Ухвала
від 12.09.2017 по справі 22/278
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

12.09.2017Справа № 22/278

За позовом Публічного акціонерного товариства Київенерго

в особі Структурного відокремленого підрозділу Енергозбут Київенерго

до Комунального підприємства по утриманню та експлуатації житлового фонду

Липкижитлосервіс

про стягнення заборгованості

Суддя Сівакова В.В.

Представники сторін:

від позивача не з'явився

від відповідача не з'явився

від ВДВС не з'явився

від КП Центр комунального сервісу Хижниченко Н.С., довіреність № 134-Д від 28.12.2016

Гришель С.О., довіреність № 108-Д від 28.12.2016

СУТЬ СПОРУ:

Рішенням Господарського суду міста Києва від 31.10.2010 у справі № 22/278 (суддя Самсін Р.І.) позов задоволено повністю, стягнуто з Комунального підприємства по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс на користь Публічного акціонерного товариства Київенерго 1.630.987,47 грн. боргу за спожиту теплову енергію. Стягнуто з Комунального підприємства по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс на користь Публічного акціонерного товариства Київенерго в особі Структурного відокремленого підрозділу Енергозбут Київенерго 239.181,61 грн. інфляційних збитків, 65.444,13 грн. 3% річних, 23.380,03 грн. витрат по сплаті державного мита, 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

24.01.2012 на виконання вказаного рішення Господарським судом міста Києва видані відповідні накази.

Постановою Київського апеляційного господарського суду № 22/278 від 24.01.2012 рішення Господарського суду міста Києва № 22/278 від 31.10.2010 залишено без змін.

21.08.2017 на адресу суду надійшла заява Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником з Комунального підприємства по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс код ЄДРПОУ 05756837 на Комунальний концерн Церн комунального сервісу код ЄДРПОУ 39946227.

Заява мотивована тим, що рішенням Київської міської ради № 467/1331 від 14.05.2015 створено Комунальний концерн Центр комунального сервісу та було реорганізовано Комунальне підприємство по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс на Комунальний концерн Центр комунального сервісу .

Розпорядженням В.о. керівника апарату Господарського суду міста Києва від 21.08.2017 за № 04-23/2480 щодо призначення повторного автоматичного розподілу справ (у зв'язку зі звільненням судді Самсіна Р.І.), призначено проведення повторного автоматичного розподілу даної справи.

Згідно протоколу повторного автоматичного розподілу судової справи між суддями від 21.08.2017 визначено суддю Сівакову В.В.

Ухвалою Господарського суду міста Києва № 22/278 від 28.08.2017 заяву призначено до розгляду на 12.09.2017.

Комунальний концерн Центр комунального сервісу у поданих 07.09.2017 поясненнях проти задоволення заяви про заміну сторони у виконавчому проваджені заперечує, посилаючись на те, що він є новоствореною юридичною особою до складу якого увійшли 64 комунальних підприємства, в тому числі Комунальне підприємство по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс . Згідно з п. п. 1.5, 1.6 статуту Комунального концерну Центр комунального сервісу учасники Концерну зберігають статус юридичної особи та профіль діяльності; Концерн не відповідає за зобов'язаннями учасників, як і останні не відповідають за зобов'язаннями Концерну. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05.09.2017 відомості про припинення юридичної особи - Комунального підприємства по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс відсутні, а тому твердження державного виконавця про реорганізацію не відповідають дійсності.

Позивач в судове засідання 12.09.2017 не з'явився.

Відповідач в судове засідання 12.09.2017 не звився.

Комунальний концерн Центр комунального сервісу в судовому засіданні 12.09.2017 проти задоволення заяви про заміну сторони у виконавчому проваджені заперечував.

Печерський районний відділ державної виконавчої служби міста Київ в судове засідання 12.09.2017 представника не направив.

Розглянувши матеріали справи, Господарський суд міста Києва встановив:

Згідно ст. 115 Господарського процесуального кодексу України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому Законом України Про виконавче провадження .

Виконання судового рішення є невід'ємною стадією процесу правосуддя, і заміна сторони на цій стадії може відбуватися не інакше, як на підставах та у порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України та Законом України Про виконавче провадження .

Заміна сторони у виконавчому провадженні передбачена п. 5 ст. 15 Закону України Про виконавче провадження згідно з якою, у разі вибуття однієї із сторін вона може бути замінена її правонаступником.

Відповідно до вказаної статті для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Слід звернути увагу, що інститут заміни сторони у виконавчому провадженні є складовою частиною загального інституту процесуального правонаступництва в порядку статті 25 Господарського процесуального кодексу України.

Так, стаття 25 Господарського процесуального кодексу України встановлює, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.

Відповідно до ст. 121-4 Господарського процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за заявою державного виконавця, приватного виконавця або за заявою сторони господарський суд замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов'язків сторони у справі до іншої особи у зв'язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні.

Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв'язок матеріального і процесуального права. У кожному конкретному випадку для вирішення питань можливості правонаступництва господарському суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.

Рішенням Київської міської ради № 467/1331 від 14.05.2015 Про створення комунального концерну Центр комунального сервісу створено Комунальний концерн Центр комунального сервісу до складу якого включено 64 комунальні підприємства, в тому числі Комунальне підприємство по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс , затверджено Статут Комунального концерну Центр комунального сервісу .

Згідно з п. 1.1 Статуту Комунального концерну Центр комунального сервісу (далі - статут), останній є комунальним господарським об'єднанням, утвореним рішенням Київської міської ради, заснованим на комунальній власності територіальної громади міста Києва, віднесеним до сфери управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та підпорядкованим Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради.

Відповідно до п. 1.5 Статуту учасники Концерну зберігають статус юридичної особи та профіль діяльності, господарську самостійність, діють на підставі своїх статутів в частині, що не суперечить цьому статуту.

Згідно з п. 3.5 Статуту Концерн не відповідає по зобов'язаннях органів влади та учасників Концерну , як і останні не відповідають по зобов'язанням Концерну.

Відповідно до п.п. 1, 5 ст. 120 Господарського кодексу України господарські об'єднання утворюються як асоціації, корпорації, консорціуми, концерни , інші об'єднання підприємств, передбачені законом.

Концерном визнається статутне об'єднання підприємств, а також інших організацій, на основі їх фінансової залежності від одного або групи учасників об'єднання, з централізацією функцій науково-технічного і виробничого розвитку, інвестиційної, фінансової, зовнішньоекономічної та іншої діяльності. Учасники концерну наділяють його частиною своїх повноважень, у тому числі правом представляти їх інтереси у відносинах з органами влади, іншими підприємствами та організаціями. Учасники концерну не можуть бути одночасно учасниками іншого концерну.

Пунктом 1 ст. 121 Господарського кодексу України визначено, що підприємства - учасники об'єднання підприємств зберігають статус юридичної особи незалежно від організаційно-правової форми об'єднання, і на них поширюються положення цього Кодексу та інших законів щодо регулювання діяльності підприємств.

Відповідно до п. 4 ст. 123 Господарського кодексу України об'єднання підприємств не відповідає за зобов'язаннями його учасників, а підприємства-учасники не відповідають за зобов'язаннями об'єднання, якщо інше не передбачено установчим договором або статутом об'єднання.

Отже не відповідають дійсності твердження Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ про те, що Комунальне підприємство по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс реорганізоване у Комунальний концерн Центр комунального сервісу .

Слід також відзначити, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 05.09.2017 щодо Комунального підприємства по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс відомості про дату та номер запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи та дані про юридичних осіб - правонаступників відсутні.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про відсутність достатніх підстав для здійснення заміни сторони у виконавчому провадженні з виконання рішення Господарського суду міста Києва № 22/278 від 31.10.2010 з Комунального підприємства по утриманню та експлуатації житлового фонду Липкижитлосервіс на Комунальний концерн Церн комунального сервісу .

Керуючись ст. ст. 86, 121-4 ГПК України, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні заяви Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ про заміну сторони виконавчого провадження відмовити повністю.

СуддяВ.В.Сівакова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.09.2017
Оприлюднено14.09.2017
Номер документу68820526
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/278

Ухвала від 19.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демидов В.О.

Ухвала від 10.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демидов В.О.

Ухвала від 28.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Демидов В.О.

Ухвала від 12.09.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 28.08.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 06.04.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 20.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ващенко Т.М.

Ухвала від 10.09.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Смірнова О.В.

Постанова від 24.01.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Чорногуз М.Г

Рішення від 31.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Самсін Р.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні