників відповідно до законодавства. Управитель відповідає за стале функціонування і збереження споживчих властивостей об'єкта, наданого в його управління, відповідно до його цільового призначення, а також за організацію забезпечення потреби мешканців об'єкта в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.
У відповідності до п.2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об'єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за N 393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.
Згідно з п.2.3 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.
Відповідно до п.п. 1.2, 1.2.1, 1.2.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №76, до складу технічної документації постійного зберігання включаються: - технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок; - проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо; - акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію; - паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень; - паспорти ліфтового господарства; - акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи балансоутримувача. Технічна документація коректується в міру зміни технічного стану будинку, переоцінки основних фондів, проведення його капітального ремонту або реконструкції, переобладнання, перепланування та зміни цільового призначення будинку, квартири (кімнати). До складу документації, яка ведеться виконавцями послуг, входять: - кошториси, описи робіт на поточний і капітальний ремонт; - акти технічних оглядів;- журнали заявок жителів;- протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності); - протоколи вимірювань вентиляції.
Як встановлено судом, рішенням Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області від 30.10.2013р. №748-VI «Про призначення ТОВ «Житлово-комунальний сервіс» балансоутримувачем житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, масив «Радужний» Овідіопольського району Одеської області» , було вирішено призначити Товариство з обмеженою відповідальністю «ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС» балансоутримувачем новозбудованих багатоквартирних житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив «Радужний» Овідіопольського району Одеської області, яке здійснюватиме повноваження по забезпеченню управління вказаними будинками до прийняття будинків на баланс об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, створеним власниками квартир у цих житлових будинках у відповідності до чинного законодавства.
07.07.2016р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №15431020000003855 зареєстровано юридичну особу - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» .
Листом від 27.07.2016р. вих. № 003-2016 позивач звернувся до Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» , у якому просив з метою підготовки для складання акту приймання-передачі будинку в управління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» надати документацію на будинок, згідно з переліку визначеному у даному листі.
25.10.2016р. позивач на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» скерував лист з повідомленням щодо необхідності передачі Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» документації згідно з переліком.
Відповідач у листі від 23.08.2016р. №353-2016 зазначав про необхідність створення комісії для об'єктивної та повноцінної співпраці з членами правління Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» щодо виконання поставлених вимог.
Листом від 23.11.2016р. №429-2016 позивача було повідомлено з боку Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» щодо необхідності відшкодування фактичних витрат на копіювання та друг згідно рахунку, який буде надано відповідачем.
З боку відповідача витребувані документи Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» передані не були.
Отже, виходячи з вимог ч.18 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» у відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» виник обов'язок передачі об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж в строк до 07.10.2016р.
Як вбачається з матеріалів справи та пояснень позивача, відповідач такого обов'язку не виконав та не здійснив передачу позивачу визначеної документації на будинок.
Посилання відповідача на невідповідність визначеного позивачем переліку документації тому переліку, який передбачений Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими Наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №7, судом до уваги не приймаються, оскільки даними Правилами визначений перелік документів, які входять до складу технічної документації постійного зберігання та до складу документації, яка ведеться виконавцями послуг.
Натомість перелік документів, які передаються при передачі об'єкта в управління попереднім балансоутримувачем чи особою, що здійснювала управління будинком, визначений п.2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13.
Посилання відповідача на відсутність рішення позивача про передачу йому функцій з управління будинком, судом також не приймаються до уваги, оскільки ч.18 ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» передбачений обов'язок колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечити передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок , а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. Будь-яких додаткових вимог для передачі даної документації Законом України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» не визначено.
Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких грунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів; поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі. В необхідних випадках на вимогу судді пояснення представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі, мають бути викладені письмово. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
За приписами ст. 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обгрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковим.
Враховуючи усе вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, щодо наявності підстав для задоволення позовних вимог Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Радужний 11/1» в повному обсязі.
Судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1600 грн. покладаються на відповідача згідно зі ст.ст.44,49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 77, 82-85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, буд. 7-а; код 35999605) передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, 11/1 код 40639516) примірник документації будинку №11/1, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за наступним списком:
- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998, № 56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833;
- паспорт об'єкта та земельної ділянки;
- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;
- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;
- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;
- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);
- паспорти котельного господарства, котлові книги;
- паспорти ліфтового господарства;
- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;
- акти технічного огляду;
- журнали заявок мешканців об'єкта;
- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;
- протоколи огляду системи вентиляції;
- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Житлово-комунальний сервіс» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, буд. 7-а; код 35999605) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «РАДУЖНИЙ 11/1» (65125, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м „Ульянівка» , масив Радужний, 11/1 код 40639516) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.
Повний текст рішення складено 08 вересня 2017 р.
Рішення набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Головуючий Т.Г. Д'яченко
Суддя Р.В. Волков
Суддя Л.В. Степанова
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2017 |
Оприлюднено | 10.09.2017 |
Номер документу | 68737690 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні