ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 У Х В А Л А
з питань заміни сторони виконавчого провадження
12 вересня 2017 року справа №2а-2692/12/1370
зал судових засідань № 6
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Гулика А.Г.,
секретар судового засідання Жовковська Ю.В.,
за участю:
представники сторін не з'явилися,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м.Львова про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова до приватного підприємства «Про Фарм» про стягнення боргу, -
в с т а н о в и в :
15.08.2017 Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м.Львова звернулося до суду з заявою від 03.08.2017 № 5376/09-12 про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова до приватного підприємства «Про Фарм» про стягнення заборгованості у розмірі 3675,32грн.
Вказана заява мотивована тим, що з 11.08.2013 набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи , яким врегульовано питання щодо передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України до органів доходів і зборів. З огляду на наведене, просить суд замінити стягувача у виконавчому провадженні на Залізничну об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Львівській області.
Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м.Львова явку представника в судове засідання не забезпечило, хоча повідомлялося про дату, час і місце його проведення судового засідання. Проте, просив заяву про заміну сторони виконавчого провадження розглядати без участі їхнього представника.
Залізнична об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Львівській області явку представника в судове засідання не забезпечила, хоча повідомлялася про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без участі її представника до суду не надходило.
Відповідач в судове засідання не з'явилася, хоча належним чином повідомлялася про дату, час і місце його проведення. Клопотань про розгляд справи без її участі до суду не надходило.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд дійшов до висновку, що вказана заява задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 13.04.2012 задоволено адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова до приватного підприємства «Про Фарм» про стягнення заборгованості у розмірі 3675,32грн.
13.04.2012 Львівський окружний адміністративний суд видав виконавчий лист №2а-2692/2012, в якому стягувачем вказано управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова.
15.06.2017 старший державний виконавець Франківського відділу державної виконавчої служби м.Львова Головного територіального управління юстиції у Львівській області ОСОБА_1 відкрив виконавче провадження №53848077 з виконання виконавчого листа у справі №2а-2692/2012, у якому стягувачем вказано управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова (код ЄДРПОУ 20847402).
При вирішенні заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі суд виходить з наступного
11.08.2013 набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи , на який як на підставу звернення до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження посилається Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м.Львова.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI.
Відповідно до ч.4 ст.8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається вказаним Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
У відповідності до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи від 04.07.2013 №406-VII (чинного з 11.08.2013), яким внесено зміни до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , функції та повноваження щодо забезпечення збору та ведення обліку страхових коштів, контролю повноти та своєчасності їх сплати передані центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику - Міністерству доходів і зборів України та територіальним органам доходів і зборів.
Згідно з ч.3 Розділу ІІ Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені вказаним Законом, поширюються на періоди до набрання ним чинності.
Заходи адміністрування органами доходів і зборів здійснюються не раніше дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи .
Органи Пенсійного фонду України продовжують адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Відповідно до пп.14.1. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.
Частиною 5 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи встановлено, що суми єдиного внеску, які надійшли на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду України, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах для зарахування таких сум, підлягають перерахуванню на відповідні рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах.
З огляду на це, органи Пенсійного фонду закінчують усі наявні на день набрання чинності Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи процедури: перевірки, узгодження їх результатів та вимог про сплату боргу, оскарження рішень про застосування пені та фінансових санкцій, стягнення недоїмки.
Згідно з ч.1 ст. 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Аналогічна норма міститься у Законі України Про виконавче провадження від 02.06.2016 № 1404-VIII, у відповідності до ч.5 ст.15 якого у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Згідно з ч.1 та ч.2 ст.15 Закону України Про виконавче провадження сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ.
Додатково суд звертає увагу не те, що Залізничне об'єднане управління Пенсійного фонду України м.Львові не зверталося до суду у встановленому порядку із заявою про заміну сторони виконовачого провадження управління Пенсійного фонду України у Залізничному районі м. Львова, а тому воно не є правонаступником вказаного управління в межах виконавчого провадження №53848077.
На підставі викладеного, враховуючи те, що позивачем не доведено факту вибуття сторони виконавчого провадження, суд дійшов до висновку, що заява Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м.Львова про заміну сторони виконавчого провадження задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в :
у задоволенні заяви Залізничного об'єднаного управління Пенсійного фонду України м.Львова про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом управління Пенсійного фонду України у Франківському районі м.Львова до приватного підприємства «Про Фарм» про стягнення боргу - відмовити.
Ухвала суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя А.Г.Гулик
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2017 |
Оприлюднено | 14.09.2017 |
Номер документу | 68849694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулик Андрій Григорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні